موضوعات داغ

پرودوآ D66B در مالزی معرفی شد، تویوتا یاریس کراس ساخت مالزی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

پرودوآ بزرگترین برند خودروسازی مالزی است که فعالیت خود را از سال 1993 آغاز کرد. این شرکت طی دوره‌ای که پروتون در روند نزولی قرار داشت، موفق شد تا عنوان بزرگترین خودروساز مالزی را کسب کند. اکنون این شرکت از کراس‌اوور پرودوآ D66B رونمایی کرده است، خودرویی که شباهت بسیاری به کراس‌اوورهای تویوتا دارد. البته این شباهت تصادفی نیست، چرا که پرودوآ برخی از محصولات تویوتا را در مالزی نیز مونتاژ می‌کند.

پرودوآ D66B به همراه تویوتا یاریس کراس، در ماه آوریل 2024 به بازار مالزی عرضه خواهند شد. هر دو خودرو از نظر مشخصات فنی و همچنین ظاهر شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. بنابراین پیشرانه‌های مورد استفاده در تویوتا یاریس کراس، روی پرودوآ D66B نیز نصب خواهند شد. همچنین این خودرو براساس پلتفرم DNGA تویوتا توسعه یافته است. این خودرو علاوه بر مالزی، در اندونزی نیز به فروش خواهد رسید.

پرودوآ D66B

مشخصات فنی پرودوآ D66B هنوز به صورت قطعی مشخص نشده‌اند. با این حال انتظار می‌رود که موتور چهارسیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری، گزینه مرسوم برای این خودرو باشد. این موتور حداکثر 106 اسب‌بخار قدرت و 138 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سیستم انتقال قدرت پرودوآ D66B نیز از گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT‌ استفاده می‌کند. پرودوآ D66B همانند تویوتا یاریس کراس، یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و قابلیت آفرود ندارد.

خودروهای سبز به سرعت در حال فراگیر شدن هستند. از این رو پرودوآ D66B با موتور هیبریدی نیز عرضه خواهد شد. پیشرانه هیبریدی این خودرو از ترکیب دو موتور برقی و بنزینی تشکیل شده است. موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری با 91 اسب‌بخار قدرت و 121 نیوتن‌متر گشتاور، وظیفه اصلی پیش راندن خودرو را برعهده دارد. موتور کمکی این پیشرانه نیز الکتریکی است که 80 اسب‌بخار قدرت و 141 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. ظرفیت پکیج باتری‌های این خودرو نیز از جنس لیتیوم یونی است. این نسخه تنها در بازار تایلند به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد