موضوعات داغ

ثبت سفارش اوپل موکا باز شد؛ بازگشت غیرمنتظره آلمانی قدبلند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر خاطرتان باشد اواسط تابستان سال گذشته بود که اوپل موکا توانست توسط ساپرا موتور مجوز واردات را بگیرد و حتی یک شوروم در خیابان پاسداران تهران برای نمایش محصولات این خودرو خریداری شد. اما با وجود باز بودن ثبت سفارش این خودرو، هیچگاه اوپل موکا وارد بازار ایران نشد و در نهایت ثبت سفارش آن نیز منقضی شد. اما حال در بحبوحه گرانی‌ها و سردرگمی‌های واردات خودرو، سر و کله اوپل موکا مجدد در ثبت سفارش پیدا شده و در دو نسخه مختلف مجوز واردات را تا دی‌ماه امسال گرفته است.

اوپل موکا

اوپل موکا

نکته جالب در مورد این ردیف از ثبت سفارش قرار گرفتن نام جنرال موتورز به عنوان سازنده موتور است که این موضوع ممکن است برای واردات قطعات یدکی پیشرانه اوپل موکا دردسرساز باشد. در هر صورت اوپل موکا در دو مدل که هر دو 1.4 لیتری توربوشارژ هستند مجوز واردات را تحت نام ساپرا موتور گرفته و باید ببینیم که این بار می‌تواند عملاً به خیابان‌های ایران راه یابد و پلاک ملی را دریافت کند؟

Opel Mokka

Opel Mokka

زمانی که این خودرو در سال گذشته وارد کشور شده بود، عکس‌ها و گزارش کاملی را از این آلمانی تهیه کرده بودیم و به صورت کامل توضیحاتی را برای دو مدل وارد شده تهیه کردیم و برای آشنایی بیشتر با این خودرو می‌توانید به صفحه اوپل موکا بروید و عکس‌ها و مشخصات فنی آن را مشاهده کنید.

دقت داشته باشید که شرایط فروشی که در این صفحه کار شده مربوط به مردادماه سال گذشته است که صد البته قیمت‌های آن با شرایط کنونی بازار بسیار متفاوت است و با توجه به نوسانات شدید در بازار خودرو حتی حدس زدن در مورد قیمت احتمالی آن در صورت واردات نیز غیر ممکن است.
اوپل موکا در صورت واردات می‌تواند رقیب مستقیم و جدی خودروهایی چون میتسوبیشی اکلیپس کراس باشد و با توجه به برند آلمانی موکا، از پشتوانه قیمتی و کیفیتی خوبی برخوردار است. اما سوال اصلی میزان گسترش خدمات پس از فروش و عرضه موکا توسط ساپرا موتور است. وظیفه‌ای سخت که تابحال توسط هیچ شرکتی انجام نشده و فقط به تاریخ اوپل در ایران ضربه زده‌اند و هیچ‌گاه به واردات و عرضه اوپل منجر نشدند. باید ببینیم که بالاخره ساپرا موتور موفق به عرضه و دریافت پلاک ملی برای اوپل موکا می‌شود یا مجدداً اوپل به فراموشی سپرده می‌شود؟

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/27
خودرو وارد کنید مثل همه جای دنبا با قیمت منطقی در اختیار مردم قرار دهید
نه اینکه با تعرفه 100% و مالیات و....به سه برابر قیمت گذاری کنید که مردم مجبور
به خرید اشغالهای داخلی شوند!!
1397/3/27
ماشين خيلي خوبيه اما بزرگترين ايراد اپل،ولوو،الفارومئو،سئات،فولكس واگن،ds تويه ايران اينكه چون فقط تويه تهران نمايندگي دارن بنابراين طيف كمي از مردم سطح كشور مي تونن سوار اين برند ها بشن و استفاده كنن...مثلا كسي مثل من ك ساكن شهرستانم براي يه سرويس ساده اين برند ها يا خرابي هاي احتمالي و قطعه اين جور خودروها بايد نزديك به ٨٠٠ كيلومتر رو طي كنم تا برسم ب نمايندگي ،تازه بازار دست دوم اينجور خودروهام تقريبا به جز تهران تو باقيه شهرستان ها صفره به علت نيود نمايندگي و خدمات و حتي بعضا اسم اين برند هام ب گوششون نخورده!!!خودم ديدم تويه ايام عيد يه بنده خدايي يه جوليتارو اورده بود كارواش تو شهر ما دو نفر ك اون ور وايساده بودن داشتن ب هم مي گفتن اين چيه!!! حتما از اين چيني جديداس تازه خودشون پرادو داشتن فك كن!!!! و قطعا براي فروش ماشين بايد بياريش تهران!!!
1397/3/30
آلفا رومئو توی مشهد و گلستان و شیراز و چند شهر دیگه نمایندگی داره, لطفا اول یک سرچ مختصر بکنید بعد ادعای اطلاعات عمومی بکنید
1397/3/27
این که دیگه امریکایی بود
اصن قبل لغو برجام قرار بود جنس لامریکایی نخریم که !
ما را یهو چرا این گونه شده است آیا ؟ :))))))))))))))))))


(مالکیت اپل برای جنرال موتورز امریکاست)
1397/3/28
سلام جدیداً مالکیت برند اپل به گروه خودرو سازی پژو سیتروئن واگذار شده
1397/3/27
دلال های کثافت منتظر باشید بخرید 200 بفروشید 800
1397/3/27
سلام، اگه میشه لینک خودروهای مجاز وارداتیو بذارین، ممنون
1397/3/30
سنسورهای پارک عقب این رو به زور میشه دید و سنسورهای جلو هم به خوبی توکار در اومده. برعکس کوییک که فقط دو تا سنسور داره که اونا هم مثل زگیل زده بیرون از سپر عقب