موضوعات داغ

سانگ یانگ تیوولی تولیدی چقدر از مدل‌های وارداتی ارزان‌تر خواهد بود؟

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول
دیروز کنفرانس خبری شرکت رامک خودرو با حضور مدیران ارشد این مجموعه انجام شد. تمرکز این کنفرانس خبری که با حضور رسانه های تخصصی همراه بود، روی تولید ملی با توجه به بیانات رهبری بود و چشم انداز این شرکت برای تولید در داخل بیان شد. آقای عزیزی، مدیرعامل شرکت رامک خودرو از روند رو به رشد این شرکت در دهه گذشته گفت و زنده کردن این برند توسط رامک خودرو بعد از حضور ناموفق آن در کشور‌ بود که باعث شد برند سانگ یانگ در ایران به صورت جدی مطرح و عرضه شود.

کنفرانس خبری رامک خودرو

کنفرانس خبری رامک خودرو

عزیزی ادامه داد که بیش از یکسال است با بسته شدن موقت ثبت سفارش، تقریباً با ممنوعیت واردات خودرو مواجه شدیم و افزایش چند برابری تعرفه و در نهایت مشکلات حواله و در نهایت بسته شدن کامل واردات خودرو صورت گرفت. این در حالی بود که شرکت‌های رسمی داخلی مجوز پیش فروش از خود وزارت صنعتی را داشت که حال یک شبه واردات همین خودروها را بسته است و ما را متعهد به مشتریان کرده است. رامک خودرو همانند دیگر شرکت‌های خصوصی، بدون عیب نیست اما همین شرکت‌های خصوصی باعث پویایی صنعت کشور می‌شوند. اتفاقات اخیر در صنعت خودرو مغایر با سند ۱۴۰۴ است و این نوعی خود تحریمی است.

مدیران ارشد رامک خودرو

مدیران ارشد رامک خودرو

حسن نیکسان مدیرعامل شرکت رامک دیزل نیز در این کنفرانس حضور داشت و از تجربه تولید این شرکت در اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری گفت که تابحال چند صد دستگاه اتوبوس با موتورهای بنز و یا Man آلمان تولید شده است. البته متاسفانه رکود شدیدی در بحث تولید اتوبوس‌های داخلی وجود دارد و هیچ‌گاه ارگان‌های مختلف برای نوسازی ناوگان شهری از تولید داخل جایگزین نشده‌اند. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ناوگان شهری بیش از عمر مفید خود کار کرده‌اند اما هیچ اقدامی از سوی شهرداری‌ها و یا حتی وزارت‌خانه‌ها برای بازسازی انجام نمی‌شود. حتی شرکت رامک خودرو در گذشته تمام ناوگان شهرستان البرز را نوسازی کرد و بعد از چند سال هیچ‌گونه پرداختی به این شرکت طبق قرارداد انجام نشد و حتی پیگیری‌های حقوقی نیز برای گرفتن حق این شرکت ثمر نداده است! البته همین تجربه تولید رامک خودرو باعث شده تا با داغ شدن بحث تحریم‌ها، از این تجربه استفاده کرده تا بتواند تولید محصولات شرکت رامک خودرو را شروع کند. نوسازی خودروهای فرسوده از عوارض واردات خودرو گرفته می‌شد که در حال حاضر با بسته شدن واردات خودرو، این منبع برای نوسازی ناوگان فرسوده از بین رفته است.
آقای آدینه رئیس هیئت مدیره شرکت نورا موتور پارس نیز در این کنفرانس خبری حضور داشت. آدینه با اشاره به احداث خط تولید از سال ۹۱ در قزوین، حضور رامک خودرو در بحث تولید را تاکید کرد و جالب است بدانید که قرار بود این شرکت خودروی کوراندو را تولید کند اما باز هم تحریم‌ها باعث توقف این پروژه شد. حال سال گذشته مجدد این شرکت قرارداد ۷ ساله تولید خودروهای مختلف سانگ‌یانگ را امضا کرده و قصد دارد در خط تولیدی بالغ بر ۹۰ هزار مترمربع چند سواری‌ را تولید کند. در سال‌های اول و دوم حدود ۱۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد اما این عدد در سال‌های آتی به ۳۰ هزار دستگاه خواهد رسید. در دو سال اول بحث رنگ بدنه‌ها با کمک خودروسازان بزرگ کشور‌ صورت می‌گیرد. رامک خودرو با وجود جنگ اقتصادی کنونی کشور، قصد دارد در همین شرایط سخت نیز بتواند با تکیه بر پتانسیل داخلی با تولید خودرو باعث رونق صنعت خودرو شود.

