موضوعات داغ

بایک X9‌ عنوان کامیون برگزیده سال 2024 چین را دریافت کرد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

در تاریخ هشتم نوامبر، مجله خودروهای تجاری چین برندگان جایزه کامیون سال چینی را در سال 2024 دریافت کرد. براساس اعلام این مجله، کشنده بایک X9‌ عنوان کامیون سال چین را برای سال 2024 دریافت کرده است. این کشنده توسط گروه بهمن و در آینده نزدیک به بازار ایران عرضه خواهد شد. هوشمندی قابل توجه، بهره‌وری در مصرف سوخت، ایمنی قابل قبول و ویژگی‌های سفارشی از جمله دلایل انتخاب این کشنده به عنوان کامیون برتر سال بوده‌اند.

کشنده بایک X9‌ از زمان عرضه به بازار چین در ماه مه 2023، به شهرت جهانی دست یافته است. این کشنده به فناوری‌های هوشمند مختلفی مجهز است که وضعیت راکد تولید خودروهای سنگین را اصلاح می‌کند. این کشنده به طور همزمان می‌تواند راندمان بالا ارائه دهد و در بخش مصرف سوخت مقرون به صرفه عمل کند.

علاوه بر بهبود مصرف سوخت، طراحی بایک X9‌ نیز در موفقیت آن تاثیرگذار بوده است. با بهبودهای آیرودینامیکی انجام شده، ضریب درگ این کشنده تنها 0.52 خواهد بود که 10 درصد کمتر از کامیون‌های همکلاس خود است. طراحی مناسب قطعات باعث شده است تا وزن کشنده نیز کاهش پیدا کند که این مساله بر کاهش مصرف سوخت تاثیر دارد. سیستم تعلیق این کشنده از هشت کیسه باد استفاده می‌کند که در ترکیب با فضای بزرگ کابین، راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان ایجاد می‌کند.

بایک X9‌

وظیفه تامین نیروی بایک X9‌ را موتور کامینز X13‌ برعهده دارد. گیربکس نیمه خودکار ZF نیز در بخش انتقال قدرت این کشنده مورد استفاده قرار گرفته است. ترمز دیسکی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی، دوربین 360 درجه، سیستم رادار نقطه کور، سیستم نظارت بر خستگی راننده و سیستم کمک به حرکت در سربالایی نیز فناوری‌های هوشمند نصب شده روی این کشنده هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد