موضوعات داغ

تست و بررسی دوو سیلو دست دوم – ملاقات با پیرمرد دوست داشتنی کره ای

25 تیر 1397

مقدمه

حتما شنیده اید که میگویند این دنیا به کسی وفا نکرده! خوب در مورد ماشین ها هم همینطور است. خودروهایی که تا همین یکی دو دهه قبل برای خودشان برو بیایی داشتند و توجه هر زن و مردی را به خود جلب مینمودند حالا پا به سن گذاشته اند و با حسرت گذشته، جولان ماشین های امروزی را نظاره میکنند. مثلاً تصور کنید آقای میتسوبیشی گالانت، که زمانی ارزشی معادل یک ملک تجاری در تهران را داشت، از اینکه اکنون از تیبا صفر کیلومتر هم ارزانتر قیمت گذاری میشود چه حالی دارد؟! بگذریم! پیرمردهای قصه ما به دو دسته تقسیم میشوند. عده ای مثل دوو اسپرو و رنو 21 بدلیل ناپرهیزی در دوران جوانی و استهلاک بالا و کمبود لوازم، اکنون کهنسالی بدی را سپری میکنند و هر ماه از این بیمارستان به آن کلینیک بدنبال درمان انواع دردهای خود هستند؛ اما یک سری دیگر بدلیل گذشته سالمی که پشت سر گذاشته اند هنوز هم سر حال می باشند و حتی میتوانند از پس برخی از جوان های روغن نباتی امروزی "مثل پراید صفر!" بر آیند.

یکی از این ماشین ها که هنوز هم پس از حدود دو دهه حضور در کشور (14 سال از تولید آخرین مدل) نمونه های سالمش کم و بیش یافت میشود دوو سیلو است. محصولی که در کنار خواهرش ماتیز توانست دیدگاه منفی که نسبت به کره ای ها وجود داشت را به یک نگرش مثبت تغییر دهد تا دیگر کسی به ماشین کره ای انگ اسباب بازی بودن را نزند! امروز به سراغ این خودرو آمده ایم تا ببینیم در زمان خودش چطور ماشینی بوده و مهمتر اینکه آیا همچنان هم میتواند ارزش خرید داشته باشد یا خیر. پس لطفاً خودروبانک را در این بررسی نوستالژیک همراهی نمائید.

آشنایی کلی

سیلو در حقیقت نسخه فیس لیفت شده دوو ریسر است. البته تغییرات اساسی که در بخش دماغه و انتهای خودرو صورت گرفته توانسته به خوبی این واقعیت را پنهان کند ولی اگر به قسمت کناری و داخلی ماشین ها توجه کنید متوجه اصل جریان خواهید شد. حالا کاری نداریم که ریسر های قدیمی هم خودشان از پلتفرم اپل کادت استفاده کرده بودند و این پلتفرم در برندهای مختلفی "حتی پونتیاک" استفاده شده بود. دوو سیلو نسبت به برخی از ماشین های همرده خود "مثل پژو 405" خودرو معروفی در سطح جهانی به حساب نمی آمد اما با این حال تحت اسامی متفاوت (Cielo, Nexia, Heaven و ..) در کشورهای زیادی مثل هندوستان، ویتنام، مصر، رومانی، مکزیک و ازبکستان حضور پیدا کرد. حتی پس از توقف عرضه این محصول در ایران، تولیدش در برخی کشورها ادامه داشت و با فیس لیفت جدید و موتور قویتر 16 سوپاپ نیز روی خط تولید رفت.

طراحی ظاهری

سیلو در زمان خودش یک ماشین شیک و خوش قیافه محسوب میشد. راستش را بخواهید هنوز هم این چشمان عصبی و کاپوت کشیده طرفدار دارد و اگر از من بپرسید میگویم که سیلو از بسیاری از ماشین های جدیدتر مثل ورنا، ام وی ام 530، تندر 90، تیبا و... جذاب تر می باشد. یکی از نکات جالب طراحی بدنه این ماشین فرم خاصل گلگیرهایش است که در جلو حالتی برآمده دارند ولی در بخش عقبی با زوایای خاص ما را به یاد ماشین های امریکایی قدیمی می اندازند. برجستگی سپرها نیز با اینکه سن و سال ماشین را لو داده اند ولی در عوض خشونت و جذبه ظاهری سیلو را تکمیل نموده اند.

در قسمت پشتی هم با چراغهائی بزرگ و صندوقی بلند روبرو میشویم که به خودی خود ظاهر جالبی دارد اما بدلیل ناهمانگی با قسمت دماغه میتوان به این قسمت ایراد گرفت. یکی دیگر از نکات منفی در ظاهر سیلو استفاده از رینگ های کوچک 13 اینچی است که اگر مثل برخی از نمونه های خارجی با سایز 14 جایگزین میشدند تناسب بهتری به قسمت کناری بخشیده میشد. ضمناً بخاطر صرفه جویی در هزینه تولید، قسمت کناری سیلو تکامل چندانی نسبت به پدرانش نداشته و حتی ما را به یاد جد بزرگش اپل کادت می اندازد. پس طبیعتاً طراحی سیلو از این زاویه نمره پایین تری نسبت به سایر قسمت ها دریافت خواهد کرد.

اما با تمامی این صحبت ها باید اعتراف کنم که سیلو از آن پیرمردهای خوش تیپ است که با دستمال گردن شیکی که بسته و اخمی که در چهره دارد هنوز هم جذاب به نظر میرسد.

طراحی داخلی

راستش را بخواهید در داخل کابین اوضاع به خوبی قسمت بیرونی نیست. البته شاید بگوئید طراحی داخلی سیلو برای آن سالها خیلی هم بد نبوده و کنسول میانی متمایل شده به سمت راننده حس خوبی دارد و فضاسازی های داشبورد هم هوشمندانه صورت گرفته اند. اما به طور کلی دیزاین داخلی هم مثل قسمت کناری بدنه به اندازه کافی به روز رسانی نشده و علیرغم برخی بازنگری ها همچنان غبار کهنگی اپل کادت را بر چهره دارد. نکته منفی دیگر این است که علیرغم طول نسبتاً زیاد ماشین جای پای سرنشینان پشتی خیلی تنگ می باشد و به نوعی با ماشین های کوچکتر از خود برابری میکند.

البته در عوض شما با خرید سیلو یک صندوق عقب عالی در اختیار دارید که با دهانه وسیع و عمق و ارتفاع مناسب خیالتان را از بابت سفرهای خانوادگی آسوده خواهد کرد. اما ای کاش فاصله بین محورهای جلو و عقب کمی بیشتر بود و مقداری هم از فضای صندوق کاسته و به جای پای صندلی عقب اضافه میشد تا سرنشینان عقب هم از مسافرت لذت ببرند. اما از لحاظ کیفی باید بگویم با اینکه وضعیت دوو سیلو با حالت ایده آل فاصله دارد ولی در مقایسه با ماشین های هم رده و هم سن و سال ماندگاری قابل قبولی داشته و در نمونه هائی که درست نگهداری شده اند سلامتش را به خوبی حفظ نموده است.

امکانات

شاید برای نسل امروز که به کمتر از رادار و اتوپارک، آپشن نمیگویند لیست کردن امکانات دوو سیلو خنده دار باشد اما شخصاً به یاد دارم که این ماشین در زمان خودش با داشتن گزینه هایی مثل 4 شیشه برقی با کلیدهای چراغدار!، مه شکن های جلو و عقب، آنتن برقی، کلیدهای برقی درب باک و صندوق عقب، قابلیت تنظیم نور پشت آمپر، تهویه مطبوع دستی و مواردی از این قبیل یک ماشین کامل و تا حدودی لوکس به حساب می آمد! ولی خوب حالا که حتی پراید هم به ایربگ های جلو و سیستم ترمز ABS و تنظیم برقی ارتفاع چراغها مجهز شده، این امکانات چندان افتخار آمیز به نظر نمیرسند!

ایمنی

ماشین های آن زمان از نظر سطح ایمنی با تولیدات امروزی قابل مقایسه نبودند. اما در میان همان خودروها هم بعضی وضعشان بهتر و برخی بدتر بود. دوو سیلو بخاطر سپرهای برجسته و ورقه های محکمش از دید مردم ماشین امنی شناخته میشد و در تجربه تصادف های شهری هم بارها و بارها برادری اش را اثبات کرده بود. حتی خود من هم تجربه یک تصادف نسبتاً شدید با این ماشین را دارم که از آن جان سالم بدر بردم! اما واقعیت این است که از روی این جور چیزها نمیشود به میزان امنیت واقعی یک ماشین پی برد. متاسفانه بر خلاف تصور عموم و با استناد به آزمون هایی که در شرایط استاندارد صورت گرفته دوو سیلو به هیچ عنوان ماشین ایمنی نیست و در تست های تصادف با خم شدن شدید ستون A ، دفرمه شدن سقف و جابجایی درب جلو نمره مناسبی بدست نیاورده. تازه این را هم در نظر داشته باشید که در این ماشین نه از ایربگ خبری هست، نه ABS و نه هیچ گزینه کمکی دیگری. پس هرچند هنوز هم به نظر میرسد امنیت این خودرو از امثال پراید بهتر باشد اما بهتر است که پشت فرمانش خیلی هم اعتماد به نفس کاذب نداشته باشید چون به هر حال داخل ماشینی با تکنولوژی و مهندسی قدیمی نشسته اید که حتی با استاندارد های زمان خودش هم ایمنی کافی را نداشته.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

اینجا یک موتور 1.5 لیتری 8 سوپاپ قدیمی داریم که فقط 75 اسب بخار (برخی منابع 80 اسب بسته به استاندارد آلایندگی موتور) تولید میکند.

موتور ضعیف سیلو با استهلاک بسیار پایین، صدای گوش نواز و مصرف سوخت قابل قبولش یکی از نکات مثبت این ماشین به حساب می آید. راستی گیربکس نیز از نوع 5 سرعته دستی است که نیرو را به چرخ های جلویی منتقل میکند. قبل از شروع بخش تجربه رانندگی بیائید نگاهی به جدول خلاصه مشخصاتش داشته باشیم.

نام خودرودوو سیلو
پیشرانه4 سیلندر 8 سوپاپ MPFI
حجم موتور1498 سی سی
گیربکس5 سرعته دستی
حداکثر قدرت75 اسب بخار در دور 5400
حداکثر گشتاور123 نیوتن متر در دور 3200
شتاب صفر تا صد12.5 ثانیه
حداکثر سرعت163 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی6.8 لیتر در 100 کیلومتر
وزن1025 کیلوگرم

تجربه رانندگی

اتومبیل را استارت زده و شروع به حرکت میکنیم. فرمان روان، دید عالی و نرمی پدالها در همان ابتدا توجهم را به خود جلب نمود. دنده ها نیز به راحتی در سر جای خود قرار میگیرند و نیازی به کشتی گرفتن با آنها نداریم. عایق بندی ماشین چندان عالی نیست و با بالا رفتن دور موتور، صدای پیشرانه کاملاً به داخل کابین نفوذ میکند اما خوشبختانه صدای موتور 1.5 لیتری دوو به هیچ عنوان گوش خراش نیست و حتی از شنیدن غرغرهایش لذت هم میبریم. سیستم تعلیق بسیار نرم است و این مورد برای شهر پر دست انداز و سرعت گیرهای تهران یک موهبت محسوب میشود. اما همین نکته مثبت در هنگام عبور از پیچ های تند به حرکات عرضی و الاکلنگی منتهی شده و هندلینگ ماشین را از شرایط ایده آل فاصله میدهد. البته مرکز ثقل پایین سیلو باعث شده که پایداری ماشین خیلی هم افتضاح نباشد و با کمی مهارت یا استفاده از لاستیک های پهن تر میشود با مشکل کم فرمانی و حرکات گهواره ای سیلو کنار آمد. اما مشکل اصلی در جای دیگری است. ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب این ماشین نقطه ضعف اصلی سیلو به حساب می آیند چرا که در سرعت های بالا خیلی مطمئن نشان نمیدهند و بدتر اینکه زیر فشار خیلی زود داغ میکنند و عملکردشان حتی از قبل هم ضعیف تر میشود. اما خوشبختانه این مشکل هم راه حل دارد و اکثر دوو بازهای قدیمی با تعویض سیلندرهای ترمز جلو این ایراد را تا حدود مناسبی برطرف کرده اند.

خوب فکر میکنم بررسی مان دارد خسته کننده میشود پس تا خوابتان نگرفته کمی پدال گاز را فشار دهیم تا ببینیم این کره ای کهنه کار خوی رقابتش را حفظ کرده یا بدلیل افزایش سن و کاهش سطح تستوسترون(!) آرامش را به مبارزه ترجیح میدهد! خوب من مدت نسبتاً زیادی با سیلو رانندگی کردم تا رفتارش را متوجه شوم! راستش را بخواهید واکنش ها به پدال گاز در سیلو بسته به شرایط خیلی متغیر است.

مثلا با توجه به سبکی گیربکس وقتی شما اتومبیل را زیر بار قرار دهید (مواردی مثل کولر یا وجود ۵ سرنشین در یک سربالایی) این سبکی دنده ها کار دست ماشین میدهد زیرا با هر بار سبک کردن دنده، با افت دور موتور شدیدی مواجه میشوید. خوب همانطور که در بخش قبلی دیدید گشتاور چندانی هم در اختیار نداریم تا این مشکل را پوشش دهد و در نتیجه مدام مجبور میشوید به ماشین معکوس بدهید و این مساله در سرعت های بالاتر بیشتر احساس خواهد شد. در چنین حالتی سیلوی شما به یک ماشین مظلوم و معمولی تبدیل میگردد. پیشنهاد میکنم در این شرایط خاص، حتماً دور موتور را تا جایی که صدایش آزارتان نمیدهد پر کنید تا پس از تعویض دنده، دور موتور در جای مناسب تری قرار داشته باشد.

البته در عوض شتاب گیری نسبتا ضعیف، قدرت خنک کنندگی کولر دوو سیلو در سطح بهترین های قابل تصور است و از این حیث واقعا با آب و هوای گرم و خشک کشورمان تناسب دارد. بنابراین در مجموع می توان گفت که با توجه به قدرت 75 اسب بخاری پیشرانه و ترمزها و ایمنی نه چندان جالب توجه، سیلو بیشتر برای افرادی مناسب است که خواهان یک رانندگی نرم و روان با فنربندی خوب هستند و تمایل چندانی به تاخت و تاز با این کره ای سالخورده ندارند.

نتیجه گیری

شاید در خیلی از کشورهای صنعتی بنا به دلایلی که همه میدانیم، خرید ماشینی با این سن و سال منطقی نباشد. اما اینجا وضعیت فرق میکند. خیلی از ماشین های صفر کیلومتر که الان در کشورمان روی خط تولید میباشند از نظر پلتفرم و تکنولوژی جدیدتر از سیلو نیستند. مثلاً در حال حاضر با پول یک پراید دست دوم مدل بالا میشود یک دوو سیلو نسبتاً تمیز اما با کارکرد بالاتر و سن حدود 12 سال بیشتر را خریداری کرد. خوب اکثریت معتقدند با توجه به کاهش قطعات یدکی این ماشین و افزایش دستمزد تعمیرکاران همچین خریدی ریسک بالایی خواهد داشت و بهتر است که با همین پراید کم دردسر سر کنیم! اما هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. اگر کسی بتواند مشکلات تامین قطعات و هزینه های نگهداری بالاتر سیلو را به جان بخرد ماشینی زیباتر، نرم تر، با کیفیت تر و پرشتاب تر را خریداری کرده که هم صندوق بزرگتری دارد، هم کولر بهتری و هم به اصطلاح کلاس بالاتر! حتی در مواردی مثل ترمز، پایداری یا امنیت هم که به سیلو ایراد گرفتیم منظورمان در قیاس با پراید نبود.

در واقع من هنوز نمیدانم وقتی ستون A پراید تاب تحمل تصادفات شدید را ندارد اصلاً ایربگ هایش به چه کاری می آیند؟! پس با در نظر گرفتن این مسائل افرادی که بودجه محدودی را برای خرید ماشین در نظر گرفته اند و کمی هم اهل ریسک هستند میتوانند به این خودرو فکر کنند. اما سوال بعدی که در ذهن خواننده ایجاد میشود این است که اگر قرار باشد یک ماشین قدیمی را جایگزین پراید کنیم چرا به سراغ امثال 405 و سمند نرویم؟! خوب دوو سیلو از این ماشین ها نرم تر، کم مصرف تر و کم استهلاک تر است اما با توجه به بازار خرید و فروش بهتر و دسترسی به قطعات و نمایندگی های بیشتر این رقبا میتوان گفت که اگر عشق دوو نداشته باشید شاید خوبی های سیلو به دردسرهایش نیرزد. اما اگر به این ماشین علاقه دارید و در شهرهای بزرگ ساکن هستید و در نتیجه به قطعاتش دسترسی دارید میتوانید دل به دریا بزنید و با خرید دوو سیلو از ویژگی های خاصش لذت ببرید.

33 عکس

نظرات کاربران

134 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/25
سلام نویسنده محترم. سیلو جز اوایل سال ۱۳۸۳ دیگه تولیدی نداشته یعنی حدود ۱۵ سال کارکرد و صد البته ۱۰ هابارازامثال سمنددوپژو باحتی ۱۰ سال کارکرد بهتره.
1397/10/15
سلام
آیا تو شهرهای بزرگ مثل تهران و ... قطعات موتوری نو برای این ماشین پیدا میشه؟؟؟
سپاس.
1398/6/12
با سلام
بنده از توضیحات کامل شما بابت سیلو سپاسگذارم
میخواستم بدونم تنضیم نور صفحه کیلومتر سیلو به چه صورته
ممنون میشم راهنماییم کنید
با تشکر
1400/3/12
آناناس که محصولات پژو بهتره🖕
1397/4/25
طرف همچین پراید رو کوبیده انگار همین سیلو و ۴۰۵ و ... خیلی بهترن. بابا ایمنی ۴۰۵ از پراید بدتر نباشه بهتر نیست کافیه یه سر به پیج تصادف ناجور بزنید. من خودم ۱۵ سال پیش عاشق سیلو بودم ولی خدایی الآن هرکی بخره شناسنامه اش میشه. متاسفانه بهترین تصمیم برای کسی که اینقدر پول داره اینه که هیچی نخره و در مواقع خیلی ضروری از تاکسی یا آژانس استفاده کنه
1397/6/29
همیشه که تاکسی و آژانس نیس داداش!!!
من اگه مجبور باشم فعلا پراید میخرم که خریدم اما اصلا مناسب خارج شهر و مسافرت نیس!!!! منم عاشق مسافرت و طبیعت گردی نمیدونم با چی تعویضش کنم
1397/4/25
پدر من یه زمانی سیلو داشت. ما یه خانواده ی 5 نفره بودیم.کلی مسافرت و بالا و پایین و تصادف و... داشتیم ولی ماشین عالی بود.
پ.ن:ماشین مدل 81 بود.180 هزار تا هم راه رفته بود. همین سال 92 هم فروختیمش.
1397/4/25
دمتون گرم بابت این بررسی
سیلو خیلی دوست داشتنیه و خیلی زود ادمو به خودش وابسته می کنه چون هیچ رقیب قیمتی نداره و اگه ماشین زیر پاتون سالم باشه برای تعویضش حداقل باید صد میلیون روش بذارین تا احساس ارتقا بهتون دس بده( بشخصه همین حس رو نسبت به ماتیز هم دارم ، خواستم ماتیزم رو بدم ام وی ام 110 اس بگیرم اما هر جور حساب کردم دیدم سی میلیون می دم برای کیفیت کمتر و ظاهر تخیلی ؛ )
سیلو ماشینیِ که تو اوج خدافظی کرد :) اما تو اوج موند
انصافا وجهه و ظاهرش هنوز که هنوزه باکلاسه و شیکه
من چون خودم با ریسر رانندگی رو شروع کردم و در رکاب بزرگوار بودم هیچ وقت باور نمی کنم ماشین به اون چابکی و جذابی فقط 75 تا خروجی داشته باشه :))
انصافا هم موتوری که ارم جی ام (جنرال موتور) بخوره روش ؛ هفتاد و پنجاه تا اسبش قد صد وسی تا الاغ ایرانی فرانسوی و اسب چینی خروجی میده :)

اینو هم تو پرانتز بگم دوو بیشتر امریکایی تبار بود تا کره ای :) ( چون خود اپل هم مالکیتش المانی امریکایی هست ) چون اگه به کره ای بودن باشه که خیلی از هیوندا ها دارن تبدیل به کمد میشن و فقط بخاطر قیمت غیر منطقیشونه که مالکینشون خرج سرویس و نگهداریش می کنن
به عقیده من پلیس راهور باید بده پشت دوو ها بنویسن: ما رو دیدی بنداز سر و پایین که ما بیس ساله سر پایییم :)))))))))
1397/4/25
کاش به جای پراید سیلو تولید میشد
پیر مرد دوست داشتنی خداحافظ
1400/3/26
شاید یادت نیست اون زمان پراید هم تولید می شد منتها سیلو خودروی بهتر گرانتر وبا کلاس متفاوت از پراید بود. سیلو از ۴۰۵ بهتر شناخته می شد
1397/4/25
سگش میرزه به ماشین صفر ایران خودرو و سایپا
1397/4/25
یه مستند در فیلیمو دیدم به نام تهران تقاطع سئول که در مورد خودرو های ایران وکره بود پیشنهاد میکنم ببینید
1397/4/25
نوستالژی جذاب
1397/4/25
یادش بخیر یک زمانی سال 79 و 81 دو تا صفر سفید و بژ رنگش را داشتم. توی اون فضای ممنوعیت واردات خودرو و بازار انحصاری این دو تا مافیای آشغال ساز دولتی، از معدود خودروهایی بود که توی گرمای خوزستان داغ نمیکرد و کولرش خوب جواب میداد.
1397/4/25
رقباي اين ماشين ورنا،ريو،جن ٢،مزدا٣٢٣ هستند (اگر اشتباه مي كنم اساتيد بگن) من تجربه رانندگي با هر ٤ خودرو رو داشتم به نظرم تو اين رنج اول مزدا ٣٢٣ كه واقعا من و با سواري بسيييار نرم و اتاق بسييييار ساكت تعجب زده كرد واقعا سواري داشت عالي و خيلي ماشين خوبي بود و بعد از اون هم ورنا ك اونم خيلي خوب بود به شخصه اون دوتاي ديگرو به هيچ وجه نمي پسندم
1397/4/28
یاخدا فرهنگ لغت رو به آتیش کشیدی پسر! تعجب زده؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/4/26
سلام خسته نباشد این ماشین فقط یک مشکل داره که دکمها روی داشبورد هستن
1397/4/26
اخ یادش بخیر سال 72 دوو ریسر بابام خریده بود تو محلمون انگار مرسدس میباخ اومده:)))))))) بعدها چندین سال دست من بود بین دوستام با این ماشین پادشاهی میکردم یادش بخیر
1397/4/26
عجب بدبختیم !
تست دوو سیلو ورشکست شده کارخونه تعطیل ۱۰۰ سال پیش چپی !
1397/4/26
می تونی نخونی ... می تونی بری تو‌مجلات دیگه تست و بررسی لامبو رو بخونی و تو خوابت با شیفتر پشت فرمون اش هی معکوس بکشی!
1397/4/26
مقاله بسیار جالبی بود، متشکرم. یه کره ای یا ژاپنی 20 ساله هم قطعا از این فرغونای ایرانی به مراتب بهترن. این کجا و 405 و سمند آشغال کجا.
1398/7/1
من ده ساله سمند دارم. خدایی انقدرام ماشین بدی نبوده. نمیگم ایده آله ولی اونجوریام که همه میگن آشغاله نیست.
1397/4/26
با سلام
یادش بخیر.یادم میاد هر کی داشت از نرمی ماشین و بخصوص نرمی فرمونش تعریف میکرد.جالبه که چند وقت پیش سوار این ماشین شدم که یه بنده خدایی باهاش کار میکرد.با کمال تعجب و با اینکه ماشین کار بود و کلی راه رفته بود از این ضایعات تولید داخل که مثلا صفرم هستن نرم تر بود .به هر حال چون فرانسوی ها نباید فروششون تو ایران کم شه این ماشین تولیدش متوقف شد.ولی در کل رنگ بژش یه زمان واسه خودش دورانی داست.
مقاله جالبی بود.
1397/4/26
باز یه آشغال کره ای چرا خودروبانک اینقد آشغال کره میاره احتمالا از این کره پول می گیرین به جای این یه ام جی6 که سلطان اینگیلیستانه و رقیب اصلی جگوار و رولز رویسه با شتاب 4 ثانیه و کیفیت و اصالت اینگیلیستانی و 18 کیسه هوا با طرح باب اسفنجی و باد اضافی میاوردین تا مردم بفهم ماشین ینی چی و این کره همون کشور بی ادب آشغال ساز سابقه ک هیییییییییییییییییییچ پیشرفتی نداشته
فقط اینگیلیستان فقط ام جی
1397/4/31
اینگیلیستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/5/19
اینگیلیستان کجا هست؟
1397/6/25
استاد معلومه شما یکی از بزرگان خودرو سازی هستین .. mg رئ با رولزرویس مقایسه میکنید ..وای من
لطفا شما تو انگیلیستان سوار سیلو نشید . مرسی اه
1397/11/13
اینگیستانی؟؟؟؟؟ خخخخ
1398/7/4
قبل از هر چیزی قیمت مد نظر قرار بدید كلا تصمیم میگیرد حرف نزنی
1398/7/26
به کی میگی آشغال با سیلو درست حرف بزن حاجی همچین میگی انگار از پراید داغون تره کردکه این ماشین از پژو پارس و ال 90 بهتر هستند
1398/10/26
آشغال چیه بهترین ماشینیه که تاحالا دیدم... دوو سی ال او الانم بهترینه
1397/4/26
فکر نمیکردم این ماشین از نظر قدرت و گشتاور انقدر ضعیف باشه ، به قیافش اصلا نمیاد ، ولی خوب از هر کی شنیدم از نرمی و راحتیش تعریف کرده!
1397/4/26
سی یلو برای من دنیایی از نوستالژیک های قدیمه ، مدل اردیبهشت ۷۶ زرشکی سری س پلاک لیزری ... جزو ۵۰ تای اول ، موقع فروش ۲۴۰ هزارتا کارکرد داشت بدون اینکه دستی تو سیستم تعلیق برده باشم! همه جلو بندی و تعلیق فابریک بود! یه سری رفتار خاص داشت ، مثلا موقعی که خاموش میکردی آمپر بنزین پایین نمیرفت و سر جاش قفل میشد! اگه کلید ماشین همراهت نبود و شیشه ای رو‌می خواستی بدی پایین یا بالا کافی بود دکمه فلاشر رو خیلی خیلی آروم م میکرو متری فشار بدی داخل ، یه لحظه میدیدی برق پشت آمپر اومد! و میشد شیشه برقی رو بالا پایین داد! یا چراغ چک اش نیاز به دیاگ نداشت ، دو‌تا پایه از پورت رو اتصال کوتاه میکردی و چراغ چک شروع به چشمک زدن میکرد و با تعداد چشمک ها یه کدی رو‌نمایش میداد که میشد از روی دفترچه کد علت خطا رو‌کشف کرد!! خلاصه ازین جور داستانهای جذاب زیر دوستی هم داشت که من کلی لذت میبردم! دمتون گرم یا حق
1400/5/14
منم دوست دارم ماشین اشو بچه های دانشگامون داشتن
1397/4/26
خدایی دوره این خودرو خیلی وقته که گذشته!!بنده سال 83 مدل 79 انرا داشتم و قطعات ان در بازار
کمیاب و غیراصلی و گران بود!!
1397/4/26
خواهشا از این ماشینای ارزون قیمت دست دوم بیشتر بررسی بذارین مزدا 323 زانتیا ورنا دست دوم هایی اند که واقعا هیچ بررسی درست حسابی ازشون نیست ممنونم
1397/4/27
آوانته رو هم اضافه کنید
1397/4/26
من این ماشینو داشتم، خیلی ماشین خوبیه فقط ضعف موتوریش و فرمونش تو سرعت 100-120 به بالاخیلی رو هواس خطرناکه باید مواظب باشین کلا هندلینگش تو سرعت
بعد از این ماشین سراتو خریدم که از اون هم راضی بودم و بعد تویوتا کرولا، بدترین ماشینی که داشتم همون کرولا بود، اقتضاح به معنی واقعی
حیف پول به این لگن ژاپنی
به نظرم انتخاب ماشین های کره ای خیلی بهتر از چین و ژاپن هست چون کیفیتش از ژاپنی بهتره (طبق کانسومر ریپورت و جی دی پاور...) و هم قیمتش مشابه و کمی بالاتر از چینی هاست و پایینتر از ژاپنی ها

1397/4/28
کاش اینقد که تجربه رانندگی منتشر می کنید فیلم هم منتشر کنید
1397/4/30
من بهترین سالهای عمرم رو با یک دوو ریسر GTE مدل 1992 تجربه کردم . در اون زمان درحد ماشین لوکس بود و با اینکه تصادفات شدید تو اون دوره نوجوانی باهاش داشتم حتی یکبار هم خون در دماغم نیومد. علاوه بر جونم خاطرات خوبم رو مدیونش هستم . :)
1397/4/31
سلام .
سپاس از نویسندگان این مقاله.
من هم یه مدل ۸۱ شو داشتم . ظاهرش خیلی تمییز بود و حدود ۲۲ ت خریده بودمش.
ولی متاسفانه پس از اندک زمانی روی خرج افتاد. هر روز یه جاییش خراب میشد.تعمیرکارم میگفت واقعا خودمم متعجبم. در نهایت با ۱۰ ت ضرر فروختمش.
غرض از این مقال طولانی این بود که عرض کنم
با وجود علاقه شدیدی که به ماشین های این تیپی و نفرتی که از ساخت وطنی ها داشتم و دارم ، به این نتیجه رسیدم که آدم فرغون هم میخواد بخره نو بخره‌.
وسیلتون رو نو تهیه کنید تا یکسری مشکلات رو تا یه مدتی نداشته باشید
1397/8/14
با سلام
اگر خرید اتومبیل یا هرکار دیگری هم که در آن اطلاعات کافی نداشته باشیم بدون مشورت و کمک گرفتن از اهل فن انجام پذیرد ، سر انجام به مشکل بر خورده و فرد را به پشیمانی وا میدارد . چاره کار اینست که از اهل فن کمک گرفته و البته هزینه آن را هم پرداخت کرد
1397/5/2
ما این ماشینو سال ۸۴ داشتم عالی بود...نهایت سرعتش ۲۲۰ هست نه ۱۶۵...بخدا من تا ۲۰۰ رفتم باهاش..الان سوناتا دارم ولی نمیدونم چرا جرات نمیکنم ۱۷۰ به بالا برم..میدونم چرته ولی بنظر من سگش به سوناتا میرزه
1397/5/4
محمد جان اتفاقا بنده سوناتا دارم و تا 210 تا هم باهاش رفتم، 170 تا رو که همیشه میرم و هیچ ضعفی توی ماشین دیده نمیشه. سیلو نداشتم ولی میدونم توی کلاس خودش ماشین خوبی بوده ولی در نظر داشته باشید که این ماشین 80 اسب قدرت داره و احتمالا سرعت 200 تای شما با خطای کیلیومتر بالا بوده...405 هم 200 تارو میره اما نه 200 تای واقعی.
1398/2/23
اینکه میگی با سی یلو ۲۰۰ تا رفتی من بارها تجربه کردم ، واقعا متوجه نمیشی که ۲۰۰ تا داری میری، نکته جالب توجه سرعت بالا رفتن اینه که اصلا متوجه نمیشی ، وبیشتر لذت میبری که با سرعت بالا بری بدون هیچ صدای اضافه ای از اتاق، ولی ماشین های صفر امروز جرات نمیکنی ۱۰ دقیقه با سرعت بالای ۱۵۰ بری،
همین الان با افتخار ۳ تاش تو پارکینگ خونه مون هست ولذت می‌بریم از داشتنش، ماشین دیگه ای هم هست
ولی واقعا سییلو با این همه ضعفش کجا ماشین های با قیمت های ۴-۵ برابر کجا ، لذت داره رانندگی باهاش
1398/8/15
سلام سعید جان
شما ک سه تا داری قصد فروش یکیشو نداری؟!
1398/8/20
داداش من اسپرو دارم با ۴۰ اسب قدرت بیشتر ـ ولی تا ۲۰۵ تا بیشتر نمیره با gps با قطعیت میگم کیلومترت سالم نیست
1397/5/19
داداش همچين ميگي پرايد اي بي اس داره با ايربگ انگار باورت شده عمل ميكنن
1397/5/22
با سلام وتشکر از نظر دوستان
من سال 81 دوو سیلو مشکی داشتم باور کنید هنوزه بعد از گذشت این چند سال که فروختم تو ذهنم مونده سواریش نرمی راحتی این ماشین الان 206 صندوقدار وی 8 دارم قصدم اینه بفروشم اسپرو بگیرم ولی موندم که قطعاتش گیرم میاد اگه خراب بشه جایی ازش یا نه یه دونه گیرم اومده خیلی تمیزه 45000 هزار تا کار کرده نو نو ولی میترسم بگیرم
دوستان میشه نظر بدین که بخرم یا نه؟ با سپاس
1398/4/14
سلام این اسپرو کجا هست شمارشو میدین؟
1397/5/22
سیلو ماشین خیلی نرمیه.من 405 زیاد سوار شده بودم و یکی از دوستام سیلو داشت. یک بار پیش اومد پشت فرمون سیلو رفیقمون نشستم همون اول از نرمیش حیرت زده شدم که اصلا با 405 قابل مقایسه نبود.خصوصا نرمی فرمونش. ترمزهاش از 405 ضعیفتر بود اما اون زمان 4 شیشه برقی و درب باک و صندوق برقیش جلب توجه میکرد. سپر و شاسی مستحکمی داره و صدای موتورش هم لذت بخشه. ضمنا مصرف سوختش هم کمه. در کل ماشین خوبیه. یاد اون دوران بخیر!!!
1397/5/24
سلام.خیلی ببخشید فکر کنم اون سیلو که سوار شدید ی دله بوده چون سیلو من ب راحتی با پنج سرنشین صندوق پر با کولر ۱۸۵ پر میکنه احتمالا اونی که سوار شدید موتور Gmنبوده خیلی از نظرها شما در مورد کم اوردن افت دور موتور قبول ندارم بهتر این سری با یدونه سیلو موتور Gm تست دوباره انجام بدید
1397/5/27
با سلام،
من 14 سال یک سی یلو بژ مدل 81 داشتم و بسیار از رانندگی کردن با اون لذت می بردم. هیچگاه خراب نشد نه موتوری ،جلوبندی و جلو بندی.
دائماً در سفر شمال با اون بودم و مشکلی از کشش نداشت. البته باید به اندازه ای که ماشین طراحی شده توقع داشت نه بیشتر.
چون من کلاً حوصله مکانیکی ندارم تنها ماشینی که می تونست از نظر استهلاک با اون رقابت کنه خریدم یعنی تویوتا.
1397/6/4
من از سال 90 یک سیلو مدل 78 دارم، قبلش پژو مدل بالا داشتم ، انصافا تو این هفت سال فقط یک بار بوش طبق عوض کردم و یک بار هم یاتاقان زد همون سال اول، دیگه هیچ خرجی نداشته،حتی میزان فرمان هم نمیخواد.
هر سال عید قبل رفتن به مسافرت تسمه تایم عوض میکنم و هر 6 ماه روغنش رو عوض میکنم.
اگه سیلندر ترمزش رو عوض کنید و لاستیک پهن بندارید تا حدودی مشکل ترمز حل میشه ولی تنگی جلو پای سرنشین عقب رو کاری نمیشه کرد.
من با 5 سرنشین و صندوق پر از گردنه حیران خیلی راحت میام بالا و اون افتی که گفتید موقع سربالایی اصلا اذیتم نمیکنه،
انقدر این ماشینو دوست دارم که نمیتونم بفروشمش و تحت فشار خانوادم میخوام یک ماشین دیگه کنار این بخرم.
خبلی از افراد رو دیدم که مثل من سخت از سیلو دل میکنن .
امیدوارم روزی قیمت خودرو در ایران هم آزاد بشه
1397/6/25
با سلام خدمت دوستان عزیز
با بودجه 25 الی 30 تومن میشه یه دونه خیلی تمیز و کم کارشو گیر آورد خصوصا رنگ بژ که برای خودش پادشاهی میکنه... دوستانی که میگن این ماشین خرید و فروش ضعیفی داره باید اشاره کنم که خط تولیدش 14 سال پیش جمع شده و دوم اینکه هرکسی این ماشینو داره و واقعا ماشین شناس باشه عمرا بفروشه این ماشینو چون واقعا محشره و هیچ گونه قابل قیاس با ماشینای داخلی و چینی تا 150 تومن الان بازار نیست. و اینکه بعضی از دوستان میگن موتورش ضعیفه بله موتورش ضعیفه 80 اسب قدرتشه ولی راندمانش خیلی بالاست کولر رو با 5 سرنشین تو سربالایی جوای میده راحت و راحتی و نرمی که این ماشین داره تو هیچ ماشین هم کلاسش نیست واقعا معرکست تو خریدش شک نکنید. هر کی داره واقعا راضیه ازش صدای اگزوزش واقعا منحصر به فرده ....
1397/6/26
با سلام خدمت عزیزان
من الان ۶ساله که یه سیلو مدل ۷۶دارم هیچی جز خوبی ازش ندیدم،یک چرخشم نمیدم به صفر این دله هایه داخلی یا چینی،از نظر نرمی راحتی،مصرف سوخت،سرعت،امنیت جونم همچیش یکه،هرکی سالمشو داشته باشه اصلا نمیفروشه،من فقط موندم این موتور بااین قدرت پایین چطور اینقدر شتاب و قدرت داره،الحق که حیف دیگه تولید نمیشه وگرنه خر میرفت دیگه پژو بخره پراید که دیگه هیچ،
هنوز هم نفسهایه خسته این گرگ پیر می ارزد به صد شغال امروزی.
1397/8/12
سلام خسته نباشید من خودم عاشق سیلو هستم الان یک ۱۳۲ دارم میخوام بفروشمش یک سیلو بگیرم خسته شدم از بس که توی این ماشین بنزین ریختم مث یک پژو مسرف میکنه بعدش فرمون سفتی داره که از جای بخواد ماشینو بیاری بیرون خدایش دستام شل میشن بخاطر همین میخوام سیلو بگیرم چون شوهر خالم یکیشو داره ماشین خوبیه لوارمشم اینجا پیدامیشه همین هفته پیش کل موتور وگیربکسشو تعمیر کرد همچیشو نوانداخت قیمتشون شد دو میلیون پانصد هزار حالا پژو بخای تعمیر اساس کنی اینقد درمیاد
1397/8/24
سلام
ما دو تا مدل هشتاد تمیزشو داریم
صدای استارتش می ارزه ب تمام موجودیت ایرانخودرو و سایپا
نه خرجی داره نه صدایی نه اذیت کردنی
مصرفش جوریه ک دیگه یادت میره بری بنزین بزنی
ترمزشم ماتیزی کنید خوب میشه
بعد هفده سال با کولر روشن و چهار نفر سرنشین ب راحتی ۱۶۰-۷۰ تا رو میرم باهاش نه خطا کیلومتری هست نه چیزی
اخه کسایی ک داشتن میدونن کولرش دور موتورو نمیاره بالا مثل فرغونای داخلی
تسمه تایم پاره کنه چیزیش نمیشه
فیلرگیری و هوا گیری نداره
سرپیچا هم خیلی بهتر از پژو میپیچه
اگه این بررسی چند ساعته بود من بررسی ۱۷ ساله نوشتم براتون
درکل قطعاتشم من تا الان مشکلی نداشتم خیلی عالی و خوبه
بعد شونزده سال من موتورشو تعمیر کردم
ماشینیه ک اگه هواشو داشته باشی خیلی خوب هوای صاحبشو داره
1397/9/9
سلام به رفقای عزیزچند ساله که دوو سیلو مدل 75 رو دارم،ماشینم واقعا سرحاله،همه جا باهاش رفتم مخصوصا شمال که زادگاهمه،آفرود نیست اما تقریبا اندازه یه آفرود اذیتش کردم و تو این چند سال یه دفعه نشده منو تو سفر جا بذاره،ترمزش ضعیفه درست انا اگه باهاش مدارا کنی همون ترمز ضعیف کارتو راه میندازه،من باهاش 180 تا هم رفتم، پیرمردم نیست بگم آروم میرم،موتورش فوق العادست، مخصوصا کشش دنده دو
خدا برام حفظش کنه
مخلص همگی
1397/9/30
شما با چه جرأتی این ماشین ضعیف و کم توان رو بهتر از سمند مجهز و مردانه 1800 سی سی 100 اسب بخاری 1300 کیلویی میدونین؟
1398/7/27
ضعیف؟ کم توان؟ سمند مردانه بابا آخه تو چی فکر کردی همچین چیزی گفتی ماشین که موتورش بستگی ندارد تازه این سیلو بدنه‌اش محکم تر از سمند و پژو پارس است من بابام سیلو داره یک بار با سرعت 100 کیلومتر زد به یک پراید که حرکت نکرده بود پرایده که 5,6 ملیون خسارت دید ولی سیلو فقط یک چراغ و یک ضربه گیرش را عوض کردیم ولی اگر سمند بود 2,3 ملیون خسارت میدید
1399/2/6
منظورت لگن بود حتما
1397/10/7
با سپاس از مقاله مفیدتان. پیشنهاد میکنم دوستان به هیچ ماشینی توهین نکنن. چون هرکس با یه امیدی رفته ماشینی خریده گذاشته زیرپاش. اونوقت می خوره تو ذوقش و ودمق میشه. امیدوارم یه روزی بشه که بازار ایران از انحصار آزاد بشه و اتومبیل های ایرونی با قیمت واقعیشون عرضه بشن.
1398/1/11
سلام میخواستم پراید82بفروشم یه سیلوبخرم تمیزش پیدامیشه نظرشماچیه
1397/10/9
سلام.
دوست عزیز دوو سیلو برای طراحی 1991یا 1990بوده نه الان.در هم رده خود از پژو 2000بهتر بوده یا از پیکان.سیلو بهترین و کم خرج ترین ماشین هست
1397/11/11
من20ساله که دووسوارمیشم وعشق دوودارم زمانی بوده که3دستگاه دووسیلوهمزمانداشتم.ماشین بسیارنرم وکم مصرف باکولروبخاری عالی که مخصوصاانقدخوش دست وخوش فرمان که هرتازه راننده ای رامجذوب خودمیکند.ورقبایش میشه مزدا323.هوندااکورد.مبتسوبیشب.گالانت ورناواوانته نام برد.واقعادرموقعیت کنونی بهترین ومناسب ترین قیمت رادارامیباشد.فقط3ایرادمیشه گرفت 1..ترمز2..فضای سرنشینان عقب3..نورچراغها.که ترمزباتعویض پمپ زیرپاواستفاده ازپمپ ماتیزقابلیت تقویت رادارد.خلاصه بنظربنده هنوزن ازپژووپرایدهای جدیدسرتره.
1397/11/18
با سلام. با افتخار میگم که بنده حدود4 ساله یدونشو دارم. کم مصرف کم اصطهلاک. شتاب اولیه اش یخورده کمه ولی توی جاده عین200 تا آمپرشو پر میکنه.قبلا132 و405 داشتیم. اصلا قابل قیاص نیستن. کولرش که عالبه انصافا. کاش هنوز تولید میشد
1397/12/9
سلام ماشين نرم و خوبيه اما به علت نگه داري بدشون نبايد رفت سراغشون و گرنه گير ميافتي
قطعاتش كه تو تهران پر مخصوصا شرق تهران اندازه وسايل پرايد دوو هم هست اما دريغ از مكانيك خوب چندتا مكانيك خوب هم دارند كه سرشون خيلي شلوغه تو بايد ماشين بزاري بري دو سه روز بعد برداري كه اونم با فاكتور جنسهاي خيلي بالا كه معلوم نيست واقعا عوض شده يا نه يا اصلا نياز بود ؟
قطعاتشم با وجود اينكه سه چهار كشور ميسازدش حتي تو ايرانم ساخته ميشه اما خيلي گرون هست
1397/12/20
ماشین رو تسمه تایم تعویض کردم .بعد از تعویص تسمه تایم خودروام دود میکند .سوخت خام میسوزاند.دود سیاه ایا ممکن است .درست تنظیم نکرده باشد .
1398/1/11
سلام شاید لوله مگنومش اسمش یادم رفته چیزی شبیه این از جاش در اومده زیر برف پاکن سمت شاگرد جعبه سیاه نصف دسته
1398/1/11
سلام به همگی من یه پراید82دارم انقدرتعریف دووروشنیدم میخوام بدم یه دووسیلوبگیرم خواستم بگیرم چه چیزماشینوتوجه کنم یه نظربدیدکارم خوبه یاپرایدموسوارشم
1398/1/15
دوو سیلو بین ماشین هایی که من داشتم تنها ماشینی هست که الان که ندارمش بدجوری جای خالیشو میفهمم با اینکه صاحب قبلی ماشینی که من داشتم (۷۹بژ)نفهمیده بود اینقد داغ کرده روکش سیمکشی هم داشته ذوب میشده سرسیلندر هم تاب برداشته بود بهرحال دست منم یه میل سوپاپ برید دو سه بارم مارو برد ولی برنگردوند:) ولی خیلی ماشین خوبیه نمیدونم چرا ۸۰اسب با حس رانندگی سیلو جور نیست هر چقدرکه گازشو میگرفتی مال من میرفت لامصب...قطعاتشم هست ولی یجور برنامه ریختن که گرون در میاد مثلا پارسال سرسیلندر سیلو با n12 هر دو استوکش یه قیمت بود (۱۸۰۰)تا همه برن پراید آشغال بخرن. ولی کم کاردش رو گیر بیاره آدم صدبرابر ارزش خریدش بیشتره،
1398/1/18
دوسیلو رنگ سفید دارم مدل ۷۱بکره کسی خاست در خدمتم
1398/2/3
شرف داره به هرچی ماشین ایرانی وچینی.۱۱۰میلیون دادم ۲۰۷ مفت نمیرزه
1398/2/10
سلام کسی میدونه چه صندلی به سیلو میخوره لطفا هر که میدونه به این شماره پیامک کنه 09365473801
1398/2/13
سلام
دوو نسبت به پژوهای ایرانخودرو و پراید و ریو سرتره اول اینکه بزرگترین مزیت دوو اینه اگه تسمه تیم پاره شد به هیچ عنوان سوپاپ کج نمیکنه دوم اینکه فیلر اوتوماته و نیازی به فیلر گیری نداره من خودم یه اسپرو اتومات دارم واقعا ازش راضیم هم فوق العاده نرمه هم به راحتی ۲۰۰ پر میکنه و شتاب عالی داره اما دوو ها۳ تا نقص بزرگ دارند اول شاسی ضعیف بدلیل نداشتن رام و باید تقویتشون کرد واغلبشونم سرشاسی جلوشون شکسته .دوم ترمز خیلی ضعیف که اونم با تغییر کالیپر ترمز حل شدنیه و ایراد بعدی نور ضعیف چراغها هست.فقط برای خرید باید سالمشو پیدا کرد از نظر لوازمم موتوری و برقی همه چیش توی بازار هست حتی لوازم اصلی ساخت جنرال موتور آمریکا.
1398/2/23
با سلام خدمت دوستان دوو باز و دوو دوست و دوستانی که این ماشین دوست ندارن

خب اگه قرار باشه از این ماشین خوش رخ دوست داشتنی با تمام ایراداتی که میگن داره که من اکثرشون قبول ندارم
تا چند روز زمان می‌بره که بگم ، و خاطرات خوبی که میشه از رانندگی با لذت از این ماشین گفت

ماشینی با این شتاب اولیه و با این حجم موتور واقعا رو دستش نیست
دوستانی که میگن کیلومتر ش خطا چشم داره
با سند و مدرک میتونم نشون بدم که با سرعت بالای ۲۰۰ بارها جریمه شدم
مسیر تهران نیشابور ۶/۵
هر چقدر دوست داری پدال گاز فشار بده
احساس ترس بهت دست نمی‌دهد

مسیر تهران فریدون کنار با اون هم سربالایی با ۳ تا فنر سوپاپ شکسته بود ، با یک سیلندر تا فریدون کنار رفتم ، مکانیک که بردم ، دور میدان درنا فریدونکنار باورش نمیشد
و کلی خاطرات خوب و لذت بخش از این ماشین

واقعا حیف پولی که باید داد به ماشین های آشغالی چینی و داخلی امروز
در حال حاضر ۳ تاش تو پارکینگ خونمون هست در کنار ماشین های دیگه ، ولی واقعا این ماشین چیز دیگه س

در مورد لوازم گرونش هم باید بگم که ، درست که گرونه ولی حداقل ۵ سال کار می‌کنه
تا اینکه بخواهی خرج کمتری به پراید و امثالهم بکنی ، اونوقت هر ۶ ماه مهمون مکانیک باشی ، بخاطر اون قطعه

بعد از ۱۶ سال هنوز جلوبندی کامل درست نکردم
در یک کلام ماشین در رنج قیمت تا ۱۵۰ میلیون فقط سییلو فقققققط
1398/4/22
دوست عزيز فكر كنم يكم توهم زدي ! من 10 سال ريسر 94 داشتم بدون رنگ و تصادف؛هركي سوار ماشينم مي شد عاشق دوو ميشد ولي اين طور كه ميگي نيست ! توسرعت بالا ( بالاي 130)حركات عرضي به نسبت زياد بود و فرمان دادن بهش خطرناك! تازه من لاستيك 195 زير ماشينم داشتم و ترمز تقويت شده !بالاي 165-170 هم بدنه شروع به لرزش ميكرد-لوازم بدنه هم به سختي گير مياد فقط بخاطر يدك بدنه فروختم همين ! صندوق بزرگي داشت كولر خوب و فرمان نرم كه بلاي اون تو سرعت بالا بود!
1398/3/6
با سلام به همه
من دوماهی میشه یه دونه بژ 81 رو با پژو 83 عوض کردم واقعا با ماشینای سایپا و ایران خودرو قابل قیاس نیست، درسته که ای بی اس و ایربگ نداره اما اگه سرحالشو گیر بیاری،این اپشنها هم زیاد جلب توجه نمیکنه و واقعا چرخش میارزه به پراید، پژو و امثالهم، مشکل ترمز هم جندان که دوستان میگن مشکل نیست چون بعد از مدت کوتاهی پا به این ترمز عادت میکنه و یه مقدار احتیاط بیشتر و رعایت فاصله طولی هیچ مشکلی پیش نمیاد، من که عاشقش شدم جون واقعا دوستداشتنیه
1398/3/10
عشق است سیلووووووو
1398/3/10
سلام من یک دوو سال 78 دارم و 327000تا کارکردشه ولی از ماشین های ایرانی هنوز سالم تره و واقعا ماشین نرم و راحتی هست
1398/4/3
با سلام خدمت دوستان
بخدا که این ماشین محشره .
من چند سال پراید و پژو و پارس و 206 داشتم و الان سه ساله که دوو سیلو دارم و بخدا که با هیچ ماشین داخلی مقایسه نمی کنم و حتی نمی تونم ماشین های داخل رو سوار بشم. نمی گم که ماشین بی نقصی هست ولی باور کنید همین الان بعد از 15 سال از آخرین تولیدش از ماشین های نو خیلی سر هست.
دو سال توی جاده شیراز عسلویه و حالا شیراز کرمان بهترین سواری رو باهاش داشتم
کاش یه روزی بشه مدل جدید دوو بیاد توی ایران..
1398/4/20
آدم خر سوارشه این گاریه لاستیک دریده رو نخره ما داشتیم فقط باید خرجش کنی . ماشین یه روز دست ما بود یه هفته دست تعمیرکار . پراید خداییش شرف داره به این آشغال
1398/4/29
سلام شما بالاترین ماشینی که تا حالا سوار شدی احتمالا سمند و پژو پارس بوده از نظری که دادی معلومه و اون سیلویی که شما خریدی احتمالا 300 هزار کارکرده و تمام رنگ و چپی بوده ، کم خرج تر و بی ازار تر از سیلو وجود نداره ، ما 18 ساله دوو سواریم در کنار ماشین دیگه ای که داشتیم همیشه یه دوو بوده یا سیلو یا اسپرو شما تو یه هفته نمیتونی درست نظر بدی
1399/3/19
من پژو۲۰۰۰ داشتم سمندو زانتیا کمرا آذرا گرانجور سانتافه هم میدونم چیه چند سالیم سیلو دارم ماشین خوبیه عیبو نقص که هر ماشینی داره ولی کم دردسره از پژو وسمند وپراید و ۲۰۶ بهتره از زانتیا هم شاید بهتر باشه رو اعصاب نیست ودلنشینه ماشین سرعتی هست ولی اگه بخای مثل پژو اسپرت باشه باید فنربندیشو وکمکاشو سفت تر کنی توسربالاییا از پژوها کم نمیاره بجز پژو ۲۰۰۰ که ارباب این کاره ترمز دستیش عالیه ترمز جلو بهتره تقویت بشه مطمعنن نمیشه پرایدو با این ماشین مقایسه کرد این ماشین قابل مقایسه با ماشینای کلاس بالاست من با دانش کامل نسبت به تکنولوژی خودرو اینو میگم به احتساب قیمت
1398/4/29
سلام بررسی دوو اسپرو 2000 رو هم قرار بدید
1398/5/2
سیلو عالیه.
من ۱۲ ساله دارمش. ۳۲۰ تا راه رفته تا الان. یکبار واشر سرسیلندر عوض کردم.
راحت ۲۰۰ تا میره. بدون اینکه متوجه سرعت باشی یا صدای موتور داخل اتاق باشه.
با ترمزش مشکلی ندارم. همه دوو سوارا قلق ترمزش رو دارن.
تا به حال هیچگسی رو ندیدید که از سیلو بد بگه. مگر اینکه یه داغونش رو سوار شده باشه.
برخلاف خودروهای آشغال داخلی مزیت هاش اینه:
بی صدا بودن موتور
هندلینگ بالا حتی در سرعت ۱۸۰ الی ۲۰۰ تا
متوجه نشدن سرعت که ۱۸۰ تا میری فگر میکنی ۸۰ تا داری میری .

یه سری دوستان دیدم نوشتن کیلومتر خرابه. باید بگم که شماها دوو سوار نشدین پس نظر ندید بی جهت.

در کل بعضیا آشغال سوارن و دوس دارن پول برای پژو و پراید بدن.

از لحاظ قیمت هم باید بگم باید با خودروهای خارجی مقایسه بشه نه داخلی.

و جالب تر اینه که سیلو با این سال ساختش همه چیش برقیه. ولی ماشینای داخل تا الان درب های عقب هنوز دستیه😂😂

من یه چرخ دوو رو به لگن های داخلی نمیدم. و اگه یک روزی قصد تعویض داشته باشم .ماشبن بعدیم باید خارجی و سرتر از دوو باشه. نه پژو ، سایپا و ماشین چینی
1398/5/3
با سلام : من 6 ماهه خريدم قبلا سراتو سايپا داشتم واقعا چيزي كمتر نداره تعادل سيلو حتا بهتر از اونه و واقعا از رانندگي باهاش خسته نميشي ، چقدر زود سرعت هاي بالا رو پر ميكنه متوجه نميشي فقط عقربه كيلومتر ميبيني ميره بالا
1398/7/6
من سیلو دارم و با تعویض سوزنها و انداختن سوزن زانتیایی واقا شتابش و قدرت موتورش فوقلاده بالا رفته
1398/11/13
سلام دوستان عزیز من پراید داشتم فروختم به نظر شما دوو ماشین خوبیه بخرم یه دونه سفید بکر سراغ کردم یخرم یا نه میدونم بهتراز ماشینهای داخلی مخصوصا پژو وسمند. دلال نیستم خرید وفروش کنم یه راهنمایی کنید فردا میخوام بخرم .اگه تونستین به این شماره پیام بدید بخرم یا نه .09358805147
1398/7/9
سلام.وعرض خسته نباشید.به همه دوستان.در مورد دوو باید بگم ماشینی هست با سن و سال بالا.حتی اگه ماشین بنز هم باشه ارزش نداره.ارزش ماشین به سال تولید بر میگرده.من خودم تیبا دارم سواری نرم و فرمان پذیری و ابعاد خودرو رو به ماشینهای دیگه ترجیح میدم.نمیخوای که با ماشین بجنگی. اگه قسمت این باشه که بمیری می‌میری حتی با تندر 90.
1398/7/12
16 سال دوو سی ایلو دارم فقط واشور سر سیلندر عوض کردم انقدرم گازش میدم که هر ماشینی دیگری بود تمام موتورش از لوله اگزوش میزد بیرون کلا ماشین خوب و نازیست
1398/7/16
من سی ال او دارم و واقعا ازش راضیم شتاب ماشین که باعث میشه تو صندلی فرو بری و نرمی رانندگی باهاش باعث شد دور پزو ۲۰۶ ،۴۰۵ .سمند رو هم خط بکشم..قطعات و تعمیرگاه هاش تو تهران هم مشخصن و مشکلی نیست تز این لحاظ
1398/7/18
سلام دوستان. من حدود ٢٥ تومن دارم و ميخام ماشين بخرم و باهاش كار كنم
به نظرتون دوو بخرم يا يه پرايد
هزينه هاش واسم مهمه و اين ك ميخوام حتما ماشينو دوگانه كنم
ممنون ميشم نظرتونو بگيد
1398/7/27
بابا من سال 1387 سیلو خرید که مال عمه ام بود و موقعی خریدیم 130 هزار تا کارکرده بود والان سال 98 هم داریمش و الان 460 هزارتا کار کرده متاسفانه بابام زیاد رسیدگی بهش نمیکنه و الان کلی خرج افتاده موتورش فقط یک واشر اونم رو 420 هزار واشر سر سیلندر عوض کردیم واقعا ماشین خیلی خوبی با ایرانی‌ها قابل قیاس نیست ولی ما مجبوریم این ماشین را عید 99 بفروشیم و اگر پولی گیرمان امد بابام میخواد یک سیلو دیگه بگیره که زیر 120 هزار تا کارکرده باشد
1398/9/11
سلام
2 ماه دوو سیلو مدل 79 گرفتم ماشین خوبیه فقط یک اشکال داره اونم اینه که خام سوزی داره
پیش چند تا مکانیک دوو بردم میگن عادیه ولی به نظرم سر در نمیارن
لطفا اگه دوستان تجربه دارند راهنمایی کنند چون تو مصرف بنزین خیلی تاثیر گذاشته
با تشکر
1398/9/13
سلام نویسنده محترم : چرا میگیم شتاب دوو سیلو 12 سانیه من خودم یه دوو سیلو دارم مدل 81 560000تا راه رفته 0تا 100توی 8سانیه بعد با دنده دو 120 تا میره دور موتور روی 6.5 بعد روی سرعت 200کیلومتر دور متر روی 4 هزار تاست چرا با ۴۰۵ پژو مقایسه میکنید اصلا اونا در حد ای ماشین نیستن اگه هم میگید مشکل ترمز داره با تعویض پمپ ترمز درست میشه در 100کیلومتر ۶.۵ لیتر مصرف داره داخل شهر هم ۷.۵ لیتر انقدر ازش بد نگین بعدشم اصلن ماشین پر خرجی نیست داخل تعمیر گاها چه ماشین های میبینید پژو پراید ۲۰۶ ۴۰۵ سمند
1398/9/18
با سلام. دوستان من یک دوو سیلو مدل ۸۱دارم جدیدترین یک مشکل روبرو شدم شیلنگ رادیاتور خیلی سفت میشه که فشار زیاد باعث باز شدن درز رادیاتور شده مکانیک گفت از واشر سرسیلندر ولی اب روغن قاطی نمی کرد .خلاصه واشر هم عوض کردم درست نشد .اگه کسی تجربش رو داره ممنون میشم راهنماییم کنه
1398/9/29
داداش ببخشید این چیزا که نوشتی اکثرا غلطه من زندگیم دوو هس عشقمه یعنی . 0 تا 100 ۵ ثانیه پرمیکنه تا حالا کم دنده ۵ انداختم اما تو دنده ۲۳۰ تا رو پر میکنه
1398/9/29
ایا فرمان دوو سیلو قابل تنظیم هست مثلا ببریش بالا یا بیاریش پایین
1398/10/4
سلام ارادت به سيلو سوارا سلطان بي بديل، كسي زبونه مارو متوجه نميشه تا سوار نشه
دنباله يه مكانيك و باطريسازي كه عالي باشه (اگر ارمني باشه كه چه بهتر) تو محدوده كرج يا اطرافش ميگردم،اگر كسي سراغ داره ممنون ميشم معرفي كنه، ممنون
1398/11/21
سلام به دوستان
به جرات میگم تا رنج قیمتی ۲۵۰ میلیون تومن، هر ماشینی جایگزین سیلو بکنید پشیمون میشید و حس ارتقا بهتون دست نمیده. واقعا توی کلاس خودش بی نظیره. بسیاری از قطعاتش مادام العمر هستن. مثل جعبه فرمون و پلوس و حتی اگه توی ماشین به جای آب، ضد یخ خالی بریزید، سر سیلندر و واتر پمپ هم مادام العمر میشن. ما دو تاش رو داریم. یه ۸۱ و یه ۷۸. لامصب توی جاده، فقط ماشینای ۲۴۰۰ سی سی به بالا حریفش میشن. موتورش ۸۰ اسبه ولی در عمل خیلی بهتر نشون میده. شاید به خاطر کیفیت گیربکسش باشه. کولر و نرمی و جلوبندیش که حرف نداره. ترمزاش رو هم اگه عوض کنید با مدل ماتیزی، عالی میشه. خلاصه کلام اینکه با هیچ ماشین تولید ایرانی و حتی چینی قابل مقایسه نیست. توی سیل اهواز، حتی خیلی از ماشین های آلمانی و کره ای جدید هم آسیب دیدن و خراب شدن اما من با سیلو ساعت ها مثل قایق رانندگی کردم بدون اینکه ماشین آخ بگه، فقط بعدش یه کارواش رفتم.
1399/1/20
باسلام
من تازه ماشین پرشیا tu5مدل ۹۶ رو فروختم و یک دوو سیلو مدل ۸۲ بژ تک خریدم، یک سوم قیمت پرشیا خریدم و ۱۰م هم هزینه کردم ، واقعا میگم ماشین بسیار نرم و پرشتاب و زیبایی هست، کاش اینو چند سال پیش میخریدم، اگه صندلی عقب فضای بیشتری داشت خیلی عالی تر میشد ولی چون بچه های من سن شون کمه برام مشکلی نداره. از نظر تامین قطعه از صفر تا استوک تا دلت بخواد پره، به نظر من هر کی داره قدرش رو بدونه خیلی شرف داره به خودروهای داخلی، پرشیا صفر از بغلش رد میشی یه خط روش می افته اونقدر از کیفت رنگ و بدنه ضعیف ساختن.هرکی بخره ضرر نمیکنه .
یاحق
1399/1/8
از آمار بالا فقط وزن ماشین درست بود . من خودم کامیون برادرمو با سیلو بوکسر کردم .ارش این جور جنسارو فقط اونایی میفهمن که دچار جادوی ماشینای چینی نشده باشن
1399/2/5
سلام شارژ گاز کولر دوو یک رفت دارد روی کار ولی برگشت ندارد برای اندازه گیری فشار برگشت کمپرسور کجای سیستم کولر است؟
1399/2/30
سلام کجا گفته دوو ۷۵ اسب بخار داره این ۷۵ اسب برای موتورهای tbi تک انژکتوره ولی برا مدلهای mpfi ( ریسر ۹۴ و سیلو ) فول انژکتور ۸۹ اسب بخار و ۱۳۹ گشتاوره موتوره
بنده یه پرشیای در حد صفر و یه ریسر ۹۴ موتور سیلویی دارم این ریسرو ده ساله دارم و بیشتر کارامو با ریسر انجام میدم سواری و فنیش اصلا قابل قیاس با ماشینهای تولید داخلی نیست نه موتور جوش میاره و نه استهلاک بالایی داره واقعا یه چرخش به کل هیکل ماشین مونتاژی ها می ارزه تو شهر تو جاده تو کفی خیلی راحت و نرم و روون شتاب و سرعت میگیره طوریکه کیلومتر میچسبونه و من بارها فیلم گرفتم
مصرف بنزینش فوق العاده پایینه که من یادم میره کی بهش بنزین زدم سیستم برودت کولرش انقد بالاس مجبور میشم تو تابستون چند دقیقه خاموش کنم در کل اگه یه دوو سالم داشته باشین و نازشو بکشید و بهش رسیدگی کنید واقعا ماشین بی آزاریه تا مدتها براتون کار میکنه و اخ نمیگه
1399/3/13
سلام من یه دوو سیلو دارم خیلی هم راضی هستم فقط یه سوال دارم این ماشینم هنگام روشن شدن الارم میداد که استارت نزن وقتی الارم خاموش میشد استارت باید میزدی صدا ست ها الان دیگه صدا الارم روشن نمیشه امتحان هم کردم باسکن وقتی ماشین خاموش بود زدم دیدم صدای الارم سکن اومد ولی برا روشن شدن نیمد میخواستم ببینم فیش قطع شده ماله استارت کجاست دقیقا?
1401/10/28
سلام احتمالا رله آلارم زیر جعبه فیوز لق شده خاکی رنگ هست (کرمی رنگ) فشارش بده بره داخل ولی اگه بازم درست نشد یه نگاه به سیم کمربند زیر صندلی بنداز
1399/5/6
هرکی میدونه چجوری نور پشت امپرو تنظیم کنیم بگین هرجاشو دسکاری کردم نشد
1399/5/9
من با سیلوم ۲۰۰ تا پر کردم چطوری میگی ۱۶۳ سرعت آخرشه؟
1399/6/19
سیلو سلطانه...من دارم و یه رینگشم به پژو نمیدم تو این گیر ودار که آشغالهای تولید داخل شده چندصد ملیون با حزینه خیلی کمتر میشه به تمیزش را خرید..من ازش راضیم..خدا هم از من راضی باشه
1399/7/23
سلام خسته نباشید من خودم با سیلو 6نفره تو سربالایی 30 درصد دنده چهار با 212 تا سرعت با دور موتور 8000 با ترمز دستی بالا داشتیم میرفتیم
1399/8/8
سلام.من میخام ی سیلو بخرم فقط موندم که لوازم یدکیش هست اگه قطعه بخاد پیدا میشه یا نه؟ممنون میشم راهنماییم کنید
1399/8/14
داداش دیگه کم خالی ببند.منم سیلو دارم میترسم گاز بدم بهش چون هر تعمیرکاری میپرسم میگه سیلو دوتا معکوس بدی بهش یاتاقان میزنه
1399/9/10
سلام
من یه توضیح بدم در مورد سیلو
توی نمونه دوو ها سیلو از نظر قطعات مشکلی نداره و به وفور هست فقط مثل بقیه ماشینا . یدک غیر اصلی زیاد شده ولی همونم جوابه
ترمزش رو کلا سیستم تویوتا یا نیسان بذارید عالی میشه و هزینه هم زیاد نداره ولی ارزشش رو داره
ماشین این دوستمون که توضیح دادن مشکل داشته احتمالا وگرنه من با کولر روشن و 5سرنشین چند بار مسافرت رفتم عالیه
حتی مثال زدنیه که در سبقت با دنده 5یا4 هستید وقتی پارو روی پدال گاز فشار میدین به راحتی سرعت میگیره و لازم نیست اصلا توی سبقت دنده معکوس بدید
بسیار نرم هست و اصلا خسته نمیشه راننده توی مسافرت طولانی
سرعت رو نوشتن 160 ؟
160 که پراید هم میره
نه من خودم بیشتر از 20 بار 200 تا رفتم و خیلی راحت اصلا مثل پژو و ال90 و غیره احساس ترس نمیکنم
ماشین مصرفش هم کمتره از پراید زیر 6و7 داخل شهره که تازه مصرف م بالاست و دیدم مصرف دوستان سیلو سوار 5 هم بوده
فقط سیلو رو تمیز بخرید . نمونه مستحلکش خیلی زیاده
بگم براتون 17 ساله کار میکنه . و تعمیر اساسی نشده 600000 تا هم کار کرده
روغن موتور خوب میریزم با اینکه همش تعویض روغنیا میگن گرونه و ....
نه روغن خوب برای ماشینه خوبه
و سیلو 3تا ایراد داره کلا . اول ترمزاشه که عوض کردم پوستر تویوتایی خیلی خوبه و عالی هست
دوم سرنشین عقب جای پاش یکم کمه توی مسافرت شاید راحت نباشه
سوم کسی که سیلو سوار میشه دیگه نمیتونه ماشین دیگه سوار بشه مثل سیلو نرم و پرشتاب و سرعت
اعصاب هم نداره . هر ماشینی بزنه یا بزنین مثل خود زنیه واسشون
سپراش دوبل هست . یه ماشین به من زد . سپرش و گلگیرش نصف شد . روی سیلو هرچی گشتم کجارو زده که اونجور منهدم شده یه خط کوچیک پیدا کردم از آخر
بابا این قد که سفت نباشه
بخرین مخصوص خانومای بی اعصاب . رد شین از رو همه با ضمانت جنرال موتور
من تا 300تومن هم گزینه بهتری از سیلو ندارم
کولرو بخاری مثلش نیست واقعا هرکی سوار میشه به انجماد میرسه
یا علی
1400/7/17
در جواب این دوستمون که میگه تصادف کردم جاشو پیدا نکردم من خودم دوو سیلو دارم مدل ۷۹سفید ماه دسته گل یه ماه پیش با بیست تا سرعت زدم عقب ۲۰۶سپر ماشینم رنگ‌ هایش ریخت چون بتونه هستن در کمال تعجب چراغ جلو سمت شاگرد شکست و کمی گلگیر سمت شاگرد هم لا خورد که بدون رنگ درست شد در کل همه چیزش خوبه شتابش خوبه نسبت به پراید ۴۰۵ پژو پارس و سمند های زیر ۸۹ اگه کسی خواست سیلو بخره حتما با یه آدمی بره خرید که بفهمه از ماشین چون من خودم ۷۵تومن پول واسه خرید دادم رادیاتور ش سوراخ بوده واشر زد سرسیلندر دیگه نمیشد کف تراشی بشه عوض کردم سیستم های برقی خراب بود سوزن انژکتور ها خراب بود عوض کردم حدود ۳۰تومن دیگه خرجش کردم تا روبه راه بشه هرچند واسه ظاهریش خرج نکردم ولی باطنش خداییش اذیتم کرد هنگام خرید دقت کنید با سپاس
1399/11/17
پیرمرد دوست داشتنی،😘
1400/1/30
سلام و ممنون از توضیحات جنابعالی من انواع مدل ماشینهای ایرانی و خارجی سوار شدم جنازه و لاشه ماشین خارجی رو به تولیدات مذخرف ایرانی نمیدم الان هم 10 سال سیلو دارم در کنارش یک بنز 230 E اما سیلو رو با هیچ ماشینی عوض نمیکنم قطعات نو در شهرهای بزرگ است و تنها ماشینی هست که بدون یک قطره آب 73 کیلومتر برام راه رفته اونم تو مسافرت با خانواده هیچ ماشینی این مقدار راه نمیره 2 ماه بعدش با پای خودش رفت مکانیکی جهت تعویض واشر سرسیلندر شما یه ماشین مذخرف تولیدات داخل بیار که 2 دقیقه بدون آب کار کنه
1400/2/14
من همین امروز یه دونه مدل ۸۲ در حد صفر خریدم برای ماشین دوم و شهری واقعا باورم نمیشه این ماشین با این سن و ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد انقدر هنوز جون دار و نرم و انقدر راحت باشه - میخواستم ۲۰۶ بخرم و یا پراید ولی واقعا از انتخابم راضی هستم
1400/4/26
سلام و عرتی ادب خدمت دوست داران سیلو
من حدود 3ماه دنبال ماشین میگشتم واسه زیرپایی
البته اینم بگم من خوش سواری بودن و نرم بودن برام اولویته
با تحقیق و تفحص به سیلو ایمان اووردم..
الان حدود 1هفته س که یه 79 رنگ بژ زیتونی خریدم
واقعا محشره
نرمیش و سواری لذت بخش،شتاب بی نظیر،صدای دلنشین موتورش،کولر یخ،ظاهر جذاب،صندوق بسیارجادار... دلمو برده
دوس دارم همش باهاش رانندگی کنم
میخواستم پارس بگیرم ولی از انتخابم کاملا راضیی هستم،نگران تامین قطعاتش نباشید چون اگه یه سالمشو گیربیارید براتون کار میکنه
ماشینای داخلی زود به زود خراب میشن مفت نمی ارزن
موفق باشید
1400/12/22
یکی دیگه از عیب هاشم اینه که پنل ضبطش کج طراحی شده
1401/2/21
سلام محل کلید چراغ صندوق عقب کجاست
1401/9/21
واقعا اطلاعات کامل و درستی بود من خودم دوو داشتم و خیلی ازش راضی ام خودمم یه تصادف از بغل باهاش داشتم که اصلا ضربه به رودری ها هم نرسید واقعا عشق کردم هر ماشین دیگه ای بود کمرم شکسته بود
1401/10/23
من سال ۹۱ حدود ۱ سال داشتم بعد اون کلی ماشین ایرانی و‌چینی عوض کردم که همشون دردسرهای خودشونو داشتن
الان دنبال به سالمشم
به نطرم یه چرخش میارز به کل تولیدات ایران خودرو و سایپا و چین
1401/11/5
سلام. بهترین خاطرات من از دورانی بود که سییلو داشتم در رنگهای مختلف ویکی ازیکی محشرتر. کاش بجای پرایدوتیبا وآشعالای سایپا همین سییلو ادامه داشت افسوس
1401/11/23
سلام دوستان من دوسه روزسلیوسفید۷۷گرفتم کیلومتر کار.نمی.کنه.دور.موتور.سوچ.باز.میکنه.هیچ.برقی.نمیاد.ولی.چراغ.کوچک.روشن.میکنی.پشت.امپر.روشن.میشه.بخاری.گرما.نداره.راهنمایی.کنید.ولی.محشرانفدرنرم.راحت.هست
1401/11/29
تشکر از سایت خوب و نگارنده خوش قلم
1401/12/13
امتیازی که دوو سیلو داره اینه که اگه تسمه تایم ببره سوپاپ نمیزنه
1402/1/25
سلام یک نکته جالب اینکه اگر به داشبورد دقت کنیم متوجه میشیم از همان طرح اول اوپل به ایربگ سرنشین دقت کرده بوده و ایران حذف کرده بوده. اطلاعات عالی بود و من نمیدونستم این خودرو در واقع کار مشترک المان و امریکا بوده و خیلی لذت بردم😍
1402/2/6
باسلام .. بنده از سال 86تجربه رانندگی با خودروی دوو رو داشتم و حدود 15سال هست یک دوو سیلو مدل 82 دارم و همینطور یک هوندا آکورد 93 میلادی
به معنای واقعی نرمی این ماشین آدمو وابسته خودش می‌کنه با اون تیپ اخم صورتش . چند سالی هست که هر چند ماه یک بار ازشون سواری میکشم اما به معنای واقعی هر موقع ازشون استفاده میکنم یادآور دوران جوانی باهمون حس حال برتری نسبت به تمومی ماشین های روبرو بهم دست میده.
پیشنهاد من به تمومی دوو سیلو سواران قدیمی اینه از رانندگی باهاش لذت ببرید و بجای فروشش خودروی دوم تهیه کنید
1402/2/6
فقط باید داشته باشی تا بفهمی پیرمردای امروزی هنوزم همون نرمی و شتاب قدیم خودشو حفظ کرده
1402/6/7
سلام ادمین محترم.کل مطالب رو خوندم و واقعا درست بود.ممنون از شما و سایت بی نظریتون.خداییش ماشین خوبیه
1402/8/20
سلام خدمت همگی خیلی ها میگن چرا سیلو تولید نکردن و متوقف شد یکی از علت هاش اینه که اقا یدکی این ماشین فروش نمیرفت هرچی باشه هر عیبی هم که داشته باشه با این سن وسال و این قیمت مناسبی که داره و با این هندلینگی که داره و خیلی خوبی های دیگه اسم جنرال موتور امریکاست اخه باید این مفت خورای مملکت ما یه جایی بچرن دیگه ماشینی که قطعات یدکی ا فروش نره که بدرد نمیخوره مجبورم هی بگن ترمز نداره ال بل
ممنون.
1402/10/21
درود
البته همه این عیوبی که نویسنده محترم اعلام کرده بود ممکنه برای اتومبیل های دیگه هم وجود داشته باشه حتی اون جدیداشون اما سیلو و مزایایش از جمله مصرف کم بنزین ، نرمی ماشین که حس عالی داره، خرابی کم ، کولر و بخاری عالی ، جلوبندی محکم، فرمان بسیار نرم ، داشتن قطعات فابریک کره ای، بدنه دولایه آهنی در بعضی نقاط حساس ، صندوق جادار و بزرگ ، بالابر های شیشه جلو و عقب که حتی بعضی ماشینهای امروزی هم فاقد اون هستن ، و... وحس رانندگی فوق العاده ای که داره در مدرن ترین اتومبیل های روز هم پیدا نمی کنید.