موضوعات داغ

گزیده اخبار فرمول یک؛ رد پیوستن فتل به ردبول، اولین مسابقه با تماشاگر فصل 2020 و داوطلب شدن موجلو

عکس مطلب اول
• رئیس تیم ردبول، کریستین هورنر، می‌گوید که جایی برای سباستین فتل در فصل 2021 در ردبول نمی‌بیند. هفته گذشته خبر جدا شدن فتل از فراری در پایان فصل جاری جنجال بزرگی در مطبوعات ایجاد کرد، خبری که هلموت مارکو به سرعت به آن واکنش نشان داد و گفت ما برای جذب فتل اقدام نخواهیم کرد. هورنر در مصاحبه‌ای با اخبار اسکای اسپورتس گفت:
"به شدت غیر محتمل است. ما قراردادی طولانی مدت با مکس داریم. الکس عملکرد خوبی دارد. تعادل خوبی در تیم داریم. تجربه نشان می‌دهد که داشتن دو راننده ستاره در یک تیم عاقبت خوبی ندارد. سباستین هنوز هم یک راننده بسیار جنگنده است. فکر نمی‌کنم داشتن دو راننده تراز اول برای ما مفید باشد. ما از راننده‌هایی که داریم خوشحالیم. مطمئنم او پیشنهاد‌های زیادی دارد، اما تصمیم گرفت که دیگر با فراری به جایی نخواهد رسید."

اوتمار زفنور

اوتمار زفنور

• اوتمار زفنور، رئیس تیم ریسینگ پوینت، بیان کرده است که جدا شدن فتل از فراری برای او شوکه کننده بوده، اما آن‌ها قصد جذب او را ندارند و می‌خواهند با ترکیب فعلی در فصل بعد نیز ظاهر شوند.
" دیوانه‌وار است. فصل نقل و انتقالات 2021 از چندی پیش شروع شده، در حالی که حتی یک مسابقه از فصل 2020 هم برگزار نشده است. کمی متعجبم که آن‌ها نتوانستند با هم ادامه دهند. سباستین راننده بزرگ و یک دوست است. مدت زیادی است که او را می‌شناسم و لیاقت حضور در فرمول یک را دارد. درست است که رانندگانی در بازار هستند که برنده مسابقات شده‌اند و حتی قهرمانی دارند، پس ایده جالبی است، اما ما ترجیح می‌دهیم از بهترین عملکرد رانندگان فعلی خودمان را داشته باشیم. دو راننده ما رابطه خوبی با یکدیگر دارند و برای سال‌های 2020 و 2021 با ما هستند."
زفنور مطمئن است که لنس، پسر مالک این تیم، لارنس استرول، عملکرد خوبی در این فصل و فصل بعدی خواهد داشت و این مهم را در تست‌های زمستانی در پیست بارسلونا ثابت کرده است.
" اگر در بارسلونا سریع باشید، تقریبا همه‌جا سریع هستید. اگر به لنس خودروی خوبی بدهیم، او می‌تواند پیشرفت کند و حتی بهتر شود. به نظر می‌رسد امسال خودروی خوبی ساخته‌ایم، و فکر می‌کنم این فصل در تعیین خط‌ها راحت‌تر باشیم. اگر جایگاه لنس در خط استارت بهتر باشد، بیشتر برای جایگاهی بین ده نفر برتر رقابت خواهد کرد. وقتی او در میان این ده نفر است، نشان داده که می‌تواند مسابقه خوبی داشته باشد. وقتی شما بیش از اندازه در عقب باشید، به راحتی دچار مشکلات خواهید شد. اما فکر نمی‌کنم در این فصل یا فصل بعد، که اساسا همین خودرو را داریم، از این دست مشکلات داشته باشد."

پیست سوچی روسیه

پیست سوچی روسیه

• برگزار کننده مسابقه سوچی روسیه، الکسی تیتوف، اطمینان دارد که اولین مسابقه با حضور تماشاگران در روسیه برگزار خواهد شد. وی گفت:
" فکر می‌کنم مسابقه ما از شانس بالایی برای برگزار شدن با حضور تماشاگران برخوردار باشد. اما ما همچنان باید این شرایط سخت شیوع را درک کنیم و فعلا درست نیست که در مورد سپتامبر سخن بگوییم. تاریخ برگزاری ما تغییر نکرده است. هر ورژنی از تقویم که تا بحال منتشر شده تنها حدس و گمان می‌باشد، زیرا فرمول یک تنها از یک موضوع مطمئن است؛ برگزاری دو مسابقه در اتریش در تاریخ‌های 5 و 12 جولای. جزئیاتی از اتفاقات بعد از این دو مسابقه در دسترس نیست."

پیست موجلو ایتالیا

پیست موجلو ایتالیا

• شرایط بد شیوع ویروس کرونا در منطقه‌ای که پیست مونزا در آن قرار دارد باعث شده تا پیست موجلو برای برگزاری گرندپری فرمول یک پا پیش بگذارد. شهردار اسکارپریا ا سن سیرو، فدریکو ایگنستی، می‌گوید:
" موجلو برای برگزاری گرندپری ایتالیا به جای مونزا، همه‌چیز دارد. اگر شرایط در سپتامبر در لمباردی به گونه‌ای باشد که اجازه برگزاری مسابقه را نداشته باشند، موجلو ایده‌آل‌ترین گزینه برای برگزاری یک گرندپری بدون تماشاگر است. هنوز نمی‌دانیم که چنین شانسی خواهیم داشت یا خیر، اما آماده‌ایم که منابع ضروری را پیدا کنیم، حتی اگر شانس ما یک درصد باشد. ما از کمی قبل در حال مذاکره با باشگاه ملی اتومبیلرانی Aci هستیم و منطقه ما آماده استفاده از چنین موقعیتی است."

برند مایلندر

برند مایلندر

• راننده خودروی ایمنی فرمول یک، برند مایلندر، می‌گوید که تعطیلی مسابقات به معنی عدم داشتن درآمد برای وی و بسیاری از افراد دیگر می‌باشد و این موضوع می‌تواند به شدت به این افراد ضربه بزند.
" شغل من آزاد است. من تنها موقعی درآمد دارم که در پیست کار کنم. و از آنجایی که این امکان وجود ندارد چون هیج مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود، پولی دریافت نمی‌کنم. هنوز احساس امنیت می‌کنم، اما برای خودمان امیدوارم که دوباره اقتصاد به سرعت شروع شود. من نسبتا در شرایط راحتی به سر می‌برم، اما همکاران زیادی دارم که به این رویدادها وابسته‌اند. برای خیلی از آن‌ها این خطر بسیار جدی است. سال‌های بسیاری است که در مورد آنچه که در فرمول یک قابل تغییر است فکر کرده‌ایم، اما حالا باید انجام‌شان دهیم. شاید بنیادی جدید برای آینده پیدا کنیم. من فرصت‌های زیادی در این بحران می‌بینم، اما مشخصا با سیاست محدود شده‌ایم."

هرمان تیلکه

هرمان تیلکه

• طراح پیست معروف، هرمان تیلکه، به انتقادات در مورد فضاهای ایمنی بیش از اندازه بزرگ درون پیست‌ها پاسخ داد. این انتقادات خصوصا در مورد پیست‌های چین، ابوظبی و چند پیست دیگر بوده است.
" بعضی اوقات احساس می‌کنم باید به انتقادات پاسخ دهم. ما همیشه در خصوص فضاهای ایمنی خارج پیچ‌ها مورد انتقاد واقع شده‌ایم، اما آن‌ها برای موتورسواری حیاتی هستند. اگر یک خودرو با سرعت 50 کیلمتر بر ساعت به دیواره برخورد کند، کمی ضربه می‌خورد و راننده کاملا سالم می‌ماند. اگر یک موتورسوار با همان سرعت به دیواره برخورد کند، می‌تواند مصدوم شود یا حتی بدتر. این ترس از زمان فاجعه ایمولا عقلانی شد. ایمنی راه طولانی را رفته بود اما پاسخی قابل درک گرفت. فکر می‌کنم زمان آن رسیده که اگر نمی‌خواهید در پیستی مسابقه موتورسواری داشته باشید، در آن محدوده‌های باز کمتری بسازیم. وقتی فرمول یک به یکی از پیست‌های ما می‌آید و بلافاصله از این موضوع انتقاد می‌کند، کمی دردآور است. آن‌ها محدوده بازی را می‌بینند که برای خودرو معقول نیست و می‌گویند ’بازهم تیلکه’، اما معمولا این محدوده‌ها برای موتور است."

اخبار کوتاه:

• توتو ولف، مدیر تیم مرسدس، تایید کرد که مذاکرات برای تمدید قرارداد وی با این تیم شروع شده است. پیش‌تر شایعاتی در خصوص جدایی ولف از این تیم مطرح شده بود، اما ولف سرمایه‌گزاری در تیم استون مارتین را فقط یک هدف تجاری می‌داند.

• لوکا دی مونتزمولو، مرد 72 ساله ایتالیایی، می‌گوید که قصد جانشینی ژان تاد در سمت ریاست فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) را ندارد. این احتمال نیز وجود دارد که تاد کمی بیشتر در این سمت بماند تا شرایط فرمول یک به حالت نرمال بازگردد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد