موضوعات داغ

فیس لیفت داچیا اسپرینگ در اروپا عرضه شد، خودرو برقی کوچک 800 میلیون تومانی + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

داچیا اسپرینگ، ارزان‌ترین و کندترین خودروی برقی اروپا فیس‌لیفت شد. این اقدام به منظور تطبیق این مدل برقی با الزامات امنیتی انجام شد که در اول ژوئیه در اتحادیه اروپا اجرا می‌شود. رنو علاوه بر ارتقای امنیت این مدل، نمای بیرونی و داخلی اسپرینگ را بازطراحی کرده و قابلیت‌های چندرسانه‌ای آن را بهبود بخشیده است.

نمای جانبی داچیا اسپرینگ جدید شبیه مدل‌های قدیمی است، اما در واقع تغییرات زیادی در آن صورت گرفته است. در این خودرو از پنل‌های بدنه فولادی برای کاپوت و درها استفاده شده است. در نمای جلو، اسپرینگ با سپر و چراغ‌های جدید به نسل سوم داچیا داستر شباهت پیدا کرده است. یک پنل تزئینی نیز چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل کرده است.

کابین داچیا اسپرینگ دارای یک کنسول مرکزی مشابه داستر جدید است و در آن یک نمایشگر رنگی به جای کلاستر در کنار یک تبلت چندرسانه‌ای بزرگ قرار دارد. در زیر آن دریچه‌های هوای مشابه داستر و در زیر آن‌ها کنترل تهویه اتوماتیک دیده می‌شود. انتخابگر حالت رانندگی بین صندلی‌ها قرار دارد و فرمان سه‌پره مشابه داستر نیز به چشم می‌خورد.

داچیا اسپرینگ

این مدل همچنان با موتور برقی نصب‌شده در جلو در دو نسخه ۴۵ و ۶۵ اسب بخار و همان باتری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی در دسترس است. داچیا اسپرینگ با وزن ۹۸۵ کیلوگرم، همچنان کندترین خودروی برقی اروپا محسوب می‌شود. زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل در حدود ۱۴ تا ۲۰ ثانیه است. این خودرو در کارخانه مشترک رنو نیسان و دانگ فنگ مونتاژ و از چین به اروپا صادر می‌شود.

در آلمان، داچیا اسپرینگ حدود ۲۳۰۰۰ یورو قیمت دارد، که با اعمال تخفیف به دلیل خرید خودروی برقی به ۱۳ هزار یورو می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد