موضوعات داغ

ماشین دنا پلاس توربو اتوماتیک

(3.1/5) 1,197 رای

با حضور پلتفرم‌های جدید و عرضه خودروهایی مثل دنا و شاهین، جان تازه‌ای در رگ‌های صنعت خودروسازی کشور جاری شده اما هنوز هم پلتفرم‌های قدیمی و از رده خارج که در واقع نوادگان پژو 405 و پراید محسوب می‌شوند سهم گسترده‌ای از بازار را زیر سلطه دارند و هر از گاه نسخه جدیدی از آنها با اصلاحات جزئی و کلی در سبد فروش دو غول خودروساز وطنی قرار می‌گیرد. دنا هم یکی از همین خودروهاست که در واقع نمونه فیس‌لیفت سمند محسوب می‌شود و پس از ارتقاء ظاهری در مدل پلاس، دست‌خوش تغییرات فنی نیز شده و با اضافه شدن توربو و پس از آن گیربکس اتوماتیک توانسته خودش را روی بورس نگاه دارد. در ابتدای عرضه نسخه اتوماتیک دنا پلاس، شاهد قیمت‌گذاری عجیب غریب این خودرو در بازار آزاد بودیم اما پس از مدت کوتاهی قیمت‌ها اندکی تعدیل شدند و این قضیه در کنار افزایش قیمت سایر رقبا، خرید فرزند جدید ایران‌خودرو را توجیه‌پذیر کرد. حالا این محصول به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک (البته نه ارزان‎‌ترین گزینه موجود) مورد توجه طیف گسترده‌ای از مشتریان قرار دارد و بسیاری افراد از روی علاقه یا شاید هم اجبار به آن روی خوش نشان داده‌اند.

205 km/h
حداکثر سرعت
7.9 liter/100km
مصرف سوخت
1645 cc
حجم موتور

مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک

کلاس بدنه
سدان
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
6 سرعته خودکار
حداکثر توان
150 اسب بخار
تنفس موتور
توربوشارژ
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک

مزایا و معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک

مزایا

امکانات جانبی مناسب، دسترسی به شبکه خدماتی گسترده و قطعات یدکی فراوان، توانایی‌های حرکتی قابل قبول، عمکلرد نرم و روان گیربکس اتوماتیک

معایب

قدیمی بودن پلتفرم، ایمنی نامشخص، استهلاک بالاتر از نسخه‌های تنفس‌طبیعی، ظاهر تکراری، فضای داخلی مقداری کوچک‌تر از سمند

بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک

دناپلاس توربو اتوماتیک کامل‌ترین خودرویی است که روی پلتفرم پژو 405 توسعه یافته. این سدان خانوادگی به نوعی ویترین تمامی دستاوردهای ایران‌خودرو محسوب می‌شود؛ یعنی هم از پیشرانه ملی EF7 (آن هم از نوع توربو اصلاح‌شده) برخوردار است و هم با آپشن‌های کامل مثل ایربگ‌های جانبی و صندلی‌های برقی و از همه مهم‌تر گیربکس اتوماتیک به نسل‌های گذشته خود فخر میفروشد. اما تمامی اینها دلیل نمی‌شوند که این محصول را یک خودرو بی‌نقص و ایده‌آل بدانیم. مثلاً در بحث طراحی، فاصله زیادی میان دنا با تولیدات روز جهان ایجاد شده، پلتفرم کلی و ایمنی ماشین هم وضعیت جالبی ندارند و کمبود ESP و مشکلات ارگونومی موجود برای خودروسازی پرسابقه ما مایوس‌کننده به نظر میرسند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

با این حال اگر نگاهی به رقبای قیمتی چینی داشته باشیم متوجه می‌شویم که نباید از دنا پلاس انتظار چندان زیادی داشت. در واقع این ماشین علیرغم تمامی کاستی‌هایش می‌تواند به عنوان گزینه‌ای به نسبت منطقی (در شرایط خاص کشور) مطرح باشد. بخصوص که گیربکس اتوماتیک دنا نسبتاً خوب از آب درآمده و با اصلاحات صورت گرفته روی توربو، مشکلات پیشرانه هم کمتر از قبل شده است. از همه مهم‌تر اینکه شبکه خدماتی گسترده ایران‌خودرو پشت سر این محصول قرار دارد که ریسک خریدش را در برابر رقبای چینی کاهش میدهد. این نکته به بازار دست دوم بهتر ماشین نیز منتهی شده که برای مشتریان ایرانی پارامتر مهمی به حساب می‌آید.

داخل دنا پلاس توربو اتوماتیک

همان‌طور که گفتیم دناپلاس توربو روی پلتفرم سمند یا بهتر است بگوئیم پژو 405 توسعه یافته و از این رو فریم کلی اتاق و صندوق عقب ماشین، مشابه همان محصولات قدیمی است؛ با این تفاوت که بدلیل حجیم شدن داشبورد و ضخامت بیشتر سقف (برای جایگذاری سانروف) فضای داخلی مقداری تنگ‌تر شده و از نظر جای پا و سر محدودیت‌ها اندکی افزایش یافته‌ است. با این حال یک خانواده 4 نفره (با قد متوسط) می‌توانند از فضای داخلی دنا ابراز رضایت کنند و صندوق عقب ماشین هم محفظه کافی برای مسافرت‌های خانوادگی را در اختیارشان قرار خواهد داد.

داخل دنا پلاس توربو اتوماتیک

از نظر طراحی هم اوضاع کلی قابل قبول است و خطوط زیبا و هماهنگ داخلی با غریبلک فرمان تقریباً خوش‌دست و نشانگرهای خوانا پشت آمپر حس نسبتاً خوبی به راننده و سرنشینان هدیه می‌کنند. البته در این بین مشکلاتی مثل تکراری شدن دیزان داخلی، برخی ایرادات ارگونومیکی و کیفیت ساخت پایین میتوانند حس خوب شما را مقداری خدشه‌دار کنند. مثلاً کلیدهای کنترلی صندلی‌های برقی ماشین فقط در حالت باز بودن سویچ عمل می‌کنند و نکته بدتر اینکه این کلیدها در هنگام بسته بودن درب‌ها به سختی در دسترس قرار می‌گیرند! در واقع برای تنظیم راحت صندلی‌ها، باید ماشین روشن و درب‌ها باز باشند که در نوع حالت عجیبی است!

طراحی دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا به نوعی نسخه فیس‌لیفت شده سمند محسوب می‌شود که در نسخه پلاس به نقطه اوج تفاوت و ارتقاء ظاهری رسیده. البته پیشرفت‌های چهره دنا با اینکه محسوس و تاثیرگذار بوده اما نتوانسته فاصله میان این محصول با رقبای جهانی را جبران کند و در جای‌جای بدنه گرد و غبار کهنگی به چشم میخورد. متاسفانه در نمونه توربو و توربو اتوماتیک هم تغییر ظاهری خاصی صورت نگرفته و تفاوت‌ها به موارد محدودی مثل تغییر در سایز و طرح رینگ‌ها و علامت توربو روی بدنه خلاصه میشوند. چراغ‌های درشت جلو و زوایای تند و تیز و تا حدودی ناموزون سپر، ظاهر ماشین را از متدهای طراحی روز دور نگاه داشته‌اند و برخی ایرادات مونتاژی مثل درز بزرگ میان درب موتور با جلوپنجره، اقتصادی بودن ماشین را لو داده. با این حال باید اعتراف کرد که دناپلاس جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد. بخصوص که بازار کشور ما محدود است و در این رده قیمتی رقیب قدر و خوش‌قیافه‌ای نداریم تا نقطه‌ضعف‌های دنا را به رخش بکشاند.

طراحی دنا پلاس توربو اتوماتیک

ظاهر خشن دنا با این جلوپنجره اسپرت و خطوط جسورانه بدنه، حس قدرت را به بیننده منتقل می‌کند و چهره عصبی ماشین با سلیقه خاص ایرانی‌ها هماهنگی کامل دارد. در نسخه توربو رینگ‌ها هم یک سایز بزرگ‌تر شده‌اند و با کاهش فضای خالی داخل گلیرها، هارمونی نیم‌رخ ماشین را بهبود بخشیده‌اند. البته در قسمت انتهایی شاید طرحی ناهماهنگ با دماغه هستیم اما گرافیک زیبای چراغ‌ها باعث شده که این قسمت (بخصوص در شب) جلوه مناسبی داشته باشد. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان ظاهر دنا پلاس را زیباتر از سایر اعضا خانواده سمند توصیف نمود اما نباید فراموش کرد که برای رسیدن به سطح ایده‌آل، راه درازی در پیش است.

مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک

زیر کاپوت دنا پلاس توربوشارژر با همان پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ EF7 TC که قبلاً روی سورن توربو دیده بودیم مواجه می‌شویم. فقط در برخی قسمت‌ها (نظیر سیستم خنک‌کننده توربو) اصلاحاتی صورت گرفته تا نقطه ضعف‌های نسخه اولیه کمرنگ‌تر شود و اتومبیل از نظر استهلاک و عدم افت عملکرد، شرایط بهتری داشته باشد. اما روی کاغذ اعداد و ارقام مشابه همان سورن توربو است، یعنی در دور 5500 به حداکثر قدرت 150 اسب بخار میرسیم و از دور 2200 الی 4800 چیزی در حدود 215 نیوتن‌متر گشتاور در اختیارمان قرار می‌گیرد. با اضافه شدن توربو سایز رینگ‌ها هم یک شماره بزرگ‌تر شده تا جدا از بحث زیبایی روی انتقال گشتاور ایمن‌تر و پایداری ماشین تاثیر بگذارد.

موتور دنا پلاس توربو اتوماتیک

اما مهم‌ترین تفاوت در بحث سیستم انتقال قدرت است. جایی که یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جایگزین مدل 5 سرعته دستی قدیمی شده تا رانندگی با این خودرو وطنی ساده‌تر از قبل گردد. البته دنا پلاس اتوماتیک هم مشابه تمامی خودروهای اقتصادی اتومات، مقداری افت عملکرد را تجربه کرده و با شتاب حدود 1 ثانیه ضعیف‌تر از نسخه دنده‌ای، مصرف سوخت بیشتری هم خواهد داشت. تمامی این موارد به پرت انرژی موجود در سیستم مبدل گشتاور و حدود 38 کیلوگرم وزن بالاتر این ماشین (نسبت به نسخه منوال) مربوط میشوند. با این حال عملکرد کلی دنا اتوماتیک راضی‌کننده است و بخصوص در شتاب ثانویه و حداکثر سرعت تفاوت خاصی میان مدل دستی با اتومات دیده نمی‌شود. تعویض دنده‌ها نیز نرم و روان صورت می‌گیرد و مشکل تقه‌زدن برخی رقبا یا تاخیرهای انواع CVT اینجا دیده نمیشوند. ترمزهای چهارچرخ دیسکی ماشین هم در حالت عادی عملکرد قابل قبولی دارند اما بهنگام شتاب‌گیری مقداری ضعیف عمل می‌کنند و در این شرایط باید با احتیاط بیشتر عمل نمود. متاسفانه این محصول هنوز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی تجهیز نشده و از این رو داخل پیچ‌های تند مقداری ضعیف عمل می‌کند، هرچند در صورت رعایت سرعت مجاز، کنترل خودرو به این راحتی‌ها از دست خارج نخواهد شد. نکته بعدی برقی شدن فرمان خودرو است. این مورد جدا از برداشتن بار از روی موتور، به سهولت رانندگی در شهر نیز منجر شده اما متاسفانه در سرعت‌های بالاتر میزان سفت شدن فرمان کافی نیست و این مورد سطح تسلط راننده را مقداری کاهش خواهد داد.

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

نام خودرو
دنا پلاس توربو اتوماتیک
کشور سازنده
پرچم کشورایران
سال (طراحی)
1399
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1645 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
11 ثانیه
حداکثر سرعت
205 کیلومتر در ساعت
وزن
1262 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4559 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2671 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین دنا پلاس توربو اتوماتیک

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 60 لیتر
  • یورو 4
  • -

امکانات و تجهیزات دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس ساده در ابتدا با آپشن‌های بسیار خوبی به بازار عرضه شد تا جایی که تصور می‌کردیم در نسخه توربو و بعد از آن توربو اتوماتیک، سطح امکانات بسیار فراتر برود و به خودروهای روز جهانی برسد؛ اما متاسفانه اتفاقی که افتاد این بود که ایران‌خودرو آپشن‌های مدل‌های ارزان‌تر را کاهش داد تا پرچمدار دنا یعنی نسخه توربو اتومات لوکس‌تر به چشم آید! مثلاً سانروف و ایربگ‌های جانبی که زمانی حتی روی مدل غیر توربو هم نصب شده بودند اکنون بصورت استاندارد فقط در نسخه اتوماتیک ارائه می‌شوند و مابقی محصولات باید به شکل سفارشی از این آیتم‌ها بهره برند. در هر صورت دناپلاس توربو اتوماتیک از تجهیزات جانبی قابل قبولی نظیر: ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو بهمراه ایربگ‌های جانبی (جمعاً 4 عدد)، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی و روکش چرمی، تهویه مطبوع اتوماتیک بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، سیستم مالتی‌مدیا با امکان برقراری ارتباط با موبایل، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره‌ای، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ خوش‌آمدگویی و مشایعت، امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها از داخل، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه‌های برقی، ایموبلایزر، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، صندلی‌های جلو برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت، سان‌روف برقی و کروز کنترل برخوردار است که با توجه به رده قیمتی امکانات خوبی محسوب می‌شوند. فقط ای کاش هرچه زودتر نسبت به نصب آپشن نه چندان گران ESP نیز اقدام گردد تا سطح ایمنی دنا نیز همچون سایر قسمت‌ها ارتقاء بیشتری یابد.

امکانات دنا پلاس توربو اتوماتیک

کیسه هوا
4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي)
سیستم صوتی
داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل - بلندگوهاي جلو و عقب - توییتر
ترمز و پایداری
ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي
دیگر امکانات
هیدرولیک - روكش چرمي با دوخت قرمز مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث موبايل و كروز كنترل - تنظيم اتوماتيك - كانال تهويه براي سرنشينان عقب - چراغ جلو داراي لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) - چراغ جلو و عقب جديد - چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - چراغ داخل داشبورد - چراغ‏هاي سقفي جلو و عقب - چراغ روشنايي فضاي پايين پا در هنگام سوار و پياده شدن - تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل - طرح جديد آينه‏هاي جانبي - آينه هاي جانبي برقي - راهنمادار و تاشونده اتوماتيك - آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد - تنظيم شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي - شيشه‏ هاي سولار(ضد اشعه مضرUV) - تريم تك رنگ (مشكي) - قطعات دكوراتيو طرح چوب - دستگيره هاي درب ها به رنگ كروم - نوار كرومي دور شيشه درب ها - تودوزي مخمل - كف پوش موكتي با نوار قرمز رنگ و آرم توربو - دسته دنده طرح جديد با گردگير با دوخت قرمز - سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز - دوربين ديد عقب - هشداردهنده موانع عقب - سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) - قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي - كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع - سان روف - كروز كنترل - ستون فرمان تلسكوپي(جمع شونده) - سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك - نمايشگر دماي محيط - آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب - جا عينكي - تغيير استايل جانبي خودرو(درب‌ها به همراه شيشه لچكي عقب - دستگيره‌ها - گلگيرها و آينه‏هاي جانبي) - بازكن قفل در صندوق عقب از داخل - سيستم قطع سوخت خودكار - سيستم كنترل بخار بنزين - كارت طلايي چهار ستاره

رقبای دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار

درست است که دنا پلاس توربو اتوماتیک مشکلات کیفی و امنیتی دارد و از نظر پلتفرم هم یک خودرو کاملاً قدیمی محسوب می‌شود اما با توجه به قیمت و رقبای موجود در بازار محدود داخلی، حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. مثلاً خودرو خوش‌ساخت، ایمن و زیباروی چری یعنی آریزو 5، تنها در نسخه تنفس‌طبیعی لوآپشن، آن هم با گیربکس دنده‌ای در این حدود قیمت عرضه می‌شود و مدل‌های کامل‌ترش بسیار گران‌تر هستند. برلیانس H330 هم علیرغم ظاهر هماهنگ‌تر و استهلاک مقداری پایین‌تر، با مشکل کمبود امکانات و شتاب نه چندان مناسب روبرو است. در واقع اگر فاکتورهای گیربکس اتوماتیک و شتاب کافی برایتان خیلی مهم باشد دناپلاس اتومات تنها خودرو صفرکیلومتری است که در این سطح می‌توانید خریداری کنید. مگر اینکه سری به بازار دست دوم‌ها بزنیم که در آن صورت از آریزو 5 توربو گرفته تا ام جی 6 و بسیاری انتخاب‌های پرریسک دیگر (ریسک بدلیل دست دوم بودن و گرانی قطعات یدکی) در دسترس هستند. بسترن B30 هم انتخاب نسبتاً خوب و مطمئنی است اما قیمت بالاتری دارد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

رنو ساندرو و ام وی ام X22 نیز با اینکه در کلاس بدنه متفاوتی قرار گرفته‌اند اما به نوعی رقبای قیمتی دناپلاس توربو اتوماتیک محسوب می‌شوند. نماینده رنو با اختلاف معناداری کم استهلاک‌تر و بادوام‌تر است اما از نظر امکانات و طراحی کابین در فقر مطلق به سر می‌برد. فرزند ام وی ام نیز از نظر شتاب و توانایی‌های حرکتی خیلی ضعیف‌تر از دناست اما در عوض جذابیت‌های ظاهری به مراتب بیشتر و آپشن‌های مناسب و کلاس بالاتری به شما هدیه خواهد کرد.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی
  • 480,000,000 تومان - بروز رسانی در پنجشنبه 30 فروردین
  • ایران خودرو

سوالات متداول

آیا دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ظاهری ارتقاء یافته است؟

خیر، دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ظاهری مشابه با مدل توربو و حتی پلاس تنفس‎‌طبیعی است و به غیر از اندک تفاوت‌ها در سایز و طراحی رینگ‌ها یا لوگو استفاده شده روی بدنه تفاوت دیگری با برادران خود (البته در نسخه‌های پلاس) ندارد

پیشرانه دنا پلاس توربو اتوماتیک چه مشخصاتی دارد؟

زیر کاپوت دنا پلاس توربوشارژر با همان پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ EF7 TC که قبلاً روی سورن توربو دیده بودیم مواجه می‌شویم. فقط در برخی قسمت‌ها (نظیر سیستم خنک‌کننده توربو) اصلاحاتی صورت گرفته تا نقطه ضعف‌های نسخه اولیه کمرنگ‌تر شود و اتومبیل از نظر استهلاک و عدم افت عملکرد شرایط بهتری داشته باشد. اما روی کاغذ اعداد و ارقام مشابه همان سورن توربو است، یعنی در دور 5500 به حداکثر قدرت 150 اسب بخار میرسیم و از دور 2200 الی 4800 چیزی در حدود 215 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داریم

گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک از چه نوعی است؟

دنا پلاس توربو اتوماتیک برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از نوع AT استفاده می‌کند که عملکرد نرم و روانی دارد. با این حال در مقایسه با نسخه منوال اندکی افت شتاب و افزایش مصرف سوخت مشاهده می‌شود که آن هم در برابر رفاه و آسایش این مدل قابل چشم‌پوشی است

دنا پلاس توربو اتوماتیک از چه امکانات رفاهی و ایمنی بهره میبرد؟

دناپلاس توربو اتوماتیک از تجهیزات جانبی قابل قبولی نظیر: ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو بهمراه ایربگ‌های جانبی (جمعاً 4 عدد)، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی و روکش چرمی، تهویه مطبوع اتوماتیک بهمراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، سیستم مالتی‌مدیا با امکان برقراری ارتباط با موبایل، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره‌ای، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ خوش‌آمدگویی و مشایعت، امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها از داخل، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه‌های برقی، ایموبلایزر، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، صندلی‌های جلو برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت، سان‌روف برقی و کروز کنترل برخوردار است که با توجه به رده قیمتی امکانات خوبی محسوب می‌شوند. فقط ای کاش هرچه زودتر نسبت به نصب آپشن نه چندان گران ESP نیز اقدام گردد تا سطح ایمنی دنا نیز همچون سایر قسمت‌ها ارتقاء بیشتری یابد

نظرات کاربران

138 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/5/27
سلام درسته این ماشین مشکلات برقیش زیاده؟؟
1400/6/20
منظورتون اینه همه چیش خوبه الا سیستم برقیش؟ کاش اینطور بود که شما پرسیدی و فقط نقص برقی داشت . که اگر هم اینطور بود و فقط مشکل برقی داشت تازه میشد مثل بقیه خودروهای ایرانخودرو که بر اثر همین یه عیب (نقص سیستم برقی) سالهاست که دچار حریق میشن . پس همین یه عیب برای از دست رفتن جان و مال شما کافیه - خداوند حافظ جان مالتون باشه انشالله.
1400/12/15
نخیر خودرو خوبی است.
1401/6/1
نخیر درست نیست... تو حتی سوار این ماشینم نشدی ... نظر الکی نده... فوق العادست این ماشین با این قیمت...
1401/8/19
نه
1402/4/31
باسلام خدمت دوستان بنده اهواز زندگی میکنم
الادنااتومات۱۴۰۰گرفتم قبلش بااین پول سنتافه وسوناتا والنترا ۲۰۱۷ داشتم درست اصلا دنا رو نمیتوان بااین ماشینها مقایسه کرد شما از روی صدای بسته شدن درها متوجه همه چیز میشوید که زمین آسمان فرق میانشان هست
ولی ماشینهای خارجی مثل کره اونا هم مشکل اویل پمپ ویاتاقان دارن همین الا باز وبسته کردن موتور کمتراز۸۰میلیون نیست پس یاباید خیلی از نظر مالی تو رفاه باشی که هیچ استرسی از این ارقام نداشته باشی یامثل بنده باشی همش استرس خرابی رو داشتم باورکنید اینقد هزینهای ماشینهای خارجی بالاست که بنده محل کارم همش استرس ماشینها رو داشتم خلاصه سرتون رو درد نیار
دنا مشکلی که تو اهواز دار بخاطر گرمای بالا وتوربو بودن ماشین حرارت بالای میکش ولی بنده خیلی کارها کردن که درآخر یه کارشناسی به من گفت رایاتور دنااتومات بهینه شد شما باید تعویض کنید که خدا رو شکر الا حرارت بیشتراز نصف نمیر ولی از نظر گیربکس وفرمان برقی خدایش حس همون ماشینهای خارجی روبه من مید ممنونم از همه فقط خواهشا حرمت همدیگه رو نگه داریم ماهمه ایرانی وهم وطنیم
1400/6/23
دوست خودرو بانکی عزیز
شما که به هر دلیلی نمیتونی واقعیت رو برای مردم بازگو کنی ، لا اقل وقتی امثال بنده قصد روشن کردن اذهان رو داریم جلوی انتشار پیام مارو نگیر و خودتو مدیون هموطنمون نکن . چرا وقتی پیامهای منطقی و سازنده میدیدم مطلب رو منتشر نمیکنی دوست عزیز؟ چرا عادت کردید به سانسور حرفهای درست؟ چون فرمون الان دست شماست دلیل نمیشه صدای مارو به گوش هموطنمون نرسونی و این سیر ارتباطی رو قطع کنی دوست عزیزم .مگه منو تو بجز هم کیو داریم که داریم همدیگرو سرکوب میکنیم ؟ چرا بمن میگی خفه شو ؟ دلت میاد یه هموطن چندصد میلیون پولی که بازحمت بدست آورده و یا خیلی راحت در ازای فروش آخرتش به دست آورده رو به راحتی از دست بده ؟ دستمونو بگیر برادرم و ازین پرتگاه دورمون کن . کمکمون کن . هوامونو داشته باش . بخدا جای دوری نمیره . هوای خانواده و زن و بچمونو داشته باش . اگر نمیتونی کمکمون کنی و زورت نمیرسه اقلا بزار خودمون به هم کمک کنیم و تو فقط مانع نباش .
خدا حافظ جان و مالت باشه دوست خوبم .
1401/5/20
اقای مومنی عزیز اول این که می خوری یا می بری ؟ دوم این که تو که نداری این ماشین رو چرا نظر میدی کسی زورت کرده از اون گذشته از بسیاری از ماشین های چینی حداقل بهتره پس نظره الکی ندین وقتی تا به حال سوار نشدی
1400/7/23
ایران خودرو و سایپا هر دوشون یک اشغال هستن من از هردو شرکت ماشین خریدم اشغال تولید میکنند و ما مجبوریم که بخریم چون اونقد نداریم که خارجی بخریم خدا هدایتشون کنه اگر هدایت نمیشن نیستو نابودشون کنه .
1400/8/5
دمت گرم
1400/8/13
سلام . این AVS که وسط صفحه کیلومتر دنا میزنه چیه ؟ ممنون
1400/9/11
سرعت متوسط
1401/4/27
Average speed
سرعت متوسط
1400/9/10
جناب نویسنده متن این مصرف سوخت رو از کجا آوردین من دنا پلاس اتومات توربو شارژ دارم هر صد کیلوتر 14لیتر مصرف میکنه خوهشا توضیح بدهید من چیکار کنم مصرفش پائین بیاد
1400/10/8
ممنون از اطلاعات جامع و مقایسه منطقی که با ماشین های همردیف قیمتی انجام دادید، البته بعد از خرید خودرو من ماشین خیلی خوب در عین حال راحت و تو دستی اومده ، بسیار نرم و روان هست گیربکس اوتوامتش برعکس پژو یا حتی خیلی از چینی ها ، شتاب خوبی داره و امکانات نسبتا خوب ، حالا درسته پلت فرم قدیمی هست منتها حداقل مثل پژو ۴۰۵ یا پرشیا این همه سال و به این همه تعداد نیومده و شکلش اونقدر تکراری نشده فکر کنم ضمن اینکه خوب طراحیش قشنگه ، دست ایران خودرو هم درد نکنه
1400/11/30
درود:من هممشکل شمارو دارم اگرراهکاری پیداکرد به من هم بگو(منظورم مصرف سوخت دنا اتومات هست)
سپاس
1401/2/5
سلام دوست عزیز در حالت استاندارد ببشتر از صدی 10نمیسوزونه
1401/3/7
مصرف سوخت بیچاره میکنه
1401/3/20
سلام.حدود دوسال ماشین و دارم.برای مصرف سوخت بالاش به نمایندگی مراجعه که کردم گفتن یک برنامه جدید برای موتور های ef7اومده که مصرف رو متعادل تر کرده.برنامه رو که عوض کردن انصافا مصرف پایین اومد.توی جاده کفی و4 تا سرنشین با صندوق پر صدی۸.۵ ،۹میسوزونه.با همین شرایط تو جاده ای مثل تهران فیروزکوه ۱۲ تا.البته با سرعت معمول و هراز چندگاهی یه گاز ریز...توی ترافیک شدید با کولر ۱۴,۱۵تا می‌ره.از مشکلاتش سنسور ترمزشه که تا حالا برای ماشین مدل ۹۹ دو بار خراب شده.کفش خیلی پایینه.در حد سراتو یا مزدا ۳.ابعادش یه جوریه که کوچه ای که با سمند با دو فرمون دور میزنید با این با ۴ فرمون باید بزنید.داخلش هم خیلی تنگه.اگر صندلی های جلو رو برای قد ۱۸۰ تنظیم کنید صندلی های عقب میشه در حد ۲۰۶.رنگ کلید های اینترفیس هم کمرنگ شده یا رفته بعد دو سال.auxهم از کار افتاده.درکل بعد دوسال بد نیس.راضیم.فقط استرس توربو و نگه داریشو دارم.
1401/9/9
جهت کاهش مصرف سوخت و کارایی بهتر موتور گیربکس باید ریمپ بشه من انجام دادم الان مصرف سوخت نه لیتر در صد کیلومتر شده در کل سواری و لذت رانندگی خیلی خوب شده
1401/10/21
سلام خدمت دوستان
مصرف بالا ناشی از کیفیت پایین بنزین تولیدی و کثیف بودن فیلتر هوا و همچنین نوع رانندگی و حتی نوع و زمان تعویض روغن میتونه باشه .
من یک سال هست که دنا اتومات دارم و حقیقتا راضی هستم ازش قبلا هم خودروهای لوکس داشتم مثل بنز و بی ام دبلید و لکسوس و هیوندا و کیا نمیگم مثل اونا هست ولی نسبت به قیمت و خدماتش از همه ایرانیها و خیلی از چینیها و حتی سراتو و سوناتای قدیم یه سرو گردن بالاتره اینا را داشتم که میگم و هیچ تعصبی روی هیچ کدومشون ندارم صرفا مقایسه فنی هست.
1401/12/18
ریمپ بزن
1402/9/2
مصرف سوخت بالا در ماشین بنده هم وجود داره و اصلا با چیزی که عنوان شده بود حتی مشابهتی هم نداره .
همین الان دم نمایندگی هستم و جالب اینجاست که حتی نمایندگی هم میگه این عادی هست .
واقعا موندم چه باید کرد
1400/9/20
باسلام . شتابش ۹.۵ ثانیه اس نه ۱۱ ثانیه
1400/9/22
بالا ۱۲ میزنه
1400/9/27
لطفا كساني نظر بدهند كه اين خودرو را دارند يا حداقل 100 كيلومتر باهاش رانندگي كرده باشند. اين ماشين از لحاظ موتور و گيربكس اصلا قابل مقايسه با نوع غير توربو دنده دستي نيست، بسيار نرم و بي صدا است. پر شتاب و در رانندگي عادي كم مصرف. مسلما اگه زياد گاز بدي خوب مصرفش هم ميره بالا. تنها عيبي كه من ديدم كمي تو در ها صدا ميده كه بايد بدم صدا گيري
هيچ مشكل برقي و غيره هم نداشته. تمام مشكلاتي كه براي اين خودرو و ساير خودرو ها بيان ميشه همه موردي است و نميشه به كلشون تعميم داد چون از سيستم هاي مشتركي داره استفاده ميشه.
اگر اين ماشين مشكل برقي داره بايد دنا پلاس معمولي و دنا معمولي و حتي سمند مولتي پلكس هم مشكل برقي داشته باشند.
1400/10/15
خیالت راحت برادرجان - همشون مشکل برقی دارند . حال از شانس برخی از هموطنانمون این مشکل برقی منجر به حریق و در برخی دیگه منجر به ایرادات در بخش عملکرد انواع تجهیزات خودرو میشه . انشالله که خودروی شما شامل هیچ یک از موارد مشابه این یکی دو دهه نشه .
1402/5/16
سلام وقت بخیر
ما دو تا دنا اتومات داریم سال ۴۰۰ که خیلی خوب بود فقط فراخوان دادن سیم کلاچش عوض کردن
ولی ۴۰۱ خریدیم خیلیییی مشکل داره.کولر روشن میکنم وقتی میزنم رو R کولر داغ میکنه.وسط خیابون بریدگی میخوام دور بزنم گولر داغ میکنه.کلا خنکیش هم راضی کننده نیس.حتی کولر که روشنه درست ترمز نمیگیره مخصوصا وقتی در حال پارک کردن و پارک دوبل باشم.ترمز دیر عمل میکنه.
رو تمام دست انداری ها میکوبه.. با اینکه فقط ۴ هزار تا باهاش رفتم.گیربکسش تو تعویض حالت بین Rو D صدای خیلی بدی میده.خیلی ناراحتم
نوبت گرفتم ببرم نمایندگی.خدا کنه مشکلش حل بشه
1402/8/3
این ماشین با قیمتی که داره و اینکه در شرایط تحریم داخل کشور طراحی و ساخته شده فوق العاده است. موتور پر نفس؛ گیربکس هماهنگ و نرم. سواری و لذت رانندگی عالی؛ امکانات معقول. توجه داشته باشید با این قیمت شما هیچ ماشین دیگه ای رو در این حد پیدا نخواهید کرد.
1400/10/15
سلام و عرض ادب. دوستان من میخوام دنا پلاس بخرم بین دنده ای و اتومات کدومش خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1401/1/4
دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ l3 مدل ۱۴۰۱ سفارشی بخر.
1400/11/30
درجدول مشخصات فنی اعلام شده که مصرف سوخت دنا اتومات دربدترین حالت یعنی مصرف داخل شهر8/1درصدکیلومنر
درصورتی که من هنوزنتونستم کمتراز11/3مصرف تازه بدون کولرازاین ماشین ببینم
حتی بابنزین سوپرهم مصرف تغییری نداشته
ضمن اینکه دمای موتوربسیاربالاهست اینکه میگم بسیاربالابدلیل اینکه الان درزمستان بادمایهوای حدود10تا15درجه مرتبأفن روشن وخاموش میشه حتی درحین حرکت دما بالارفته وبا کارکردن پایین میادخدامی دونه فردای تابستان و مای بالاتراز 40 درجه چه وضعیتی خواهدداشت
درموردمشکلات برقی همین بس که ماشین من با کیلومتر1400دچارمشکلی شد که نیازبه تعویض کامل سیم کشی موتورودسته سیم تعویض دنده ومیکروسوییچ پدال ترمزش دیگه بعداز چندسال وکیلومترهای بالاترخداداندچه اصطهلاک هایی داشته باشه
اصل صحبت من اینه که چرا واقعیت رادرموردتولیدات نمیگن تا بتونیم ی تصمیم وانتخاب درست داشته باشیم
واینکه اگرکسی برای مشکل سوخت بالای این ماشین راهکاری پیداکرده لطف کنه وماروهم راهنمایی کنه
سپاسگزار
1401/4/14
ببر ریمپ کن همه چیزش خوب میشه
1401/6/8
مصرف سوخت ماشین دنا پلاس توربو شارژ من بیش از ۱۵ لیتر هست دو بار بردم نمایندگی میگه بخاطر ایسیو چینی هست قبلا بوش المان بود ...شما میگید ریمپ کنیم اگر نمایندگی متوجه بشه کارت گارانتی رو میگیره ازمون
1400/12/23
مصرف در شهر صدی ۱۵ و در جاده ۱۲ هست
1401/1/27
سلام
من یک سال هست این ماشین را دارم، ماشین نرم و خوبی هست، دلی دو مشکل اساسی داره مصرف سوخت بسیار بالا در حد 14 لیتر در 100 و صدای جیغ جیغ کردن درب ها. از این دو که بگذریم دیگه مشکلی نداره و حس رانندگی باهاش بهتر از هر ماشین ایرانی هست.
1401/3/21
برای صدای جیر جیر درب ها دور زائده روی درب با نوار چسب یا نوار برق بپیچ صداش میفته
1401/7/10
دقیقا صدای باد کلافه میکنه ادمو من قبل این سمند ال ایکس هم داشتم دقیقا همین مشکل رو داشت اما مصرف صدی ۱۴ با سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ خیلی زیاده .فضای فوق العاده تنگ صندلی عقب و داغ بودن موتور کماکان مثل سمند ای اف سون
1402/6/17
تمام ماشین هایی که پلتفرم ۴۰۵ رو دارن مثل سمندو دنا ، بدنشون بعد یه مدت ب صدا میفته
1402/7/6
سلام مشکل صدای درب رو داشتم درب ها با کمی روغن معطر وازلین حل میشه البته خیلی نمی خواد لاستیک های دور درب رو چرب کن لولا ها رو هم با روغن ده عالی میشه
1401/2/7
خودروی صفر را دادیم کارشناسی ! لک رنگ داشت روی در !!!!
1401/7/12
سلام.وقت بخیر.من خودم از 96 دنا پلاس معمولی رنگ مشکی دارم.بعد از سه سال متوجه لکه های رنگ روی در ها شدم.یه رنگ سورمه ای که موقع شستشوی ماشین نمایان میشه.در حالت عادی مشخص نیست.کلدهای کنترل رو یفرمان هم قاطی دارن.مثلا صدا را کم میکنی از رو آژخش آهنگ میره روی رادیو.کروزش هم باید چند بار بزنی تا روشن بشه
1401/2/12
اشغال هستن ماشین ایرانی همشون
1401/3/1
وقت بخیر تجربه رانندگی یکساله با 15000 کیلومتر ,نوع سوخت مصرفی بنزین سوپر یا بنزین معمولی با اکتان کاسپین / عملکرد موتور عالی و گیربگس یک کم کند که باید قلق دستتون بیاد در یکسال فقط تعویض روغن بوده و مصرف سوخت در شهر 12 و جاده 8 بوده شتاب مناسب در خودروهای همردیف و پیمایش عالی در سربالایی ها / بطورکلی با این وضعیت قیمت های نجومی و غیر منطقی در مقایسه با خودروهای همرده بازار من پیشنهاد میکنم به امید اینکه مثل کشورهای همسایه روزی مردم ایران خودروهای بروز و با کیفیت استفاده کنند
1401/3/5
سلام، باتشکر از سایت خوب خودرو بانک که جزء معدود سایت هاییه که اطلاعات جامع و درست رو در خدمت همه میذاره تا همه بتونن یه مقایسه راحت داشته باشن
من خودم دنا پلاس اتومات 1401 دارم و دو ماهه تحویل گرفتیم میخواستم از تجربیاتم بگم امیدوارم مفید باشه، قبل از این ماشین هم پرشیا سال داشتیم که نقاط قوت دنا رو میشه در اینها خلاصه کرد:
قدرت بالا و هوشمندی خوب گیربکس (یعنی تو معکوس کشیدن و دنده عوض کردن خوب عمل میکنه مخصوصا تو حالت اسپرت نسبت به گیربکس های اتومات دیگه) امکانات نسبتا خوب و ترمز قوی موتور خیلی بی صدا تر از پرشیا
نقاط ضعغ:اولا و مهمتر از همه مصرف سوخت بسیار بالا یعنی بعد از 5000 تا رانندگی میانگین صدی 15 تو شهر و صدی 11 تو جاده هست البته بدون کولر، یعنی با کولر 2 لیتر بیشتر میشه(البته اینم بگم که این اعداد برای زمانیه که سه تا سرنشین داشته باشید اما وقتی تک سرنشین هم باشید نهایتا مصرف یک لیتر کم میشه)
تمامی این مصرف ها دقیق اندازه گیری شده خیالتون راحت یعنی نه بزرگنمایی هست نه کوچیک نمایی و ماستمالی
مشکل بعدی کمبود جا نسبت به پرشیا یعنی بالای 190 دیگه بعید میدونم بتونه تو ماشین بشینه چون سقفش کوتاه تره و همچنین جای پای کمتر در جلو و عقب بدلیل داشبورد الکی بزرگ و صندلی های بزرگتر نسبت به پرشیا اما از نظر عرض عقب تفاوتی نداره با پرشیا(اینو با متر اندازه گرفتم که میگم)
مشکل بعدی صدای باد تو سرعت های بالاست که به نظر من بیشتر از پرشیاست یعنی لاستیک در ها درست چفت نیست و باد میاد داخل کابین تو سرعت های بالا
از نظر کیفیت ساخت داشبورد و اتاق هم نباید توقع انچنانی داشته باشید یعنی فقط یک درجه بهتر از پرشیاست
از نظر فضای صندوق هم تو سایت ایرانخودرو برای پرشیا عدد 470 لیتر و برای دنا عدد 490 لیتر رو زده، شاید صندوق بزرگتر باشه اما چون نمیشه زیر جکهای صندوق چیزی بذاری عملا همون پرشیاست
راستی اینم بگم که یک هفته بعد از تحویل گرفتن ماشین بود که رفتم ماشینو روشن کردم ولی ماشین گاز نمیخورد یعنی دور موتور بیشتر از 1500 نمیرفت که زنگ زدیم از گارانتی اومدن و گفتن مشکل از میکروسوییچ پدال ترمز بوده، یعنی کامپیوتر ماشین وقتی که ببینه ترمز گرفتید نمیذاره ماشین گاز بخوره و اون میکروسوییچ خراب بوده که عوضش کردن، درسته که گارانتی بود و مبلغی پرداخت نکردیم و مشکل بزرگی نبود اما خب قطعا برای ما از اعتبار ایرانخودرو کم کرد و دلسردمون کرد
اینم بگم خودم یه تست شتاب ازش گرفتم البه نه حرفه ای ولی خب دسنده رو حالت دستی بود و ماشین تا 5500 گاز میخورد بعد دنده عوض میکرد قبلش هم یخورده ماشینو گرم کرده بودم و تونستم زمان صفر تا صد 12 ثانیه بگیرم ازش و با همین شرایط هم با پرشیا تست گرفتم که زمان اون حدودا شد 14 ثانیه که خب بنظرم برای ماشین اتومات و در حالی که 250 کیلو سنگین تر از پرشیاست زمان خوبی بود
باز هم میگم تمامی این اطلاعات رو سعی کردم واقع بینانه بگم تا کمکی کرده باشم به کسایی که بخوان این ماشینو بخرن
اینم بگم که اگر بخوایم بین دنا اتومات و رقباش توی بازار که رقیب مستقیمی نداره خیلی تو این رنج قیمت ولی تو دست دوم ها باید برید برلیانس 330 مدل 99 بگیرید که تو کیفیت کابین شاید یخورده بهتر باشه(یعنی دیررتر به صدا میفته)ولی در بقیه موارد بنظر من ضعیف تر از دناست یا بسترن 98 که خب کیفیت بسترن از دنا بهتره مخصوصا تو استهلاک موتور که موتور طراحی فولکس واگنه ولی واقعا بنظر من قیمت ماشین های چینی دیگه الکی گرون شده و اینقدر گرون نمی ارزه که این ماشین 3 سال کار رو بگیرین
یچیزیم بگم در مورد قیمت ماشینهای چینی که نظر شخصی خودمه، اینکه یسریا هستن چه دلال چه مصرف کننده که صرفا بخاطر اینکه با ایرانی مشکل دارن میان چینیا رو در مقایسه با ایرانیا در حد بنز میبرن بالا که باعث همین قیمت های الکی شده، البته من بازم میگم شاید چینی ها تو کیفیت یخورده بهتر از ایرانیا باشن و فقط یخورده اما این قیمتا دیگه خدا وکیلی نمی ارزه در مورد بحث مهم اینی هم بگم که ایمنی دنا هیچ جایی تست نشده و نمیشه درموردش نظر داد البه که اونم تو تصادفات نشون داده که خوب نیست ولی برای مقایسه شما باید دو تا ماشینو تو حالت استاندارد و یکسان مقایسه کنید ولی کارشناسا اکثرا میگن که چینیا بهتر کار کردن
ببخشید برا طولانی شدن مطلب
1401/3/20
ممنون ب خاطر مطالب عالی و دغدغه مند بودنتون برای دادن اطلاعات صحیح...من خودم دکا پلاس ۹۶ دارم سالمه و مشکلی نداره خواستم عوض کنم ی اتومات صفر بگیرم بخاطر مصرف بالاش منصرف شدم...مال خودم مصرفش کمه..ولی ۱۵ تا تو شهر خیلیه برای من کارمند نمیصرفه


متاسفانه چیز دیگه ای هم نمیشه خرید
1401/3/20
دستت درد نکنه
1401/4/16
خیلی ممنون به خاطر نظرات بدون تعصب شما،موفق باشید
1401/4/31
بسیار جامع وممنون
1401/3/31
سلام....با دنا پلاس توربو اتوماتیک در منطقه کوهستانی مثل جاده چالوس با دنده دستی حرکت کنیم یا حالتD?
1401/4/11
سلام
من دنا پلاس اتومات دارم
مصرف بنزینش ۱۲ لیتر خارج از شهره
دمتی موتور هم خیلی بالاست
همیشه آمپر بالای نصفه باید کولر رو خاموش کنی
در کل راضی نیستم پارس تیو فایو داشتم خیلی بهتر بود
1401/9/26
D
1401/4/21
سلام
بنده دناپلاس اتومات مدل ۱۴۰۰ دارم
اما فرمون اون تلسکوپی نیست
ایربگ جانبی راننده و شاگرد هم نداره
صندلی راننده و شاگرد هم ۶ حالته هست و۸ حالته نیست
لطفاً توضیح بدین چرا اینها رو تو این مقاله آوردین
1401/12/14
داداش ماشین شما تیپ L1 هست،احتمالا از دلال گرفتی و ایشالا که مطلع بودی از این قضیه که ماشین تیپش پایین تره،این مشخصاتی که اکثرا تو سایتها میبینید هم مربوط میشه به تیپ L2
1401/4/24
سلام. من دناپلاس دنده ساده مدل1400دارم بنظرتون عوضش کنم با اتومات توربو یا نه؟من از مصرف سوختش راضیم ترکیبی حدود7/5 میسوزونه ولی شتابش کمه
1401/4/26
من مدل 401 دارم مشکل سوختش رو حل کرده .
تو هر صد تا 17/5 میسوزونه.
نویسنده هم که آمار 8.1 داده تا حالا سوار نشده.
1401/4/30
بنده تجربه تست ۱۵۰۰۰ کیلومتریمو با این ماشین بهتون میگم خودتون ببینید چی میشه.
ماشین خریدن از ایران خودرو اصولا مثل تخم مرغ شانسیه یا چیزیش نیست( و بعدا یه چیزیش میشه) یا از همون اول داستان داره. حال این ماشین تست ما از اونا بود که چیزیش نبود. خب اول بیرون ماشین. نمیگم طراحیش شتر گاو پلنگه و کپی ناشیانه ای از بنز c200 ( مثل چیزی که بعضی از هم وطنان میگن ) و بازم نمیگم خیلی خوشگله ( بازم مثل چیزی که بعضی هم وطنان میگن ) ولی در کل خوبه البته که بعضی ناهماهنگی های طراحیش بد تو ذوق میزنه ولی اگه خیلی توجه نکنین مهم نیست. طراحی داخلیشم خوبه ولی یکم سادس و زیاد روش کار نشده و یه نقدیم که من دارم اینه که چرا دسته دنده انقدر پایینه و انقدرم چسبیده به کنسول وسط؟ طوری که اگه دنده رو حالت P باشه دیگه چسبیده به کنسول و دستتون رو جلوش نمیتونین بزارین و از عقب باید بکشیدش و یه تقی هم موقع تعویض دنده از همون اول داره که زیاد خوشایند نیست. حالا میخواییم بریم سراغ نکات مثبت و منفی این ماشین که بنده در تست ۱۵۰۰۰ کیلومتری خودم پیدا کردم:
نکات منفی:
تو کاتالوگ ماشین یه سری امکانات رو زده بود که تو همه مدل ها هست ولی جالبه که این امکانات تو فول ترین نسخه ماشین که همین توربو اتومات هستم نبود ! مثل نداشتن پاور ویندوز یا آنتی تریپ که تو خیلی از سایت هاهم زده بود داره و اینکه تنظیمات خروجی ساب ووفر هم نداره و کلا تنظیمات سیستم صوتی و ضبط بسیار سادس و خبری از آپشن های زیادی نیست یا نداشتن تنظیمات کامل صندلی ها ( بطوری که برای مثل تنظیم گودی کمر نداره ) و یا اینکه سیستم GPS فعال نشده و من پرسو جو کردم برای فعال شدنش باید یه کارت SD جداگانه از ایران خودرو بخرید تا فعالش کنن ! توضیحات دفترچه راهنما ( بخصوص در مورد مانیتور و سیستم صوتی) بسیار غیر شفاف و پیچیدس و یوزر فرندلی نیست.ضمنا اینکه کامپیوتر صفری هم بسیاد سادس و فقط سرعت متوسط
رو نشون میده و خبری از مصرف سوخت و ... نیست. خب برسیم به سیستم تهویه. سیستم تهویه اتوماتش بد نیست ولی قدرت فنش حتی تو دور های پایین هم یک زره زیاده که بعضی وقتا میتونه آزار دهنده باشه و دریچه کولر خیلی به سمت چپه و باد کامل به راننده نمیخوره و دریچه های تنظیمش هم یک زره ایراد داره ( طوری که شما حتی وقتی دریچه بالا رو ببندی بازم از جلو باد میده و کامل بسته نمیشه). یکی دیگه از ایرادات این خودرو صندوق عقبشه ! میدونم خیلی عجیب بنظر میاد چون دنا به صندوق عقب بزرگش معروفه ولی مشکل اینجاست که برای درب صندوق از جک و بازوی محرک استفاده شده و این بازوی محرک در محل درستی جا داده نشده و فضای زیادی میگیره و باعث میشه بخش قابل توجهی از صندوق بلااستفاده بشه که خوب نیست. مشکل دیگه بلند بودن زیاده صندلیه ( به طوری که بنده با قد ۱۸۱ در پایین ترین حالت صندلی هم سرم به سقف چسبیده بود و چندان راحت نبود و یکی دیگر از دوستان با قد ۱۷۹ هم همین مشکلو داشت). و فضای سرنشینان عقبم به طرز عجیبی تنگه ( مخصوصا فضای پا ) و برای افرادی با قد بالای ۱۶۰ زیاد مناسب نیست. در کل میشه گفت رو فضای داخلی این ماشین زیاد کار نشده و طراحی نسبتا تنگی داره که بهتر بود تو این نسخه حداقل روش یکم کار میشد. در مورد مولتی مدیا باید گفت که تنظیمات سیستم صوتی فقط محدود به باس و تریبل هست و آپشنی دیگه ای نداره و با توجه به کیفیت نچندان دلچسب باند ها صدای جالبی بهتون نمیده و مانیتور هم از شما چه پنهون یکم زیادی لگ داره یا به قول گفتنی خیلی کنده و هنگ میکنه. البته این فقط واسه مولتی مدیا نیست و کروز کنترل ماشینم چندبار هنگ کرد و از کار افتاد ( که البته با توجه به اینکه بعد از کشیدن سرباتری و ریست کردن درست شد، میشه گفت اینم برمیگرده به مشکلات متعدد سیستم برق این ماشین که هنوزم متاسفانه تعمیر نشده). و البته یه مشکل ایمنی هم که من پیدا کردم یا حداقل تو نسخه تست ما این بود حتی اگه شما درهای ماشینم از داخل با مسترلاک قفل کنید، بازم همه ی درها با دستگیره باز میشه ! و این میتونه مشکل بزرگی باشه مخصوصا اگه کودک کوچیک تو ماشین دارین و باید همیشه قفل کودکو فعال کنید که خدای ناکرده اتفاقی نیوفته. یه ایراده دیگه هم تا وقتی تو بحث داخل کابین هستیم میشه گرفت اینه که بنده نمیدونم چرا ولی شیشه عقب این ماشین بسیار موج داره و وقتی تو آینه وسط ماشین های عقب رو میبینین همه شبیه به کامیون و خاور هستن و این ایراد بزرگیه که باید رفع بشه. یه مشکل دیگه هم اینه که هر چندی یکبار شیشه راننده کامل بالا نمیره و باید درو باز کنید تا بالا بره که مشکل فنی عجیبیه. یه مشکل دیگه همونطور که اول متنم مطرح کردم این بود که دسته دنده بسیار پایین و بد جاست و چسبیده به کنسول میانی و اگه دنده رو حالت P باشه دیگه کامل میچسبده به کنسول و باید از عقب دسته دنده، دنده رو عوض کنید و یه ایرادی که از روز اول داشت این بود که بین تعویض دنده ها ( بخصوص بین حالت P و R ) یه صدای تق خیلی ناجوری میومد که خوشایند نبود. توی ماشین متاسفانه بوی پلاستیک بی کیفیت زیاد میاد بخصوص که این بو توی صندوق ماشین بیشتره و یجورایی تو ذوق میزنه. مصرف بنزین ماشین خیلی بالاست و تو شهر نزدیک ۱۳ لیتر هم سابقه داشته بسوزونه که واسه یه موتور ۱.۷ لیتری ( مخصوصا که توربو هم هست ) بسیار عدد بالایی و جالب نیست. فرمون ماشین یکم گیجه و خیلی دقیق کار نمیکنه. مولتی مدیا تصویری تو حرکت قطع میشه که درست ایمن تره ولی بهتر بود قطع شدن یا نشدنش رو به عنوان آپشن میسپردن به خود راننده. صدای بوق هشدار سرعت بالای ۱۲۰ هم خیلی زیاده و مبادا اگه کسی توی ماشین خواب باشه که قطعا بیدار میشه.
نکات مثبت:
کشش و قدرت ماشین خوبه ( با توجه به توربو بودنش بایدم باشه ) و تو چندتا سربالایی که برین متوجه میشین ماشین کم نمیاره و جواب کارتون رو میده. صدای موتور خیلی کمتر از امثال سمند EF7 یا تارا میاد تو کابین و ساکته و کولرشم خوب خنک میکنه و اونقدری جون موتورو نمیگیره که حسش کنید. صندلی های ماشینم نسبتا پک و پهلوی شمارو پر میکنه و اصلا سفت و سخت نیست. ترمز ها دقیق و گوش به فرمان هستن( البته بعد از ۸۰۰۰ کیلومتر یه افت عملکرد محسوسی احساس میشد که جزئی بود و تاثیر زیادی نداشت). هندلینگ ماشین متوسطه نه خیلی خوبه نه خیلی بده ولی میشه گفت از اون ماشین هایی نیست که تو یه پیچ ساده از دست آدم در بره و برای منحرف کردنش باید تلاش کنید. نورپردازی داخل کابین مناسبه و مانیتورش تو روز هم از روشنایی قابل قبولی برخورداره و یه نکته خوبش اینه که کیفیت و قدرت چراغ هاش بخصوص چراغ های جلو خیلی خوبه ( به اضافه اینکه زاویه چراغ های جلو هم قابل تنظیمه). و ماشین نرمه و دست انداز رو خوب جذب میکنه. به هر حال بازم زیاده گویی کردم و احتمالا سرتونو به درد آوردم. اشکالات ماشینم نمیخواستم خیلی بزرگ کنم و بعضی از این مشکلات صرفا شاید بخاطر حساس بودن بیش از حد من روی ماشینه. در کل تو بازه قیمتیش این ماشین رقیب زیادی نداره یا تارا دنده ای باید بگیرید که آپشناش خیلی کمتره یا رقبای چینیش همه ۶ تا ۸ سال کار کردن و عمر خودشونو کردن تو این بازه قیمت واسه همین نسبتا انتخاب به صرفه ای هست. البته که فراموش نکنیم همونطور که اول متن گفتم خرید خودرو از ایران خودرو مثل تخم مرغ شانسی میمونه و تو بعضی موارد اشکالات مونتاژی زیاد دیده میشه که تو این ماشین تست ما زیاد نبودن و امیدوارم که واسه خریداران بعدی هم زیاد نباشن. یاعلی
1401/10/26
به نظرتون این ماشین بهتره یا ساندرو مدل ۹۵ حالا چه دستی چه اتومات؟
1401/5/2
مصرف دنا اتوماتیک ۱۰۰کیلومتر داخل شهر بابنزین سوپر ۱۵لیتراست من خودم دقیق حساب کردم
1401/5/7
سلام، فضای داخل کابین از پراید هم کمتره. مصرف بسیار بالاست، تو جاده با کولر روشن به صدی ۱۴ لیتر هم میرسه. به نمایندگی مراجعه کردم برنانه ش رو آپدیت کردند ولی تغییری نکرد.

درها صدای جیرجیر میده که با توصیه یکی از دوستان تو همین مطلب رفع شد. تعویض دنده بخصوص در جاده پر ترافیک و سربالایی دو اعصابه، باید از حالت دستی استفاده کرد، دمایدموتور همواره بالا. مالتی مدیا خودبخود ریست میشه و .....
1401/5/10
با سلام خدمت دوستان و تشکر از خودرو بانک که همه نظرات را به اشتراک میگذارن
خواستم عرض کنم من مدل ۱۴۰۱ این ماشین را خریدم
و به نسبت پولی که دادم توقع زیادی هم از این ماشین ندارم
خلاصه بخوام عرض کنم،قدرت و شتابش نسبتا خوبه
فقط مصرفش بالاست(داخل شهر بدون کولر ۱۱.۳ )
نمایندگی هم‌مراجعه کردم که میگن بخاطر توربو و اینکه گریبکسش اتومات هست مصرف بالاست
ولی مشکل اینه که اصلا این موتور طراحیش بر اساسه پایه گازسوز هست
کاش انحصار خودرو وجود نداشت تا نظر مصرف کننده برای تولید کننده بی اهمیت نمیشد و ایران خودرو و سایپا پذیرای نقد مشتریانشون بودند
در هر صورت اگر کسی راهکار برا پایین اوردن مصرف سوخت داره ممنون میشم به اشتراک بذاره
1401/7/5
می تونی ببری ریمپش کنی
هم ساز گاریش با بنزین ایران ببری بالاتر هم دمای ماشین بیاری پایین تر
برای اینکه داخل موتور زیادی داغ میشه جوری طراحی شده که بنزین زیادتر وارد میشه برای خنک کاری موتور کلا تو همه برنامه ایسیو ها هس

موفق باشید
1401/5/13
فضای خیلی تنگی دارد بخصوص برای سرنشینان عقب در کل برای خانواده های قد بلند خوب نیست
1401/5/18
سلام عزیزان من یک سورن توربو مدل 97 دارم که موتورش همین ef7 توربو هست تا بحال 85000 تا باهاش رفتم بسسسیار پرشتابه و مصرفش توی جاده اتوبان 6 حد اکثر 6/5 هست توی شهر هم من 8 تا 9 سوزوندم ولی روی شهر نمیشه حساب کرد به ترافیک بستگی داره
من در طی 4 سال رانندگی هربار بنزین میزنم تا باک بعدی دو باره پر میکنم و مصرف رو محاسبه میکنم
هنوز نشده در هر شرایطی توی جاده بیش از 7 بسوزونم
معمولا با خانواده 5 نفری و جعبه پر و سرعت 11٠ تا 120 کیلومتر مصرفم 6/5بوده است ولی ماشین من ecu و تمامی سنسورهاش بوش هست
حال ایران خودرو چه میکند با این پیشرفت روزا فزونش خدا داند
1401/5/18
سلام
از کجا بدونم L چنده؟
میشه در حین گارانتی پخش دلخواه روش نصب کرد؟
آخه پنل لمسیش کاملا از کار افتاده.
1401/5/23
بنده بی ام و x3تویوتا CHR هیبریدی استایل کالکشن و سیتروئن c3 دارم. خوشم اومد دنا توربو پلاس اتومات خریدم و از روزی که این اتومبیل رو خریدم سپار بقیه ماشینهام نمیشم. برای تهران خودروی مقبولی هست اگر کسی بهم زد کرفتار نمیشم، همچنین یه مسافرت 400 کیلومتری رفتم باهاش یعنی رفت و برگشت 800 کیلومتر که تو جاده تستش کنم به نظرم خودروی مناسبی اومد
1401/6/1
بسیار خودروی پرقدرت و ارزنده ای هست نسبت به قیمت...
خصوصا نسخه توربو اتومات...
هیچگونه مشکل برقی و خرابی ندارد...
بعضی افراد صرفا مغرضانه نظر میدند و هیچگونه اطلاعی از این خودرو ندارند...توجه نکنید و اگر قصد خرید دارید در خرید این خودرو با توجه به قیمت ارزنده فعلی لحظه ای درنگ نکنید...
1401/7/16
داداش ایراداشو نفهمیدی.مقرضانه چیه دبگه
1401/6/7
با ۶۰ لیتر نزدیک ۵۰۰ تا باهاش میرم حالا نمیدونم میشه صدی چند.
1401/6/9
سلام
حدود یکماهه که صفر مدل ۱۴۰۱ توربو اتوماتش رو گرفتم.مشکل خاصی نداره، به نظر من صرف نظر از اینکه بازار خودروی ما انحصاریه و با این پولها چه ماشینهایی تو خارج از کشور میشه خرید و اینها، ولی تو شرایط فعلی تو این رنج قیمت رقیبی نداره.
قدرت موتور خیلی خوب، نرم، و ترمزهای خوب
فقط فعلا مصرفش زیاده که امیدوارم بعد آب بندی درست بشه.
1401/7/18
12
1401/8/4
مصرف سوخت ارتباطی به آب بندی نداره
1401/6/11
با سلام .. من مدل ۱۴۰۰ اتومات دارم و مصرف بنزینشو به دقت بررسی کردم .. من در اهواز زندگی میکنم و بررسی انجام شده در دمای بین چهل و پنج تا پنجاه و دو درجه انجام شده .. مصرف سوخت ماشین با کارکرد دو هزار و دویست کیلومتر و در شهر کمی بیش از بیست لیتر با کولر و خارج شهر یازده و دو دهم لیتر با کولر و نه و شانزده صدم بدون کولر در جاده اهواز به ایذه و اصفهان سوزوند .. لذا با تحقیقی که از سایر مالکین این ماشین در اهواز داشتم این ماشین داخل شهر با رانندگی کاملا نرمال و استفاده از کولر در صد کیلومتر حداقل بیست لیتر بنزین مصرف میکنه
1401/6/24
دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک بسیار خودروی خوب و ارزنده و پرقدرت و پرشتابیست که تو رنج قیمت خودش حتما ۲۰۰-۳۰۰ میلیون بالاتر ، هیچ خودروی صفر کیلومتری بعنوان رقیبش نمیشه پیدا کرد...فوق العاده رخ زیبا ، سیستم تعلیق نرم ، گیربکس بشدت هماهنگ با موتور و هندلینگ لذت بخشی داره این خودرو...شاهکار ایرانخودروعه واقعا با این قیمت...
هرکی هر انتقادی نوشته من شرط میبندم حتی یکبار هم سوار این ماشین نشده و همه نوشته هاش از تخیلاتشه...
بهتره بره ماشین چینی سوار شه یا بره شاهین موتور پراید رو سوار شه...
خلایق هرچه لایق...
دنا توربو اتومات ، مرسی که هستی ❤❤❤
1401/7/4
ماشین چینی سوار شه؟؟؟
مگه دنا قطعاتش مال کجاست؟؟؟
1402/4/9
با سلام خدمت همه دوستان من یه دنا اتومات ۱۴۰۱ اسفند ماه دارم چند روز پیش مسافت ۲۲۰ کیلومتر رو تو جاده بین شهری ۴۰ لیتر مصرف کرد یعنی بیشتر از ۱۸ لیتر با کولر ولی سرعت زیر ۱۰۰ بود آیا با توضیحاتی که قبلا خوندم طبیعیه یا ببرمش نمایندگی؟
1401/7/13
سلام دوستان
من تقریبا ۲۵ ساله دارم از این دو شرکت ماشین میخرم و استفاده میکنم
فقط مکسیما و رنو ساندرو و شاسی بلندها رو نخریدم تا الان ......
باتوجه به قیمت سایر خودروها و یه سری مشکلات سیاسی و صنعت چرت و پرت خودرو سازی ..... بگذریم
این ماشین بنظرم قابل قبول هست ..... اگر سیستم پایداری الکترونیکی رو فعال کنن بهتر هم میشه...
بالاخره دنا تکامل یافته سمند و دنیا معمولی و..... هست .
انشاالله که بهتر بشه و ایرانی جماعت بتونه خودروی ساخت داخل رو با افتخار و بی نقص تحویل مشتری بده
اما لازمه یه موتور سبک تر و کم حجم تر و بهینه تر روی این خودرو نصب بشه .۹
🙏
1401/7/24
دوستان بنده یک دنا اتومات صفر کیلومتر از نمایندگی ایرنخودرو شخصا تحویل گرفتم
بعد از چند روز و ۳۰۰ کیلومتر پیمایش مسیر ، خودرو دچار نقص فنی شد
امداد خودرو سیار در محل حاضر شد و گفت که خودرو باید به نمایندگی انتقال پیدا کنه
در نمایندگی اعلام کردن که توربو خودرو باز شده و توربو استوک بجاش بسته شده !!! و شامل گارانتی نمیشه و مبلغ ۷ میلیون تومان بابت تعمیر خودروی صفر دریافت کردن
رانا پلاس صفر کیلومتر و ساینا صفر کیلومتر هم تجربه کردم

رانا پلاس بعد از ۶ ماه هنوز به زمستان نرسیده رادیات بخاری سوراخ شد و کف ماشین پر از آب شد ، سنسور اکسیژن از هفته اول سوخت و علی رقم تعویض باز هم چراغ چک روشن بود و سنسور مشکل داشت که خودرو در حدود صدی ۱۱ لیتر بنزین مصرف میکرد ، تسمه دینام هم با وجود تعویض مرتب جیر جیر صدا میکرد و میگفتن برای جنس تسمه ها هست

ساینا در عرض چند ماه برف پاک کن سوخت ، گاز کولر خالی شد ، بلندگوهای خودرو از کار افتاد ، بلبرینگ چرخ جلو به صدا افتاد

اینها تجربه شخص خودم بود که خواستم با دوستان به اشتراک بذارم
1401/8/8
اصلا فضای کابین خیلی بده جلو داشبورد به پاهای سرنشین گیر می کنه فضای سر نشین عقب هم کمه والا من پراید دارم دنا هم دارم داخل پراید فضاش بیشتره
1401/8/30
مزایا : تعلیق بهبود یافته نسبت به سمند ، صدای موتور بسیار کم نسبت به بقیه ef7 ها که به نظرم علتش بهبود در عایق کاری کابین هست ، موتور نرم کار می کنه. در سطوح کم دست انداز عملکرد تعلیق خوبه، هندلینگ خودرو در جاده چالوس تست کردم که راضی کننده بود .
صندلی ها راحتی داره .
معایب : در دست اندازهای سنگین و سرعت گیرها ضعیف عمل می کنه ، یه پراید مدل بالا در سرعت گیر ها بسیار از این نرم تر عمل میکنه. شتابگیری سر گاز ضعیف هست یعنی یا باید پدال گاز متوسط به بالا فشرده بشه یا دور موتور بالا باشه که هر دو باعث افزایش مصرف سوخت اند. از تهران تا رامسر بدون ترافیک سر گاز رفتم که صدی یازده مصرف کرد و برگشت از رامسر تا تهران صدی ده و نیم . البته بگم که بنزین معمولی بود و به نظرم اگر بنزین سوپر باشه و کارکرد خودرو بالا تر بشه اون ده و نیم مصرف میتونه تا نه الی نه و نیم در صد کیلومتر پایین بیاد. مصرف داخل شهر رو دقیق اندازه نگرفتم ولی فکر کنم حدود ۱۴ لیتر برای ماشین صفر باشه.
از داشبورد و فرمون خودرو مقداری صدا در دست انداز ها می آمد که بعد مدتی کمتر شد .ارگونومی کابین افتضاح هست . طرح چوب داشبورد فاجعه هست .
به نظرم با بنزین سوپر و یه ریمپ حرفه ای مصرف بنزین کلی میشه پایین بیاد، چون مپ کارخونه محافظه کارانه هست و آنقدر سوخت غلیظ پاشش میشه که اصلا موتور در آستانه ناک هم نمیره.
1401/10/13
سلام
مشکل مصرف بالای سوخت رو همگی گفتین
و راه حلش رو یکی درمیون ، ریمپ کردن گفتین.
خب یکی تون پیدا نشده که بگه ریمپ کردم و مشکلاتم حل شد؟
ریمپ کننده ها حدود ۱۲۰۰ میگیرن.
نمیشه که ببریم ریمپ کنیم و تاثیر ملموسی نبینیم.
خارج شدن از گارانتیش، که بماند.
خطا دادن ایسیو و روشن شدن چراغ چک،
در غالب ریمپ ها ، هم بماند.

لطفا چند نفر که ریمپ موفق و ناموفق داشتن، نظر بنویسن.
ممنون
1401/9/3
سلام
به نظرتون این بهتره یا 207 اتومات سقف شیشه ایی
1401/9/8
مزایا ) سرعت و جهش عالی
نرم بودن و بدون صدا
لوکس و با تجهیزات در حد خودش
معایب
مصرف بیش از حد هر 100 کیلومتر 15 لیتر
فضای عقب تنگ
فضای جای پا راننده تنگ
من به خاطر مصرف بیش ازحد بنزین تصمیم فروش دارم
1401/9/9
سلام علت صدایه شبیه صدایه حرکت ربات در توربو شارژ اتومات چی میتونه باشه از صبح که ایتارت میزنم این صدا میاد دیگه تو شلوغی وسرعت محو میشه صداش واسه چند ثانیه میاد و میره
1401/9/14
دلیلی تقه صدا دادن دنا پلاس توربو اتوماتیک هنگام دنده عقب دادن چیست؟
1401/12/14
ببر ایرانخودرو برات دمپر نصب میکنن صدا کمتر میشه ولی از بین نمیره
1402/1/5
سر باطری قطب منفی رو باز کن و دوباره وصل کن تقه حل میشه
1401/9/21
سلام خدمت هموطنای عزیز
روی صحبتم با اون دسته از عزیزانی هست که قصد خرید این خودرو رو دارن .
اگه خواستید دنا بخرید حتما دنا پلاس توربو ۶ سرعته بخرید حالا چه دنده‌ای یا اتومات
خودرویی با حجم انجین ۱۷۰۰ و ۱۶ سوپاپ و بعلاوه توربو بسیار انجین قدرتمندی دارد نسبت به دیگر خودروهای شرکت ایرانخودرو،
بنده تازه خرید کردم و اتومات هم خریدم از نوع ۶ سرعته
شتاب اولیه عالی
فرمون برقی خیلی عالی
رینگ ۱۶ که واسه سر پیچ‌ها راحت میتونی ماشینو جمع کنی
از نرمی این خودرو بگم خیلی عالی
از کیپ بودنش که سرعت بالا هوا از بین درها یا شیشه‌ها نمیاد تو کابین خیالت راحت
مشکل برقی رو از این خودرو برداشتن
اگر کسی قصد این خودرو رو دارد اصلا درنگ نکند ماشین بسیار خوبی هست .
یا علی مدد.
1401/9/29
سلام
فقط میخواستم بگم اون دوستانی که میگن ماشین نرمیه حتما قبلش نیسان ابی داشتن چون فقط از اون نرمتره ،خب البته دلیل این خشک بودن بیش از حد هم فاق لاستیکه که ایرانخودرو عدد ۵۰ رو براش انتخاب کرده و واقعا خشک ترین سواری رو تو ماشینای ایرانی داره نمیدونم شاید خواستن مثلا اسپرت کنن سواری شو،و در مورد بیصدا بودن کابین هم بگم که موتور کمصداست واقعا ولی صدای باد و لاستیک زیاد وارد کابین میشه،اینارو بعد از ۱۸۰۰۰ تا رانندگی میگم
1401/9/29
راستی در مورد مشکل برقی هم من تا حالا به دو تا مورد برخوردم،یکی میکروسوییچ پدال ترمز (که زنگ زدم امداد ویژه و عوض کردن و درست شد) و یکی هم ریست شدن خود به خودی کامپیوتر سفری (که این مورد رو هم بردم نمایندگی اپدیت کردن و فعلا جواب داده)
1401/10/20
با عرض سلام به دوستان
بنده امروز یه دنا پلاس توربو اتوماتیک خریدم مدل ۱۴۰۱ و اینکه صفر .
شتابش خوبه راضی کنندس و در مورد فضای داخل اینکه یه خورده تنگه که هیچ کاریش نمیشه کرد بعد صدای داخل کابین خیلی کمتر پارس هستش واقعا کم اینو میگم چون خودم قبلا یه پارس خریده بودم البته بعد یه هفته این دنا به صدا میفته ولی نه مثل پارس بعد در مورد مصرف بنزین بگم که بالا هست یعنی مثل چی بگم میخوره ها اینو در جریان باشید البته با ریمپ میشه یه کاریش کرد و دیگه این که اگه روغن رو همیشه به موقع تعویض کنید و آب رادیاتورش رو هم حواست بهش باشه مشکلی برای توربو پیش نمیاد حالا اگه بنزین سوپر هم هر جا پیدا کردی بزن ازش دریغ نکن برا توربو خیلی خوبه .
در کل از بقیه اشغالی ایرانی بهتر فقط مراقبت می خواد همین.
1401/10/21
قربونش برم جاعینکی هم داره ه ه ه ه
1401/11/15
متاسفانه هنگام ترمز گرفتن روی شبکه های رادیویی بخصوص اف ام و مثلا رادیو پیام یا آوا خش شدیدی می افتد و به محض ول کردن ترمز صدای خش قطع می شود.
1401/11/17
سلام دوستان من دنا پلاس توربو اتومات داشتم واقعا عالی بود نمیگم ارزون قیمت بالاست ولی با این مبلغم خودرو در حد اون پیدا نکردم از لحاظ برقی از ده تا حد اقل چهارتاشون خوبه یجورایی شانسی برامن که خوب در اومد زمانی که برای فعال سازی گارانتی رفتم متوجه شدم که چون چندتا دنا صفر اونجا بود منم پرسیدم پرسنل محترم نمایندگی موضوع رو بهم گفتند موفق و پیروز باشید
1401/11/20
سلام این ماشین خیلی بهتره واقعاً خوش تیپ و خوش رکاب هست لذت زندگی با دنا پلاس توربو اتومات
1401/11/26
سلام
پولوس دنا پلاس توربو اتومات مدل 1400 چند خار است 22 یا 24
1401/11/29
سلام من به تازگی مدل 1401 رو گرفتم در کل راضی کننده هست تسبت به قیمت ولی دو تا ایراد اساسی داره یکی مصرف سوخته بالا و دیگری صدای باد داخل کابین در جاده که این دومی واقعا کلافه کننده ست اگه کسی راه حلی داره برای کم کردن صدای باد بگه استفاده کنیم. سپاس
1401/11/29
مصرف بالا و کلافه کننده
1401/12/10
سلام ایا این دنا پلاس اتومات ایروفیکس دارد برای نصب صندلی ماشین کودک؟
1401/12/21
سلام وقتتون بخیر باشه تو ایران چند تا کارخونه تولید دنا پلاس توربو اتوماتیک داره و در چه شهر‌هایی هستن ممنون میشم راهنمایی کنید
1402/1/6
ماشین های ایرانی غیر ایمن وووو و ورق های بدنه از حلبی روغن و واقعا متاسفم برای خودم که مجبورم سوار این ماشین ها بشوم و.....
1402/1/6
چهارماه ماشین روداشتم ماشین خوبی هست ولی معایب همدارد لاستیکهاش فرنبندی کوچکترین ناهماری روبه کابین منتقل میکندموتور وگیربکس خوبه ولی دربعضی مواقع گاز روباید تا آخرفشاربدی تا موتور جون بگیریدومعکوس بده پلت فرم کلا قدیمی هست هنوزخیلی جا داره تاموتوروگیربکس وبدن وداخلش به روز باشد
1402/1/9
با سلام
نقات قوت:
گیربکس فوق العاده و هوشمند و عکس العمل سریع که نسبت به تمام چینی های بازار که گیربکس مزخرف CVT دارند خیلی بهتره و همچنین عملکرد گیربکس نسبت به دو ماشینی که من داشتم و رانندگی کردم (مگان 2000 و مزدا3) خیلی بهتره
صندلی های راحت تر و فیت تر برای بدن نسبت به سایر محصولات ایرانی
برقی بودن 8 حالتع دو صندلی جلو
روکش مخمل زیبا
داشبورد نسبتا زیبا
صندوق خیلی جا دار
نرمی کارکرد موتور در نوع اتومات
لاستیک های پهن و رینگ 5 پیچ
دیسکی بودن هر دو محور جلو و عقب
شتاب و سرعت خوب چه در ابتدای حرکت چه بعد از بوست توربو که توی جاده تقریبا تمام ماشین های همرده رو به راحتی میگیره
به دلیل ریل سانروف و ستون کشی سرتاسری سقف باعث استحکام بالای سقف نسبت به همه خودرو های داخلی شده و خدای نکرده موقع چپ کردن امنیت بیشتر داره
چراغ ولکام زیر درب
آینه های بزرگ و تاشو
نقاط ضعف:
مصرف بالا در شهر
مصرفش در جاده با بنزین سوپر یا بنزین معمولی با اکتان بوستر 7 لیتر تا 7.5 لیتر هست
ولی مصرف در شهر حدود 12
هم تغییر برنامه باعث این افزایش مصرف شده و هم اینکه اصلا حال ماشین اتومات مصرف بالاتره
چون ماشین مرتب داره گاز میخوره و دنده عوض میکنه مخصوصا توی شهر
سقف به دلیل جاگذاری ریل سانروف پایین تر اومده و برای قد بلند ها تماس موی سر با سقف ناخوشاینده
صدای باد از دو درب جلو در سرعت های بالا میاد البته باد داخل نمیاد با فندک تست کردم ولی صدادی زوزه باد میاد
دوستان میگن با نوار لاستیکی اضافه حل میشه ولی در سخت تر بسته میشه که من ترجیح دادم در بی صدا بسته بشه و هنوز نصب نکردم
به دلیل طراحی بزرگتر داشبورد و دو صندلی جلو فضای داخلی نسبت به سمند و پارس کمتر شده
عیب برقی مشاهده نکردم تا الان
نداشتن پاور ویندوز که دیگه ام وی ام 110 هم داره
حذف لامپ دیود قرمز رنگ از روی ریموت سوییچ (خدا وکیلی این چه صرفه جویی داره برای ایرانخودرو من رفتم خریدم دونه ای 1000 ریال)
حذف یکی از لامپ های آرایش در آینه پشت آفتابگیر سمت شاگرد 0 در سمند مدل 92 دو تا لامپ در چپ و راست آینه هست ولی الان یکی شده
هر دو سوییچ مثل چکش تانشو و دراز در حالی که سمند ملی 92 هر دو تا سوییچ تاشو بود
نداشتن پیچ تنظیم گودی کمر در حالی که سمند ملی 92 داشت
این مدل مسخره بازی فقط توی ایران هست که با اضافه شده یه آپشن جدید باقی قدیمی تر ها حذف میشه

به نظرم بزرگترین عیب مصرف بالاست که با ریمپ حل میشه ولی در محل اصولی و کار بلد
1402/1/11
خودرو خوبی است
1402/1/25
امن ماشین های ایرانی و خارجی زیادی داشتم
انصافا بهترین ماشین ایران است.
بی دلیل نیست که اسمش را گذاشتند سی ۲۰۰ ایران
1402/1/27
سلام من از سال ۹۷ دنا معمولی دارم وخدا رو شکر تا حالا هیچ اذیتی نداشته مصرفشو خوبه چون تو تابستون از اراک تا شمال از جاده فیروز کوه با کولر رفتم تو رفت و برگشت حساب کردم به ازای هر صد کیلومتر ۶.9 لیتر مصرف کرده بود الان قصد دارم تعویض کنم ویه دونه توربو دستی یا اتومات بگیرم کسانی که توربو دارن راهنمایی کنن که چطور ماشینی هست بگیرم یا اینکه ریسک نکنم چون واقعا از ماشین خودم راضی هستم
1402/2/4
با تشکر از همه هموطن های عزیزی که در جهت افزایش آگاهی، تجربه خودشون رو از سواری این خودرو در اختیار بقیه میذارن
بنده خودم از کامنت ها بسیار استفاده کردم چون توی طرح یکپارچه دنا اتو ثبت نام کردم.
اینطور که متوجه شدم و از چندین نفر پرسیدم، تقریبا بهترین ماشین ایرانی که امتحانش رو هم پس داده و به دلیل اتومات بودنش هم باعث رانندگی دلچسب در ترافیک وحشتناک تهران میشه همین دنا پلاس توربو اتومات هستش
مشکل اصلیش مصرف سوخت بالاش هست که مطمئن هستم اگر دوستان بنزین سوپر و اکتان بوستر خارجی مصرف کنند و یه ریمپ درست حسابی بکنند حتما خیلی اوضاع بهتر میشه
برای ریمپ اصولی هم میتونید به پیج caracaltuning.co یا topcarclub در اینستاگرام مراجعه کنید، البته در حد معرفی هست لطفا قبل از مراجعه خودتون کامل بررسی و تحقیق کنید.
موفق باشید.
#نظر_تو_مهمه
1402/4/13
به قیمتش می ارزه . من مدل 94 تیپ 2 دارم . به غیراز روشن شدن بیخود چراغ چک واندکی پایین بودن فرمات بقیه خوبه.از چینی ها باکیفت تره.
1402/2/5
سلام من دنا اتومات صفر خریدم همه چیزش عالیه ولی صدای باد رو مخه خیلی هر چی هم گشتم تو نت راهکاری که صد از بین ببره ندیدم اگه کسی تجربه ای داره بگه ممنون میشم
1402/2/26
سلام
چراایران خودرو چراغ مه شکن سپرعقب وسط گذاشته اینو باید مثل مدل سوناتایی درست کنه خیلی قشنگ میشه
1402/2/30
توجه کنید!
قفل درب صندوق دنا به راحتی توسط سارقین با پیچ‌‌گوشتی باز می شود توصیه می کنم حتما قفل صندوق عقب را تعویض نمایید و برای زاپاس هم از قفل زاپاس استفاده نمایید تا به سرقت نرود.

من از خرداد ۱۴۰۰ این خودرو را خریداری کردم ۱۶۰۰۰ کیلومتر پیموده ام تا کنون خرابی های خودرو به ترتیب زیر بوده :
۱) خراب سنسور درب راننده، درب ها قفل نمی شدند.
۲) خرابی و تعویض پلوس های جلو، صدای کلیک هنگام گردش به چپ و راست.
۳) خرابی ریموت سوییچ اصلی و تعویض جفت ریموت ها.
4) گیر گردن اهرم تعویض دنده در حالت P و تعمیر.
۵) تعویض مجموعه کامل اهرم تعویض دنده.
۶)شکستن سینی پلاستیکی زیر موتور به دلیل افتادن در دست انداز.
۷) خرابی شایع سنسور زیر پدال ترمز که سبب می شود خودرو گاز نخورد.
۸) صدای وز وز از آفتاب گیر سمت راننده به دلیل پلیسه پلاستیکی داخل آن.
۹)خرابی و تعویض باطری.
به غیر از موارد ۶ و ۹ بقیه از طریق گارانتی و بدون هزینه در نمایندگی رفع گردید.
دوستان به مزایا و معایب اشاره کردند، اضافه کنم ارتفاع کف خودرو تا سطح زمین کم است، مشکل گیر کردن کف خودرو در رمپ های شیبدار وجود دارد، در آسفالت مناسب و سرعت تا ۹۰ کیلومتر بی صداست، در سرعت های بالاتر صدای باد به داخل آزار دهنده است و هنگام رانندگی در آسفالت نامناسب تقریبا از چرخ ها، درها و داشبورد و سانروف انواع صداهای لرزشی به گوش می رسد و تکان ها به داخل اتاق منتقل می شود.مصرف بنزین بالاست و شتاب و حرکت خودرو با ‌بنزین سوپر بسیار بهتر است،
به سبب قدرت موتور و شتاب مناسب خودرو و گیربکس اتوماتیک با عملکرد مناسب و ظاهر خوب خودرو به نسبت قیمت آن، برای اینجانب خودروی مناسبی می باشد و قصد نگهداری آنرا دارم.
1402/3/23
سلام
من یه دنا اتومات تو قرعه کشی برنده شدم برای ۵ استفاده خانوادگی و ۵ نفر میخوام اینطور که میگن جاش خیلی کمه و مشکلات زیادی داره
آیا بنظر شما منطقیه این ماشینو با یک جک جی ۴ عوض کنم
چون دارنده هاشم راضین
پولم نمیرسه یک بسترن بی ۳۰ بگیرم ولی جک ارزونتر از دناس
لطفا راهننایی کنید
1402/4/25
مصرف سوختش داخل شهر با استفاده از کولر حدودی بین صدی ۱۷ الی ۱۸ است . از چند نفر هم پرسیدم هم نظر با من بودن
1402/5/1
سلام دوستان
اینهمه درمورد بنزین و صدای باد و چیزای مسخره صحبت نکنید.یا فنی صحبت کنید یا از نظر طراحی و امکانات داخلی خودرو و کیفیتشون بگید. مثلا موتورش چطوره و نسبت به سمند و پژو مشکل واشر سرسیلندر و داغ کردن رو داره یا نه؟
کیفیت امکانات گفته شده اش چطوره؟ نظیر دکمه های داخلی ( كروز كنترل - تنظيم اتوماتيك - كانال تهويه براي سرنشينان عقب.دسته دنده طرح جديد با گردگير با دوخت قرمز - سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز .سيستم قطع سوخت خودكار - سيستم كنترل بخار بنزين)
و اینکه نسبت به خودرو تارا اتومات یا آریزو5 مقایسه اش کنید ببینیم تا چه حد میتونه رقابت کنه و از نظر قیمت و کیفیت و قدرت وشتاب در شرایط گرما و سرما و مناطق کوهستانی و گردنه ها چطوره
ممنونم
1402/7/22
داداش شما امکانات و دکمه فلان و اینا میخوای ماشین چینی بخر
1402/5/1
باسلام من از اوائل سال1400دنا پلاس توربو اتومات دارم اوائل راضی نبودم ازش ب علت کپ گاز خوری شتاب اولیه ضعیف ولی بعداینکه تو دور می افتاد خوب راه میرفت صدای باد تو سرعت های بالا سوختن زود پمپ بنزین اما بزارین ی راهنمایی بزرگی بکنم حتما حتما حتما بعد خریدن دنا توربو اتومات ب ی ریمپ کار ماهر مراجعه کنید من بعد یک سال با زدن ریمپ اصولی متوجه شدم که یک سال بود بیهوده رانندگی میکردم نتیجه ای که گرفتم با ریمپ کاهش بسیار مصرف سوخت شتاب چشمگیر خودرو که واقعا عالی بود ماشین قبل ریمپ 134اسب بود با160نیوتون متر گشتاور بعدریمپ160اسب با205گشتاور یعنی خیلی کیف میده الان شتابش بخصوص رو حالت اسپورت،کلا کپ گاز خوری حذف شد ومهمتر از همه سازگاری خودرو با بنزین های بی کیفیت کشورمون،هر کی از این خودرو داره حتما عمل کنه به گفتم پشیمون نمیشین کسی که توانایی اینو داره که۱ملیارد بده ماشین حتما دو ملیونم داره بده ریمپ رو داینو خدایی خیلی عالی شده ماشینم من اهل تبریز هستم و در کاراکال تیونیگ طاهری زدم ریمپ خودرو را ولی اینم بگم حتما مطمئن باشین از ریمپ کارشهرتون بعد ایشالله ک کمکی کرده باشم ب هموطنان عزیزم یاحق
1402/5/11
نه داداش چه فایده سیستم GPS و ره یاب رو از روش برداشتن
1402/5/18
باسلام، برای پایین اوردن مصرف سوختش ببرید اخرین ورژن برنامه ایسو رو از ایران خودرو نصب کنید
مدل های ۴۰۲ مصرفشون صدی ۸و نیم لیتره
1402/5/21
دوستان من یه ال۹۰ داشتم از سال۹۵و با دنا اتومات معاوضه کردم بدجوری تو ذوقم خورد فکر میکردم با این قیمت خیلی باید بهتر از ال ۹۰باشه ولی فقط ظاهرش بهتر بود
رو ۴۰۰۰تا استپرش خراب شد و بعد سنسور اکسیژن
در صورتی که با ال۹۰رنگ نمایندگی رو ندیدم
ال۹۰ سواری خیلی نرم‌تر و فنی فوق العاده بهتری داشت ولی از نظر آپشن ضعیف و از نطر قیافه چهره خوبی نداره
الان مجددا ال۹۰ درحد صفر گرفتم و راضیم
1402/6/6
باسلام خدمت هموطنان عزیزم،
بنده دناپلاس تیپ۲ مدل۹۶ و دناپلاس مدل۹۸ داشتم و از هر دو راضی بودم، نه مشکل خاصی نداشته ام، بسیار کم استهلاک و خوب می باشد، در مقایسه با سایر خودروهای تولید داخل سرآمد هست، البته که نسبت به استانداردهای روز دنیا و سایر محصولات تولیدخارج حدودا ۲۰تا۳۰سال عقب تر است و حرفی در این خصوص نیست، ولیکن برای عموم مردم که حداقل توان مالی و حداقل دسترسی را دارند خوب می باشد، انشاءالله با قناعت و با نگاه کردن به نیمه پر لیوان آب، این چند سال باقیمانده از عمر ما هم سپری شود، الخیر فی ما وقع
1402/6/8
دوستان راست میگن ک مشکل روغن سوزی داره این متن زیرو ی مکانیک واسم فرستاد
لوله بوستش که روغن میبرن واسه توربو از کنار منیفولد دود رد میشه
ماشین که گرم میشه گرما وایر و اورینگای لوله بوست رو میسوزونه از بینیش روغن میریزه
لطفا اونایی ک دارن نظر بدن
1402/6/11
باسلام درکل دناپلاس توربواتومات خودری خوبیهستش سواری عالی وپرشتابی داره مصرفش جدیدا بهنه شدولی مصرفش به رانندش بستگی داره که پرفشارراندگی بکنه یانه من تازه تحویل گرفتم مدل1402 واینکه ارزش این خودرو به قیمت کارخانه ارزش خریدداره ونه قیمت بازارازادمن که راضیم کمی کابینشکوچیکه اونم اگه اندام درشت نداشته باشی مناسبه ونصبت به خودروهای چینی بنظرم عالیه… باتشکر
1402/6/22
من این ماشین رو بهمن ۱۴۰۱ خریدم . اولش خیلی خوب بود و از نظر شتاب و عملکرد موتور و گیربکس خوب بود . اما به مرور مشکلات شروع شد. ایرادات به شرح زیر هست. ضمنا از نظر خدمات پس از فروش هم افتضاح هستن و کلا نمیتونی به راحتی وقتدبگیری ببری واسه تعمیر و نماینده هم بسیار بی حوصله و بی مسئولیت. ضمنا خودشون هم همش راجع به این ماشین بد گویی میکنن.
۱. بدنه بسیاز ضعیف. من کاپوت رو با دست فشار دادم که بست بشه ، فورو رفت تو.
۲. ماشین خود به خود وقتی اول صبح یا سرد شده باشه ، روشن میکنی راه میره و بلافاصله پت پت میکنه و خاموش میشه . تا حالا سه بار بردم نمایندگی جاده مخصوص، دوبار شیر برقی عوض کردن ولی هنوز مشکل داره . ظاهرا خیلیا این مسئله رو دارن.
۳. لرزش بدنه خودرو که خیلی هم شدیده و اول صبح هست . که فعلا نمایندگی ها زیر بار نمیرن . حتی فیلم هم گرفتم ولی هنوز قبول نکردن.
۴. شتاب کم و تاخیر در گاز خوردن ماشین.
۵. تو سرعت بالا باد داخل ماشین میاد و صدادهم داره.

در کل چیزی شبیه سمند هست که بزک شده . من یه ساندرو هم دارم . ۶ سال استفاده میکنم و تا حالا مشکلی باهاش نداشتم.
1402/7/1
سلام
مدل 1402 رو 15 شهریور تحویل گرفتم . تو کارکرد 400کیلومتر دسته سیم و یکی از کویل هاش سوخت .
از نظر سرعت و کم صدا بودن خوبه اما باید کنترل پایداری هم براش میذاشتن . بعد از چند ثانیه تازه ماشن گاز میخوره .
1402/7/16
من یه فیدلیتی صفر داشتم.مسافرت که رفتم بهم حال نداد،نرم نبود،فقط آپشن داشت،دادم یه دنا توربو صفر گرفتم از نظر سواری انصافا از فیدلیتی سر داره،فقط مشکلی که دنا خیلی تو ذوق میزند اینه که تو سرعت بالا صدای باد از دو طرف میاد،فیدلیتی مظلوم این عیب رو فقط از سمت راننده داشت بهش هزارتا بد و بیراه میگفتم،وقتی دنا رو گرفتم دیدم از چهار طرف صدا باد میاد،قدر فیدلیتی رو دونستم
1402/8/28
ببر درهاشو رگلاژ کنن
1402/8/17
سلام من اسم نویسی کردم اردیبهشت۴۰۲مبلغ۲۱۷ملیون و۶۰۰دادم آبان ماه ۳۱۳میلیون۸۰۰دادم و۱۳میلسون سود مشارکت دادن جمعا۵۴۵میلیون چطوری قیمت شما۴۸۰ میشه
1402/8/18
سلام ماشین دنا پلاس توربو شارژ اتومات ماشین خیلی خوبی هست من این ماشین یک سال دارم که همه الکی میگن ماشین مشکل برقی داره هیچ مشکل برقی نداره و شتاب سرعت خیلی خوبه و تنها ایرادی که داره صدای کم درب ها هستش و جودو بندی اش هم ایراد نداره با تشکر از خودرو بانک
1402/8/18
دنا عالی
1402/8/20
خیلی دوست دارم این ماشین رو بخرم اگه از شرکت بگیرم عالی میسه
1402/8/27
سلام من یک دنا اتو مدل ۴۰۰ دارم که ۳۰ هزار تا کارکرده. هر از گاهی گیربکسش روی حالت اضطراری یا دنده ۳ گیر میکنه که باید ماشینو خاموش روشن کنم تا درست شه. علت چیه؟
1402/9/26
سلام، شما بین تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک کدوم انتخاب میکنید
1402/10/16
سلام به همه یه سوال فنی کسی از دوستان بوده لاستیک سایز 205.60.16 زیر دنا پلاس انداخته باشه
من شنیدم همه جا میگن نهایتا لاستیک 205.55.16 انداختن
میخوام ببینم 205 با فاق 60 میشه انداخت یا نه؟
اگه کسی میدونه لطفا منو درجریاان بذاره که فاق 60 با همون سایز 205 ایا به شلگیر یا گلگیر گیر میکنه یا نه؟
ممنون از دوستان
1402/10/26
درود. من یک سال است که دنا پلاس اتومات مدل 99 کم کارکرد دارم و تا به حال چند بار با این ماشین به مسافرت رفته ام. شتاب ثانویه ی ماشین بسیار خوب است حتی از سوناتی مدل 2009 که با آن رانندگی کرده ام، بیشتر است یعنی هر وقت توربو در مدار می آید ماشین شتاب عجیبی می گیرد اما متاسفانه ترمزها مناسب این شتاب گیری نیست و باید مواظب بود. در حالت اسپرت، خودرو شتاب خوب و لذت بخشی دارد اما تا توربو در مدار بیاید و خودرو شتاب بگیرد یک وقفه کوچک دارد که برای سبقت سریع در جاده های دوطرفه بسیار خطرناک است. مصرف ماشین بالاست و بسیار به بنزین بی کیفیت حساس است بنابراین باید بنزین سوپر یا یورو5 مصرف کرد. به نظر من بزرگترین نقطه ضعف این ماشین اتاق آن است برخلاف ظاهر بزرگ آن بسیار خفه است. نقاط کور آن زیاد است و جا برای سرنشینان بسیار محدود است حتی کمتر از 405. اتاق ماشین در دست اندازها و جاده های خراب ایران بسیار صدا می دهد و در سرعت بالاتر از 80 کیلومتر صدای باد در کابین می پیچد.
1402/11/21
دنا پلاس توربو اتومات با کارکرد ۱۵۰۰ کیلومتر مصرف بنزین خارج شهر ۱۴.۵ لیتر و داخل شهر ۱۷.۵ لیتر . جواب نمایندگی! فعلا هیچ کارش نمیشه کرد. باید صبر کنید برنامه ریمپ بفرستند . شاید درست شد. انتظار رقم ۷.۲ را نداشته باشید. در بهترین حالت مصرف ترکیبی ۱۰.۲ میشه!
1402/11/25
دوستان من این ماشین رو یک ماهه دارم. تا حالا ۱۱۰۰ کیلومتر باهاش رفتم. اقا مصرف سوخت صدی ۹ مبسوزونه که به نظر من مصرفش از خیلی ماشین های چینی بازار کمتره. موتور شتاب خوبی داره و با گریبکس کاملا هماهنگه.یه جاهایی معکوس میکشه و شتاب میگیره که شک میکنی تو یه ماشین ایرانی نشستی. نقاط قوت این ماشین موتور گریبکس فرمان نرم و خوب و ترمزهای خوبشه. نقاط ضعفش کیفیت پایین متریال کابین که همون حس پژو پارس رو بهت میده که تو ذوق ادم میخوره. مثل سمند و پارس و سایر ماشین های ایران خودرو در سرعت بالا صدای باد تو کابین حس میشه. کابین زیاد جادار نیست ولی به اون بدی هم که میگن نیست. فضای کابین برای ۴ نفر کافیه البته تا قد ۱۸۵. در کل ماشین راضی کننده ای هست.
1402/12/6
سلام آقا فقط یک کلام بگید میخوام ماشین بخرم برای سفر بگید لطفا دنا پلاس توربو اتوماتیک بهتره یا تارا اتوماتیک
باتشکر