موضوعات داغ

اشکودا اوکتاویا فیس لیفت با چهره جذاب تر و قدرت بیشتر معرفی شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

اشکودا اوکتاویا از جمله خودروهایی است که در آستانه ورود به بازار ایران قرار دارد. البته باید توجه داشت که خودروهای وارداتی اشکودا به بازار ایران ساخت چین هستند و در سایت اصلی این خودرو در جمهوری چک به تولید نمی‌رسند. این برند نسخه جدیدی از سدان محبوب خود یعنی اشکودا اوکتاویا را معرفی کرده است. نسخه فیس‌لیفت اشکودا اوکتاویا تغییرات ظاهری محدودی را تجربه کرده است اما در بخش فناوری‌های به کار رفته در این خودرو، پیشرفت‌های چشمگیری را می‌توان دید.

همانند گذشته، اشکودا اوکتاویا با طیف وسیعی از پیشرانه‌ها قابل انتخاب است. این موتورها شامل گزینه‌های بنزینی، هیبریدی خفیف و دیزلی هستند. همچنین در آینده یک مدل پلاگین هیبریدی نیز به خودروها اضافه خواهد شد. همچنین تریم RS‌ این خودرو که نسخه اسپرت و جذاب آن به حساب می‌آید، تنها با موتور بنزینی قابل خریداری خواهد بود.

نسل چهارم اشکودا اوکتاویا از سال 2019 تاکنون روی خط تولید این شرکت قرار دارد و اکنون به میانه عمر خود رسیده است. بنابراین باید انتظار یک فیس‌لیفت را برای این خودرو داشت که اکنون این اتفاق رخ داده است. فیس‌لیفت این خودرو در نمای جلو چراغ‌های جلو پیچیده‌تری را برای این خودرو به همراه داشته است. همچنین مشتریان می‌توانند چراغ‌های LED‌ طرح ماتریکس را به صورت اختیاری برای اوکتاویا فیس‌لیفت سفارش دهند. سپر خودرو نیز تغییر کرده است.

اشکودا اوکتاویا فیس‌لیفت

در نمای عقب نیز سپر خودرو اصلاح شده است و چراغ‌های عقب از نوع LED‌ به خودرو اضافه شده‌اند. همچنین در تریم اسپرت، قطعات براق ظاهری به نمای خودرو اضافه می‌شوند. اشکودا اوکتاویا فیس‌لیفت به همراه رینگ‌های 19 اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

درون کابین اوکتاویا فیس‌لیفت، کلاستر ابزار دیجیتال 10 اینچی به صورت استاندارد نصب شده است. نمایشگر 10 اینچی سیستم صوتی نیز به صورت استاندارد خواهد بود که در تیپ‌های بالارده به نمایشگر 13 اینچی ارتقا می‌یابد. دستیارهای نیمه خودران نیز ارتقا یافته‌اند و به زودی هوش مصنوعی نیز در کنار دستیار صوتی این خودرو قرار خواهد گرفت.

پیشرانه‌های موجود برای اشکودا اوکتاویا فیس‌لیفت:

موتورهای بنزینی

نوع موتور

حداکثر قدرت

حداکثر گشتاور

گیربکس

1.5 TSI

114 hp

220 Nm

شش سرعته دستی

1.5 TSI

148 hp

250 Nm

شش سرعته دستی

2.0 TSI (AWD)

201 hp

320 Nm

هفت سرعته DSG

2.0 TSI (RS)

261 hp

370 Nm

هفت سرعته DSG

هیبریدی خفیف

1.5 TSI mHEV

114 hp

220 Nm

هفت سرعته DSG

1.5 TSI mHEV

148 hp

250 Nm

هفت سرعته DSG

دیزلی

2.0 TDI

114 hp

300 Nm

شش سرعته دستی

2.0 TDI

148 hp

360 Nm

هفت سرعته DSG

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد