موضوعات داغ

تیر خلاص رئیس، بر پیکره فراری؛ ما نمی‌توانیم رقابت کنیم

عکس مطلب اول

رئیس هیات مدیره فراری، جان الکان، اقرار کرده است که احتمالا تا سال 2022 در همین وضعیت فعلی خواهند ماند و باید منتظر تغییر قوانین باشند. تغییراتی که به کلی روند طراحی خودرو را تغییر می‌دهد و به منظور نزدیک‌ کردن تیم‌ها به یکدیگر نوشته شده‌اند. فراری از ابتدای این فصل شروعی به شدت بد داشته است و حتی با توسعه‌های مختلف نیز قادر به رقابت با رقبا نخواهد بود. طبق قوانین تصویب شده برای مدیریت هزینه‌های تیم‌ها در چنین شرایطی بحرانی، تیم‌ها باید از همین خودروی امسال برای فصل بعد نیز استفاده کنند تا حداقل برای یک سال هزینه طراحی یک خودروی دیگر را به دوش نکشند و بتوانند به خوبی برای تغییر قوانین و طراحی خودروی جدید آماده باشند. الکان در گفتگو با گاتزتا دلو اسپرت بیان کرده که هواداران باید صبور باشند و به تیم اعتماد کنند. وی می‌گوید:

امسال به دلیل اشتباهاتی در طراحی قادر به رقابت نیستیم. ما یک سری ضعف‌های ساختاری داشتیم که برای مدتی است در بخش ایرودینامیک و دینامیک خودرو با آن‌ها درگیریم. همچنین موتورمان ضعیف‌تر شده است. واقعیت این است که خودروی خوبی برای رقابت نداریم. در پیست این مسئله را مشاهده کرده‌اید و باز هم خواهید دید. ما در حال برنامه‌ریزی و ساختن پایه‌های تیمی قدرتمند برای رقابت در زمان تغییر قوانین هستیم. از این بابت مطمئنم. بینوتو مشخصات و توانایی شروع چرخه برد جدیدی را دارد. راهی طولانی در پیش داریم. وقتی تاد آن دوران تاریخی را در 2000 شروع کرد، ما از زمانی آمده بودیم که به مدت 20 سال طول کشیده بود؛ از سال 1979. از سال 1993 که او به این تیم آمد تا زمانی که فراری را دوباره به روند پیروزی برگرداند، زمان برد. پس نکته مهم کار کردن در داخل و بیرون پیست است، داشتن انسجام و پایداری، قدم به قدم جلو رفتن برای ساختن فراری که ما می‌خواهیم.

فراری در حال حاضر در رده پنجم جدول امتیازی سازندگان قرار دارد و این جایگاه را مدیون عملکرد عجیب لکلرک در مسابقه ابتدایی فصل می‌باشد که دوم شد. الکان در مورد جدایی سباستین فتل و آوردن کارلوس ساینز به فراری نیز اینگونه نظر داده است:

ما در 10 سال گذشته قهرمانانی مثل آلونسو و فتل داشته‌ایم، ولی بدون شک ساختن دوباره یک تیم با رانندگانی که تا به حال موفقیت بزرگی کسب نکرده‌اند بسیار راحت‌تر از انجام دادن این کار با آن‌هایی است که طعم بردن را چشیده‌اند. ما در حال پایه‌ریزی برای ساختن چیزی موفق و پایدار هستیم، و قراردادی که با چارلز امضا کردیم گواه این مسئله است؛ قراردادی پنج ساله. هیچ‌کس در تاریخ فراری قراردادی چنین بلند مدتی نداشته است. لکلرک و ساینز مارانلو را خانه خود خواهند کرد و با مهندسان‌شان نزدیک خواهند بود. خودروی جدید با آن‌ها متولد خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد