موضوعات داغ

شاکمان از کامیون فوق سنگین یان‌آن S700‌ رونمایی کرد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

برند شاکمان از جمله شرکت‌های چینی فعال در حوزه ساخت خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین است که کامیون‌های آن را با برند شکموتو در بازار ایران دیده‌ایم. این شرکت به تازگی از یک کامیون فوق سنگین با نام یان‌آن S700 رونمایی کرده است. این کامیون برای حمل و نقل کالا در مسافت‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاکمان S700‌ از یک موتور گازی با راندمان حرارتی بالا استفاده می‌کند که با کد کامینز M15N شناخته می‌شود. حداکثر خروجی این پیشرانه 580 اسب‌بخار قدرت و 2600 نیوتن‌متر گشتاور است. . استفاده از فناوری هایی مانند سوپرشارژر دو جریان و بهینه سازی ماژول EGR در موتور منجر به کاهش مصرف گاز طبیعی در پیشرانه این کامیون شده است.

سیستم انتقال قدرت شاکمان S700 از آخرین نسل گیربکس نیمه اتوماتیک یا AMT‌ برند ایتون (Eaton) استفاده می‌کند. این گیربکس به صورت کامل با موتور خودرو هماهنگ است و شاکمان ادعا می‌کند که راندمان این خودرو را به 99.8 درصد می‌رساند. این گیربکس دارای ویژگی‌های شتاب واکنش گذرا، راه‌اندازی سریع و توانایی کشش محموله‌های سنگین است.

محور عقب شاکمان S700‌ از نوع 11.5T HANDE است که به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد. این محور از نسبت سرعت 3.545 برخوردار است که در ترکیب با یک پیشرانه کارآمد و قابل اعتماد، حمل و نقل در مسیرهای طولانی را هدف قرار می‌دهد. این وسیله نقلیه به یک سیلندر 1500 لیتری مجهز است که می تواند تا 2000 کیلومتر را در یک زمان طی کند، بنابراین تعداد سوخت گیری کاهش می یابد و راندمان عملیاتی بهبود خواهد یافت.

شاکمان علاوه بر نسخه گازی، کشنده فوق سنگین S700‌ را در نسخه دیزلی نیز عرضه می‌کند. این نسخه از موتور دیزلی شیان کامینز استفاده می‌کند که حداکثر راندمان آن 600 اسب‌بخار قدرت و 2750 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. این موتور به همراه گیربکس 12 سرعته نیمه خودکار ایتون و محورهای بدون نیاز به تعمیر و نگهداری عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد