موضوعات داغ

جای خالی پیکاپ بزرگ فاو در سبد محصولات بهمن موتور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای خرید یک اتومبیل شاسی بلند که برند معتبری همچون فورد داشته باشد، قطعا نیاز به یک حساب پر از پول خواهید داشت تا بتوان یکی از شاسی بلند‌های لوکس و درشت هیکل بازار را خریداری کرد و از پس مخارج آن برآمد. اما خودروسازان چینی برای مشتریانی که تنها به ظاهر اهمیت می‌دهند و دوست دارد یک ماشین شاسی بلند با ظاهر پورشه ماکان داشته باشند، یک نسخه کپی برداری شده با قیمتی چندین برابر کمتر تولید می‌کنند تا خواست مشتریان خود را برآورده کنند. درست همانند شرکت خودروسازی FAW که اخیرا از یک خودروی پیکاپ جدید تحت عنوان Hongta T340 رونمایی کرده است که در ظاهر خود کم شباهت به خودروی شاسی بلند "فورد اکسپلوور" در مدل‌های 2013 ندارد.
البته فقط در نگاه اول می‌توان یک شباهت کاذب میان "فورد اکسپلوور" و خودروی " Hongta T340" مشاهده کرد و آن هم بخاطر الگوبرداری از طراحی اصلی فورد اکسپلوور است، در غیر این صورت شرکت سازنده با یک الگوبرداری کلی و همچنین تغییرات ظریفی که در چهره این خودرو پیاده کرده است، در حقیقت یک خودروی پیکاپ بسیار خوب طراحی کرده تا بتوان با قیمتی چندین برابر ارزان‌تر، یک خودروی پیکاپ درشت هیکل با ظاهری شبیه به فورد اکسپلوور سوار شد.

FAW Hongta T340

FAW Hongta T340

باتوجه به طراحی ظاهری اتومبیل، می‌توان دقیقا شاهد همان طراحی چراغ و همچنین فرم قاب مشابه با چراغ‌های پیشانی فورد اکسپلوور در مدل‌های 2013 بود که حتی شرکت خودروسازی "FAW" زحمت ایجاد تغییراتی اندک داخل آن را نداده است، اما جلوپنجره آن با تغییرات خوبی همراه بوده است، هرچند این قسمت هم تاحدودی الگوبرداری شده است.
این خودروی پیکاپ از سوی شرکت خودروسازی FAW با حداقل قیمت 106 هزار و 800 یوان (حدود 16 هزار و 760 دلار) و همچنین با حداکثر قیمت 135 هزار و 800 یوان (حدود 21 هزار و 310 دلار) به مشتریان عرضه خواهد شد که در زیر کاپوت خود از موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با حداکثر خروجی قدرت 127 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتن متری سود می‌برد که توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی دریافت شده و به چرخ‌ها ارسال می‌شود.
با توجه به همکاری شرکت بهمن موتور با شرکت فاو چین، به نظر می رسد امکان عرضه این خودرو در بازار وجود داشته باشد و هم اکنون چنین خودرویی با چنین ابعادی در سبد هیچ شرکتی وجود ندارد. پیش بینی می شود در صورت عرضه این خودرو و با توجه به تقاضا و علاقه مشتریان ایرانی به خودروهای بزرگ این چنینی، بتواند فروش خوبی را تجربه کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/29
موافق ام با نظر نویسنده!
بهمن بیارش
1397/2/30
حالا یه آشغالم که وارد کننده های خودرو یادشون رفته بیارن بکنن تو پاچه مردم
شما یادشون بندازید
1397/2/30
عااالی بود :))))
1397/2/30
خودروبانک بی خیال
1397/2/30
گشتاور خوبی داره و میتونه گزینه جالبی باشه ولی چیزی تو ایران هیچ منطقی براش وجود نداره قیمته و عاملی که باعث شکست خیلی از محصولات حتی خوب میشه همین دزدی های وارد کننده هاست.