موضوعات داغ

ابر خودرو چینی با قیمت ۲۳۶۰۰۰ دلار و شتاب ۲.۳۶ ثانیه، بی وای دی U9 معرفی شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

یانگ وانگ U9 (آلتیمیت ۹) با قیمت ۱.۶۸ میلیون یوان (۲۳۶۰۰۰ دلار) در چین عرضه شد. این ابرخودروی تمام برقی روی پلتفرم e4 متعلق به بی وای دی ساخته شده و به سیستم تعلیق Disus X مجهز است که آن را قادر به حرکت بر روی سه چرخ، پرش یا رقص می‌کند. چهار موتور برقی با مجموع خروجی ۹۶۰ کیلووات (۱۲۸۷ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ۱۶۸۰ نیوتن متر، قدرت این ابرخودروی برقی را تامین می‌کنند.

به گفته بی وای دی، زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت U9 تمام چرخ محرک ۲.۳۶ ثانیه و زمان درگ ۴۰۰ متر (یک چهارم مایل) آن ۹.۷۸ ثانیه است. موتور برقی آن می‌تواند در ۲۱۰۰۰ دور در دقیقه کار کند. جالب اینکه برخلاف سایر ابرخودروهای موجود، این مدل به باتری نیکل کبالت منگنز (NCM) مجهز نیست و از پک باتری لیتیم آهن فسفات (LFP) بهره می‌برد.

نهایت سرعت رسمی یانگ وانگ U9 برابر با ۳۰۹.۱۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این ابرخودرو در پیست بین‌المللی شانگهای زمان رسمی ۲ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۶۵ میلی ثانیه را ثبت کرد. در مقایسه با آن‌، نیو EP9 زمان ۲ دقیقه و ۰۱ ثانیه و ۱۱ میلی ثانیه، بی ام و M5 F90 زمان ۲ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۸۲۸ هزارم ثانیه و پورشه پانامرا توربو زمان ۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۷۲۷ هزارم ثانیه را در این پیست به ثبت رسانده‌اند.

ابعاد یانگ وانگ U9 برابر با ۱.۲۹/۲.۰۲/۴.۹۶ متر و فاصله محوری آن ۲.۹ متر است. باتری لیتیم آهن فسفات با ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعت برد حرکتی ۴۶۵ کیلومتر را فراهم می‌کند. حداکثر توان شارژ آن ۵۰۰ کیلووات و وزن پک باتری ۶۳۳ کیلوگرم است. وزن کلی این خودرو ۲۴۷۵ کیلوگرم است که برای یک ابرخودرو خیلی زیاد محسوب می‌شود.

بی وای دی یانگ وانگ U9

U9 از معماری ۸۰۰ ولت بهره می‌برد و می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. این ابرخودرو همچنین از شارژ دوگانه پشتیبانی می‌کند، یعنی می‌توان به طور همزمان آن را به دو شارژر مستقل وصل کرد. این چیز جدیدی برای بی وای دی نیست، چون مدل‌های دنزا D9 و N7 نیز از این فناوری پشتیبانی می‌کنند و بحث‌هایی را در مورد اشغال بیش از حد ایستگاه‌های شارژ به راه انداخته‌اند.

یانگ وانگ U9 یک سال پیش در مراسم معرفی برند یانگ وانگ رونمایی شد. این خودرو دارای سیستم تعلیق هوشمند Disus X خواهد بود که توسط بی وای دی توسعه یافته است. این ابرخودرو به دلیل اجرای رقص و رانندگی با سه چرخ خبرساز شده است. این توانایی به لطف تعلیق Disus X فراهم می‌شود که به واسطه حداکثر قدرت ۳۶ کیلوواتی تامین‌شده توسط پلتفرم ۸۰۰ ولت، می‌تواند هر محور را با سرعت ۵۰۰ میلی‌متر بر ثانیه بلند کند.

U9 مانند برادر بزرگترش U8 قابلیت چرخش تانکی را هم دارد. این خودرو لیدار ندارد، اما به لطف سیستم کمک‌راننده پیشرفته DiPilot، از یک دستیار پارک خودکار بهره می‌برد. ضریب درگ U9 ۰.۹۵ است. اسپویلر عقب آن داون‌فورس تا ۲۸۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند. U9 به تایرهای ۲۱ اینچی پیرلی P-Zero مجهز است.

فضای داخلی در مقایسه با طراحی بدنه کاملا کسل‌کننده است. سه نمایشگر LCD حاشیه‌های ضخیمی دارند و شبیه محصولات دهه ۲۰۱۰ به نظر می‌رسند. دو نمایشگر مشابه ۱۰.۲۵ اینچی، یکی در مقابل راننده و دیگری در مقابل سرنشین قرار دارد. صفحه نمایش عمودی بزرگتر ۱۲.۳ اینچی به عنوان کنترل مرکزی در وسط قرار گرفته است. فرمان سه‌پره خیلی بزرگ است و دکمه‌های فیزیکی زیادی دارد.

بی وای دی یانگ وانگ U9

سیستم چندرسانه‌ای دی‌لینک U9 از تراشه 5G و ۴ نانومتری محصول مشترک بی وای دی و کوالکام بهره می‌برد.

یانگ وانگ برند لوکس بی وای دی محسوب می‌شود. U9 دومین خودروی این شرکت پس از شاسی بلند U8 است که تحویل آن از دسامبر سال گذشته آغاز شد. مدل سوم یعنی سدان یانگ وانگ U7 با باتری ۱۳۵.۵ کیلووات ساعتی به زودی عرضه خواهد شد. چهارمین محصول این برند نیز یک شاسی بلند فست‌بک خواهد بود.

انتظار می‌رود تحویل U9 به مشتریان در اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود. پیش‌سفارش آن از ۲۵ فوریه آغاز شده و مشتریانی که قصد خرید U9 را دارند باید مبلغ ۳۰۰ هزار یوان غیرقابل استرداد را پرداخت کنند. بی وای دی برای این ابرخودرو گارانتی ۶ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر را ارائه خواهد داد.

یانگ وانگ U9 با سدان لوتوس امیا محصول جیلی و گک آیون هایپر SSR با قدرت ۱۲۲۴ اسب بخار رقابت خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد