موضوعات داغ

نسل دوم ابرخودروی رضوانی هیولا معرفی شد، سوپر اسپرت ۱۰۰۰ اسبی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

در حدود ۹ سال پیش اولین مدل شرکت آمریکایی رضوانی یعنی رودستر هیولا عرضه شد. آن خودرو در واقع مدل اسپرت انگلیسی آریل اتم ۳ با بدنه فیبرکربنی جدید بود. پس از آن، شرکت رضوانی به ساخت شاسی بلندهای غول‌پیکر (از جمله مدل‌های شش چرخ) علاقه‌مند شد، اما نسل دوم هیولا که دو سال پیش معرفی شده بود سرانجام رونمایی شده است.

در زیر پنل‌های بدنه جدید فیبرکربنی این ابرخودرو، نسل هشتم شورولت کوروت استینگری موتور-وسط پنهان شده است. تمام تجهیزات نورپردازی دوباره طراحی شده و به جای درهای معمولی از درهای پروانه‌ای استفاده شده است.

رضوانی هیولا دو برابر نسبت به کوروت استاندارد قدرت بیشتری دارد. موتور ۶.۲ لیتری V8 نصب‌شده در مدل پایه به دو توربوشارژر مجهز بود که امکان افزایش قدرت به ۱۰۱۴ اسب بخار را فراهم می‌کرد. این موتور در کنار جعبه‌دنده ۸ سرعته Tremec است زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ فوق‌العاده ۲.۵ ثانیه را برای هیولا به ارمغان می‌آورد. هیولا با وزن ۱۳۵۲ کیلوگرم یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) را فقط در ۹.۶ ثانیه طی می‌کند. این مدل از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 R ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب بهره می‌برد.

رضوانی هیولا

فضای داخلی خیلی لوکس طراحی شده و شباهت آن با کوروت به وضوح قابل تشخیص است. یکی از نکات قابل توجه فرمان خلبانی هیولا است. نکته دیگر لیست آپشن‌ها و به خصوص دو پکیج خاص است. مجموعه‌ای از پنل‌های بدنه و شیشه ضدگلوله با قیمت ۵۵۰۰۰ دلار قابل سفارش است، اگرچه این شرکت میزان محافظت این پکیج را اعلام نکرده است.

کیت جاسوسی با نام "۰۰۷" نیز ۴۵ هزار دلار قیمت دارد. این پکیج شامل چراغ‌های چشمک‌زن، آژیر، دستگاه مخابره داخلی، انواع کیت‌های کمک‌های اولیه، تایرهای پنچررو، ماسک‌های گاز، تصویرگر حرارتی، اسپری فلفل، تجهیزات دودزا، دستگیره درهای مجهز به شوکر، محافظت در برابر پالس الکترومغناطیس، قفل‌های مغناطیسی و فلزیاب است! رضوانی چنین پکیج‌هایی را برای مدل‌های قبلی خود نیز ارائه کرده بود.

فردیس رضوانی بنیانگذار ایرانی آمریکایی این شرکت توضیح داده که فیلم‌های "جیمز باند" و "نایت رایدر" الهام‌بخش طراحی این آپشن‌ها بوده‌اند. فقط ۲۰ نسخه از رضوانی هیولا تولید خواهد شد که قیمت هر کدام از آن‌ها حداقل ۴۸۵ هزار دلار است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد