موضوعات داغ

رنو سیمبل در بازار آزاد؛ تندر 90 جدید با سرنوشتی ناموفق

عکس مطلب اول
رنو سیمبل از آن دسته خودروهایی است که اصلاً در بازار ایران نتوانست سرنوشت خوبی را تجربه کند. نگین خودرو این سدان جمع و جور شهری را در زمان مناسبی به بازار عرضه کرد و در آن زمان هیچ رقیب جدی در رده قیمتی آن دیده نمی‌شد اما متاسفانه این خودرو نتوانست به فروش مناسبی دست پیدا کند و به آهستگی از لیست فروش نگین خودرو نیز حذف شد.
رنو سیمبل اگرچه خودرویی مناسب از نظر کیفیت و دوام بود، اما شاید بتوان گفت عدم موفقیت آن در بازار به دلایلی همچون عدم استفاده از تجهیزات و آپشن‌های روز، عدم استفاده از موتور پرحجم‌تر و در نهایت قیمت نسبتاً بالا نسبت به رقبای داخلی است. رنو سیمبل در حقیقت همان رنو تندر 90 بهینه شده است و نه تنها در پیشرانه بلکه در گیربکس نیز بهینه‌سازی‌هایی روی آن انجام شده اما نمی‌توان آن را خودرویی کاملاً جدید نسبت به رنو تندر 90 بدانیم و باید گفت که با یک فیس‌لیفت عمیق از رنو تندر 90 مواجه هستیم.

کابین رنو سیمبل

کابین رنو سیمبل

رنو سیمبل در ابتدای ورود قیمتی در رنج 70 میلیون تومان را تجربه کرد و در بازار دست دوم نتوانست آنچنان خوب ظاهر شود. اما در گذشت زمان قیمت آن به مرور افزایش پیدا کرد و حال قیمت مدل‌های 2017 رنو سیمبل در نسخه صفر کیلومتر در حدود 105 میلیون تومان قیمت دارند. همچنین نسخه‌های 2017 کارکرده این خودرو را می‌توان با رنج قیمتی 90 الی 95 میلیون تومان خریداری کرد.
روی رنو سیمبل یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی نصب شده که می تواند حداکثر 105 اسب بخار و 145 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گیربکس نصب شده روی آن از نوع 4 سرعته خودکار است و وزن این خودرو تنها کمی از 1 تن بیشتر است.

رنو سیمبل

رنو سیمبل

اگرچه چهره این خودرو با رنو تندر 90 کاملاً متفاوت است، اما باز با محصولات اقتصادی داچیا سر و کار داریم که چهره‌هایی محافظه‌کارانه و البته کاملاً اقتصادی دارند و بیشتر کم شدن هزینه تولید در آن‌ها اولویت بوده تا طراحی بروز برای بازار هدف. البته لازم به ذکر است که نسل جدید این خودرو به بازارهای جهانی معرفی شده و چهره‌ای بسیار مدرن‌تر و بروزتری دارد اما متاسفانه فعلاً نسل جدید این خانواده رنو به ایران راه پیدا نکرده است.
رنو سیمبل این روزها حال و روز خوشی در بازار ندارد و با توجه به عدم عرضه نسخه‌های صفر کیلومتر این خودرو از سوی نمایندگی و عرضه نسل جدید سیمبل در بازارهای جهانی، به نظر می‌رسد سرنوشت این خودرو در بازار به همین خودروهای کارکرده بازار ختم شود مگر اینکه نگین خودرو و یا شرکای دیگر رنو همچون پارس خودرو برای تولید این نسخه و یا حتی نسل جدید آن به توافق برسند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/19
مردم دیگه اینقدر .... نیستن که به خاطر یه داشبورد جدید و مانیتور، 2و نیم برابر برای یه ماشین پول بدن!
1397/2/19
اگر بیشتر دقت کنید میبینید که همچین فیس لیفت عمیقی که در متن اشاره کردید هم نیست
1397/2/19
سیمبل فیس لیفت تندر 90 نیست شما گه بهتر من می دونی فیس لیفت یک خودرو دقیقا همان نسخه قبلی است که از نظر اتاق، پلت فرم تفاوتی نداره و فقط طراحی آن عوض شده در سیمبل علاوه بر اینکه طراحی متفاوتی نسبت به تندر 90 داره از نظر طول، عرض، ارتفاع مثل تندر 90 نیست
1397/2/25
100mili0nبرای سیمبل خنده دار