موضوعات داغ

عزم ژاپنی ها برای تولید باتری های جدید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
دولت ژاپن با همکاری شرکت های باتری سازی و سه خودروساز بزرگ این کشور یعنی تویوتا، هوندا و نیسان قصد دارد تا به طور جدی روی تولید باتری های جامد لیتیوم-یون سرمایه گذاری کند.
بنابر اخبار رسیده از ژاپن این برنامه از همین ماه و با کار روی شارژرهای فوق سریع باتری های لیتیوم-یون آغاز می شود. در این پروژه دو باتری ساز بزرگ ژاپن یعنی پاناسونیک و GS یاسائو نیز همکاری دارند. همچنین نام صنایع شیمی آساهی کاسی، تورای و کارارای نیز در این پروژه‌ی بزرگ به چشم می خورد.
سیاستمداران ژاپنی برای این پروژه 20 میلیون دلار سرمایه را تدارک دیده اند و امیدوارند تا با این کار تولید کنندگان ژاپنی را به عنوان پیشگامان تولید باتری های اتومبیل در بازار جهانی معرفی کنند.

در سال 2013 شرکت های ژاپنی 70 درصد باتری های مورد نیاز در صنعت اتومبیل جهان را تامین کردند و در سال 2016 نیز 41 درصد بازار باتری های اتومبیل در دست ژاپنی های بود. پس از ژاپن نیز کره‌ی جنوبی و چین با سهم 26 درصدی قرار گرفته اند.
در باتری های جامد دیگر اثری از مایع الکترولیت نیست و مین مورد هزینه تولید و قیمت این باتری ها را کاهش می دهد، ضمن اینکه اینگونه باتری ها دارای عمر و ظرفیت بیشتری هستند. به گفته‌ی کارشناسان زمان شارژ باتری های جامد نیز پایین تر از باتری های عادی است.
ژاپنی ها قصد دارند تا در این برنامه که با نام Libtec شناخته می شود شعاع حرکتی خودروهای برقی را از حدود 550 کیلومتر در سال 2025 به 800 کیلومتر در سال 2030 برسانند.
با وجود برنامه ی منسجم ژاپنی ها برای استفاده از این باتری ها نیز تویوتا اعلام کره است که تا سال 2022 استفاده از این باتری ها را در خودروهای برقی خود آغاز خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد