موضوعات داغ

تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ایران خودرو برای تعمیق ساخت داخل

عکس نویسنده
فائزه تیموری
نویسنده
عکس مطلب اول

طبق تفاهم سه جانبه ایران خودرو،‌ ساپکو و بانک تجارت، سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی که تا پیش از این در اختیار ایران خودرو قرار می‌گرفت، به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افرایش یافت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه، بانک تجارت را یکی از شرکای استراتژیک ایران خودرو در حوزه تامین مالی خواند و با بیان این‌که تسهیلات مذکور با تایید ایران خودرو و ساپکو در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد از محل این تسهیلات در راستای افرایش سرمایه در گردش و داخلی سازی قطعات استفاده خواهد شد.

فرشاد مقیمی، با بیان این‌که اوراق گام یکی از روش های جدید تامین مالی بوده که مورد تایید بانک مرکزی نیز قرار گرفته است، عنوان کرد این مجموعه در مورد تخصیص این اوراق نیز توانست توافقات خوبی با بانک تجارت داشته باشد.

وی اظهار کرد ایران تودرو در مصوبات پیشین شورای پول و اعتبار توانست با همکاری بانک تجارت تسهیلات مناسب و قابل‌توجهی را تامین کرده و تمام این مبلغ را در اختیار قطعه سازان زنجیره تامین ایران خودرو قرار می‌دهد.

مقیمی تاکید کرد که با اجرای این تفاهم‌نامه و تامین مالی قطعه سازان، می‌توان تحقق هدف تولید در سال ۱۴۰۰ را تضمین کرد.

رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک تجارت نیز گفت این تفاهم‌نامه می‌تواند فعالیت‌های میان بانک، ایران خودرو و شرکت‌های قطعه ساز را گسترش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به این‌که یکی از مشکلات حال حاضر شرکت های قطعه ساز، کمبود نقدینگی و مطالبات آنها است، این تفاهم نامه بتواند کمک بسیار زیادی به رونق این بخش و صنعت خودروسازی کند.

گفتنی است،‌ تامین سرمایه در گردش شرکت های قطعه ساز زنجیره تامین ایران خودرو با رعایت قانون عملیات بانکی بدون ربا و مطابق مقررات و ضوابط داخلی بانک، متناسب با سپرده های این دو شرکت نزد بانک، موضوع تفاهم نامه سه‌جانبه عنوان شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد