موضوعات داغ

رونمایی از نسل دوم آئودی A1، کوچکترین هاچبک اسپرت آئودی

عکس مطلب اول
به دنبال یک کمپین تبلیغاتی گسترده، اکنون نسل دوم هاچبک کوچک و جذاب آئودی یعنی A1 Sportback معرفی شد. این هاچبک آلمانی از هر جهت یک خودروی تحسین برانگیز است. آئودی آن را " همراهی ایده آل برای سبک زندگی شهری " می نامد و با توجه به اینکه طول این خودرو تنها 4.03 متر، عرض آن 1.74 متر و ارتفاع آن 1.4 متر است نمی توان با تعریف آئودی مخالفت کرد. اما اجازه ندهید ابعاد این خودرو شما را فریب دهد.
در طراحی این خودرو نشانه هایی از طراحی مدل های Ur-Quattro و Sport Quattro به چشم می خورد. آئودی A1 جدید حداقل در حال حاضر یک خودروی رالی نیست اما شیب سقف و رنگ سیاه برجسته سقف، ظاهر آن را نسبت به نسل قبلی تهاجمی تر نشان می دهند. صاف بودن ستون C زوایای تند این هاچبک کوچک را برجسته تر نشان می دهد و مدل S Line از ویژگی هایی نظیر ورودی هوای بزرگتر در قسمت جلو، یک هواکش کوچک زیر خط کاپوت و اسپویلر بزرگتر در قسمت عقب برخوردار است.
چرخ های این خودرو نیز طراحی زیبایی دارند. مدل های مختلف آئودی A1 با رینگ های 15، 16 و 17 اینچی ارائه می شوند. مدل برتر S Line مجهز به رینگ های 17 اینچی به رنگ سیاه یا خاکستری پلاتینی است. ظرفیت حمل بار A1 جدید نیز بهبود یافته است و در مجموع 65 لیتر نسبت به مدل قبلی افزایش یافته و در حالتی که تکیه گاه صندلی های عقب عمودی باشند به 334 لیتر می رسد. با خواباندن تکیه گاه صندلی های عقب ظرفیت حمل بار تا 1090 لیتر گسترش می یابد.

آئودی A1 جدید

آئودی A1 جدید


آئودی A1 جدید

آئودی A1 جدید

آئودی A1 جدید با تعدادی موتور ارائه می شود که مدل پایه مجهز به موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری با قدرت 95 اسب بخار است و قویترین مدل آن مجهز به موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 200 اسب بخار است. می توان موتور 3 سیلندر آئودی A1 را با گیربکس 6 دنده دستی یا گیربکس دو کلاجه S Tronic انتخاب کرد ولی مدل S Line که گل سرسبد مدل های A1 و مجهز به موتور 2.0 لیتری توربوشارژ است تنها با گیربکس S Tronic ارائه می شود.

کابین آئودی A1 جدید

کابین آئودی A1 جدید


کابین آئودی A1 جدید

کابین آئودی A1 جدید

البته عملکرد تنها بخشی از ویژگی های آئودی A1 جدید است زیرا این خودرو یک هاچبک بسیار پیشرفته است. آئودی A1 جزو جدیدترین خودروهایی است که صفحه نمایش تبلت مانند قدیمی را حذف کرده و به جای آن از کابین مجازی آئودی (مشابه مدل A8) برخوردار شده است که در حالت استاندارد مجهز به سیستم سرگرمی MMI آئودی با صفحه نمایش لمسی 8.8 اینچی است که در مدل های بالاتر امکان انتخاب صفحه نمایش 10.1 اینچی نیز وجود دارد. ولی جای نگرانی نیست زیرا هنوز هم دکمه های غیر لمسی برای کنترل سیستم تهویه و سیستم صوتی وجود دارند. آئودی A1 جدید از تجهیزات ایمنی مانند سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم اخطار پیشگیری از تصادف همراه با سیستم ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی برخوردار است.
آئودی A1 جدید به عنوان یک خودروی مدل 2019 به فروش خواهد رسید، بنابراین پیش بینی می شود در اواخر سال 2018 وارد بازار شود. هنوز در مورد قیمت این خودرو چیزی اعلام نشده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/31
خیلی نازه... ولی خداوکیلی ۲۰۰ اسب بخار رو این هیکل چی میشه؟!!!