موضوعات داغ

هیوندای سانتافه یا نیسان ایکس تریل – رقابت قدبلندهای محبوب آسیایی

26 اردیبهشت 1397

مقدمه

کراس اوورها ساخته شده اند تا به عنوان حد واسطی میان خودروهای سدان و شاسی بلند به ایفای نقش بپردازند؛ یعنی بر روی جاده به شدت یک شاسی بلند واقعی خشک و خشن نباشند و در خارج از جاده هم در حد سدان ها عاجز ظاهر نشوند. اما به نظر میرسد به غیر از این هدف اصلی، ویژگی های دیگری مثل پرستیژ و ابهت ظاهری در کنار حس امنیت و جادار بودن نیز در فروش روز افزون این کلاس، تاثیر گذار بوده چون شخصاً افراد زیادی را میشناسم که اصلاً نیم نگاهی هم به طبیعت ندارند اما به خرید خودروئی در این سبک اصرار میرورزند. البته ما امروز با ماشین هایی که از کراس بودن فقط روف ریل و پلاستیک دور گلگیر را به ارث برده اند کاری نداریم و میخواهیم در مورد دو تا از کراس اوورهای دو دیفرانسیل موفق در بازارهای جهانی صحبت کنیم. یکی هیوندای سانتافه که از لحظه ورود نخستین مدل به کشور همواره مورد توجه و استقبال سلیقه ایرانی قرار گرفته و دیگری نیسان ایکس تریل، که با جود تازه وارد بودن توانسته بواسطه اعتبار برند خیلی زود در بازار جا بیفتند و جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. پس اگر وقت دارید در این رقابت دوستانه و کوتاه با خودروبانک همراه شوید تا کمی بیشتر با این خودروها آشنا شویم.

طراحی ظاهری

وقتی این دو را جدا از هم دیده بودم حس میکردم محصول هیوندای ابهت خیلی بیشتری دارد اما وقتی خودروها در کنار هم قرار گرفتند متوجه شدم با وجود طول و عرض بیشتر سانتافه، اختلاف ابهتشان آنقدرها هم شدید نیست. از لحاظ طراحی ظاهری هم اوضاع هر دو خودرو خوب است و هر کدام با استفاده از اِلمان های خاص کمپانی خود، زیبائی را به تصویر کشیده اند. مثلاً جلوپنجره ذوزنقه ای و بزرگ هیوندای که به نوعی تبدیل به نماد این خودروساز کره ای شده خیلی به صورت سانتافه می آید و ترکیب این قسمت با چراغهای کشیده و دماغه پخ خودرو، چهره ای جذاب و با شکوه را پیش رویمان قرار داده اند. ایکس تریل هم با فرم U شکل جلو پنجره که امضای جدید خودروهای نیسان است اصالت خانوادگی خود را به رخ میکشد و با چشمانی اخمو و خطوطی سیال، سرکش و چالاک به نظر میرسد. در قسمت کناری نیز با دو دیدگاه متفاوت روبرو هستیم؛ محصول کره ای در اینجا از خطوط تند و تیز و جسورانه استفاده کرده ولی نیسان با امواجی نرم و ملایم بدن ایکس تریل را سیقل داده که هر دو روش به خوبی با طراحی کلی ماشین ها هماهنگ از آب درآمده اند.

خوب پس تا اینجای کار ایکس تریل توانسته در برابر طراحی اغواگرایانه سانتافه مقاومت کند؛ اما با نگاهی به قسمت انتهائی دیگر باید دست هیوندای را به عنوان برنده بالا ببریم؛ زیرا در اینجا چراغهای خوش فرم و سپر شیک سانتافه در مقابل نیسانی قرار دارد که انگار لباس های کهنه لکسس RX را از دیوار مهربانی برداشته و به تن کرده! البته منکر خطوط پخته و اصولی این قسمت ایکس تریل نمیشوم اما اشکال کار اینجاست که محصول نیسان از این زاویه کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر میرسد و در نتیجه قیمتش را کمتر از آنچه که هست نشان میدهد.

پس در یک جمع بندی کلی باید بگوئیم که با وجود اینکه میهمان ژاپنی مان بدلیل تعداد کمتر در خیابان کمی خاص تر به نظر میرسد و خطوط ملایمش هم دیرتر از رقیب چشم را خسته میکند اما این سانتافه است که با طراحی جسورانه تر و چهره به روز تر موفق شده اکثر سلایق را با خود همراه نماید.

طراحی داخلی

برتری طراحی هیوندای در داخل اتاق نیز ادامه دارد و خطوط تند و شکسته کابین ضمن هماهنگی با طراحی بیرونی، شکل و شمایلی خاص و جذاب در مقابلمان قرار داده. طراحی اکثر قسمت ها مثل کنسول میانی، دریچه های تهویه و نشانگرهای پشت آمپر نیز زیبا هستند در عین حال حس قدرت و جسارت را در دل انسان زنده میکنند. اما نیسان برای طراحی داخلی ایکس تریل ترجیح داده از خطوط ساده و سنگین استفاده نماید که حاصلش برای این رده قیمتی کمی معمولی به نظر میرسد. در حقیقت پشت فرمان ایکس تریل حس و حال یک ماشین شاسی بلند آفرودی به انسان دست میدهد و با توجه به اینکه مشتریان کراس اوورها معمولاً سلیقه فانتزی تری نسبت به آفرودرها دارند ممکن است از زمختی برخی از قسمت ها شکایت کنند. اما با تمامی این اوصاف هارمونی مناسب خطوط و ارگونومی بالای ادوات ایکس تریل باعث شده که حس آرامش و راحتی در داخل کابین برقرار باشد و این قضیه در کنار خطوط مستحکم و قدرتی داشبورد، حس اعتماد به نفس را در راننده تقویت مینماید.

اما در مورد کیفیت، نمیدانم بخاطر پیش زمینه ذهنی ام بود یا لمس قطعات و چرم ها این حس را در من ایجاد کرد که محصول ژاپنی با کیفیت تر و قرص و محکم تر ساخته شده و خلاصه اینکه به نظرم ایکس تریل دیرتر از سانتافه با افت کیفی داخل کابین مواجه خواهد شد.

آپشن ها

مردم ما به امکانات جانبی اهمیت زیادی میدهند و کره ای ها همیشه از همین نقطه به ژاپن ضربه زده اند. اما گویا وارد کننده ایکس تریل به این قضیه واقف بوده و از این رو مدل مجهزی از این محصول را برای کشورمان در نظر گرفته است. در نتیجه داخل ایکس تریل با گزینه های زیادی از قبیل ایربگ های جلو/جانبی/پرده ای، رادارهای هشدار نقطه کور و حرکت بین خطوط، سامانه شناسایی اجسام متحرک، نمایش 360 درجه محیط پیرامونی، آینه الکتروکرومیک، ترمز دستی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سقف پانوراما و سانروف برقی، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، سنسورهای نور و باران، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نشانگر باد تایرها، بلوتوث، چراغشوی، درب صندوق برقی هوشمند، نمایشگرهای مرکزی و پشت آمپر، سیستم کمکی حرکت در شیب، سیستم های ترمز و پایداری مثل ABS, BA, EBD, ESP و سیستم کنترل شاسی فعال و امکان انتخاب حالت های انتقال قدرت مثل حالت تک دیفرانسیل و قفل دیفرانسیل روبرو شدیم که انصافاً راضی کننده بود.

هیوندای هم که اصلاً شهرتش به آپشن هایش است و در نتیجه فول ترین نمونه های سانتافه وارد شده به کشور از گزینه های بسیاری از جمله صندلی های برقی جلو مجهز به حافظه، تهویه مطبوع دوگانه، 5 گرمکن و دو سردکن برای صندلی ها، سیستم کیلس و استارتر دکمه ای، درب صندوق هوشمند، سقف پانوراما بهمراه سانروف برقی، چراغها و برف پاک کن اتوماتیک، سیستم هشدار فشار باد تایرها، گرمکن فرمان، چراغشور، ایربگ های جلو، جانبی، پرده ای بهمراه ایربگ زانو، کروز کنترل، رادار نقطه کور، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، سامانه اتوپارک، نمایشگر کنسول میانی و صفحه نمایش پشت آمپر، سیستم های مدیریت ترمز و پایداری مثل ESC, VSM, TSA, ABS, BAS و کنترل حرکت در سرپائینی DBC و سربالائی HAC و امکان انتخاب حالت های مختلف رانندگی و بسیاری موارد دیگر بهره میبرند که خیلی عالی است.

البته یک نکته را در نظر داشته باشید و آن اینکه در بازار انواع و اقسام سانتافه های وارداتی کم آپشن هم وجود دارند که با قیمت های کمتر خرید و فروش میشوند؛ مثلاً ممکن است یک مدل دوربین 360 درجه داشته باشد اما سیستم اتوپارک را نداشته باشد و یا یکی دیگر حتی بدون سانروف و ایربگ های جانبی قدم به سرزمینمان گذاشته باشد. پس در صورت خرید سانتافه از وارد کنندگان متفرقه، حتماً تک تک امکانات را بصورت دقیق بررسی نمائید تا اولاً از وجودشان مطمئن شوید و در ثانی اطمینان حاصل کنید که این امکانات جانبی بصورت فابریک و کارخانه ای نصب شده باشند.

در یک جمع بندی کلی هر دو خودرو سطح مناسبی از آپشن ها را در اختیار قرار میدهند و کمبودی از این حیث احساس نخواهد شد؛ اما اگر خیلی روی این مقوله حساس هستید باید بگویم که سانتافه های فول کمی از ایکس تریل کاملتر می باشند.

ایمنی

در مورد ایمنی هم وضعیت خودروهای مورد تست خوب است و هر دو موفق شده اند 5 ستاره کامل موسسه Euro NCAP را بدست آورند؛ البته اگر به خلاصه نتایج تست تصادف بنگریم، متوجه میشویم که سانتافه شرایط نسبتاً بهتری داشته و در مجموع امتیازات بالاتری کسب نموده است:

خوب تا اینجای کار که رقابت به سود کره جنوبی پیش رفته و در اکثر موارد سانتافه کم و بیش برتر از رقیبش ظاهر شده است؛ اما طرفداران نیسان نا امید نشوند چون بررسی هنوز به پایان نرسیده و فرصت جبران برای ایکس تریل باقی است.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

با توجه به اینکه پرفورمنس بالای محصولات نیسان قبلاً بارها به ما اثبات شده، میتوان امیدوار بود که ایکس تریل در این بخش یکی از گل های خورده را جبران نماید؛ پس بیائید نگاهی به زیر کاپوت ها بیاندازیم. برای ایکس تریل های وارداتی، یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری در نظر گرفته شده که قادر است حداکثر 171 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 233 نیوتن متر گشتاور را در دور 4000 تولید نماید. خوب با توجه به حجم موتور و وزن 1.6 تنی این محصول، اعداد و ارقام چندان شگفت انگیز نیستند. در مقابل سانتافه موفق شده به کمک سیستم تزریق مستقیم سوخت ( GDI ) از موتور کم حجم تر 2.4 لیتری خود 188 اسب قدرت در دور 6000 و 242 نیوتن متر گشتاور در دور 4000 استخراج نماید که بهتر از رقیب به نظر میرسد. اما "این اما خیلی مهم است!" هر ماشین بازی میداند که این اعداد حداکثری تنها بخشی از توانایی های واقعی اتومبیل را بازگو میکنند و ممکن است بدلیل تفاوت در نمودار قدرت و گشتاور، مقدار وزن، شرایط انتقال قدرت و بسیاری عوامل دیگر خودروها در عمل شرایط متفاوتی رقم بزنند. مثلاً همین ایکس تریل بدلیل وزن کمتر و سیستم انتقال قدرت متفاوت توانسته علیرغم قدرت و گشتاور کمتر، شتابی مشابه با سانتافه GDI داشته باشد و در عرض 10.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. خوب اگر این قضیه را در کنار مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتری نیسان که 1.1 لیتر کمتر از هیوندای است بگذاریم، میتوانیم ایکس تریل را برنده این قسمت معرفی کنیم.

یکی از علل مصرف مناسب تر ایکس تریل، وجود نسل جدید گیربکس های CVT نیسان، معروف به XTRONIC است که هرچند لذت رانندگی مشابه جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هیوندای را ارائه نمیدهد اما با بازدهی بالا و هماهنگی خوب با موتور توانسته رژیم غذایی بهتری برای پیشرانه تدارک ببیند.

تجربه رانندگی

و اما تجربه رانندگی، یعنی آنچه که درون کاتالوگ خودروها یافت نمیشود و نمیتوانیم با متر و معیار مشخصی در موردش صحبت کنیم؛ اما بدون بررسی این قسمت نمیتوان نظر نهایی را در مورد ماشین ها اعلام نمود. هر دو خودرو به نسبت ابعادشان دید مناسبی دارند و اگر هم جایی نقصی باشد به کمک دوربین ها، رادارها و سنسورها مشکل برطرف شده. البته با تمامی اینها نباید توقع داشته باشید که در شهر شلوغی مثل تهران همچون یک خودرو جمع و جور، لای خودروها سر بخورید و در هر جای پارکی ماشینتان را جا دهید. فضای جادار کابین هر دو نیز به خوبی از سرنشینان میزبانی میکنند و صندوق بزرگشان سفرهای خانوادگی را آسان نموده. ضمناً سانتافه هایی که مجهز به ردیف سوم صندلی هستند میتوانند برای خانواده های جمعیتی و یا آنهایی که اهل سفر های فامیلی هستند بسیار کاربردی باشند. در واقع محصول هیوندای از نظر ابعاد کلی شرایط بهتری دارد اما فاصله محورهای مناسب و ارتفاع بلند سقف در ایکس تریل باعث شده که سرنشینان احساس تنگ تر بودن فضا را نداشته باشند. فرمان هر دو عملکرد نرم و روانی دارد اما ایکس تریل اطلاعات دقیق تری از مسیر به راننده منتقل میکند. کیفیت سواریشان نیز به نسبت این کلاس خودرویی نرم و راحت است و میتوان روی آرامش در داخل خودرو حساب باز کرد. البته ناگفته نماند که با افزایش دور موتور میزان صدای ورودی بخصوص در ایکس تریل بالاتر از مقدار مورد انتظار ما بود.

اما نگرانی اصلی من در مورد کراس اوورهای 4 سیلندر تنفس طبیعی، بحث توانایی های حرکتی است پس اگر موافق باشید زودتر به این بخش بپردازیم. متاسفانه هر دو اتومبیل در آغاز حرکت حالتی کند و ناامید کننده داشتند. البته طبیعت گیربکس های CVT در شروع حرکت به همین شکل است و در نتیجه در مورد ایکس تریل چندان غافلگیر نشدیم اما توقع داشتیم سانتافه با اسب و گشتاور بالاتر و گیربکس 6 سرعته، بهتر از اینها از جا کنده شود. بعد از این شروع کند، شرایط ایکس تریل بهبود میابد و واکنش ها به پدال گاز حتی مقداری بهتر از سانتافه میشود؛ در واقع به نظر میرسد نسل جدید گیربکس های نیسان مورد بازنگری و اصلاحات قرار گرفته و مقداری هوشمند تر و چابک تر از قبل شده است. البته عملکرد گیربکس هیوندای هم قابل قبول میباشد اما در معکوس دادن گاهی کند عمل میکند.

ضمناً سانتافه مورد تست به کمک راندمان بهتر موتور GDI از آن کندی کسالت بار مدل های MPI سابق فاصله گرفته و دیگر مثل قبل اعصاب آدم را خورد نمیکند! از نظر ترمز و پایداری نیز وضعیت هر دو خودرو مناسب است، بخصوص که سیستم تمام چرخ متحرک هوشمند در مواقع لزوم به کمک سیستم های کنترل پایداری میشتابد و در نتیجه علیرغم مرکز ثقل بالا، مشکل حادی در پیچ های تند نخواهیم داشت. البته در بیرون از جاده هیچ کدامشان خیلی قدرتمند نشان نمیدهند و ما هم همچین انتظاری از یک کراس اوور نداریم؛ اما بواسطه وجود امکاناتی مثل کنترل حرکت در شیب، تقسیم هوشمند گشتاور میان چرخ ها و ارتفاع کمی بیشتر از سطح زمین، میشود برای آفرودهای سبک روی میهمانان امروزمان حساب باز کرد. البته این را هم بگوئیم که ایکس تریل در این قبیل مسیرها کمی روان تر ظاهر میشود.

نتیجه گیری

با توجه به تفاوت اهداف و سلایق نمیشود یکی از این دو را به عنوان برنده قطعی اعلام نمود. از طرفی سانتافه با طراحی جذاب تر، ابعاد بزرگ تر و چند آپشن ویژه میتواند برنده رقابت باشد؛ علاوه بر اینها هیوندای به لطف حضور طولانی در کشور از لحاظ در دسترس بودن قطعات و بازار دست دوم نیز شرایط بهتری دارد. اما همانطور که در طول مقاله مشاهده کردید ایکس تریل هم برگ های برنده زیادی داشت و با موتور بهینه تر، دینامیک رانندگی برتر و اعتبار برند نیسان قادر است نظر بسیاری را به سمت خود جلب نماید. تازه محصول ژاپنی ده ها میلیون تومان ارزانتر از رقیب کره ای قیمت گذاری شده که این قضیه حتی در این سطح قیمتی هم میتواند تعیین کننده باشد.

در پایان ضمن تشکر از آقای کیان شهیدی برای همکاری جهت تهیه این گزارش، توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات ایکس تریل و سانتافه جلب می نمائیم:

مدلنیسان ایکس تریلهیوندای سانتافه
نوع پیشرانه4 سیلندر خطی4 سیلندر خطی
حجم موتور2488 سی سی2359 سی سی
حداکثر قدرت171 اسب بخار در دور 6000188 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور233 نیوتن متر در دور 4000242 نیوتن متر در دور 4000
شتاب رسمی10.5 ثانیه10.5 ثانیه
حداکثر سرعت190 کیلومتر در ساعت195 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی8.3 لیتر در 100 کیلومتر9.4 لیتر در 100 کیلومتر
وزن1588 کیلوگرم1709 کیلوگرم

94 عکس

نظرات کاربران

64 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/26
بررسی بسیار بی انصافانه بود.بزرگترین مزیت برند های ژاپنی در کل دنیا استعلاک پایین وهزینه های جانبی پایینه.که حتی المانیا هم به گرد پاشون نمیرسن .که شما اصلا بهش اشاره نکردید. اگه سانتافه وایکس تریل باهم عرضه میشدن.هیچکی به سمت سانتافه نمیرفت .درکل سانتافه لذت رانندگی پایین تری داره البته در مقایسه با ژاپنیها.ب نظرم در این سگمنت کولئوس بهتره.
1397/2/26
شاید لذت سواری نیسان برای شخص راننده بیش‌تر باشه ولی سرنشینان عقب و جلو بجز راننده در سانتافه آرامش بیش‌تری دارند.پس باید به راحتی سرنشینان نیز احترام گذاشت.چون این ماشین ها در کشور ما بیش‌تر برای خانواده استفاده میشوند.با تشکر
1397/2/26
ادم نباید متعصبانه به قضیه نگاه کنه. اگه مخالفی نخر چرا تو سر مال میزنی؟ تو انتخاب بین سانتافه و کولئوس و ایکس تریل من حاضرم حتی سانتافه رو انتخاب کنم به دلیل گیربکس ۶ دندش. Cvt اصلا هیجان نداره
1398/5/15
به نکته خوبی اشاره کردی .کم اصطحلاکیش عالیه
1398/10/30
شما میگید کولئوس بهتره؟! کولئوس که همون ایکس تریل فرانسویه با پلتفرم مشابه پس چطوری میشه کولئوس کم استهلاک تر از ایکس تریل باشه. دیگه نهایتاً در یک سطحه اگه بدتر نباشه بهتر هم نیست.
در مورد هزینه های نگهداری هم بحث طول عمر قطعات فقط یک فاکتوره. تو ایران الان قطعات سانتافه خیلی راحت تر پیدا میشه، وقت فروش هم افت قیمتش کمتره. پس هزینه نگهداریش در مجموع کمتره. اگه تو امریکا بودیم حرف شما درست بود ولی تو ایران سانتافه کم خرج تره.
ضمناً "بی انصافانه" غلطه! غیر منصفانه یا به دور از انصاف داریم! بی انصافی هم داریم ولی بی انصافانه نداریم!
1397/2/26
با این اختلاف قیمتی که این دو دارند به نظرم ایکس تریل بهتره هرچند به نظرم باید صبر کرد وایکس تریل 2018خریده
قیمت سانتافه 2017:370 میلیون
ایکس تریل 2017:300 میلیون
1397/2/26
سلام
به نظرم شخصي كه براش كيفيت ملاك اصليه بايد نيسان رو انتخاب كنه و كسي كه اپشن و ظاهر ماشين براش مهم تره هيونداي سانتافه.و در كل نيسان شركت معتبر تري هست هر چند هيونداي هم عاليه.
1397/2/26
هر دو ماشینند ! اما این کجا و آن کجا !
1397/2/26
پروفسور
باز مقایسه عجیب !!!
آخه چطور نیسان رو با سانتافه مقایسه میکنی
ما ایرانیای بدبخت هستیم که ۳۰۰ میلیون تومن پول سانتافه آشغال رو میدیم
در آمریکا و کانادا هیوندای و کیا جای نداره و با کلی امکانات و پیشناهد میدن مشتری
میدن و میگن ببر دوماه برون اگه خوشت نیومد پس بده
ای خدا 😂😂
1397/2/26
باشه تو راست میگی!!!!!🤣🤣🤪
1397/2/26
شما چند سال آمریکا یا کانادا بودی؟؟ حاضرم شرط ببندم حتی پشت سانتافه هم ننشستی اومدی اظهار نظر میکنی. اگه سانتافه بد بود اینهمه ازش استقبال نمیشد. قابل توجهتون بگم که بازار اصلی کیا استرالیا و امریکاس اطلاع نداری حرف نزن لطفا.
1397/2/27
سانتافه ٣٠٠ تموم شد
فول ٦ رادار برو بالاى ٤٠٠
1397/2/27
ماشینی که سوارش میدیم و ماشینی که در موردش نظر میدیم
من سانتافه دارم، راضی هم هستم
1397/2/26
ماشین cvt اصلا راننگی باهاش لذتی نداره
1398/2/26
دمت گرم👍🏻 ازت خوشم اومد. ولى سانتافه ماشينه كنديه. چون مدل 2018 رو باهاش رانندگى كردم اينو مى گم
1402/4/27
Cvt Xtronic خیلی با اون چیزی که شما فکر میکنی تفاوت داره دوست عزیز
من هر دوی این ماشینارو داشتم اما واقعا سانتافه یه جاهایی کم میاره ، کافیه تعداد سرنشین ها زیاد بشن ، یا توی جاده های خاکی سربالایی راحت چسبندگیش از بین میره ، اما اکس‌تریل هر چی سنگینتر ، داغتر میشه انگار بهتر کار میکنه ، الان ماشین من ۲۰۶هزارتا کار کرده و مصل روز اول به نظر میاد‌اما سانتافه در عرض ۶ ماه داشت به صدا میوفتاد !
1397/2/26
هر دو خودرو را سوار شدم و خوب هستند.مبارک صاحبانشان.....!!!
1397/2/26
واقعا این دیگه سوال نداره به نظر من چند وقت پیش سانتافه رقیبی نداشت ومردم گول بزک خالی را خوردند ولی حلا دیگه جای اشتباه نیست
1397/2/26
لطفا فیلم بررسی ایکس تریل را ببینید تا متوجه شوید تغیرات cvtهای جدید را که کسل کننده نیست وچطور سانتافه gdi را خورد
1397/2/26
من ظاهر و اپشن سانتافه ولی باطن نیسان رو میپسندم ک ترکیبشون میشه TOYOTA RAV 4 پس من اگه بخام بخرم RAV4 میخرم
البته ایکس تریل 2018 واقعا بهتره از سانتافه با تمام تحسین و احترام ب هیوندای بزرگ
بعدشم گارانتی جهان نوین اریا اونجوری ک شنیدم گارانتی خوبیه ولی خب ایرتویا هم کارش درسته خیلی و کرمان موتور هم بد نیست
پس انتخاب من RAV4 هستش بعدش ایکس تریل بعدش با اختلاف مویی سانتافه
1397/2/26
نیسان نماینده رسمی نداره و از نظر خدمات و بازار دسته دوم یک خودرو شکست خورده هست. ضمن اینکه سانتافه 7 نفره هست و به وضوح بزرگتره و هزینه های نگهداری کمتری هم نسبت به نیسان داره و بازار دست دوم خیلی بهتری توی این شرایط اقتصادی داره.
از لحاظ لذت راننگی و آپشنها و کم صدایی (نفوذ صدای باد و موتور به درون کابین) قطعا سانتافه خیلی بهتر هستش. انتخاب بنده سانتافه هست و با ظاهر ساده، رانندگی بی هیجان (گیربکس cvt) و خدمات ضعیف و بازار دست دوم بسیار بد نیسان هیچ وقت کنار نخواهم آمد.
1397/2/26
همه فرمایشاتون دورغ محض بود.جهان نوین اریا در سایت نیسان ثبت شده ودر ایران براساس نظر سنجی ها کیفیت خدمات رتبه اولو کسب کرده .درحالی که نمایندگی هیوندایی نامشخصه وهرکیم میره اون ور اب 5دونه سانتی با خودش میاره.موضوع هزینه نگهداریی نیسان وتویوتا در دنیا اولن وکسی دراین مورد حرفی نداره.پس از خودت داستان در نیار.شما برو با اون اسباب بازی لش وفانتزیت خوش باش.گاهی یکم درمورد دنیایی خود رو مطالعه کن تا چشات وا شه.
1397/2/26
- من به شما پیشنهاد میدم یکبار هم که شده سوار ایکس تریل شوید و توهماتتون رو نسبت به کیفیت سواری و لذت رانندگی پایان دهید.
- جهان نوین آریا نماینده رسمی نیسان که اگر اشتباه نکنم زیر نظر نمایندگی عمان میباشد هست.
- اپشن‌های ایکس تریل کاربردی هست نه تزئینی!
- قطعا سکوت ایکس تریل نسبت به محیط بیرون عالیه. صدای موتور هم عادی و بسیار خوش صداست. نمیدونم چه کسی نفوذ صدای موتور را جز معایب خودرو معرفی کرده؟! در حالی که خیلی‌ها با صدای موتور حال میکنن اصلا! (البته نه هر صدای موتوری)
- بله بازار دست دوم ایکس تریل بد‌تره چون مشتریای حقیقی اون رو میخرن در حالی که سانتافه‌ای که قیمت جهانیش پایینتر یا خوشبینانه بخواهیم در نظر بگیریم هم قیمت ایکس تریل هست، توسط دلال‌ها در پاچه مردم فرو میرود :) . ولی داره کم کم بازارش بهتر هم میشود و مردم بیشتر به کیفیت اون پی میبرن.
- شتاب ایکس تریل بیشتر از سانتافه هست کلیپ بررسی اون هم هست تو سایت(در نتیجه هیجان بالاتری داره :) ). در حالی که مصرف سوختش کمتر در نتیجه استهلاک پایین تری داره(کیفیت ژاپن vs کره‌ای_چینی!)
- خدمات هم گفتم جهان نوین آریا هست که می تونید تعداد نمایندگی‌هاشو در گوگل جست و جو کنید. ولی قبول دارم ضعیف‌تر هست که برای شرکتی که اگر اشتباه نکنم ۳ ساله داره فعالیت می‌کنه عالیه!
- کسی که علاقه به آفرود سبک داره قطعا ایکس تریل بسیار مناسب‌تر هست براش.
- و در آخر برند برتر و سابقه درخشان‌تر در صنعت خودرو جهان نیسان هست.
(کمی واقع‌بین‌تر، کمی با‌انصاف‌تر، کمی منطقی‌تر، کمی جدا شدن از تعصبات)
1397/2/28
اگر یه بار برای ۱ دقیقه هم شده سوار ایکس تریل بشی نظرت عوض میشه
1397/2/28
چی زدی تو؟؟؟؟
1397/2/30
دوست عزیز شما به مطالعه بیشتری قبل از نظر دادن نیاز داری! شرکت جهان نوین آریا نماسنده رسمی نیسان ژاپنه و اینو تو سایت خود نیسان هم میتونید استعلام کنید! تمام ماشینایی که جهان نوین به ایران وارد میکنه همه به سفارش خودش و برای ایران تولید میشن. اینو به عنوان کسی که از جهان نوین خرید کرده میگم، تقریباً تمام شرکت های وارد کننده خودرو پول ماشین رو تا حد زیادی از خود شما میگیرن، بعد با پول خودتون ماشین رو وارد گمرک میکنن و از شما تحت عنوان دعوتنامه پول ترخیص رو میگیرن! بعد ماشینی که با پول شما وارد و ترخیص شده رو با سود پنج برابری به شما فروختن و شما هم خوشحالی! این خود دزدیه!
ولی جهان نوین اینجوری نبوده تا حالا! شما بری ثبت نام کنی ماشین رو واقعا پنج روزه! تاکید میکنم پنج روزه تحویل میگیری! چرا؟ چون این شرکت با رانت نیومده سرکار، پول و سرمایه داره، خودش ماشیناش رو میخره و ترخیص میکنه وقتی آماده پلاک شد اونوقت میفروشه! خنده دار اینکه یکی از دلایلی که هموطنان دلال پرور ما از جهان نوین خرید نمیکنن اینه که ماشیناش تو بازار آزاد یهو اختلاف چند ده میلیونی با ثبت نامی شرکتی پیدا نمیکنن! چون همیشه ماشین داره! چون دلال نیست! چون پنج روزه بهت ماشین میده! هر چی میکشیم از فرهنگ نداشته خودمونه
1397/6/27
با سلام نیسان۲۵ نمایندگی رسمی در سراسر کشور داردو نیسان ایکس تریل ۲۰۱۵ ردیف سوم هم دارد
1397/2/26
به نظرم ایکس تریل ۲۰۱۸ زیباتر شده و داخل آن هم شکیل تر است و برتری ظاهری سانتافه در مقابل آن وجود ندارد
1397/2/26
""جلوپنجره ذوزنقه ای و بزرگ هیوندای که به نوعی تبدیل به نماد این خودروساز کره ای شده"" اره البته نماد اسکی و کپی کاری خودروسازی کره شده وگرنه همه میدونن که این این جلو پنجره امضای شرکت آئودی هست و حتی چراغهای جلوش هم کپی شده از همین کمپانیه کلا کره ای ها نمیخان از المانیا بکشن بیرون و فقط از روی اونا کپی میکنن مخصوصا از "بی ام و" و "آئودی" حال ادم از این کپی کاری ها بهم میخوره
1397/2/26
ناراحتی نخر
1397/2/27
استاد اينجوري كه شما ميگي cls جديد هم از برليانس كپي كرده 😂😂 درسته شبيهن ولي هر شباهتي كپي كاري نيست
1397/2/27
حق با شما هست.خودرو سازی ژاپن مستقل عمل میکنه و از لحاظ کیفیت حرف اول رو میزنه. ولی خودروسازی کره از طراحان برجسته المانی نظیر پیتر شرایر و گریگوری گیومه و...بهتر هست به خودمون فک کنیم که فقط بعد از سال ها تلاش و همت تونستیم آریسان رو طراحی کنیم.قصد جانبداری ندارم ولی شرکت هیوندای بعد از فولکس واگن وتویوتا بیشترین فروش را در سراسر جهان داره.(رتبه سوم).جنرال موتورز امریکا رتبه 4 میزان فروش.ما کجاییم و اونا کجا....
1397/2/26
سلیقه ما ایرانی ها همونطور ک در موسیقی و فیلم به قهقرا رفته در انتخاب ماشین هم به قهقرا رفتیم
1397/2/26
الان یه عده شیرین و مشتقاق ژاپن میان اضهار نظر میکنن که اصلا ژاپن با کره قابل مقایسه نیست و ... باید خدمت اون عده عرض کنم کسی منکر مهندسی و کیفیت ساخت فوق العاده خودرو های ژاپنی نمیشه ولی تو دنیایی که علم بسرعت در حال پیشرفته و پول حرف اول رو میزنه یعنی ممکنه مثلا تا پنج سال دیگه چری با صرف هزینه های زیاد بیاد مهندسین شرکت هایی مثل تویوتا و ب ام و و ...رو استخدام کنه و با صرف وقت و هزینه از تویوتا پیشی بگیره دیگه نمیشه از ژاپنی بودن حرف زد. 40 سال پیشم فوتبالیست های عربستانی و اماراتی میومدن تو استادیوم آزادی عکس یادگاری میگرفتن اما با صرف پول و هزینه بین الان اون ها کجان و ما کجا؟ اگر هم در مورد دوام قطعات و کیفیت محصوات ژاپنی صحبت میکنید باز هم با شما موافقم خیلی عالیه اما برای تاکسی ها که کارکرد بالایی دارن خوبه اگر نه محصولات کره ای هم برای یک مصرف روزانه اشخاص عادی تا سا لها مشکل خاصی رو ایجاد نمیکنند. خلاصه که تفکرات پوسیده و تعصبیتون به ژاپن رو دور بریزید و با احترام در کل و با توجه به جمیع نکات و سلیقه بازار ایران دست سانتافه رو بعنوان برنده بالا ببریم.
1397/2/27
Model US US LY US vs LY YTD YTD LY YTD vs LY
Nissan Rogue 40,172 40,477 -0.80 403,465 329,904 22.30
Honda CR-V 36,983 37,778 -2.10 377,895 357,335 5.80
Chevrolet Equinox 32,784 27,195 20.60 290,458 242,195 19.90
Toyota RAV4 32,542 37,214 -12.60 407,594 352,154 15.70
Ford Explorer 28,566 21,857 30.70 271,131 248,507 9.10
Ford Escape 26,253 25,788 1.80 308,296 307,069 0.40
Jeep Grand Cherokee 23,622 23,250 1.60 240,696 212,273 13.40
Toyota Highlander 21,041 25,425 -17.20 215,775 191,379 12.70
Jeep Cherokee 19,359 16,380 18.20 169,882 199,736 -14.90
Honda Pilot 18,602 12,072 54.10 127,279 120,772 5.40
Subaru Outback 18,248 20,695 -11.80 188,886 182,898 3.30
Subaru Forester 17,441 18,015 -3.20 177,563 178,593 -0.60
Mazda CX-5 14,097 11,989 17.60 127,563 112,235 13.70
Lexus RX 13,951 14,882 -6.30 108,307 109,435 -1.00
Jeep Wrangler 13,700 15,721 -12.90 190,522 191,774 -0.70
Ford Edge 13,660 12,691 7.60 142,603 134,588 6.00
Hyundai Santa Fe 13,146 10,862 21.00 133,171 131,265 1.50
Chevrolet Traverse 12,313 10,381 18.60 123,506 116,701 5.80
Subaru Crosstrek 12,302 10,229 20.30 110,138 95,677 15.10
Toyota 4Runner 11,954 11,489 4.00 128,296 111,970 14.60
من چیزی نمیگم
به بازار آزاد نگاهی بنداز خودت
1397/2/26
من هر دو رو سوار شدم اونم به دید خریدارب. سواری سانتافه خشک تر بود به وضوح، ضمنا یک جوری پلاستیک کابینش تو ذوق میزنه. اما آپشناش مثل سردکن و حافظه صندلی بیشتره. از نظر شتاب فرقی نداشتن. در کل نیسان ساده تر اما بهتر بود. تو این رده قیمتی بهترین ماشینی که سوار شدم کولیوس بود. البته تا پول ما جور شد اومدیم بخریم یک مرتبه نجومی رفتن بالا دست من کوتاه موند. رفتم سانتافه ۲۰۱۲ خریدم با موتور ۳۵۰۰ واقعا ماشین خوش شتابیه ضمنا سواریش از هر دوی اینها نرمتره البته باید با داخل قدیمیش کنار اومد.
1397/2/26
هر کی دنبال بزک کاری و پز دادنه بره سانتافه بخره هرکسی هم براش سواری و خود ماشین مهمه ایکس تریل.
1397/2/27
سانتافه که پز نداره اگر شما به کلاس و تحصیلات افرادی که سانتافه و ایکستریل را انتخاب میکنن دقت کنید یک تفاوت فاحشی را میبینید
1397/3/2
سطح فکرتون چقدر پایینه. مگه خرید ماشین به تحصیلات افراد ربط داره؟؟؟ الان ممکنه یک سوپر مارکتی هم اینقدر پول داشته باشه که بتونه هر کدوم از این ماشین ها رو بخره تا یک استاد دانشگاه یا یک جراح قلب!!! این قیاستون متاسفانه منو یاد بچه های دبیرستانی میندازه نه یک آدم بالغ. به نظرم در این رنج قیمتی همه چیز سلیقه افراد هست که کدوم رو می پسندند. ممکنه شما ایکس تریل رو بپسندی دیگری سانتافه.
1397/2/27
خودرو بانک چرا ملت دق میدی با این مقایسه هات؟!
چند نفر الان میتونن این ماشین بخرن؟
مقایسه بذار بین پراید و تیبا لااقل کمتر بسوزیم!!
1397/2/27
خداوند دشمن های هیوندایی را به راست هدایت کند فروش کیا و هیوندایی در امریکا از نیسان خیلی بیشتره من رونیز و مورانو داشتم خیلی راضی بودم سورنتو هم داشتم والان سانتافه نیو اما سانتافه ۲۰۱۲ که داشتم بهترین بود
1397/2/27
فروش پرایدم تو ایران از بنز بیشتره. پس با این حرف لابد پراید بهتر از بنزه. نخندون مارو خواهشا.
1397/2/27
سلام؛من ایکس تریل 2018 ثبت نام کردم؛سواریش و دید سرنشین عقب ایکس تریل خیلی بهتر از سانتافه است؛البته استفاده ام از ماشین واسه خانواده است خب دید سرنشین عقب و راحتی واسم خیلی مهم بود ؛ فیس 2018 ایکس تریل خیلی خوب شده ولی نمی شه این رو نادیده گرفت که فیس سانتافه واقعا اغوا کننده است و بهتره
1397/2/27
تو این سطح فقط کولیوس چون موتور و فنی و نرمی نیسان ایکس تریل رو داره و آپشن و طراحی و کیفیتش هم از سانتافه بهتره .
1397/2/27
انگار هیچ کس نمیاد اینجا که از مطالب استفاده کنه
یه سری ادم متعصب دور هم جمع شدیم فقط ببینیم از برندی که دوستش داریم به اندازه کافی تعریف شده یا نه
90 درصد کامنت ها یا نوشتند ژآپنی عالیه یا نوشتند کره ای عالیه.
ماشین ماندگار تر با آفرود بهتر و قیمت ارزونتر میخوای ایکس تریل ماشین جادارتر و پر آپشن تر با بازار بهتر میخوای سانتافه
شتاب جفتشونم خیلی معمولیه فکر نکنید چون نیسان جی تی ار ساخته پس این ایکس تریل هم هیولاست
1397/2/27
این 2 تا رو ولشون کن. یه مقایسه همین تیپی بین اوتلندر و کولیوس تهیه کنید.
1397/2/27
سلام من سه خودروی ایکس تریل و سانتافه و راو فور رو تست کردم اما به غیر از ظاهر که به خود افراد بستگی داره از لحاظ کیفیت تویوت و نیسان در یه حد بودن و یکم حس من این بود که کیفیت کابین نیسان قرص و محکم تر و سانتافه کمی ضعیف تر و سواری هم نیسام و تویوتا در یک حد و سانتافه هم خوب بود ولی یکم لش بودنش حس میشه
1397/2/28
مگه میشه کیفیت موتور و گیربکس ژاپن رو با کره ای تازه ماشین ساز شده مقایسه کرد
ایکس تریل پرفروش ترین اس یو وی آمریکا الکی نشده چون اونجا دنبال کیفیت هستن نه آپشن به درد نخور
همین هیوندای تا چند وقت پیش گیربکس از ژاپن میخرید
کره ای در مقابل ژاپنی حرفی نداره برای گفتن وم قایسه اشون حرام هست . ماشین ژاپنی ی عمر ماشینه واست همونطور که نیسان های 60 سال پیش هنوزم وجود دارن توی این کشور
1397/2/31
بله کیفیت و عمر ماشین ژاپنی بالاتره
اما اگر کسی واسه ملاک های دیگه ماشین بخره ، گاهی وقتا گوی و میدان میفته دست کره ای ها . مثل همین مقایسه که تنها برتری ایکس تریل موتور و شتاب بهترشه.
اما در باقی موارد سانتافه برنده شد مثل طراحی ، امکانات ، امنیت ، راحتی و جاداری ، بازار فروش و خدمات پس از فروش و ...
پس همیشه سعی کنیم هم نیمه ی خالی و هم نیمه ی پر لیوان را نگاه کنیم بعد حرف بزنیم ...
1397/3/6
میشه عزیزم. دنیای الان دنیای اوستا شاگردی نیست که 100 سال بگذره تا کلی تجربه یاد بگیری و کیفیت ارتقا بدی و برسی به تویوتا. الان با داشتن پول می تونی یک شبه برند بسازی و هر شرکتی رو تا کیلومترها پشت سرت جا بذاری.
1397/2/29
سلام.دوست های عزیزی که سوار هیچکدوم از این ماشینا نشدید چرا الکی نظر میدید.ما حدود سه ساله که مالک سانتافه2015 ایم. ماشین خوبیه نسبت به قیمتش.خوشگله بازار خرید وفروشش عالیه.امکاناتش خیلی خوبه جاداره .به این زودی ها ازش خسته نمیشی و هر روز با اشتیاق برای سوار شدنش به سمت پارکینگ میری.هزینه نگهداریش خوبه در طول این سه سال فقط پول بنزین دادیم و روغن و فیلترشو عوض کردیم.هزینه تعویض روغنش توی نمایندگی 300 و جاهای دیگه 170 تومنه.هندلینگش هم انصافا بد نیس. خوب تا اینجاکار خوبی هاشو گفتم . اما حالا نوبت بدی هاش هست . مهم ترین اشکالش اینه که شتابش زیاد خوب دلیل اون هم متاسفانه سیاست های گمرکی است .البته اگه گاز رو تخت کنید صدای اگزوز دست کمی از شیش سیلندری هاش نداره.ی ایراد دیگه این که بعد از 40 هزار کیلومتر کارکرد داخل ماشین دچار افت کیفیت شده که یکی اش تغییر فرم صندلی هاست و دوم اینکه فرمان و سر دنده اش دچار مات شدن شده اگر چه این ایراد بزرگی هست برای ماشینی با این قیمت اما خب شکل زیبای داشبورد و امپر هیجان انگیز تا حدودی این نقص رو کم رنگ میکنه و فراموشش می کنید. ایراد دیگه این که سواریش واقعا خشکه البته این رو تا حدودی میشه گردن رینگ 19 اینچی وخلق و خوی نیمه اسپرتش انداخت.البته سواریش از ix35و اسپورتیج نرم تره. در کل میشه گفت ماشین خوبیه برای همه ی اقشار و همه ی سنین.به طوری که همه ی ما از جوان 18 ساله دختر یا پسر گرفته تا پیرزن یا پیرمرد 80 ساله رو پشت فرمونش دیدیم.درباره ایکس تریل هم نظری نمیدم چون تاحالا سوارش نشدم
1397/2/30
آقا مهدی واقعا خیلی از کامنتتون خوشم اومد ای کاش خیلی ها هم مثل شما از سر تجربه و منصفانه راجع به یه محصول صحبت میکردن بنده شخصا ماشین های ژاپن بیشتر دوست دارم و بین این دو هم انتخابم ایکس تریل هست منتهی 99 درصد کامنت ها که میخونی به جای این که باعث بشه از تجربیات بقیه و اطلاعاتشون استفاده کنی بیشتر میبینی همه به هم دارن بد و بیراه میگن به خاطر یه ماشین...کیفیت و مهندسی ژاپن درسته از کره بالاتره منتهی ما که اینقدر با اعتماد به نفس داریم از آشغال بودن محصولات کره میگیم یه بار فکر کنیم که خودمون داریم چی تولید میکنیم...همین پراید هم که اینقدر وضعش وخیم هست باز همین هم خیلی از قطعاتش داریم از چین وارد میکنیم و از تولید همین هم عاجزیم...به خدا اینقدر که ما ادعا داریم مردم آلمان هم که همیشه تولید کننده برترین برندها در همه زمینه ها هستن ادعایی ندارن...برندهای آلمانی که هم بهترین ها تولید میکنن و هم مالک خیلی از برند های دیگه هستن مثل فولکس واگن که برندی مثل بوگاتی زیرمجموعش هست...حالا مدیران این شرکت ها اعلام کردن که کره زنگ خطری جدی برای ما هست و اگر ما فکری اساسی نکنیم چندسال دیگه برای ما دردسرساز میشه و همچنان میگیم جنس کره ایی آشغاله
1397/2/31
آقا مهدی با همه حرفاتون موافق بودم به جز نظرتون در مورد سواری سانتافه. سانتافه به هیچ وجه سواریش خشک نیست. در کلاس کراس اوورها سانتافه جزو نرم ترین سیستم های تعلیق رو داره. چون من خودم 4 ساله دارمش و از همین رینگ های 19 اینچی هم دارم.
اما اگر سواری سانتافه رو با یه سدان متوسط مثل سوناتا یا کمری یا ماکسیما مقایسه کنی ، بله اون موقع میشه گفت سانتافه در برابر اونا خشک تره. اما این به معنای ذات خشک سانتافه نیست. چون هم ضربات جاده رو به نرمی جذب میکنه و هم صندلی هاش راحت هستن.
فقط تو سرعت های بالا و چاله های خیلی وحشتناک که بعضا عمیق هم هستن ، تکون زیاد داره و احساس میکنی. در کل سانتافه تکونش زیاده وگرنه نرمه
1397/2/31
اون عزیزانی که می گن ایکس تریل بهتره اولا سوار شن بعد نظر بدن
ما خودمون سانتافه ۲۰۱۷ داریم
آخه از چه لحاظ می خواید بگید ماشین های نیسان از هیوندایی بیشتره
؟؟؟
زیبایی؟؟
امکانات ؟؟
نرمی ؟؟
قدرت؟؟
لطفا عاقلانه حرف بزنید
1397/3/1
اگه دنبال اپشن و قیافه و بازار فروش خوب هستی محصولات هیوندای در غیر این صورت نیسان
1397/3/1
خیلی خوشحالم که میبینیم زیر پست تمام ماشین های روز دنیا در تمام سایتا مردم ما درباره خوب و بد بودن هر کدومشون به دقت و جرات نظر میدن.خوشحالم که همه مردم ما همه این ماشینارو داشتن و باهاشون چند هزار کیلومتر راه رفتن.فکر کنم فقط من تو این سایتا ماشین ایرانی دارم.امیدوارم که منم بخرم و بیام مثل بقیه این ماشینارو نقد کنم.
1397/3/1
سلام به همه .مطالب مفید بود .ممنون .ولی شک نکنید ایکس تریل عالی تره
1397/3/5
جایی که ژاپن حضور داره کره باید بزنه گاراژ
1397/3/12
خداوند انشاالله شما را شفا دهد برادر.
1397/3/21
مقايسه نيسان با هيوندا واقعا خنده داره....هنوز خيلي مونده هيوندا به نيسان برسه
1397/3/21
ای بابا شما که به هم چی میگید کراس اوور!حتما باید تویوتا هایلوکس بزارن جلوتون تا بگید شاستی بلند!حداقلبنویسید
1398/10/23
شاسی بلند واقعی بودن به سایز و قیمت نیست که چون سانتافه گنده و گرونه بشه شاسی بلند و دیگه کراس اوور نباشه.
مثلا نیسان پاترول با اینکه کوچیک تر و ارزون تره ولی شاسی بلنده واقعیه.
شاسی بلند واقعی باید شاسی مستقل نردبانی داشته باشه. یعنی شاسی از بدنه جدا باشه. سیستم دو دیفرانسیل با قفل مکانیکی (نه الکترونیکی) داشته باشه. قابلیت بکسل کردن بالا ،موتور گشتاوری، سواری خشک تر و.. از ویژگی های شاسی بلندهای واقعی هستند.
ماشین کراس اوور اما در واقع همون ماشین سدانه که یکمی کمک هاش اومده بالا و بدنش هم قد بلند تره. شاسیش با بدنه یک پارچه است. سواریش از شاسی بلندهای واقعی نرم تر و راحت تره و...
1399/2/21
سلام وقت بخیر
بنده میحواستم به عنوان کسی که تجربه رانندگی هر دو ماشین را داره نظر بدهم و به کسانی که میخواهند انتخاب کنند کمک گنم
ابتدا سانتافه ۲۰۱۷ داشتم و مدت ۱ سال هم باهاش رانندگی کردم و بخاطر شرایط که پیش آمد بعد از یکسال فروختمش
از لحاظ طاهر از همان اول که مدل ۲۰۱۴ آمد عاشق قیافه ماشین بودم و برای خریدنش لحظه شماری می کردم که بلاخره خریدم
از لحاظ رانندگی متاسفانه کمی شتاب پایین داشت و در سربالایی ها له اصطلاح کم می آورد خصوصا در سفر بین جاده ایی این مشکل خیلی خودش را نشان می داد که بعضی وقت ها حتی ماشین های داخلی هم در سربالایی ها بهتر عمل میکردند و خزلی تو ذوق آدم میزد
اما در عوض وقتی که آپشنهای ماشین تا حدودی این نقیثه را جبران میکرد مثل کروز هوشمند ماشین که در رمان خودش جز محدود ماشین ها بود
در گل در یکسالی که ماشین زیر پام بود در سطح شهر چندان مشکلی ایجاد نمی کرد اما خیلی احساس رانندگی خوبی هم مداشت
اواخر سال ۹۶ ماشین را فدوختم و مجدد بعد از عید که مشکلم بر طرف شد خواستم ماشین بخرم که متاسفانه در خرداد ۹۷ قیمت ها به شدت بالا رفت و خرید مجدد سانتافه اموان پذیر نبود و من با پولی که داشتم بهترین انتخاب نیسان ایکس تریل بود که مثل سانتافه خیلی گران نشده بود و چون پرفروشترین ماشین آمریکا هم شده بود آن را انتخاب کردم
ابتدا از نمای پشت ماشین چندان خوشم نمی آمد هرچند که جلوی ماشین ابهت خاصی داشت
از لحاظ کیفیت متریال داخل ماشین هم احساس کیفیت بیشتری در نیسان دارم
اما همه اینها تا وقتی که شما با ماشین رانندگی نکنید مهم نیست چون بعد از آن متوجه احیاس سرحالی ماشین و هندلینگ بهتر ماشین می شوید و در اصطلاح ماشین تو دست تره
خصوصا که تسلط شما تو ماشین بخاطر ابعاد ماشین بهتره و شما اعتماد به نفس بیشتری میده که در سانتافه اینطور نیست و شما همیشه فکر میکنید ابهاد ماشین بزرگتر از آن چیزیه که هست
اما مهمترین تفاوت که من را از خرید ماشین پشیمان نکرد و باعث صده هروز بیشتر دوستش داشته باشم
رانندگی بین شهری را ماشین هستش که شما احساس چابکی ماشین را اونجا احساس میکنید و به هیچ کجه در یربالایی ها کم نمیاره و گاهی اوقات من که خیلی در رانندگی محتاط هستم سربالاییها را با سرعت ۱۶۰ ت ۱۷۰ هم رانندگی می کردم در صورتیکه چنین چیزی با سانتافه امکان پذیر نیست
و نکته مثبت دیگه ماشین نیسان سیستم هوشمند آفرود ماشین هستش که بخاطر سابقه نیسان در تولید ماشین های شاسی بلنده که به شما امکان میده انتخاب کنید که سیستم انتقال قدرت به چرخها را انتخاب کنید و به شما قدرت آفرود سبک میده در صورتی که چنین امکانی در سانتافه نیست
در کل از انتخاب ایکس تریل پشیمان نیستم هر چند که اول بخاطر ارزانتر بودن خریدمش و اگه قرار باشه بین این دو یکی را انتخاب کنم باز هم ایکس تریل را انتخاب میکنم
نکته آخری را خواستم خدمت دوستان عرض کنم من هم مثل اکثر ایرانی ها عاشق آپشن ماشین بودم و به همین دلیل سانتافه فول آپشن خریده بودم که اتوپارک و کروز هوشمند داشت اما عملا از هیچکدام استفاده نکردم و فقط به دوستان نشان می دادم که چه آپشنهایی داره اما آپشن خای نیسان کاربردی تره
امیدوارم که نوشته من بتونه به کسانی که میخواهند اناخاب کنند کمک کنه
1400/9/7
واقعا ایکس تریل کوچک تره 🤣 متاسفام برای خودرو بانک من همیشه دنبال میکردم سایت رو ولی خدایی الکی هست من خودم سانتافه جدید خیلی دوست دارم ولی ایکس تریل بهتره