موضوعات داغ

ماشین بی ام و 218i اکتیو تورر

(4.1/5) 8,405 رای

با اینکه کمپانی بی ام و بیشتر برای خودروهای اسپرت و لوکس خود شناخته می‌شود ولی این خودروساز در دهه اخیر تصمیم به تغییر رویه گرفت تا تنوع محصولات خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد. امروزه در سبد محصولاتی بی ام و از خودروهای برقی گرفته تا اس یو وی بزرگ لوکس را می‌توان مشاهده کرد. در این بین یکی از محصولات بی ام و که تفاوت زیادی با دیگر ساخته‌های این کمپانی دارد سری ۲ اکتیو تورر و برادر بزرگ‌تر آن یعنی سری ۲ گرند تورر هستند. بی ام و سری ۲ اکتیو تورر یک خودروی MPV جمع و جور است و خوشبختانه پرشیا خودرو این مدل نه چندان پر تعداد ولی کاربردی و مناسب برای خانواده‌ها را به بازار ایرانن نیز عرضه کرده است.

200 km/h
حداکثر سرعت
5.1 liter/100km
مصرف سوخت
1499 cc
حجم موتور

مشخصات بی ام و 218i اکتیو تورر

کلاس بدنه
هاچ بک
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
6 سرعته خودکار
حداکثر توان
134 اسب بخار
تنفس موتور
توربوشارژ
تعداد سیلندر
3 سیلندر

فیلم بررسی بی ام و 218i اکتیو تورر

مزایا و معایب بی ام و 218i اکتیو تورر

مزایا

طراحی کاربردی برای استفاده خانوادگی، کیفیت بالای ساخت

معایب

موتور ضعیف، بازار دست دوم نامناسب

بررسی بی ام و 218i اکتیو تورر

بی ام و سری ۲ اکتیو توررو به عنوان اولین خودروی MPV بی ام و در سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی شد. اولین نسل این خودرو هنوز نیز روی خط تولید قرار دارد و از این نظر باید آن را از قدیمی‌ترین محصولات بی ام و دانست که هنوز نسل جدیدی برای آن معرفی نشده است. همچنین سری ۲ اکتیو تورر در کنار گرند توررو جزو معدود بی ام و هایی هستند که نسخه M پاور برای آنها تولید نشده است.
بی ام و سری ۲ اکتیو توررو روی پلتفرم UKL ساخته شده است. این پلتفرم در خودروهای دیگری همچون مینی کانتری من، مینی کلاب من، بی ام و سری ۲ و بی ام و X2 نیز استفاده شده است.

داخل بی ام و 218i اکتیو تورر

شباهت ظاهری سری ۲ اکتیو تورر با دیگر بی ام و ها در داخل کابین حتی بیشتر از نمای خارجی است. داشبورد زیبای این خودرو گرچه جدید و متفاوت است اما کاملا پیروی از طرح‌های دیگر بی ام و را نشان می‌دهد و بخش‌هایی مانند غربیلک فرمان، پشت آمپرها و کنترلرهای مربوط به سیستم تهویه کاملا مشابه بی ام و‌ های دیگری همچون X1 هستند.

داخل بی ام و 218i اکتیو تورر

از مهم‌ترین مواردی که در هنگام نشستن در کابین سری ۲ اکتیو توررو توجه شما را به خود جلب خواهد کرد باید به فضای داخلی بسیار جادار به خصوص در قسمت سر، ارگونومی عالی و کیفیت ساخت خیلی خوب کابین اشاره کرد. با توجه به فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی متری، سرنشینان هیچ کمبودی از نظر فضای داخلی ندارند و این مورد سری ۲ اکتیو تورر را تبدیل به گزینه‌ای بسیار مناسب برای سفر می‌کند.

طراحی بی ام و 218i اکتیو تورر

در طراحی سری ۲ اکتیو تورر کاملا می‌توانید المان‌های طراحی محصولات بی ام و را مشاهده کنید. جزییات طراحی همان‌هایی هستند که در شاسی بلندهای این شرکت دیده می‌شوند و حالا این طرح‌ها را در قالب یک MPV و مینی ون مشاهده می‌کنیم.

بی ام و 218i اکتیو تورر

تا پیش از دیدن سری ۲ اکتیو تورر تصور کردن یک بی ام و MPV کار سختی بود ولی بی ام و با ظرافت تمام توانسته طرحی قابل قبول و زیبا را ارائه کند. کاپوت کوتاه، سقف بلند و چراغ‌های عقب بزرگ از اصلی‌ترین موارد این خودرو در نمای خارجی هستند. رینگ‌ها و سپرها نیز در طرح شباهت زیادی به دیگر محصولات بی ام و دارند و جذابیت ظاهری آنها بالا است.

مشخصات بی ام و 218i اکتیو تورر

بی ام و سری ۲ اکتیو توررو تنوع موتوری خیلی بالایی ندارد و دو موتور بنزینی و دو موتور دیزلی با خروجی‌های متفاوت برای آن قابل سفارش هستند. برای بازار ایران تنها دو نسخه بنزینی با کدهای 218i و 225i عرضه شدند مدل نخست از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که با محصولات مینی مشابه است. این موتور ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل ۹.۳ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

داخل بی ام و 218i اکتیو تورر

موتور مدل قوی‌تر 225i از نوع چهار سیلندر خطی با توربو تویین اسکرول است و می‌تواند ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب این مدل ۶.۶ ثانیه است و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.
هر دو موتور برای بازار ایران به گیربکس ۶ دنده خودکار کوپل شده‌اند که نیرو را به محور جلو انتقال می‌دهد. با اینکه پلتفرم و موتورهای مورد استفاده در سری ۲ اکتیو تورر با بی ام و X1 یکسان هستند ولی در مدل‌های وارد شده به ایران خبری از سیستم چهارچرخ محرک نیست.

مشخصات فنی بی ام و 218i اکتیو تورر

نام خودرو
بی ام و 218i اکتیو تورر
کشور سازنده
پرچم کشورآلمان
سال (طراحی)
2015
موتور
3 سیلندر 12 سوپاپه
حجم موتور
1499 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
134 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
220 نیوتن متر در 1250 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
9.6 ثانیه
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت
وزن
1320 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4341 طول - 1801 عرض - 1554 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2670 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین بی ام و 218i اکتیو تورر

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 51 لیتر
  • یورو 6
  • 119 گرم در هر کیلومتر

امکانات و تجهیزات بی ام و 218i اکتیو تورر

بی ام و سری ۲ اکتیو توررو همانند هر خودروی آلمانی به خیل انبوهی از تجهیزات و فناوری‌های مجهز است. از تجهیزات این خودرو می‌توان به کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی، سه حالت رانندگی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، رادار تصادف جلو، سیستم بازیابی انرژی ترمز، نوربالا اتومات، چراغ‌های چرخشی، چراغ‌های اصلی LED، تودوزی چرمی، فرمان اسپرت، سیستم صوتی های فای با شش اسپیکر و نمایشگر ۶.۵ اینچی، دوربین دید عقب، هداپ دیسپلی، ۶ عدد ایربگ، ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار دوگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، تنظیم مستقل صندلی ‌های عقب، گرمکن صندلی‌های جلو و صندوق عقب هوشمند اشاره کرد.
همانطور که می‌بینید سری ۲ اکتیو توررو چه در بخش رفاهی و چه در بخش ایمنی دست پری دارد و آن را باید از مجهزترین خودروهای این کلاس دانست، اما اینکه این لیست بلند تجهیزات تا چه میزان می‌توانند برای مشتری ایرانی جذاب باشند را باید به بازار فروش سپرد.

امکانات بی ام و 218i اکتیو تورر

کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی Hifi و بلوتوث
ترمز و پایداری
دیگر امکانات
لاستیک ران فلت - سیستم باز شدن درها بدون سوییچ - دوربین دید عقب - سقف پانوراما - صندلی های جلو برقی - قابلیت تنظیم صندلی های عقب - سنسور پارک - سنسور نور - سنسور باران - کروز کنترل - چراغ های LED - تهویه ی هوای خودکار

رقبای بی ام و 218i اکتیو تورر در بازار

خودروهای MPV و مینی ون در بازار ایران طرفداران چندانی ندارند و همین مساله سبب می‌شود تا علیرغم شایستگی‌های سری ۲ اما این خودرو کار سختی در پیش داشته باشد. سری ۲ اکتیو تورر در بازار ایران رقیبی ندارد و می‌توان آن را رقیب کراس اوورهای آلمانی و ژاپنی لوکس دانست و متاسفانه اقبال بازار نیز به سمت کراس اوورها است تا یک MPV متفاوت ولو از برند معتبری چون بی ام و.
از نظر قیمتی نیز سری ۲ اکتیو تورر با قرار داشتن در بازه قیمتی ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان نه تنها رقبای قیمتی بسیار زیادی دارد بلکه با همین مبلغ مشتریان می‌توانند سراغ دیگر محصولات گروه بی ام و نیز بروند.
با این اوصاف اگر بازار فروش دست دوم را در نظر نگیریم، بی ام و سری ۲ اکتیو توررو یک اتومبیل بسیار کاربردی، راحت، جادار و کم مصرف است که مهندسی ناب و کیفیت ساخت بالای بی ام و را در قالب یک MPV ارائه می‌دهد و می‌تواند اتومبیلی بسیار خوب برای انجام سفرها باشد. همچنین پشتیبانی فنی خوب عرضه کننده و اشتراکات فنی اکتیو تورر با دیگر بی ام و های موجود در بازار می‌تواند موجب خاطر جمعی دارندگان این خودرو باشد.
در انتها می‌توانیم برای بی ام و سری ۲ اکتیو تورر مزایایی همچون کیفیت ساخت بالا، اتاق جادار و مصرف سوخت کم و معایبی همچون واردات محدود، بازار دست دوم محدود و پیچیدگی فنی را ذکر کرد.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی
  • 1,720,000,000 تومان - بروز رسانی در چهارشنبه 29 فروردین
  • پرشیا خودرو

سوالات متداول

موتور بی ام و 218i چیست؟

بی ام و 218i به یک موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ مجهز است که می تواند 134 اسب بخار را به چرخ های جلو منتقل کند

بی ام و 218i اکتیو تورر چه تفاوتی با دیگر خودروهای بی ام و دارد؟

اکتیو تورر در اصل اولین تجربه بی ام و در تولید خودروی دیفرانسیل جلو بود که البته آنچنان هم مورد حمایت طرفداران واقع نشد. این خودرو از پیشرانه کوچک 3 سیلندری استفاده می کند و به هدف استفاده خانوادگی ساخته شده است

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/15
ببینید آخوندا باهامون چیکار کردن که برا این سوسک 130اسب بخاری نزدیک دو میلیارد بدیم
البته به بی ام و توهین نمیکنم کیفیتش عالیه ولی فوقش دویست میلیون باید میدادیم
1400/7/25
رفيق به BMW توهین کردی دیگه منتظر واکنش دوستداران BMW باش.