موضوعات داغ

هاوال H2 اسپرت پلاس؛ تیونینگ اختصاصی خودروبانک روی چینی پرطرفدار

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
هاوال را باید معتبرترین برند خودرویی چین بدانیم. برندی که توانسته برای چند سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار چین، بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا را کسب کند. هاوال که زیر مجموعه شرکت گریت وال است، به صورت تخصصی روی محصولات شاسی‌بلند کار می‌کند و علاقه‌ای به خودروهای سدان و دیگر سگمنت‌ها ندارد. هاوال سال گذشته حضور خود را به صورت رسمی و با همکاری گروه بهمن در ایران اعلام کرد و سال جاری اولین پیش فروش هاوال H2 انجام شد. پیش فروشی که در عرض چند دقیقه، بهمن را متعهد به تحویل چند صد دستگاه هاوال H2 کرد. با این شرایط خودروبانک تصمیم گرفت که پروژه بعدی تیونینگ‌های اختصاصی خود را روی هاوال H2 انجام دهد. البته این خودرو با توجه به اینکه یک کراس‌اوور شهری است، معمولاً تیونینگ‌های سنگینی روی آن انجام نمی‌شود اما گوش ما به این حرف‌ها بدهکار نبود و قصد کردیم این خودرو را از نو با چهره‌ای کاملاً اسپرت بسازیم. در پروژه‌های قبلی که که خودروهایی چون ام جی 360 اسپرت ،رنو ساندرو پرمیوم و یا بسترن B30 اسپرت زیر تیغ جراحی ما رفته بودند، استقبال چشمگیر و بیش از حد انتظار ما از این خودروها انجام شد و به ما نیرویی مضاعف داد تا دیگر خودروهای بازار را تیونینگ کنیم.

Haval H2 Sport Plus

Haval H2 Sport Plus

اما اجازه بدهید در مورد تغییراتی که روی این خودرو انجام داده‌ایم، صحبت کنیم. در نمای جلو، جلو پنجره به دلیل بزرگ و مدرن بودن، تغییر خاصی نکرده و تنها لوگو هاوال وسط آن برداشته شده است. اما باقی قسمت‌های نمای جلو کاملاً تغییر کرده و سپر و چراغ‌ها با نمونه‌های جدیدی جایگزین شده‌اند. سپر جلو مربوط به مرسدس بنز GLE است که به دلیل ابعاد و چهره این سپر را برای هاوال انتخاب کردیم. همچنین چراغ‌های جلو از نظر ابعاد فرقی نکرده‌اند اما درون آن‌ها تغییر کرده و از چراغ‌های تمام LED استفاده شده که البته یک خط نئونی نیز داخل آن قرار داده شده است. همچنین چراغ‌های مخصوص روز Daylight نیز روی سپر جدید جاگذاری شده است.

تیونینگ هاوال H2

تیونینگ هاوال H2

در نمای کناری از رینگ‌های بزرگ 19 اینچی BBS استفاده شده که فاق آن‌ها 40 و پهنای 245 دارند. رینگ‌های بکار رفته البته برای چنین خودرویی بسیار بزرگ هستند و در کنار بهبود هدلینگ، خشکی کابین را نیز به همراه دارند. البته لازم به ذکر است که همانند تمامی تیونینگ‌های اختصاصی قبلی ما، سیستم تعلیق این خودرو پنوماتیکی شده و کمک‌های آن بادی است که کمپرسور آن داخل صندوق عقب قرار داده شده و عملاً با این کار فضای بار عقب بسیار کم شده است. شیشه‌های هاوال H2 اسپرت پلاس کاملاً سولاریزه شده و ضد UV هستند.

هاوال H2 اسپرت پلاس

هاوال H2 اسپرت پلاس

در نمای عقب اما واقعاً جای کار بسیار کم بود و معمولاً بسیار سخت می‌توان در نمای عقب شاسی‌بلندها تغییری ایجاد کرد. چراغ‌ها به اندازه کافی اسپرت بودند و ما تغییری در آن‌ها ایجاد نکردیم. اما سپر عقب کامل تغییر کرده و با نمونه‌ای که از هوندا NSX نسل جدید الهام گرفته، جایگزین شده است. البته نه به صورت کامل چون خروجی اگزوزها که در دو طرف سپر بود، در وسط این سپر جدید و در میانه دیفیوزر قرار گرفته است. البته این تنها یک خروجی اگزوز نیست و کل سیستم اگزوز تغییر کرده و با کیت جدید جایگزین شده است.
تغییرات اعمال شده روی هاوال H2 اسپرت پلاس تنها به ظاهر خودرو باز نمی‌گردد و در مشخصات فنی نیز کمی دست برده‌ایم. هاوال H2 به صورت استاندارد توسط خودروبانک تست شده و می‌توانید با این خودرو در فیلم بررسی هاوال H2 بیشتر آشنا شوید. در نسخه استاندارد این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندری مجهز شده که به کمک سیستم توربو می‌تواند حداکثر 140 اسب بخار در دور 5600 و 202 نیوتن متر گشتاور را در دور 2200 تولید کند. اما این مقدار خروجی برای چنین چهره‌ای کافی نیست و با تغییر کوچکی روی بوست سیستم پرخوران، تغییر کیت اگزوز برای جریان بهتر خروج دود، تغییر منیفولدها و البته تغییراتی در ECU به عددی نزدیک به 170 اسب بخار بر روی چرخ‌های جلو می‌رسیم که می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو را از 11.6 ثانیه در نسخه استاندارد به حدود 9 در نسخه اسپرت پلاس برساند.
در انتها مجدداً اعلام می‌کنیم که هاوال H2 اسپرت پلاس همانند دیگر تیونینگ‌های اختصاصی خودروبانک تنها یک رندر از این خودرو است و پیشنهاد فنی و تخصصی ما برای تیونینگ هاوال برای علاقمندان است تا بتوانند طبق این الگو خودروی خود را تقویت و تغییر چهره دهند.

نظرات کاربران

24 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/26
خیلی جذاب و جوون پسند شده
1397/4/26
چرا هر چي ماشين تيون ميكنيد اول كار زرتي ارتفاعشو كم ميكنيد ؛ بابا اين ماشين يه كراس اوور
1397/4/26
ایول. واقعا خوب شده. ولی خب پایین اوردنش منطقی نیست! کراس اور چسبیده به زمین!؟
1397/4/26
اقا زدين اس يو وي ملتو كردين هاچبك؟!!!
1397/4/26
دوستان رندر هس!
کامپیوتری هس!
عکس هاش با فتوشاپ درست شده!
دوباره نگید حیف پولی که خرجش شده و چقدر هزینه شده و ...!
1397/4/27
هزینه ی این تیونینگ چقدر شده ؟؟؟
هزینه تغییرات ظاهری ؟؟؟
هزینه ی تغیرات موتوری ؟؟؟
ایا ما هم میتونیم براحتی ماشینمونو تغییرش بدیم یا دردسر زیاد داره؟؟؟
1397/4/27
شروع شد!
از کتاب فقط عکساشو نگاه نکنید بابا متن رو هم بخونید!!
1397/4/27
خوب نشده مدلهای اسپرتی که عظیم خودرو زمان معرفی هاوال آورده بود مخصوصا رنگ قهوه ای بهتر بود
1397/4/27
رندره قشنگیه ، اما وقتی زوم بشه و به دیتیل ها دقت بشه یه مقدار کثیف کاری دیده میشه ، طراح در رندرهای قبلی تمیز تر کار کرده
1397/4/27
با تشکر از تیونینگ های جالب سایت . فقط اگر هزینه ها را هم ذکر کنید ممنون میشم.
1397/4/27
اولا هیچ جایی از این تیوننیگ ننوشته که مجازی هست تازه اینطور نوشته البته این تنها یک خروجی اگزوز نیست و کل سیستم اگزوز تغییر کرده و با کیت جدید جایگزین شده است
یعنی ااینکه واقعی هست
اگه راست می گویید تیوننیگ واقعی هست عکس های بیشتر از خودرو بزارید، از هزینه هاش از مراحل توئینیگ بزارید
لطفا شما دیگه مردم رو.... فرض نکنید برای بالا رفتن رنک سایت، به صورت واقعی بنویسید تیونیگ مجازی
1397/4/28
خوندن چند خط متن اینقدر زحمت داره؟

«در انتها مجدداً اعلام می‌کنیم که هاوال H2 اسپرت پلاس همانند دیگر تیونینگ‌های اختصاصی خودروبانک تنها یک رندر از این خودرو است و پیشنهاد فنی و تخصصی ما برای تیونینگ هاوال برای علاقمندان است تا بتوانند طبق این الگو خودروی خود را تقویت و تغییر چهره دهند»
1397/4/28
ببین با کیا شدیم هشتاد میلیون ناموسا !؟ آقای حسین جان، به قول آقای احسان متن هم بخونی ثواب داره ولی اگه حال نداری اونم بخونی شما رو عکس دقت کنی قشنگ معلومه دستکاری شده ! فازت چیه عزیز !؟ باید حتما مدارکش هم موجوده واست رو کنن !؟ خوب یکم دقت کن ! اه اه اه
1397/4/27
رینگاش محشره
1397/4/27
سلام. خودروبانک لطفا توضیح بدید این عکسا واقعین یا فقط به عنوان یک طرح مفهومی و با نرم افزار طراحی شدن؟؟
اصلا مگه توی ایران امکانات لازم برای ساخت چنین سپرها یا چراغهایی رو داریم؟
به نظر من این فقط یک طرحه و احتمالا نمونه واقعی نداره
درکل از نظر میزان خلاقین مورد تاییده%
1397/4/28
در انتها مجدداً اعلام می‌کنیم که هاوال H2 اسپرت پلاس همانند دیگر تیونینگ‌های اختصاصی خودروبانک تنها یک رندر از این خودرو است و پیشنهاد فنی و تخصصی ما برای تیونینگ هاوال برای علاقمندان است تا بتوانند طبق این الگو خودروی خود را تقویت و تغییر چهره دهند
1397/4/28
ای خداااااااا ! بابا ممد جان ! برادر گرامی ! ایران کمپانی تیونینگ منصوری نداره که از این کار ها انجام بدن که ! اگر هم به قول خودروبانک بخوای با این الگو چنین ماشینی رو تغییر چهره بدی خیلی خیلی زیاد هزینه داره ! هیچکس هم نیست همچین کاری انجام بده به صورت رسمی پس باید بدی بعضی از قطعات رو مثل سپر ها و رینگ ها برات قالب بزنن که اصلا یه هزینه وحشتناکی میشه ! چنین طراحی هایی فقط و فقط ساخته ذهن و تجربه گارفیست کامپیوتری خودروبانک گرامی است ! خلاص !!!
1397/4/27
سلام
اینکه اندازه رینگ و لاستیک را تغییر دادین آیا esp ماشین دچار مشکل نمیشه؟
1397/4/28
لا اله الا الله.... !!!!!!!!!!!
1397/4/27
کارتون خیلی درسته فقط لطفا از قراضه ها و چینی ها بزنین بیرون یکم ماشین های لوکس تر رو تیونینگ کنید
1397/4/28
ممنون میشم از تیوولی هم یک تیونینگ بذارید.
1397/4/28
با سلام و تشکر از ذوق تخیلی شما
به نظرم باید تیونینگ واقعی و قابل اجرا در ایران بذارید؛ حالا این سپر بنز و هوندا و رینگ 19 بی بی اس و شیشه های سولاریزه! رو وقتی نشه تهیه کرد به چه درد ملت میخوره؟
1397/4/28
حاجی خیلی قشنگ شده ! دمتون گرم ! خیلی با حاله ! شاد شدم ناموسا ! به جرات بهترین تیونینگ تا این لحظه است !!! ایول !!!
پ.ن: این علامت تعجب ها رو واسه این مزارم که تکس باکس های خودروبانک حالت ایموجی نداره که قشنگ ابراز احساسات کنیم ! لطفا رسیدگی کنید ! دیروز یا پریروز رو به عنوان روز ملی ایموجی اعلام کردند !!! خنده داره ولی بزنید گوگل !!!!!! منم خودم تعجب کردم ولی واقعیه !
خودوربانک جان مثل خودروسازیمون از دنیا عقب نمومی داداچ !
1397/4/30
لنسر رو تیون کنین .. لطفا