موضوعات داغ

مرسدس بنز"اوربن" نماد احترام به محیط زیست در دنیای خودروهای تجاری

عکس مطلب اول
یکی دو هفته پیش بود که شرکت خودروسازی مرسدس بنز در راستای تحقق سیاست‌های سبز اندیش خود، یک ون حمل کالا با سیستم محرکی تمام الکتریکی را معرفی کرد تا به دیگر خودروسازان نشان دهد که چطور می‌توان سیستم‌های محرک الکتریکی را در خودروهای تجاری بکار برد، حال یک پله فراتر از آن، مرسدس بنز اقدام به رونمایی از کامیون تمام الکتریکی "اوربن (Urban)" کرده است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.
پیش از هرچیز، این کامیون با سیستم محرکی کاملا الکتریکی طراحی شده و موتورهای محرک آن در کنار چرخ‌ها طراحی شده است تا نیروی خروجی با کمترین اتلاف انرژی به سطح جاده منتقل شود. این سیستم محرک در مجموع قدرتی نسبتا اندک 335 اسب بخاری، اما در عوض گشتاور عظیم 1000 نیوتن متری دارد که نیروی آن از طریق باتری‌های لیتیوم یونی 212 کیلووات ساعتی تامین می‌شود. با شارژ کامل باتری‌های مذکور هم می‌توان تا مسافت حدودا 200 کیلومتری از کامیون استفاده کرد که می‌تواند بهترین گزینه برای مصارف درون شهری و یا شهرهای نزدیک به یکدیگر باشد. زیرا در کنار حذف سوخت‌های فسیلی و تولید گازهای آلاینده CO2، سر و صدای کمتری هم در مناطق شهری خواهیم داشت.
با نگاهی اجمالی به شکل و شمایل کامیون، آینده صنعت خودروسازی جهان با یک طراحی ساده و شکستگی‌های ملایم و همچنین بکارگیری فاکتورهای پیشرفته‌ای همچون دوربین‌های دید عقب به جای آینه، در زمان حال تداعی می‌شود.
علاوه بر این‌ها، وسایل جانبی شخصی هم می‌تواند تاحدودی نقش سازنده‌ای در کامیون اوربن ایفا کنند. جدای از صفحه نمایشگر 12.3 اینچی کنسول مرکزی که همچون یک تبلت قابلیت جداشدن دارد و از طریق آن می‌توان موقعیت یابی کرد و یا از مقدار شارژ باتری‌ها مطلع شد، می‌توان از طریق ساعت‌های مچی هوشمند با کامیون ارتباط برقرار کرد و از مقدار شارژ باتری‌ها، زمان استراحت و یا مدت زمان رسیدن به مقصد با نگاه کردن به مچ دست خود مطلع شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد