موضوعات داغ

S1000، سرباز سرسخت سوزوکی

عکس مطلب اول
سوزوکی محصولی جدید از سری موتورسیکلت‌های GSX در شاخه GSX-S را برای سال 2016 معرفی کرد. سوزوکی GSX-S1000، عضو جدید خانواده بزرگ سوزوکی است که بخشی از خصوصیات آن از سری موتورسیکلت‌های GSX-R نشأت گرفته شده است. بدون مقدمه چینی به سراغ اصل مطلب و خصوصیات این موتورسیکلت نوظهور می‌رویم.
طراحی ظاهری موتورسیکلت GSX-S1000 در حد موتورسیکلت‌های اسپرت استاندارد، خوب طراحی شده است ولی بعضی از فاکتورهای مورد نیاز یک موتورسیکلت اسپرت یک لیتری با قدرت و سرعت بالا برای آن در نظر گرفته نشده است که به نمونه بارز آن می‌توان به نبود شیشه جلو اشاره کرد که در سرعت‌های بالا می‌تواند برای راننده مشکل ساز شود. آینه‌های موتورسیکلت هم اگر واقع بین باشیم، کمی ابتدایی با پایه‌های بلند طراحی شده که می‌توانست کوچک‌تر و با بدنه‌ای شکسته برای بهبود ضریب آیرودینامیکی باشد. خروجی و هدر اگزوز هم بیش از اندازه کوچک طراحی شده که از زیبایی و ابهت موتورسیکلت کاسته، ولی در عوض قاب و بدنه موتورسیکلت خیلی خوب طراحی شده و با خطوط تیز و منحنی‌های متعدد بدنه آراسته شده که در افزایش ضریب آیرودینامیکی موتورسیکلت تاثیر بسزایی گذاشته‌اند.

مشخصات فنی موتورسیکلت هم به طور خلاصه شامل تعلیق جلو تلسکوپی و عقب فنری روغنی، ترمزهای دیسکی دوقلو جلو و ترمزهای دیسکی عقب، رینگ‌های 17 اینچی با لاستیک‌های تیوبلس 120/70 ZR17 M/C در جلو و تیوبلس 190/50 ZR17 M/C در عقب، مخزن سوخت 17 لیتری و در نهایت ابعاد کلی بدنه 2115 میلی متری در طول، 795 میلی متری در عرض و فاصله بین دو محور جلو و عقب 1450 میلی متری می‌شود.
در قسمت مولد قدرت هم سوزوکی GSX-S1000 از پیشرانه‌ای چهار سیلندر چهار زمانه با حجم دقیق 999 سی سی DOHC سود می‌برد که به استارت الکتریکی، جعبه دنده 6 سرعته و سیستم جرقه زنی الکترونیکی ترانزیستوری مجهز شده است.
گفتی است که سوزوکی در مورد مقدار قدرت و گشتاور تولیدی صحبتی به میان نیاورده، اما از یک پیشرانه چهار سیلندر یک لیتری نمی‌توان انتظار قدرتی کمتر از 200 اسب بخار را داشت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/10/30
اوووووف

خیلی زیباس.
1397/3/18
واقعا عالی. لطفا از موتور بیشتر مطلب بزارید. ما هم دل داریم