موضوعات داغ

احتمال تولید تسلا مدل Y در سال 2020

عکس مطلب اول
ایلان ماسک این هفته با اعلام سود سه ماهه اول به این موضوع اشاره کرد که احتمالا تسلا مدل Y در اوایل سال 2020 تولید خواهد شد. در گزارش قبلی ذکر شده بود که این کراس اوور کوچک در نوامبر سال 2019 معرفی خواهد شد. ایلان ماسک گفت:
« گزارش رویتر پایه و اساسی ندارد. ما سال آینده تولید مدل Y را آغاز نمی کنیم. احتمال تولید این خودرو حدود 24 ماه دیگر یعنی اوایل سال 2020 بیشتر است. »
او به این موضوع نیز اشاره کرد که تسلا مدل Y را در کارخانه فرمونت تولید نمی کند زیرا این کارخانه کاملا بسته شده است.
تسلا اعلام کرد که به کندی به اهداف خود برای تولید مدل 3 نزدیک می شود. وقتی تسلا در سوم آوریل گزارش تعداد خودروهای تحویل داده شده به نمایندگی ها را منتشر کرد گفت که در 7 روز گذشته 2020 نمونه از مدل 3 تولید کرده است که نسبت به تولید 5 هزار دستگاه در هفته که هدف او تا پایان دوره سه ماهه اول بود کمتر است. مدتی بعد در ماه آوریل قبل از اینکه برای رفع مشکل موانع در خط تولید، تولید را متوقف کند موفق شد در یک دوره 7 روزه 2270 دستگاه مدل 3 تولید کند. این خودروساز می گوید گرچه تعداد روزهای توقف تولید در دوره سه ماهه دوم بیشتر خواهد بود، تا حد زیادی به مشکل عمده خط تولید ماژول باتری غلبه کرده است. اکنون تا پایان دوره سه ماهه دوم، تسلا تولید 5 هزار دستگاه در هفته را هدف قرار داده است.

تسلا مدل X

تسلا مدل X


تسلا مدل 3

تسلا مدل 3

ضرر خالص تسلا در دوره سه ماهه اول 784.6 میلیون دلار بود که نسبت به ضرر خالص تسلا در همین دوره در سال قبل که 397.2 میلیون دلار بود بسیار بیشتر است. با اینکه سود حاصل از فروش خودرو افزایش یافت ولی از 2.29 میلیارد تنها به 2.73 میلیارد دلار رسید. در دوره سه ماهه سوم و چهارم امسال هنگامی که تولید مدل 3 افزایش خواهد یافت، تسلا انتظار دارد که به سود کامل بر اساس اصول پذیرفته شده حسابداری دست یابد. طبق گزارش Automotive News از زمانی که تسلا در سال 2010 برای اولین بار سهام خود را در معرض فروش گذاشت، تنها طی 2 دوره سه ماهه سود خالص مثبت را گزارش کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد