موضوعات داغ

وقتی پلنگ برقی به آب می زند؛ رکورد شکنی جگوار روی دریاچه +فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید شنیده باشید که آب و الکتریسیته رابطه‌ی خوبی با یکدیگر ندارند اما حالا زمانه عوض شده است و علم پیشرفت زیادی کرده است. کمپانی جگوار یک قایق تماما برقی با نام Vector Racing V20E ساخته است که این قایق برقی رکورد سرعت روی آب را شکسته است.
این قایق به طور ویژه برای دستیابی به سرعت های بالا طراحی شده است و اولین رکوردگیری خود را در دریاچه ای به طول 8 مایل در کانیستون انگلستان انجام داد و موفق شد به سرعت 142 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به این ترتیب رکورد سریع ترین قایق برقی انگلستان و رکورد سریع ترین قایق برقی جهان را به طور همزمان بشکند. رکورد قبلی در این زمینه در سال 2008 شکسته شده بود و 123 کیلومتر بر ساعت بود.

Vector Racing V20E

Vector Racing V20E

گرچه اطلاعاتی در مورد موتور و باتری این قایق و حتی نحوه هدایت آن منتشر نشده است اما جگوار برای ساخت این قایق برقی از تیم های وکتور و Williams Advanced Engineering کمک گرفته است و گفته شده است که فناوری های مورد استفاده در این قایق برقی با ماشین فرمولا E جگوار و ویلیامز یکسان است.
هدایت این قایق نیز بر عهده ی پیتر درگ بود که وی سابقه تاسیس جگوار وکتور و مدیریت فنی این تیم را دارد. وی اعلام کرده است که تا 18 ماه آینده یک رکورد دیگر را نیز خواهد شکست. در انتها می توانید فیلمی را که از قایق برقی Vector Racing V20E گرفته شده است را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد