موضوعات داغ

جالب ترین القاب در صنعت خودروسازی، بخش چهارم

عکس مطلب اول
روز گذشته به این موضوع پرداختیم که در دنیای واقعی برخی آدم‌ها اسم مستعار جذاب و برخی دیگر اسم‌های مستعار خنده دار دارند که بیشتر اوقات باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود، حال این موضوع و القاب مختلف در دنیای اتومبیل هم دیده می‌شود که برخی از آنان القاب عجیب و خنده دار دارند و برخی دیگر اسم‌های جذاب هستند و باعث شده تا اعتبار آنان در صنعت خودروسازی بالا برود، حال در ادامه قصد داریم پیرو این موضوع صحبت کنیم و القاب جالب صنعت خودروسازی را مورد بررسی قرار دهیم، ولی به دلیل حجم بالا و تعداد زیاد آنان که باعث خستگی شما خواهد شد، سعی داریم در 4 بخش به بررسی القاب جالب خودروها بپردازیم که روز گذشته بخش سوم آن مورد بررسی قرار گرفت و امروز به بررسی بخش آخر آن خواهیم پرداخت.

- تویوتا MR2: آقای 2 (Mister two)
در این بخش، باز هم به یک اسم مستعار دیگر خواهیم رسید که نیازی به تفسیر و گشتن به دنبال ریشه آن نداریم. زیرا لقب این خودرو برگرفته از نام آن بوده و به صورت جداگانه دو کلمه "MR" و "2" بدست می‌آید که کلمه "MR" در زبان انگلیسی مخفف "آقا" بوده و همین موضوع باعث شده است تا خودروی اسپرت دوست داشتنی تویوتا تحت عنوان "آقای 2" معرفی شود.

- نیسان GT-R: گودزیلا
بدون شک یکی از معروف‌ترین لقب‌ها در صنعت خودروسازی که حتی در ایران هم با چنین عنوانی شناخته می‌شود، لقب "گودزیلا" برای خودروی اسپرت "نیسان GT-R" خواهد بود که از سال 1990 میلادی و از خودروی "نیسان اسکای لاین R32" به مدل‌های جدیدتر ارث رسیده است. نسخه مسابقه‌ای این خودرو دارای قدرت 600 اسب بخاری بوده و در مسیرهای مسابقه بسیار عالی بود، حال اگر شما یک هیولای ژاپنی در صنعت خودروسازی داشته باشید، طبیعتا از فرهنگ و نام‌های ژاپنی برای معرفی آن استفاده خواهید کرد، به همین ترتیب هیولای ژاپنی نیسان با اسم "گودزیلا" مشهور شد و همچنان شاهد کاربرد این لقب برای سری خودروهای GT-R هستیم.

- پونتیاک GTO: بز
بدون شک انتخاب نام مستعار "بز" برای این خودروی عضلانی آمریکایی چندان مناسب نیست و با خصوصیات ظاهری و مشخصات فنی آن جور در نمی‌آید، اما جالب است بدانید که در سال 1964 میلادی و هنگامی که شرکت خودروسازی پونتیاک محصول جدید خود را تحت عنوان GTO معرفی کرد، خیلی‌ها برایشان سخت بود که نام GTO را جداگانه تلفظ کنند، به همین ترتیب از نام و تلفظ Goat برای معرفی این خودرو استفاده می‌کردند که برایشان ساده‌تر بود، هرچند اگر بار معنایی "بز" داشته باشد!.

- پونتیاک فایربرد ترنس ام: فریاد مرغ
بدون شک در دهه 70 میلادی، خودروی "پونتیاک فایربرد" یکی از معروف‌ترین خودروهای بازار بوده است و نسخه ویژه آن در بازار یعنی "ترنس اَم"، محبوبیت و مخاطبان بیشتری نسبت به مدل‌های استاندارد خود داشت. حال خودروهای بسیار کمی دیده می‌شود که نام‌های مستعار نزدیک به خصوصیات و نام اصلی خود داشته باشند و خودروی "پونتیاک فایربرد ترنس اَم" می‌تواند یکی از محدود خودروهای بازار باشد که نام مستعار آن برگرفته از خصوصیات اصلی آن است، مرغ معروف کمپانی خودروسازی "پونتیاک" که در دهه 70 میلادی سروصدای زیادی به پا کرده است و در تاریخ ماندگار شد.

- فولکس واگن تایپ 1: بیتل (سوسک)/ حشره
و اما در پایان به معروف‌ترین خودروی جهان، یعنی "فولکس واگن بیتل" خواهیم رسید که حتی در بازار کشور خودمان هم یک لقب اختصاصی دارد و با نام "فولکس قورباغه‌ای" شناخته می‌شود. اما در واقع این خودرو در ابتدا تحت عنوان "فولکس واگن تایپ 1" معرفی شد و به مرور زمان نام مستعار "بیتل" به اندازه‌ای جا افتاد که حتی شرکت خودروسازی فولکس واگن هم در مدل‌های جدید این خودرو مجبور به استفاده از همان نام "بیتل" شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد