موضوعات داغ

این خودروی روسی از مرسدس بنز اس کلاس گران قیمت تر است

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهایی که سیاستمداران در جهان سوار می شوند معمولا از نظر ایمنی و امنیت دارای مشخصات قابل توجهی هستند ضمن اینکه معمولا سیاستمدارن سعی می کنند خودروهای ساخت کشور خودشان را سوار شوند. یکی از معروف ترین این خودروها که مورد استفاده‌ی سیاستمداران آمریکایی بود لینکلن تاون کار است. این خودرو زیر نظر فورد و در بین سال های 1980 تا 2011 تولید می شد و حتی پرزیدنت جرج دبلیو بوش نیز از این خودرو استفاده کرده است.

ماسکوویچ Ivan Kalita

ماسکوویچ Ivan Kalita

اما جالب است بدانید که این خودرو دارای یک همتای روسی نیز است که با نام ماسکوویچ Ivan Kalita شناخته می شود. این خودرو تنها برای سال های محدودی برای استفاده دولتمردان روسی طراحی شد و تولید آن تا سال 1998 ادامه داشت.

ماسکوویچ Ivan Kalita

ماسکوویچ Ivan Kalita

قیمت این خودرو در آن زمان 20 هزار دلار بود اما حالا مدلی که می خواهیم معرفی کنیم دارای قیمت 8 میلیون روبل یا 128 هزار دلار است. برای مقایسه باید بدانید که قیمت یک مرسدس بنز اس کلاس جدید در بازار آمریکا حدود 90 هزار دلار است.
این خودرو که در سنت پیترزبورگ قرار دارد در سال 1999 به تولید رسیده و به یک موتور 2 لیتری 145 اسبی مجهز است.

ماسکوویچ Ivan Kalita

ماسکوویچ Ivan Kalita

با وجود این که Ivan Kalita خودروی ضعیفی است اما با این سن تنها هزار کیلومتر راه رفته است. همچنین روی سقف آن نیز دو چراغ آژیر قرمز و آبی رنگ نصب شده است و یک پایه‌ی پرچم هم روی سقف قرار دارد.
این خودرو به شیشه های ضد گلوله هم مجهز است و از بیرون نمی توان داخل آن را به خوبی مشاهده کرد اما خوشبختانه تصاویر داخل Ivan Kalita نیز موجود است که نشان می دهند داخل کابین آن با پارچه روکش شده است و طرح چوب نیز روی داشبورد و دو مانیتور هم در پشت سری های جلو برای سرنشینان عقب نصب شده اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/17
اصلا زیبا نیست! در واقع یه ماشین سیاسی باید خیلی باابهت تر و قوی تر از این باشه و فقط میتوان به خاطر خاص بودنش همچین پولی رو براش داد!
ولی ماشین جدید پوتین هم خیلی زیباست (به نسبه کادیلاک فعلی ترامپ و سابق اوباما که خیلی زشت و زمخته) و هم با ۸۴۰ اسب بخار دیگه تو بحث فنی حرفی نمیمونه.
1397/3/18
ماشین خیلی زشتیه بر اساس تویوتا کرون دهه ی 80 ساخته شده و همچنین ماشین جدید پوتین براساس پلت فرم ماشین های امریکایی و فیس رولزرویس تولید شده و از لحاظ ظاهری چیز جدیدی نیست اگه یه نسخه ی اصلی رو میخریدن به صرفه تر و قشنگتر بوده اصلا روسیه در دنیا در حوضه ی خودرو حرفی برا گفتن نداره لادا و کاماز که کاملا تعطیله و توی دهه ی 90 دارن تولید میکنن