موضوعات داغ

بازگشت مرسدس بنز با دو مدل به بازار ایران + کاتالوگ

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

کمتر کسی است که به برند مرسدس بنز علاقه نداشته باشد. این خودروساز آلمانی از ابتدای قرن بیستم تا به امروز در بازار کشورمان حضور دارد و هنوز هم می‌توان تاثیرات حضور مرسدس بنز را در تمامی جنبه‌های بازار خودرو ایران مشاهده کرد. پس از افزایش محدوده قیمتی خودروهای وارداتی مربوط به جانبازان، اکنون دو محصول از برند مرسدس بنز در آستانه ورود به بازار ایران قرار گرفتند. خودروهای جدید مرسدس بنز برای بازار ایران، مدل‌های مرسدس بنز CLA‌ و مرسدس بنز C180 هستند. هر دو این خودروها از سامانه هیبریدی نیز بهره‌مند هستند.

کاتالوگ مرسدس بنز CLA‌ وارداتی

مرسدس بنز CLA‌ وارداتی به ایران با کد C118 شناخته می‌شود. این نسخه از سال 2019 روی خط تولید قرار دارد و دومین نسل این خودرو به حساب می‌آید. مرسدس بنز CLA‌ وارداتی از ترکیب موتورهای 1.3 لیتری توربوشارژر بنزینی به همراه موتور برقی بهره می‌برد که در مجموع 136 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کنند. سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز از نوع هفت سرعته دوکلاچه‌تر است. مرسدس بنز CLA‌ از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره می‌برد.

مرسدس بنز کلاس C

دیگر خودرو وارداتی مرسدس بنز برای جانبازان، مرسدس بنز C180‌ است. این خودرو به نسل پنجم مرسدس کلاس C‌ تعلق دارد که از سال 2021 میلادی روی خط تولید قرار گرفته است. مرسدس بنز C180‌ نیز از موتور هیبریدی بهره می‌برد. پیشرانه این خودرو از ترکیب موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و پیشرانه الکتریکی تشکیل شده است. این دو موتور در ترکیب با یکدیگر 170 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کنند. مرسدس بنز C180 به جعبه دنده نه سرعته اتوماتیک از نوع دوکلاچه تر مجهز است. در مرسدس C180‌ برخلاف مرسدس CLA، سیستم انتقال قدرت به صورت دیفرانسیل عقب عمل می‌کند که جذابیت بیشتری برای مخاطبان خواهد داشت. سایر جزئیات این دو خودرو پس از انتشار کاتالوگ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کاتالوگ مرسدس بنز C180‌

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد