موضوعات داغ

نیسان جوک در یک قدمی بازار، مجوز واردات گرفت

عکس مطلب اول
همانطورکه در اوایل تابستان اعلام کرده بودیم، شرکت جهان نوین آریا قرار است به زودی چند محصول از نیسان را روانه بازار کند. البته در آن زمان، قرار بود خیلی زودتر چند محصول از این شرکت معتبر ژاپنی پیش فروش شود اما حال با تاخیری بالاخره یکی از محبوب ترین محصولات نیسان در بازارهای جهانی آن هم در دو مدل توانسته مجوز واردات را کسب کند و به زودی شاهد حضور نیسان جوک در ایران خواهیم بود.
هر دو مدل مجوز گرفته دارای پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر هستند اما این کجا و آن کجا!؟ پیشرانه اول 4 سیلندر خطی به حجم 1598 سی سی است و می تواند حداکثر 117 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند. البته باید توجه داشته باشید که این پیشرانه توربوشارژ است ولی همانطورکه مشخص است بوست این توربو کم است. شتاب صفر تا صد این خودرو 11.5 ثانیه است و می تواند حداکثر به سرعت 171 کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این کراس اوور شهری کوچک و معروف بسیار خوب است و به صورت ترکیبی تنها 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر می سوزاند. این خودرو به گیربکس CVT مجهز است و به صورت دستی 5 دنده خواهد بود و تنها دیفرانسیل جلو است.

نیسان جوک به زودی به بازار ایران می آید

اما مدل دومی که توانسته مجوز واردات را بگیرد، داستانی متفاوت دارد. پیشرانه این مدل نیز 1.6 لیتری است اما کاملاً با مدل اول فرق دارد و حجم آن 1618 سی سی است. توربوی نصب شده روی این خودرو دارای بوست بیشتری است و می تواند حداکثر 190 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و 240 نیوتن متر در دورهای 2000 تا 5600 تولید کند که عددی بسیار قابل توجه برای یک موتور 1.6 لیتری و همچنین یک کراس اوور کوچک شهری است. شتاب صفر تا صد نیسان جوک با این پیشرانه 8.4 ثانیه است و با توجه به توربو بودن آن به نظر می رسد در شهرهایی با ارتفاع تهران بتواند به عددی نزدیک به همین حوالی برسد. گیربکس این مدل اگرچه CVT است اما در حالت دستی 6 دنده در اختیار می دهد و می تواند به کمک آن مصرفی معادل 7.6 لیتری در هر صد کیلومتر را داشته باشد.
اگرچه چهره نیسان جوک کمی عجیب و غیر متعارف است، اما در سطح جهانی خودروی بسیار پرفروشی می باشد و حتی در منطقه آزاد نیز استقبال خوبی از آن شده و انتظار می رود محض ورود این خودرو به بازار داخل بتواند معادلاتی را در رده قیمتی 130 تا 180 میلیون بهم بزند و زنگ خطری بزرگ برای کره ای های خوش فروش از جمله هیوندای توسان و کیا اسپورتیج و یا حتی ژاپنی هایی مثل میتسوبیشی ASX است. البته همانطورکه در قسمت خودروهای آینده بازار اشاره کرده بودیم، به زودی در این سگمنت و رده قیمتی هوندا HR-V نیز به ایران می آید که می تواند رقابت را بسیار داغ و جذاب کند و امیدواریم ژاپنی های بیشتری بتوانند به بازار داخل راه یابند.

نظرات کاربران

23 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/2
چه خبره مگه سر گردنس؟ هر ماشینی که اسب بخار بیشتری تولید کرد دلیل نمیشه گرون کنید اگر اینطور سمند سورن توربوشارژر اگر 174 اسب تولید می کرد می شد 50 میلیون! این ماشین چیزی نداره که 130 تا 180 بابتش بدیم خیلی خوبه ولی این ماشین تو منطقه آزاد فقط 60 میلیون هست انصاف هم خوب چیزی هست!
1395/7/3
تو منطقه آزاد که همه ماشین ها نصف قیمت هستن، اینکه دلیل نمیشه
1395/7/2
پیشرانه اول تنفس طبیعی نیست؟ توربو؟باو با این حجم تنفس طبیعی بیشترم قدرت میده! ولستر سراتو ..یحتمل تنفس طبیعیه اگه نه پس افتضاحه، دومی خوبه ...ولی در کل بالای ۱۳۰ نمیرزه ... ۱۸۰ میلیون پول کمری و اکورده! بدی این؟ اسپورتیج جدید ک تو دنیا ب شدت طرفدار پیدا کرده ی سرچ کنید میفهمید تو رنج قیمت خودش البته...ولی خاص و بامزس
1395/7/3
دوست گرامی کلاس این خودرو با توسان و اسپورتیج یکی هست نه آکورد و کمری،دوما اسپورتیج با موتور توربو ۲۰۰۰ تو دنیا طرفدار داره وحشتناک نه با موتور ۲۴۰۰ سی سی تنفس طبیعی،سوما اسپرتیج تا قیمت ۱۷۰ تا ۱۸۰ معامله میشه پس این ماشبن هم چون تو همون سگمنت هستش قیمتش قاعدتا تا ۱۸۰ باید بره بالا،ولی خدا کنه تا ۱۵۰ ببرن قیمتو تموم بشه
1395/7/3
کسی که فرق نیسان و کیا موتورز رو نمیفهمه همون بره اسپورتیج سوار شه بهتره :)
1395/7/3
جالبه باطریش رنو
1395/7/3
رنو و نیسان خیلی ارتباط دارن موتورهای مشترک زیاد دارن رنو سافران و نیسان تینا پلت فورم و موتوری کیه
1395/7/3
انصافا ماشین زشتیه...
1395/7/3
قیمت نیسان جوک در انزلی 40 میلیون میباشد
1395/7/4
دوست عزیز قیمت جوک صفر مدل ۲۰۱۶بدون سانروف ۶۰ هستش با سانروف هفتاد
1395/7/3
این کجا اسپورتجو توسانو ای اس ایکس کجا
به نظرم باید با هم کلاساش مثه کپچر و دوهزارو هشت مقایسه بشه
پس بالای صد میلیون خیلی نمیتونه کاری بکنه
1395/7/3
دوست گرامی بهتره برید در مورد سگمنت ها یه تحقیقی کنید بعد نظر بدید،کپچر و ۲۰۰۸ جزو ماشبن های هاچ بک هستن،کراس اوور نیستن،تو کارت ماشیناشونم ثبت شده،ولی این تو سگمنت بزرگتر یعنی کراس اوور هست،لطفا تحقیقتون رو بیشتر کنید.
1395/7/3
امیر جان تو کارت خودرو هیچ ماشینی تو ایران کراس اور درج نخواهد شد چون اصلا تعریف نشده. به شما همون توصیه ی خودت رو می کنم که تحقیق کنی.
1395/7/3
یه ماشین فوق العاده در رنج قیمتی خودش هست.امیدوارم با قیمت معقولی عرضه بشه.با توجه به قیمت 60 میلیونی که در مناطق آزاد داره و امکاناتی که ارائه می ده و کیفیت بالایی که این ماشین داره.قیمت پلاک ملی حدود 110 میلیون منطقی هست.برای مدل توربو بوست بیشتر هم 125

دوستانی که این ماشین رو حتی از نزدیک هم ندیدن لطفا نظر غیر منصفانه ندن.ظاهرش غیر متعارف هست و سلیقه ای.اما از نظر کیفیت قابل قیاس با برند های کره ای و اروپایی درجه سوم نیست.شما دارین در مورد نیسان صحبت می کنین!

خودرو هایی مثل تیوولی،کپچر و از این دست هیچ حرفی در مقابل این خودرو ندارن.
1395/7/3
اقا محمد عزیز درست میگه و در ادامه من بگم که نیسان برجسته ترین برند ژاپن هست و تو زمینه کیفیت،سواری و.. حتی از تویوتا هم درجه کیفی بالاتری داره و قطعا و مسلما باید با در حد و اندازه خودش مقایسه بشه.
1395/7/3
این حرف ها رو فقط ما ایرانی های ماشین ندیده می زنیم پیشنهاد می کنم سایت های خودرو انگلستان و آمریکارو ببینی یا تو یوتیوب سرچ کنی تا بفهمی همچین فرقی نداره براشون ژاپن. اینجاس که همه -جاپون- پرست هستند.
1395/7/3
با قیمت درستی وارد بشه درو میکنه بازارو. شما یه سر به کیش بزن ببین چقدر فروش کرده
1395/7/3
این ماشین های ژاپنی مثل مزدا6 .مزدا3 .نیسان جوک .تویوتا کرولا . تو منطقه آزاد انزلی خز و پرشدن و دیگه کم کم مردم دارن برای حمل بار، سبزی، مسافرکشی و گاهاً حیوانات از این جورماشین ها استفاده میکنن و با رقمی حدود50 تا 70 تومن میتونی یه 2017 شو تهیه کنی.پس خواهشا اینقدر ژاپنی ژاپنی نکنید
1395/7/3
اینا با چه حسابی 180 میلیون قیمت گذاری میکنن؟ خیلی عجیبه واقعا. اما با این قیمت هیچ4
1395/7/3
اين ماشين بايد تقريباً هم قيمت تيوولي عرضه بشه
1395/7/3
من يه سوال دارم اگه جوك مثلا قيمت بخوره ١٨٠تومن پس x-trailحتما ميشه ٢٨٠ تومن و قشقايي هم ميشه ٢٢٠ تومن ،حتما ميكرا هم ميشه ٩٠تومن!!!!!!!!بابا اينا چه قيمتيه آخه،ولي من قبول دارن نيسان برند بسيارخوبيه
1395/7/13
موتور ١٩٠ اسبي تشابه زيادي به موتور تاليسمان نداره؟؟؟
1395/7/21
درود بر همه دوستان و سپاس از همگی دوستان قبول دارم که قیمتش یخورده تند هست ولی خدایی نیسان از برندهای مطرح جهان هست.....اون دوستانی هم که هی انزلی انزلی میکنن خواهشا درک کنن که ما کاری ب منطقه ازاد نداریم و خواهشا هی لاف نزنین که چمیدونم تو انزلی با ماشینای ژاپنی سبزی میفروشن...اگر نظر مثبتی داری بده دوست عزیز که اطلاعات دوستان بالا بره اگر ن خواهشا دروغ هم نگو ....با سپاس