موضوعات داغ

بیسو T7، تازه وارد چینی که شاید مهمان ایران هم شود

عکس مطلب اول
شهریورماه سال گذشته، تعدادی از خودروهای جدید چینی در سگمنت "کراس اوور" تحت عنوان "Bisu" و در مدل T3 وارد کشور شده بود و مشخص نشد که پشت پرده آن چه شرکت خودروساز داخلی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که ورود تعداد محدودی از این خودرو به کشور، برای انجام آزمایشات فنی و جاده‌ای بوده است تا تطابق آن در بازار کشور مورد بررسی قرار گیرد، هرچند دیگر خبری از آنان نشد و همچنان در حاله‌ای از ابهام قرار دارد که آیا محصولات شرکت خودروسازی "بیسو" گزینه‌های احتمالی بازار ایران خواهند بود یا خیر، بویژه در شرایط فعلی که شرکت‌های خودروساز بین المللی به تبعیت از تحریم‌های آمریکا به فکر ترک بازار هستند و در این شرایط خودروسازان چینی خواهند بود که سهم خوبی از بازار ایران به دست می‌آورند.
در هر صورت، حضور "بیسو" در بازار کشور تایید نشده است، اما آن سر دنیا شرکت خودروسازی "بیسو" با سرعت کار خود را ادامه داده و به دنبال رسیدن به استانداردهای جدید خودروسازی در کشور چین و همچنین گسترش خانواده خود است، به همین منظور در روزهای گذشته یک خودروی جدید شاسی بلند رونمایی کرده است که با فرم کوپه مانند خود می‌تواند گزینه جذابی برای مشتریان جوان در کشور چین باشد.
طبق گفته منابع خبری، محصول جدید شرکت خودروسازی "بیسو" با کد T7 معرفی شده و از ماه اوت سال جاری در کشور چین عرضه خواهد شد، هرچند ناگفته نماند که برای طراحی و ساخت این خودروی شاسی بلند کوپه، به مقدار خیلی اندکی از خودروی شاسی بلند سوپراسپرت لامبورگینی اوروس الگوبرداری شده است، ولی به هیچ عنوان شباهتی میان این دو برند دیده نمی‌شود.
البته خودروی شاسی بلند "بیسو T7" تا رسیدن به توسعه نهایی، چندین بار تغییر اسم داده است که اولین بار تحت عنوان "BT7" شناخته می‌شد. بعد از آن به اسم "T6" تغییر یافت و حالا شرکت خودروسازی بیسو تصمیم گرفته است تا محصول جدید خود را با نام T7 رونمایی کرده و به مشتریان عرضه کند.
در حال حاضر اطلاعات دقیقی از شاسی بلند "بیسو T7" منتشر نشده است و شرکت سازنده تنها تصاویر اولیه آن را منتشر کرده است، اما برای نسخه‌های اولیه این خودرو که با کد T6 معرفی شده بود، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با خروجی قدرت 197 اسب بخاری پیش بینی شده بود که برای حرکت دادن این خودروی 1.7 تنی با طول 4820 میلی متر، عرض 1915 میلی متر، ارتفاع 1660 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2815 میلی متری بکار گرفته شده است. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا مشخصات فنی ذکر شده برای نسخه نهایی "بیسو T7" نیز تایید شده است یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد