موضوعات داغ

بازگشت پرفروش ترین سدان بازار آمریکا به قاره سبز؛ تویوتا کمری هیبریدی به جنگ فولکس واگن می رود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از غیبت 14 ساله، تویوتا کمری به طرف دیگر اقیانوس اطلس می‌رود و از سال آینده میلادی، فروش آن در سراسر اروپای غربی از جمله بریتانیا آغاز خواهد شد، هرچند شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که با مدل‌های "هیبریدی" تویوتا کمری به بازار اروپا باز می‌گردد که آخرین نسخه آن در نمایشگاه بین المللی دیترویت سال گذشته در ایالات متحده آمریکا رونمایی شد.
همانطور که اطلاع دارید، عموم خودروهای عرضه شده در بازار اروپا تفاوت‌های جزیی با نسخه‌های عرضه شده در بازارهای جهانی بویژه ایالات متحده آمریکا دارد، به همین منظور این احتمال وجود دارد که تویوتا کمری در بازار اروپا تفاوت‌های نسبتا خوبی با نسخه‌های جهانی خود داشته باشد، هرچند در بخش فنی اتومبیل یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی با خروجی قدرت 203 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توسط یک موتور الکتریکی با قدرت 118 اسب بخاری و گشتاور 202 نیوتن متری حمایت می‌شود.

تویوتا کمری

تویوتا کمری


برای تامین انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی، تویوتا کمری در بازار آمریکای شمالی از باتری لیتیوم یونی با 2 نوع ولتاژ متفاوت استفاده می‌کند که یکی از آنان دارای قدرت 245 ولت بوده و دیگری هم دارای قدرت 259 ولت است. علاوه بر این، نیروی تولید شده از موتور 2.5 لیتری اتومبیل توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک یا جعبه دنده انتقال متداول eCVT دریافت شده و به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.
در حال حاضر تویوتا کمری با حداقل قیمت 27 هزار و 950 دلاری و با حداکثر قیمت 32 هزار و 400 دلاری در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود، اما وقتی به انگلستان برسد، قیمت آن بیشتر از تویوتا آئوریس خواهد بود که با حداقل قیمت 26 هزار و 555 دلار (20 هزار و 160 پوند) در انگلستان فروخته می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/1
تویوتا مثل همیشه درخشان.