موضوعات داغ

گردهمایی هیوندای سوناتا و رنو تلیسمان در پارک پردیسان تهران + فیلم

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
صبح امروز تعدادی از اعضای گروه سوناتا سوارن و گروه رنو سواران با حضور در پارک پردیسان تهران گردهمایی نسبتا کوچکی را برگزار کردند. در این برنامه که تعداد خودروهای حاضر کمتر از 20 دستگاه می شد، انواع مختلفی از نسل های پیشین سوناتا تاکنون حاضر شدند که همین موضوع سبب شد روند تکامل نسل های هیوندای سوناتا به نمایش در آید. همچنین در بخش دیگر این گردهمایی تعداد اندکی رنو تلیسمان نیز حضور داشتند که تقابل این سدان نیمه لوکس فرانسوی با هیوندای سوناتا کره ای بر جذابیت این برنامه افزوده بود. همچنین یک دستگاه رنو کولئوس نیز از طرف گروه رنو سواران در این گردهمایی حاضر شده بود.
هیوندای سوناتا از سال 2007 توانست به بازار ایران راه پیدا کند؛ این خودرو در ابتدا به دلیل نبود محدودیت‌های وارداتی، با دو نوع پیشرانه 4/2 لیتری چهار سیلندر و 3/3 لیتری شش سیلندر به کشور وارد می‌شود. همین موضوع باعث شده بود تا طیف بیشتری از خریداران اقدام به خرید این سدان کره‌ای کنند. سوناتا را می‌توان به عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای وارداتی به کشور دانست که از همان سال‌های ابتدایی تاکنون آمار فروش قابل قبولی را از خود به‌جا گذاشته است.
هیوندای سوناتا LF آخرین نسل از نسخه بنزینی این خودروست که به بازار ایران راه پیدا کرده است، این خودرو دارای پیشرانه چهار سیلندر حطی تنفس طبیعی است که دارای حجم موتور 2400 است. حداکثر توان این موتور 178 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 225 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه است. نیروی تولید شده در این خودرو توسط جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.

رنو تلیسمن

رنو تلیسمن


هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا

رنو تلیسمان را می توان خودرویی قدرتمند در سگمنت سدان های نیمه لوکس دانست که از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی 1.6 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ توئین اسکرول بهره می گیرد. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 190 اسب بخار و 260 نیوتون متر گشتاور دارد. همچنین نیروی تولید شده موتور به کمک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.
رنو کولئوس نیز از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق 2488 سی سی بهره می گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 233 نیوتون متر گشتاور دارد. نیروی تولید شده موتور در این خودرو به کمک جعبه دنده اتوماتیک CVT X-Tronic به هر چهار چرخ انتقال می یابد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/29
از کجا باید بفهمیم گردهمایی ماشین هست ؟
1397/2/29
سلام . شما میتونید با فالو کردن پیج talisman_drivers یا sonata_drivers از زمان همایش ها مطلع بشید