موضوعات داغ

11 ویژگی جالب جگوار XE S AWD، سدان اسپرت و جذاب انگلیسی

عکس مطلب اول
جگوار یک رنسانس را تجربه می کند. مدل فوق العاده F-Type کوپه، SUV شگفت انگیز F-Pace، کراس اوور کوچک E-Pace و مدل الکتریکی و آینده نگرانه I-Pace همه و همه نشان از قلبی است که به تندی در حال تپیدن است! با این حال نباید جگوار XE را فراموش کنیم، زیرا این سدان اسپرت لوکس و کوچک، بی سر و صدا به جمع مدل های سدان جگوار اضافه می شود.
این خودرو برای رقابت با مدل های اسپرت بی ام و سری 3، آئودی A4، مرسدس C کلاس و کادیلاک ATS ساخته شده است. موتور جگوار XE S با F-Type V6 مشترک است. این موتور 3 لیتری سوپرشارژ 380 اسب بخار قدرت تولید می کند و تمام چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد. حتی مدل های پایه جگوار XE، سدان های اسپرت شگفت انگیزی هستند و به لطف شاسی مستحکم عملکرد بسیار چابکی دارند. جگوار XE از نمای خارجی شبیه یک جگوار XF با مقیاس کوچکتر به نظر می رسد. این خودرو طراحی بسیار اسپرت و منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر رقبا متمایز می کند. جگوار XE خودروی بسیار لوکس و راحتی نیز هست. متاسفانه هنوز مدلی از XE تولید نشده است که با امثال بی ام و M3 رقابت کند زیرا قدرت XE S در حدی است که تنها می تواند با بی ام و 340i و مرسدس C400 رقابت کند. البته یک مدل بسیار پر قدرت از جگوار XE نیز تولید شده ولی نه تنها تولید محدود است بلکه بسیار گران قیمت نیز هست. در ادامه به 10 ویژگی جالب جگوار XE اشاره می کنیم که نشان می دهد این خودرو تنها در قدرت و عملکرد خلاصه نمی شود.

1 – طراحی ظاهری بسیار جذاب
جگوار XE S

جگوار XE S

تعجبی ندارد که اولین نکته واضح درباره جگوار XE S ظاهر زیبا و شگفت انگیز آن است. جگوار موفق شده است در طول سالها ماهیت بصری برند خود را پالایش و تصفیه کند و به این شکل که امروز مشاهده می کنید در آمده است. جگوار XE S با رنگ قرمز جذاب، تهاجمی و فوق العاده به نظر می رسد.

2 – پیشرانه خوفناک
موتور جگوار XE S

موتور جگوار XE S

جگوار XE S مجهز به یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر سوپرشارژ است که 380 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به کمک سوپرشارژر به سرعت سیل عظیمی از قدرت را تولید می کند و این قدرت را در تمام دنده ها حفظ می کند. توجه داشته باشید که جگوار XE از نظر فنی یک سدان کوچک مانند شورولت کروز یا نیسان سنترا است و استفاده از موتوری با این میزان قدرت در یک خودروی کوچک رانندگی لذت بخشی را نوید می دهد.

3 – داشتن قلب تپنده
دکمه استارت جگوار XE S

دکمه استارت جگوار XE S

دکمه استارت در تمام مدل های جدید جگوار قبل از روشن شدن خودرو 72 بار در دقیقه چشمک می زند که مشابه ضربان قلب یوزپلنگ واقعی جگوار در هر دقیقه است!

4 – تودوزی زیبا
تودوزی جگوار XE S

تودوزی جگوار XE S

می توانید جگوار XE S را با تودوزی چرم با ترکیب رنگ دوگانه قرمز فلفلی و سیاه آبنوسی سفارش دهید. هنگامی که اولین بار در خودرو را باز می کنید با صحنه تکان دهنده ای مواجه می شوید ولی وقتی عملکرد شگفت انگیز جگوار XE S را تجربه کردید متوجه می شوید که این ترکیب رنگ به خوبی با ماهیت این خودرو سازگاری دارد. مسلما لباس های چنین خودرویی باید با ماهیت آن هماهنگ باشند!

5 – رینگ های هماهنگ با کابین خودرو
رینگ های 19 اینچی جگوار XE S

رینگ های 19 اینچی جگوار XE S

رینگ های 19 اینچی جگوار XE S هماهنگی خوبی با ترکیب رنگ سیاه و قرمز داخل کابین دارند زیرا رینگ ها نیز ترکیب رنگ دوگانه دارند. شاید در نگاه اول متوجه نشوید ولی این رینگ ها جمعا 15 پره دارند که 5 تای آنها به رنگ نقره ای روشن و 10 تای دیگر به رنگ سیاه هستند.

6 – نمایشگرهای دیجیتالی
صفحه پشت آمپر دیجیتال جگوار XE S

صفحه پشت آمپر دیجیتال جگوار XE S

جای تعجب دارد که برند با سابقه ای مثل جگوار اینقدر سریع سراغ عصر دیجیتال رفته است. هیچ نشانگر آنالوگی در جگوار XE S وجود ندارد. به جای آنها یک صفحه نمایش دیجیتالی بزرگ 12 اینچی با 4 پس زمینه که از قبل ایجاد شده اند وجود دارد و نقشه سیستم ناوبری با نمای کامل نمایش داده می شود که کل صفحه نمایش وسط داشبورد را پر می کند. این صفحه نمایش دیجیتال آپشن برجسته پکیج تکنولوژی با قیمت 3265 دلار است.

7 – دکمه Eco برای رانندگی اقتصادی
دکمه انتخاب حالت رانندگی اقتصادی

دکمه انتخاب حالت رانندگی اقتصادی

یکی از حالت های رانندگی جگوار XE S حالت Eco یا اقتصادی است که باعث کاهش مصرف سوخت شده و واقعا تاثیرگذار است. با اینکه این موتور مخصوص عملکرد بالا تنظیم شده است ولی باز هم می تواند در بزرگراه 8.1 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف کند. نتیجه ای که به دست می آید متغیر است زیرا با فشردن پدال گاز تا انتها سوخت زیادی مصرف می شود ولی اگر به خود غلبه کنید و پدال گاز را تخته نکنید مصرف سوخت اقتصادی را تجربه خواهید کرد.

8 – سیستم 4 چرخ محرک
آرم AWD جگوار ‍‍‍XE S

آرم AWD جگوار ‍‍‍XE S

هیچ چیز به اندازه سیستم 4 چرخ محرک AWD نمی تواند در انتقال قدرت موتور به زمین و تبدیل آن به حرکت پرشتاب رو به جلو تاثیرگذار باشد. جگوار ‍XE S از سیستم AWD برخوردار است که برای فرمان پذیری بهتر، سیستم توزیع متغیر گشتاور نیز به آن اضافه شده است. سیستم توزیع متغیر گشتاور هنگام عبور از پیچ های تند به چرخی که داخل پیچ است نیروی ترمز وارد می کند تا از کم فرمانی جلوگیری شود. ضمنا این سیستم گشتاور موتور را به چرخی که بیشترین چسبندگی را دارد منتقل می کند. نتیجه نهایی شبیه یوزپلنگی است که برای شتاب گرفتن زمین را چنگ می زند!

9 – سر اگزوزهای واقعی!
سر اگزوزهای واقعی جگوار XE S

سر اگزوزهای واقعی جگوار XE S

به این تیتر نخندید! زیرا بسیاری از خودروهای امروزی سر اگزوزهای قلابی دارند که داخل سپر عقب آنها جاسازی شده است و حتی به لوله اگزوزهای آنها متصل نیست. در جگوار XE S چنین چیزی وجود ندارد. این خودرو یک جفت سر اگزوز کرومی واقعی دارد که صدای غرش زیبایی در دور آرام موتور ایجاد می کنند.

10 – دکمه نمایشی انتخاب دنده
دکمه نمایشی انتخاب دنده در جگوار XE S

دکمه نمایشی انتخاب دنده در جگوار XE S

وقتی جگوار XE S را روشن می کنید یک حرکت نمایشی رخ می دهد. دکمه مدور انتخاب دنده مانند صفحه کنترل یک کشتی علمی-تخیلی از کنسول وسط نمایان می شود! این حرکت نوعی زرق و برق و تجمل است که تا حدودی فقدان اهرم تعویض دنده معمولی یا جای خالی گیربکس دنده دستی را جبران می کند.

11 – نسخه ویژه با حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت
جگوار ‍XE SV Project 8

جگوار ‍XE SV Project 8

جگوار پلتفرم XE را برای پروژه ساخت یک خودروی اسپرت بسیار بلندپروازانه انتخاب کرد که XE SV Project 8 نام دارد. این خودرو مجهز به یک موتور V8 سوپرشارژ با حجم 5.0 لیتر و 592 اسب بخار قدرت است که به تمام چرخ ها منتقل می شود. این مدل XE می تواند در مسیر مستقیم تا 320 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و پیست نوربرگ رینگ را در مدت زمان 7 دقیقه و 21.23 ثانیه طی کرده است که 11 ثانیه سریعتر از قهرمان 4 در قبلی این پیست یعنی آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو است. این نتیجه بسیار خوبی است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/25
يدونه سفيدش تو شهرما در محدوده ي منطق آزاد انزلي با بلاك منطقه هست
البته فك كنم نسخه استانداردش باشه اما خيلي خيلي جذابه