موضوعات داغ

10 نمونه از ایمن ترین خودروهای لوکس در سال 2018

عکس مطلب اول
از دیرباز خودروهای لوکس جزو امن ترین خودروها بوده اند. این موضوع تا حد زیادی به این دلیل است که معمولا آخرین فناوری های ایمنی و پیشگیری از تصادف در این کلاس از خودروها معرفی می شوند؛ فناوری هایی که از کیسه هوا و سیستم ضد قفل ترمز در دهه 1980 شروع شد و به سیستم های پیشرفته امروزی مانند سیستم ترمز خودکار و سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط ختم می شود. اما اینطور که تحلیل آزمون های تصادف و ارزیابی های دیگر نشان می دهند بعضی از خودروهای رده بالا از نظر محافظت از سرنشینان و پیشگیری از تصادف بهتر از دیگر خودروها عمل می کنند.
نتایج آزمون های تصادفی که در این مقاله می بینید مربوط به سازمان ملی امنیت ترافیکی بزرگراه ها NHTSA و سازمان بیمه امنیت ترافیکی بزرگراه های امریکا IIHS است که شامل ارزیابی های اخیر در مورد عملکرد چراغ های جلوی خودروها و سیستم های ترمز اضطراری خودکار که باعث پیشگیری از تصادف از جلو می شود است.
تمام 10 خودروی این مقاله رتبه Good (خوب) را از موسسه IIHS و 5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA دریافت کرده اند. تمام این خودروها به صورت استاندارد مجهز به سیستم ترمز اضطراری خودکار هستند که این سیستم ها رتبه Superior (عالی) را از موسسه IIHS دریافت کرده اند؛ یعنی این سیستم می تواند باعث جلوگیری از تصادف در خودروی مورد نظر شود یا در 2 آزمایش جداگانه که با سرعت های 19 و 40 کیلومتر در ساعت انجام می شود، سرعت خودروی مذکور را حداقل 8 کیلومتر در ساعت کاهش دهد. تمام این خودروها در آزمون عملکرد چراغ های جلو رتبه Acceptable (قابل قبول) یا خوب را دریافت کرده اند. البته چراغ هایی که عملکرد خوبی دارند یا آپشن سفارشی هستند یا فقط در رده های تجهیزاتی بالا ارائه می شوند.
متاسفانه موسسات IIHS و NHTSA فقط خودروهای رایج در بازار را آزمایش می کنند و به همین دلیل سدان های لوکسی که در مقیاس پایینتری تولید می شوند (مانند مرسدس کلاس S و بی ام و سری 7) و خودروهای فوق لوکسی مانند رولزرویس و بنتلی در این مقاله حضور ندارند. بعضی از خودروهای جدید هم هنوز توسط این موسسات آزمایش نشده اند و در این مقاله غایب هستند.

1 – آکورا RLX
آکورا RLX

آکورا RLX

شاید این سدان بزرگ و لوکس خودروی پر فروشی نباشد ولی تمام مدل های آن در آزمون های IIHS و NHTSA رتبه برتر ایمنی را دریافت کرده اند. آکورا RLX با مجموعه کاملی از امکانات پیشرفته جلوگیری از تصادف مانند سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم اخطار درباره خودروهای عبوری از پشت، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم های کمکی برای حفظ حرکت خودرو در بین خطوط و یک سیستم اخطار تصادف از جلو همراه با سیستم ترمز اضطراری خودکار در صورت احتمال برخورد از جلو (با رده بندی عالی از سوی IIHS) ارائه می شود.

2 – آئودی A3
آئودی A3

آئودی A3

آئودی A3 سدان به صورت استاندارد با سیستم اخطار تصادف از جلو همراه با سیستم ترمز خودکار در سرعت های پایین ارائه می شود که باعث جلوگیری از تصادف در سرعت های پایین می شود. سیستم ترمز خودکار در سرعت های بالا و مجموعه کامل سیستم های پیشرفته جلوگیری از تصادف جزو آپشن های سفارشی هستند. توجه داشته باشید که این خودرو کوچکترین و سبک ترین خودروی لوکس این گروه است و با وجود رده بندی های عالی در آزمون های تصادف و امکانات ایمنی پیشرفته ای که دارد، طبق قوانین فیزیک نمی توان از آن توقع داشت که در صورت تصادف با یک خودرو یا SUV بزرگتر و سنگینتر عملکردی در حد آزمون های تصادف داشته باشد.

3 – آئودی A4
آئودی A4

آئودی A4

آئودی A4 نیز مانند برادر کوچکتر خود A3 رتبه های عالی در آزمون های تصادف موسسات IIHS و NHTSA دریافت کرده است و به صورت استاندارد با سیستم اخطار تصادف و سیستم ترمز خودکار در سرعت های پایین ارائه می شود. سیستم ترمز خودکار در سرعت های بالا و 4 سیستم ایمنی پیشرفته دیگر جزو آپشن های سفارشی این خودرو هستند.

4 – جنسیس G80
جنسیس G80

جنسیس G80

جنسیس G80 یک خودروی مجلل و توانمند است که نام سابق آن هیوندا جنسیس بود. این خودرو نه تنها در تمام آزمون های تصادف رتبه برتر کسب کرده است بلکه به صورت استاندارد همراه با سیستم اخطار هنگام تصادف از جلو، سیستم های ترمز خودکار در سرعت های پایین (رانندگی در شهر) و سرعت های بالا (بزرگراه)، سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت و سیستم کمکی حفظ حرکت خودرو در بین خطوط ارائه می شود.

5 – جنسیس G90
جنسیس G90

جنسیس G90

جنسیس G90 بزرگترین سدان برند جنسیس است. قبل از پیدایش برند جنسیس، این خودرو هیوندا ایکاس نام داشت. جنسیس G90 در آزمون های تصادف موسسه IIHS رتبه برتر ایمنی را دریافت کرده ولی موسسه NHTSA هنوز آن را آزمایش نکرده است. این خودرو نیز مانند جنسیس G80 به صورت استاندارد با مجموعه کاملی از امکانات ایمنی پیشرفته مانند سیستم ترمز خودکار هنگام برخورد از جلو ارائه می شود. عملکرد این سیستم در این خودرو رتبه عالی را کسب کره است.

6 – لکسوس ES
لکسوس ES

لکسوس ES

لکسوس ES350 یک سدان متوسط محبوب است که مدت ها به عنوان یک انتخاب ایمن و معقول در میان سدان های لوکس مطرح بوده است. این خودرو رتبه برتر را در آزمون های ایمنی دریافت کرده و به صورت استاندارد مجهز به سیستم های اخطار تصادف از جلو (با رده بندی عالی)، سیستم ترمز خودکار، سیستم اخطار خروج از لاین همراه با سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط است. سیستم اخطار نقاط کور و سیستم هشدار درباره عبور خودروها از پشت خودرو جزو آپشن های سفارشی در لکسوس ES هستند.

7 – لکسوس IS
لکسوس IS

لکسوس IS

لکسوس IS سدان رقیب بی ام و سری 3 است و ویژگی متمایز آن سیستم ترمز خودکار (با رده بندی عالی) و مجهز بودن به مجموعه امکانات پیشرفته جلوگیری از تصادف به صورت استاندارد است که شامل سیستم اخطار تصادف از جلو، سیستم ترمز خودکار در صورت احتمال برخورد از جلو و سیستم اخطار خروج از لاین همراه با سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط است. سیستم اخطار نقاط کور و سیستم هشدار درباره عبور خودروها از پشت خودرو جزو آپشن های سفارشی هستند. تمام امکانات بالا با پرداخت مبلغ اضافی در بی ام و سری 3 ارائه می شوند.

8 – مرسدس E کلاس
مرسدس E کلاس

مرسدس E کلاس

مرسدس E کلاس طراحی زیبا و عملکرد استواری دارد و در عین حال در آزمون های تصادف رتبه های برتر را کسب کرده است و به صورت استاندارد با سیستم اخطار تصادف از جلو و سیستم ترمز خودکار (با رده بندی عالی) ارائه می شود ولی بقیه سیستم های ضروری و پیشرفته جلوگیری از تصادف جزو آپشن های سفارشی در این خودرو هستند.

9 – ولوو V60
ولوو V60

ولوو V60

ولوو V60 نسخه استیشن واگن مدل S60 سدان است و مانند مدل سدان در تمام آزمون های تصادف ضروری پیروز شده است و سیستم ترمز خودکار در سرعت های پایین جزو آپشن های استاندارد این خودرو است. سیستم ترمز خودکار در سرعت های بالا، سیستم اخطار تصادف از جلو، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم اخطار نقاط کور، سیستم هشدار درباره عبور خودروها از پشت خودرو و سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط جزو آپشن های سفارشی ولوو V60 هستند.

10 – ولوو S60
ولوو S60

ولوو S60

ولوو S60 نسبت به آنچه که بعضی از مالکین سابق ولوو انتظار دارند تجربه رانندگی اسپرت تری دارد، با این حال این خودرو با کسب امتیاز برتر در آزمون های IIHS و NHTSA اعتبار برند ولوو در زمینه ایمنی را حفظ کرده است و مجموعه گسترده ای از آخرین امکانات ایمنی را ارائه می دهد. موسسه IIHS عملکرد سیستم های ترمز خودکار ولوو S60 را عالی ارزیابی کرده است. سیستم ترمز خودکار در سرعت های پایین در این خودرو به صورت استاندارد نصب می شود که می تواند برای جلوگیری از برخورد با خودروهای دیگر، دوچرخه سواران، عابرین پیاده و حتی حیوانات بزرگ مانند گوزن به صورت خودکار ترمز کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/30
وجود هوندا .تویوتا.ولوو .بنز .و ائودی جای تعجب نداره.اما جنسیس زیر شاخه هیواندیی نشان دهنده جایگاه صنعت کره وهمون انذاره بدبختی ما است
1397/2/31
کجان اون متعصبانی که وقتی به کره ای ها میگفتن آشغال ؛ ببینن که الان همین آشغال ها دارن شانه به شانه ی برندهای معظمی مثل لکسوس ، مرسدس بنز ، آئودی و ولوو و آکورا حرکت میکنن
آشغال طرز فکر شرم آور این افراده نه ماشین کره ای
1397/2/31
با افتخار اعلام می‌کنیم پس از 40 سال خودروسازی هیچکدام از خودروهای داخلی بیشتر از دو 2 ستاره ایمنی نگرفتند اونایی هم که بیشتر گرفتند نمونه‌های قبل از مونتاژ بودن!
1397/2/31
در رابده با نمایندگی آئودی در ایران تا حالا چندین شرکت معرفی شدند و سایت شما هم یک شرکت را معرفی کرد که محصولات آئودی را عرضه میکند ولی چرا کلا محو شد ؟
1397/2/31
واقعا جاى پرشيا به عنوان سدان لوکس ايران خودرو در اين ليست خاليه...!!!!