موضوعات داغ

ساخت بزرگ‌‌ترین ساعت جهان به دستان اسکانیا + فیلم

عکس مطلب اول
یک تیم 90 نفره از رانندگان باتجربه در 14 دستگاه کامیون اسکانیا S 500 به مدت 24 ساعت رانندگی متوالی، موفق به ساخت بزرگ‌ترین ساعت جهان شدند.
کامیون ساز سوئدی اسکانیا با استفاده از یک ناوگان 14 دستگاهی که توسط 90 نفر از رانندگان سوئدی هدایت می‌شد، با تقسیم آنان به 3 دسته مختلف موفق شدند بزرگ‌ترین ساعت جهان را در فضایی به حجم 69 هزار و 677 متر مکعب بسازد.
به نقل از "استفان ارواس" مدیر بخش بازاریابی کمپانی اسکانیا، هدف از اجرای برنامه این بود که محصولات اسکانیا در کنار قدرت بالا و یک طراحی پیچیده، ظرافت‌های خاص خود را هم دارند که موفق به ساخت بزرگ‌ترین ساعت جهان به طور هماهنگ می‌شوند. سخت است بتوان 14 دستگاه کامیون را درست مثل عقربه‌های ساعت در یک خط و با سرعت‌های بالا، متوسط و مورچه وار هدایت کرد، اما با کامیون‌های اسکانیا همه چیز ممکن می‌شود.
برای ساخت این ساعت بسیار بزرگ، تنها عقربه ثانیه شمار نیاز به حرکت متداوم دارد و عقربه‌های دقیقه‌شمار و ساعت‌شمار با مکث کار خود را دنبال می‌‌کنند. دراین خصوص برای اینکه حرکتی هماهنگ برای عقربه ثانیه شمار بدست آید، کامیون نزدیک به حلقه بیرونی در تمامی 24 ساعت آزمایش سرعت ثابت 53 کیلومتر بر ساعتی دارد و کامیون نزدیک به حلقه داخل هم با سرعت متوسط 13 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند تا یک هماهنگی میان اعضا ایجاد شود.
در ادامه مطلب می‌توانید فیلم این آزمایش و به قولی رکوردشکنی که توسط گروه خودروبانک برایتان آپلود شده را تماشا کنید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/4
من عاشق کامیونم (تریلی)
1395/7/4
جالب ترین ویدیو بود که درباره ی ماشین و زمان دیده بودم.