موضوعات داغ

قلب CH-R بر روی نسل جدید کرولا؛ توربو بازی به سبک تویوتا

عکس مطلب اول
با اینکه زمان رسمی معرفی تویوتا کرولا هاچبک جدید 26 ژوئن است، تویوتا به تعدادی از خبرنگاران اجازه داد که این خودرو را در پیست Fuji آزمایش کنند. این خودرو دیگر آریس نامیده نمی شود. البته این موضوع کاملا قابل درک است زیرا نام کرولا بیش از 50 سال پیش در ژاپن معرفی شده است. کرولای 5 در جدید که یک خودروی سایز متوسط است، تا حد زیادی به همتایان امریکایی و اروپایی خود شباهت دارد.
در جلوپنجره این خودرو آرم مخصوص کرولا خودنمایی می کند که اندکی شبیه آرم داچیا است. کرولای هاچبک جدید 4375 میلی متر طول، 1790 میلی متر عرض و 1460 میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2640 میلی متر است.
این خودرو قرار است با دو نوع پیشرانه ارائه شود. پیشرانه 2ZR-FXE یک پیشرانه هایبرید 1.8 لیتری است که بین این خودرو و تویوتا C-HR مشترک است و فقط با سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل و گیربکس CVT ارائه می شود. گزینه دیگر یک موتور 1200 سی سی توربوشارژ است که برای افرادی مناسب است که خواهان یک خودروی اسپرت تر هستند.
با اینکه قدرت این موتور با نمونه نصب شده در تویوتا C-HR یکسان است (116 اسب بخار و 185 نیوتن متر)، ولی حداکثر محدوده دور مجاز آن تا 500 دور در دقیقه افزایش یافته است. تویوتا کرولا هاچبک جدید اولین خودروی ژاپنی مجهز به iMT (گیربکس دنده دستی هوشمند) است که یک گیربکس 6 دنده دستی مجهز به سیستم هماهنگی دور موتور با نسبت دنده و سیستم کمکی شروع حرکت از حالت سکون است. در مورد اینکه این موتور در بازار اروپا ارائه شود شک و تردید وجود دارد ولی ژاپن تنها کشوری است که از نسخه 4 چرخ محرک آن بهره مند می شود. البته این خودرو با گیربکس CVT نیز ارائه خواهد شد.
امکانات اضافی این خودرو شامل سیستم ACA (سیستم فعال بهبود فرمان پذیری) که از ترمزها برای بهبود فرمان پذیری خودرو استفاده می کند و سیستم AVS (سیستم تعلیق تطبیقی با نرخ میرایی متغیر) است که مجهز به ضربه گیرهایی با کنترل الکترونیکی است.

تویوتا کرولا هاچبک جدید

تویوتا کرولا هاچبک جدید


تویوتا کرولا هاچبک جدید

تویوتا کرولا هاچبک جدید

نمای خارجی کرولا از زبان طراحی یکپارچه Keen Look تویوتا بهره می برد که ممکن است برای برخی افراد متضاد جلوه کند. اما با توجه به چراغ های جلوی زاویه دار و جلوپنجره بسیار بزرگ، هیچ وقت طراحی آن کسل کننده به نظر نمی رسد. می توان تودوزی چرم با ترکیب رنگ دوگانه را برای کابین این خودرو سفارش داد. صفحه نمایش 4.3 اینچی استاندارد در وسط داشبورد را نیز می توان با یک صفحه نمایش 7.0 اینچی جایگزین کرد تا نمای داخل کابین دیجیتالی تر به نظر برسد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/20
کاش مدل هایبریدش بیاد ایران!
1397/3/20
این آرم جلو پنجره چرا اینجوریه؟ همون آرم اصلی تویوتا که خیلی بهتر بود...
1397/3/20
مثل همیشه فوق العاده.