موضوعات داغ

نگاهی به گاراژ خودروهای مارک زاکربرگ؛ موسس فیس بوک و جوانترین ابر میلیاردر جهان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که می‌دانید، مارک الیوت زاکربرگ (Mark Elliot Zuckerberg) متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴، برنامه‌نویس رایانه و موسس شبکه اجتماعی فیس‌بوک و همچنین مالک شبکه موبایلی اینستاگرام و... است که در سال 2010 میلادی توسط مجله تایمز به عنوان شخصیت سال انتخاب شد.
او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانه "اندرو مک‌کالم"، "داستین موسکویتز" و "کریس هاگز" اقدام به تأسیس این شبکه اجتماعی کرد. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۰۸ میلادی مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر معرفی کرد که ثروتش را شخصاً کسب کرده است. تا سال گذشته وب‌گاه فوربس، دارایی‌های وی را تقریبا 50.3 میلیارد دلار اعلام کرده‌ بود و از این لحاظ پنجمین شخص ثروتمند در جهان به شمار می‌رود. حال در ادامه این سوال بوجود می‌آید که "مارک زاکربرگ" به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان جهان چه ماشینی در پارکینگ خانه خود دارد، به همین منظور در خودروبانک سعی داریم مروری کوتاه بر روی تمامی وسایل نقلیه "مارک زاکربرگ" باتوجه به مستندات منابع خارجی داشته باشیم.

1- آکورا TSX
عموم ثروتمندان برای جلب توجه و اینکه به دیگران بفهمانند پول زیادی دارند، از ماشین‌های لوکس و گران قیمت استفاده می‌کنند، اما "مارک زاکربرگ" دوست ندارد که در جاده زیاد جلب توجه کند و به همین منظور بیشتر مواقع از وسایل نقلیه میان رده و یا حتی ارزان قیمت استفاده می‌کند. یکی از این وسایل نقلیه می‌تواند خودروی سدان سایز متوسط "آکورا TSX" باشد که در بخش فنی آن یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر به همراه یک جعبه دنده 5 سرعته قرار گرفته است که می‌تواند کارهای روزمره "مارک زاکربرگ" را انجام دهد.

آکورا TSX

آکورا TSX


2- فولکس واگن گلف GTI
یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای جوانان که می‌خواهند هیجانات خود را خالی کنند، همین خودروی فولکس واگن گلف GTI خواهد بود که با مشخصات فنی بسیار خوب و همچنین قیمت مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، ولی خب آیا "مارک زاکربرگ" به دنبال خرید یک اتومبیل ارزان بوده است؟ خیر!. مارک زاکربرگ این خودروی گلف GTI را به خاطر قابلیت اعتماد بالای آن خریداری کرده است و عملکرد بالایی در اختیار آن قرار می‌دهد، همچون سقف سرعت 238 کیلومتر برساعت و همچنین شتاب صفر تا صد 6.9 ثانیه که تنها با پرداخت قیمت حدودا 30 هزار دلاری به دست می‌آید.

فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI


3- هوندا فیت
هوندا فیت یک ماشین کوچک و خانوادگی است که عموم مردم بویژه طبقه متوسط روبه پایین جامعه از آن استفاده می‌کنند. اما افراد ثروتمندی همچون "مارک زاکربرگ" هستند که می‌‌توانند بخش قابل توجهی از صنایع و یا حتی مردم جهان را با ثروت خود در اختیار داشته باشند، اما ترجیح می‌دهند که یک خودروی "هوندا فیت" در مدل 2014 با موتور چهار سیلندر 117 اسب بخاری و جعبه دنده 5 سرعته دستی سوار شوند تا ما واقعا به این نتیجه برسیم که "مارک زاکربرگ" به جعبه دنده‌های دستی علاقه بسیار زیادی دارد.

هوندا فیت

هوندا فیت


4- اینفینیتی G سدان
برند "اینفینیتی" بخش لوکس نیسان است و آنها ماشین‌های عالی تولید می‌کنند. همچون خودروی "اینفینیتی G سدان" که دارای ابعاد بزرگ، راحتی بالا و همچنین در نوع خود دارای امکانات لوکس است، ولی خب این اتومبیل بیشتر از همه متناسب با اقشار متوسط جامعه خواهد بود که هزینه کافی برای خرید یک دستگاه مرسدس بنز S کلاس و یا حتی سری محصولات "رولزرویس" یا "بنتلی" را ندارند. ولی خب مارک زاکربرگ با موتور 3.7 لیتری و قدرت 328 اسب بخاری موتور این اتومبیل هم می‌تواند نیازهای خود را برطرف کند، هرچند اگر ثروتمندان دیگری هستند که به محصولات اینفینیتی علاقه دارند، بهتر است که خودروی "اینفینیتی Q70" را خریداری کنند.

اینفینیتی G سدان

اینفینیتی G سدان


5- پاگانی هوایرا
در پایان شاید تنها ماشینی که متناسب با ثروت "مارک زاکربرگ" باشد، همین خودروی "پاگانی هوایرا" خواهد بود که شانه به شانه محصولات بوگاتی، استون مارتین، فراری و... حرکت می‌کند و ارزش بسیار بالایی برای مالکان خود دارد. گفتنی است که این اتومبیل چیزی حدود 1.4 الی 2 میلیون دلار قیمت دارد و نیروی خود را از موتور 6 لیتری دوازده سیلندر 720 اسب بخاری تامین می‌کند و ما بسیار خوشحال هستیم که "مارک زاکربرگ" بعد از چندین ماشین ساده و نه چندان جذاب، بلاخره یک جواهر گرانبها در پارکینگ خانه خود دارد.

پاگانی هوایرا

پاگانی هوایرا

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/12
ادم اينارو مي بينه و مي خونه مي فهمه واااااقعاااا به معناي واقعي جهان سوميم...
1397/3/13
اونوقت تو کشور ما طرف تو دهاتشون ۱ زمین میفروشه میاد تو شهر بنز میخره
1397/3/13
چ خودروهای زشتی!
من بودم بهترینها رو می خریدم
1397/3/13
برندها و شرکتهای امریکایی مثل فیس بوک و جنرال موتورز و بوئینگ در جهان دومی ندارند
چون در محیط اقتصادی شفاف و بدون رانت شکل می گیرند و رشد می کنند درست نقطه
مقابل اینجا که نیمی از اقتصاد در دست افراد و سازمانهای بخصوصی قرار دارند!!