موضوعات داغ

تیونینگ و بازپروری پیرمرد محبوب؛ حیات تازه ب ام و 2800CS، کوپه‌

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودرویی که در تصویر می بینید یک بی ام و 2800CS مدل سال 1971 است. این خودرو را باید اتومبیلی دانست که هر کلکسیونر بی ام و باید یک دستگاه از آن را داشته باشد. این خودرو در بین طرفداران خودروهای کلاسیک نیز هواداران زیادی دارد. حال خودروی مورد بحث ما مورد یک بازسازی حرفه ای نیز قرار گرفته است ضمن اینکه موتور 2.8 لیتری آن نیز با یک موتور شش سیلندر خطی با حجم 3.3 لیتر تعویض شده است.
این خودرو تحت یک بازسازی اساسی قرار گرفته است و روی آن سیستم تعلیق La Jolla که از نوع مستقل است و رینگ های آلپینا با تایرهای میشلن نصب شده است.

بی ام و 2800CS

بی ام و 2800CS

در بخش عقبی این خودرو نیز نوشته‌ی 3.0 CS نصب شده است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم موتور این خودرو با یک موتور 3.3 لیتری با سرسیلندر و بلوک CSi جایگزین شده است. این موتور به کاربراتورهای 45 DCOE ساخت وبر مجهز است و انتقال نیروی آن نیز با استفاده از یک گیربکس 5 دنده دستی صورت می گیرد.
داخل کابین نیز تودوزی چرمی به چشم می خورد و از تزیینات چوبی نیز استفاده شده است. غربیلک فرمان بی ام و 2800CS نیز از جنس چوب است و طراحی بسیار زیبایی دارد.

بی ام و 2800CS

بی ام و 2800CS

خودروی مذکور به سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته نیز مجهز است و ساعت اورجینال آن نیز هنوز در داخل کابین موجود است اما این ساعت کار نمی کند.
کارکرد این خودرو با وجود سن بالا اما تنها 97 هزار و 759 کیلومتر است که از این نظر عدد بسیار خوبی برای یک خودروی 47 ساله است. با تمام این اوصاف این بی ام و 2800CS گزینه ای بسیار خوب برای بی ام و سواران علاقه مند به بی ام و های کلاسیک است.
جالب است بدانید در سالیان سال قبل نمونه های نسبتا پر شماری از این مدل ب ام و به ایران نیز وارد شده است اما هم اکنون تعداد نمونه های باقی مانده در دست علاقه مندان از تعداد انگشتان دو دست فراتر نمی رود و از این رو می توان گفت که برخلاف مدل های مانند 2002، متاسفانه دیگر اثر چندانی از سری 2800 و 3000 کوپه در ایران دیده نمی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد