موضوعات داغ

کریستین هورنر: تیم‌های کوچکتر نقشی در پیشرفت فناوری فرمول یک ندارند

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
به اعتقاد کریستین هورنر بهترین راه کار برای کاهش هزینه های تیم های کوچکتر در فرمول یک، خرید خودرو به صورت کلی است.

در جلسه ایی که روز پنجشنبه برای بررسی قانون جدید بودجه تیم های فرمول یک برگزار شده بود، مدیران تیم ها نتوانستند به یک نظر واحد برسند. بر اساس قوانین جدید، بودجه تیم ها باید در مرحله اول به مبلغ ۱۴۵ میلیون دلار محدود شده و پس از یک سال به مبلغ ۱۳۰ میلیون دلار تنزل پیدا کند. در گذشته ماتیا بینوتو، مدیر تیم فراری، پیشنهاد یک بودجه دو بخشی را برای تیم های تامین کننده و تیم های خریدار داده بود، پیشنهادی که هورنر با آن موافق است.

از سوی دیگر تیم مکلارن به دنبال بودجه ایی با رقم زیر ۱۰۰ میلیون دلار برای هر فصل است.

مدیر تیم ردبول معتقد است کاهش هزینه این چنینی برای تیم های مثل ردبول(تیم های بالای جدول) غیر ممکن است. بهترین راه برای کاهش هزینه تیم های کوچکتر، بازگشت قانون امکان خرید خودرو کامل از سایر تیم ها است.

در حالیکه این امر برخلاف روح مسابقات فرمول یک است، اما باید توجه داشت تیم ها همیشه در حال کپی کردن طرح های یکدیگر اند. وی در ادامه افزود:

"اگر بخواهیم به طور جدی در رابطه با کاهش هزینه ها، خصوصا برای تیم های کوچکتر تصمیم درستی بگیریم بهترین راه حل برای دو سال آینده اجازه استفاده از خودرو خریداری شده برای تیم های کوچکتر است.

تیم‌های کوچکتر نقشی در پیشرفت فناوری فرمول یک ندارند، آنها فقط به عنوان تیم های مسابقه ایی در مسابقات شرکت می‌کنند و این راه کار هزینه های آنها را به شدت پایین نگه می‌دارد.

شرایط تغییر کرده است، در گذشته شما می‌توانستید برای شرکت در فرمول یک از تیم هایی مثل فراری یک خودرو کامل خریداری کنید. وقت آن رسیده که دوباره این امکان را ایجاد کنیم. با هزینه های موجود، تیم های کوچکتر قادر به ادامه حیات نمی‌باشند و تیم های بزرگتر هم نمی‌توانند هزینه های توسعه فناوری را کاهش دهند".

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد