موضوعات داغ

نسخه تروفی رنو مگان RS در حال آزمایش در جهنم سبز مشاهده شد

عکس مطلب اول
در بازار اروپا تعداد زیادی هاچبک های اسپرت وجود دارند که علاقه مندان به خودرو در امریکا هیچ وقت نمی توانند صاحب آنها شوند. متاسفانه این خودروهای شگفت انگیز از دسترس مشتریان امریکایی خارج هستند و تاکنون نمونه ای از آن ها به شکل رسمی به بازار ایران نیز وارد نشده است. رنو مگان RS و مدل فوق اسپرت آن مگان RS تروفی فقط دو نمونه از این نوع خودروها هستند که خارج از دسترس ما قرار دارند. در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سپتامبر سال گذشته، رنو از مگان RS مدل 2018 رونمایی کرد که یک هاچبک اسپرت با 280 اسب بخار قدرت است. اما همان موقع مشخص بود که یک نسخه اسپرت تر از آن یعنی RS تروفی در راه است.
اولین عکس های جاسوسی از مگان RS تروفی، این هاچبک اسپرت را در حال آزمایش در پیست نوربرگ رینگ نشان می دهند. با این حال جزئیات کمی از این خودرو موجود است. هنگام رونمایی مگان RS مدل 2018 پیش بینی می شد که مدل تروفی آن 300 اسب بخار قدرت داشته باشد یعنی 20 اسب بخار بیشتر از مدل استاندارد. هنوز هم این موضوع جزو شایعات رایج است. مهندسان رنو به نحوی قدرت موتور 1.8 لیتری توربوشارژ این خودرو را تا 20 اسب بخار افزایش خواهند داد. هنوز مشخص نیست که چطور این کار را انجام می دهند ولی پیش بینی می شود حداقل از یک سیستم اگزوز با فشار برگشت کمتر استفاده کنند و برنامه ریزی ECU را تغییر دهند.
مگان RS تروفی که در عکس های جاسوسی می بینید فاقد پوشش استتار است و این موضوع بیانگر این است که احتمالا این نسخه آزمایشی آزمایشات مربوط به موتور را سپری می کند. احتمالا ایجاد تغییرات در طراحی ظاهری مدل تروفی هنوز در حال بررسی است. ارتفاع این خودروی آزمایشی به سطح زمین نزدیک است و فاصله بین چرخ ها و گلگیرهای آن کمتر است. مدل قبلی مگان RS تروفی مجهز به ضربه گیرهای قابل تنظیم Öhlins و فنرهای کامپوزیت Allevard بود. احتمالا از این قطعات در سیستم تعلیق مدل جدید مگان تروفی نیز استفاده می شود.

نسخه آزمایشی رنو مگان RS تروفی در حال آزمایش

نسخه آزمایشی رنو مگان RS تروفی در حال آزمایش


نسخه آزمایشی رنو مگان RS تروفی در حال آزمایش

نسخه آزمایشی رنو مگان RS تروفی در حال آزمایش


نسخه آزمایشی رنو مگان RS تروفی در حال آزمایش

نسخه آزمایشی رنو مگان RS تروفی در حال آزمایش

با اینکه مرسدس AMG امیدوار است مدل A45 را به معیار سنجش هاچبک های اسپرت تبدیل کند ولی در حال تولید یک نسخه ضعیفتر به نام A35 است که مانند رنو حدود 300 اسب بخار قدرت تولید می کند. رنو مگان RS تروفی جدید می تواند رقیبی برای این مدل AMG باشد. اگر قدرت هر دوی آنها حدود 300 اسب بخار باشد، مشاهده رقابت مستقیم بین آنها لذت بخش است.
امیدواریم برای این مقایسه مدت زیادی منتظر نمانیم. احتمالا رنو مدتی بعد در سال 2018 از مگان RS تروفی رونمایی می کند و این خودرو مبنایی برای تولید مگان تروفی R قرار می گیرد که شاید در زمان معینی در سال 2019 معرفی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد