موضوعات داغ

آیا فراری 250 tdf ارزش 10 میلیون دلار را دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
معمولا اجناس عتیقه یا وسایل قدیمی در حراجی بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. پیرو این موضوع، در صنعت خودروسازی هم بیشترین قیمت‌ها پای خودروهایی نوشته می‌شود که یا ویژگی بسیار خاصی دارند و یا کلاسیک‌های کمیاب و بسیار ویژه هستند، تا جایی که فراری 250 GTO رکورد دار گران قیمت‌ترین ماشین حراجی لقب گرفته است. اما در حراجی هفته آینده موناکو، یک نسخه کمیاب دیگر از محصولات فراری به فروش خواهد رسید که پیش بینی می‌شود قیمت آن به چیزی حدود 10 میلیون دلار و یا حتی بیشتر برسد که در صورت رسیدن به این قیمت، با یکی دیگر از گران قیمت‌ترین خودروهای جهان، بویژه یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای فراری روبرو خواهیم شد.

فراری 250 tdf

فراری 250 tdf


نام کامل این خودرو Tour de France است که به صورت اختصار تحت عنوان "250 tdf" شناخته شده و سری جدید محصولات این شرکت با لقب tdf نیز با الگوبرداری از این محصول ساخته شده است. به طور کلی خودروی کلاسیک 250 tdf که در تصاویر شاهد آن هستید، از سال 1956 الی 1964 میلادی فعالیت داشته است که نسبت به خودروی فراری 250 GT دارای فاصله بین دو محور کمتری است، اما نسبت به خودروی فراری Lusso ویژگی‌های اسپرت بیشتری دارد.
یکی از دلایلی که می‌تواند خودروی فراری 250 tdf را به قیمت 10 میلیون دلاری و یا حتی بیشتر از آن برساند، تولید محدود آن به تعداد 72 دستگاهی خواهد بود که حالا یکی از مدل‌های آن با شماره شاسی 0879 GT در سلامت کامل برای فروش آماده شده است. برای آشنایی بیشتر با این خودروی منحصربه فرد فراری لازم است بدانید که نیروی مورد نیاز آن برای حرکت از موتور 3 لیتری دوازده سیلندر تامین شده و می‌تواند خروجی قدرت 258 اسب بخاری داشته باشد که در حال حاضر چندان نیروی دندان گیری به شمار نمی‌آید، اما در دهه 50 میلادی و باتوجه به نیروی 212 اسب بخاری مرسدس SL300 به عنوان رقیب، قدرت بسیار بالایی بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد