موضوعات داغ

قطعه‌سازنماها به اسم تولید داخل از چین قطعه وارد می‌کنند

عکس مطلب اول
یک قطعه‌ساز با گله از حضور قطعه‌سازنماها که از چین قطعه وارد کشور کرده و به نام تولید داخل به فروش می‌رسانند، گفت: شرایط با قطعه‌ساز داخلی کاری کرده که او نمی‌تواند از توانمندی خود به نحو احسن استفاده کند. شهریاری با اشاره به اینکه قطعه‌سازان کشور در مقطعی برای شرکت‌های پژو و رنو قطعه تولید و آنها را در بازارهای صادراتی اروپا به فروش می‌رساندند، اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر افزایش واردات و حضور قطعه‌ساز نماها که از چین قطعه وارد کشور کرده و به نام تولید داخل به فروش می‌رسانند مشکلاتی را برای این صنعت به‌وجود آورده است. وی با بیان اینکه قطعه‌ساز داخلی امروز بایکوت شده است، گفت: کمبود نقدینگی بهره‌های سنگین بانکی و مناسب نبودن محیط کسب و کار باعث شده تا قطعه امکان رقابت را در بازار نداشته باشد.
به نقل از دنیای اقتصاد، این شرایط در حالی است که قطعه‌سازان کشور از لحاظ تکنولوژی و دانش فنی مشکلی ندارند. این قطعه‌ساز با اشاره به اینکه در برخی از موارد خودروساز از قطعه‌ساز می‌خواهد با کاهش کیفیت قیمت محصول را کاهش دهد، تصریح کرد: در این میان برخی از افراد که هیچ‌گونه تخصصی در صنعت قطعه ندارند به این حوزه ورود پیدا کرده و به‌دنبال کسب سود برای خود هستند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/7
همین بهتر که قطعه ها از چین بیاد (در این شرایط) چون آگه تو ایران می ساختن معلوم نبود قیمت یک خودرو داخلی مثل پژو 405 یا سمند چند در بیاد تمام اسرار که خودروهای وارداتی چند در صدش داخلی سازی بشه فقط برای اینکه بتونن خودرو رو گرون کنن بعدش هم بگن قطعه گرونه!!! ولی تو چین دستمزد کارگران خیلی کمه به خاطر همین به نفع مشتری ایرانی و به ضرر تولید کننده داخلی است!!!
1395/7/7
یکی از دوستان من از قطعه سازانی بود که با وجود شرایط غیر ممکن از طرف خودرو ساز و پیشنهاد کم کردن قیمت تمام شده قطعه به 140 درصد قیمت اولیه مجبور به تعطیل کردن واحد صنعتی خود شد.وجذب بازار ساخت و ساز مسکن شد.چون حاظر نشد کیفیت رو فدا کنه...اما دیگرانی هستن که اینکار رو میکنن...و یکی از مجرمین اصلی این جنایت خودروساز هست که هیچ مرجعی کارش رو نظارت نمیکنه... عاقبت دولتی بودن صنعت...این جریان در دیگر جریانات مثل ورزش نیز کاملا محسوس هست...
1395/7/7
همین دنا لاستیکاش چینیه!!! لاستیک!!! اخه نامردا خودمون 4-5 تا لاستیک سازی داریم ..لاستیک بارز بده مگه؟! حالا خواستی خارجبی بزاری لااقل کره مینداختی