موضوعات داغ

یک اثر هنری در پارکینگ خانه؛ DS7 کراس بک در آستانه ورود به بازار ایران

عکس مطلب اول
آخر هفته گذشته مجموعه فرهنگی هنری DD CENTER و جنگل های نور استان مازندران میزبان پرچمدار خودروهای DS بودند که اولین حضور غیر نمایشگاهی خود در ایران را تجربه می کرد. DS7 کراس بک چند ماه قبل در فرانسه به عنوان اولین محصول کاملا مستقل برند DS به عنوان زیر شاخه لوکس گروه پژو سیتروئن رونمایی شد و حالا نیز قرار است تا در بازار ایران شروعی متفاوت را تجربه کند
به خصوص آنکه با توجه به قوانین تازه واردات خودرو به کشورمان، بسیاری از کراس اوور های لوکس و اسپرت شاخص نظیر لکسوس NX و ب ام و های X3 و X4 از راهیابی به بازار ایران جا مانده اند و حالا DS7 کراس بک می تواند در نقش تنها کراس اوور لوکس اروپایی در بازار عرض اندام نماید.

دی اس 7 کراس بک

دی اس 7 کراس بک

آنچه مسئولین آرین موتور را مجاب کرده بود تا برای معرفی این خودرو در سال 97 به سراغ مجموعه هنری دی دی سنتر واقع در ایزد شهر مازندران بروند، بافت متفاوت این مرکز نمایشگاهی و موزه هنری بود که با فلسفه ساخت DS 7 به عنوان خودرویی متفاوت و تلفیقی از هنر و صنعت همخوانی داشت. در واقع طراحان DS معتقند که محصولات ساخت آن ها نه تنها صرفا یک خودرو، بلکه یک اثر هنری به یاد ماندنی برای نمایش توانمندی صنعت و هنر کشور فرانسه در زمینه مُد، استایل و طراحی است که حالا به لطف توانمندی های صنعتی پژو سیتروئن و DS با فناوری و صنعت خودروسازی نیز ترکیب شده است و ماحصل تمام این موارد یک مخلوق هنری صنعتی کاربردی است که می تواند تجربه ای کاملا متفاوت نسبت به رقبا را به سرنشینان خود هدیه دهد.

نمای داخلی دی اس 7 کراس بک

نمای داخلی دی اس 7 کراس بک

در عمل نیز این صحبت ها چندان دور از واقعیت نیست، با نگاهی به ظریف کاری های لحاظ شده در جای جای بدنه خودرو و توجه به طراحی کاملا متفاوت فضای داخلی و تاکید بر کیفیت بالای بصری و لمسی ادوات مختلف می توان بی اغراق گفت که DS7 حالا احساسی نزدیک به خودروهای فوق لوکس نظیر آستون مارتین و بنتلی را با قیمتی نزدیک به خودروهای تولید انبوه آئودی، مرسدس بنز و ب ام و ارائه می دهد که چنین امری در واقع نکته تمایز برند DS نسبت به رقبا به شمار می آید.
البته همه چیز در خصوص DS7 به طراحی ظاهری و فضای داخلی محدود نمی شود و از منظر فنی نیز این کراس اوور لوکس و اسپرت فرانسوی چندان دست و پا بسته نیست. مهندسان DS تاکید دارند که پیشرانه 1.6 لیتری و 165 اسب بخاری پژو سیتروئن که گشتاوری معادل 240 نیوتن متر را تولید می کند، با همراهی ب ام و طراحی شده است با بنزین کم کیفیت و اکتان پایین و شرایط آب و هوایی کشورمان سازگاری زیادی دارد و از همین رو اینبار نیز شاهد نصب همین پیشرانه در همراهی با گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو به چرخ های جلو هستیم. DS7 در بازار جهانی در مدل های هیبریدی و نسخه های مجهز به فنربندی فعال نیز عرضه می شود که این مورد اخیر به دلیل محدودیت شرکت آمریکایی تامین کننده دوربین مربوطه، فعلا در ایران غیر فعال است.

DS7

DS7

از نظر تجهیزات رفاهی نیز می توان اذعان کرد که DS7 یکی از کامل ترین خودروهای حال حاضر بازار به حساب می آید و علاوه بر سیستم صوتی حرفه ای و فرانسوی از برند فوکال، به دو نمایشگر 12 اینچی با قابلیت دوربین دید در شب، سیستم GPS مجهز به نقشه های ایران و تشخیص حواس پرتی و خواب آلودگی راننده، تشخیص خطوط (LPA)، کروز کنترل ، سیستم تشخیص نقطه کور، فناوری آغاز حرکت در سربالایی، حسگر پارک و کمک پارک اتوماتیک، فناوری گردش چراغ های جلو در پیچ، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، استارت دکمه ای، سانروف پانورامک تمام شیشه ای و مواردی از این دست اشاره کرد.
البته با توجه به پلاک نبودن خودروها در این برنامه، امکان تجربه رانندگی با آن ها میسر نبود، اما به گفته مسئولین آرین موتور تابان این امکان در آینده ای نزدیک ایجاد خواهد شد ولی قیمت فعلی DS7 کراس بک بسته به خرید نقدی یا اقساطی 452 و 459 میلیون تومان تعیین شده است که البته این ارقام مربوط به شرایط فعلی نرخ ارز و قوانین فعلی واردات خودرو به کشورمان است که بعید نیست بازهم با تغییر و تحولاتی همراه باشد.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/9
درود

این ماشین را از نزدیک لمس کردم.
واقعأ طراحی بسیار زیبا و مدرنی در نمای بیرونی و داخلی را دارد و قطعأ کیفیت ادوات داخلی آن عالی است.

اما آیا از لحاظ فنی به کیفیت تویوتا می رسد؟؟؟
1397/2/9
تنها ایرادش اینه که موتور و گیربکسش بروز نیست و تناسبی با قیمتش نداره... زشته که موتورو گیربکسش با پژو ۲۰۰۸ یکی هست!!!
1397/2/9
اثر هنری!!؟
خودرو بانک عزیز لطفا آب و تابشو زیاد نکن.
1397/4/18
شما که از طراحی آوانگارد چیزی سر در نمیارید بهتره که حرف نزنید .
1397/2/9
ماشینه یا هواپیما؟؟؟ چیجوری میروننش؟؟ خیلی داشبورد و پشت آمپر پیشرفته ای داره
1397/2/9
تير خلاص به بازار
تو شرايطي كه همه رقيباش صحنه رو خالي كردن يك لوكس فرانسوي با طراحي فوق العاده جذاب (يكي از مهم ترين معيار هاي ايرانيان ) و كيفيت فوق العاده كه خودم سوار دي اس ٦ شدم و لمس كردم كيفيت فوق العاده اين كمپاني رو يك حس فوق لوكسي رو دي اس ٦ به ادم ميده با بوي چرم هرمس حالا اين كه يك سر و گردن بالاتر و قابل قياس با اون نيست ١٠٠ درصد بازار رو تو دستش مي گيره
1397/2/10
اگه نسخه 200 اسبی با سیستم فنربندی فعالش میومد توی بازار ایران موفقیتش تضمین شده بود ولی این خودرو چندتا نکته خیلی منفی داره واسه خریدار ماشین باز حرفه ای ، اولا تک دیفرانسیله که خیلی تو ذوق میزنه دوما خیلی از اپشنای جذابش مثه همون سیستم تعلیق تطابقیش حذف شده و سوما برای این جثه 165 اسب یعنی یه خودروی کاملا کند . تقریبا تمام فاکتورای جذاب برای ایرانیا رو نداره و فقط ظاهر خوبشه که ممکنه امتیاز محسوب بشه ، من که بعید میدونم موفقیت آنچنانی نصیبش بشه.
1397/2/10
آره حق با شماست اتفاقا من هم از نزدیک افتخار آشنایی با دی اس 6 رو داشتم ماشااله موتورش صدای قارقارک میده و تنها چیزی که بهش نمیاد ماشین لاکچری هست ، بهتره جفنگ نگیم این ماشین و کلا فرانسوی مفت نمیرزه تا وقتی کره ای و ژاپنی هست
1397/2/10
داداش حرف جالبي زدي كره اي ؟؟؟
ژاپن رو با كره در يك اسم و مقايسش با فرانسه ؟؟
قبول دي اس ٦ كه موتورش رو بي ام و طراحي كرده صدا قارقارك ميده لااقل روي يك قسمتي ايراد ميذاشتي كه يكي از برند هاي المان و اروپا طراحي و ساختش رو انجام داده و به علت حجم پايين و استفاده از توربو صدا وارد كابين ميشه كه اين مورد رو قبول دارم و كاملا عادي هست (موتور پروژه مشترك بي ام و و دي اس هست كه طراحيش كلا با بي ام و بوده)
و دوم مبحثي كه گفتم چرا كره رو با فرانسه يكي كرده فرانسه خيلي سابقه طولاني داره در ساخت ماشين و تو همين چند سال اخير چند تا ماشين پر فروش از برند هاي متفاوت تو اروپا داشته كه بازار فوق العاده رقابتي هست پس شركت و كشوري كه تو اون بازار مي فروش محصولاتش رو كار سختي كرده نه هيونداي و كيا كه نصف فروشش تو كشور هاي جهان سوم (از جمله خودمون )به پايين تر هست مثال تويوتا كمري بيشتر تو خيابون ميبيني يا هيونداي سوناتا يا كيا اپتيما البته شايد منم به خاطر ظاهرش اپتيما رو انتخاب كنم چون تو كشوري هستم كه مردم به كيفيت و مشخصات فني اهميت نميدن فقط ظاهر زيبا تا چشاشون رو نوازش كنه نه لمس چرم ناپا يا هرمس چون معني تكنولوژي و كيفيت (مثل تويوتا كمري كه گفتم)و البته هنر
اينجا شايد براي بعضي ها بي معني باشه شايد شما هم جزيي از اون دسته هستي
1397/2/10
از قدیم گفتن توی شهر کورها,یک چشم پادشاهه. حالا هم راجع به این ماشین همین مطلب صدق میکنه.وقتی توی بازار خبری از مدلهای جدید لکسوس و نیسان و مزدا و هوندا نیست دیگه این میشه که یه ماشین فرانسوی رو به قیمت آلمانی میفروشن.البته ببینیم کی میخره؟
1397/2/10
دقت کردین 90 درصد پست هایی که از ماشینهای مختلف تو سایت میزارید حتی برای معمولی ترین ماشینا برای 90 درصد مردم ما ما دست نیافتنی هست؟!
این بخاطر شما نیستا ولی نمیدونم باید از اومدن مثلا فلان مدل بی ام و یا مینی یا فولکس یا ... هیجان زده بشیم یا نشیم!البته دونستن مشخصات این ماشینا واسه بالا رفتن اطلاعات عمومی خوبه! تهشم واسه استفاده که باید 207 بخریم یا ساندرو رو 70 تومن و به کیفیت بالاش بنازیم.
1397/2/10
نویسنده این کامنت ها گویا همگی در دوران بلوغ و نوجوانان پسر زیر 20 سال تشکیل میدن !
1397/2/10
نباید داخلشو جوری درست میکردن ک بشه پلاستیک پیدا کرد این فاجعس ولی ازینکه روکش روی فرمونش چرم با دوخته خوشم اومد اینو تو مرسدسEکلاس هم نمیشه دید
1397/2/11
این هیکل. این موتور. با سوخت داخلی. مث یه قصر روی یه گاریه ارزش خرید نداره
1397/4/18
از لحاظ جثه و هیکل که توش نشستم خیلی فرقی با دی است ۶ نداشت و فکر نکنم وزنش با دی اس۶ خیلی فرقی بکنه
حدودا شتابش باید روی ۱۰ ثانیه باشه که واقعا معقوله به نسبت سانتافه یا کولیوس که هم قیمتشن