حضور اصحاب رسانه

حضور اصحاب رسانه

آدینه ادامه داد که کره جنوبی همیشه مراودات خوبی با ایران داشته و در زمان تحریم نیز مجددا کره جنوبی قصد دارد بتواند معافیت خود را برای ارتباط با ایران در زمان تحریم‌ها بگیرد. در هر صورت رامک خودرو خود را متعهد به ارایه تعهدات می‌داند و حتی با بسته شدن ثبت سفارش باز هم قصد دارد تعهد خود را انجام دهد.
ولی پور مدیرعامل شرکت رامک یدک گفت که تابحال بیش از ۳۰ هزار دستگاه محصولات مختلف سانگ یانگ خودرو عرضه شده و به زودی عاملیت‌های این شرکت در کشور به عدد ۵۰ خواهد رسید.
رامک خودرو برای واردات قطعات خودروهایی که قرار است تولید شود مشکلی ندارد و در این هفت سالی که رامک خودرو قصد تولید دارد، حتی صادرات نیز مدنظر قرار گرفته است. با وجود اینکه تحریم‌ها برای خودروسازی بوجود خواهد آمد، اما تمامی تمهیدات لازم برای روند کامل تولید این شرکت در نظر گرفته شده است.
مدیران رامک خودرو در پاسخ به این سوال که در صورتیکه همه چیز به خوبی پیش برود و اسفندماه شاهد پلاک شدن تیوولی‌های ساخت داخل باشیم، چقدر قیمت این تیوولی در مقایسه با مدل‌های وارداتی کمتر است گفتند که تیوولی تولید داخل حدود ۳۵ درصد ارزان‌تر از تیوولی وارداتی خواهد بود البته این مقدار ممکن است تا عرضه این خودرو تولیدی در بازار کمی متغیر باشد.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/31
تجربه به مردم ایران ثابت کرده که کیفیت خودرو را پایین می اورید و قیمت را بالا می برید.خودروسازی در ایران وبال مردم ایران است!
1397/5/5
متاسفانه به اسم تولید داخلی و خودکفایی، سود خودرو سازی به جیب خودروساز و حامیاش میره و حقوق مشتری نادیده میشه و مشتری ها قربانی سودهای کلان خودرو ساز و حامیاش میشن..... هیچ خودرو سازی اونم با اون خودروهای به روز و آپدیت سود خودرو سازهای بنجول فروش ایران رو نمی بره...... در این میان سازمان حمایت از مصرف کننده هم عملا فقط نظاره می کنه و شاید از خودروساز گرانفروش حمایت می کنه.
1397/4/31
این شرکت نیاز به پیگیری حقوقی برای مطالبات احتمالی اش ندارد، بلکه آن را از مشتریان نگون بختش با هر حیله ای وصول میکند
1397/4/31
وارداتیشم به لعنت خدا نمی ارزه چه برسه مونتاژ.هر قطعه ای از روش باز میکنم روش نوشته made in china بعد یه عده قسطی خریدن توش موندن میگن کره ایه. با اون کلاف در های پیکانیش.
1397/4/31
رامک خودرو با عملکرد دور از شرف خود بهتر است نامش را به دامک خودرو تغییر دهد. نفرین برهمه حاضرین در این جلسه.
1397/4/31
تا زمانی که منه کارمند بیچاره با حقوق ماهی یک میلیون و کلی قسط نتونم خودرو معمولی مثل تیوولی رو بخرم و سوار بشم، در واقع حق استفادشو ندارم چون خودروساز داخلی خدایی نکرده ورشکست نشه، این همه جلسه و گفتگو و مصاحبه و اینا چه فایده داره !؟ تا زمانی که کمترین حق مردم متوسط رو به پایین جامعه نادیده گرفته میشه این حرف ها اصلا چه فایده ای داره!؟ حتی اگه این ماشینو با 35 درصد قیمت فعلی ارزونتر بدن باز هم منو امثال من باید تا آخر عمر حسرت از کنار رد شدنشو با خودمون یدک بکشیم ! حالا هی بشینید و وعده وعید حواله مردم کنید، وقتی حقوق مصرف کننده اصلا ارزشی نداره چه فایده !؟
1397/4/31
تیپ اون وسطی رو. تیوولی چی هست ایرانیزه هم بشه.
1397/5/1
خیلی جالبه,
35%؟
لابد شوخی میکنن
دیروز با یه رییس بانک داشتم راجع به اختلاص ها صحبت میکردم, من طرفدار و منتقد دولت و ایشون هم منتقد مردم بودن
واقعا حق داشتن بگن مریم مقصرن
مردمی که قبول میکنن ماشینی که با حدود 60% ارزش افزوده گمرکی و مالیاتی و چه و چه وارد شده رو بعد از تولید که طبیعتا باید حداقل 15% ارزان تر از قیمت خودرو در خارج تمام بشه و اگر ارز دولتی گرفته بشه بیشتر از 50% قیمت خودرو خرید خودرو در کره ارزانتر میشه,
یعنی به عبارت ساده تر:
215,000,000*60% : 129,000,000 قیمت در کره
129,000,000* 15%: 109,000,000 قیمت تولید
این احمقانه ترین حالت محاسبه ی تولید شده هست و قیمت منطقی این خودرو بین 75تا 90میلیون خواهد بود در بدترین حالت
و ما باید خوشحال باشیم که از قیمت خودرو در ایران فقط 35% ارزانتره
یعنی 140میلیون با صدها آپشنی که قراره حذف بشه
و مردم قبول میکنن, چون یاد گرفتن ساده لوحانه از شرایط لذت ببرن
به نظر من هم دولت مقصر نیست تا مردم اینچنین بی فکر و بیخیال به فکر نکردن ادامه میدن
1397/5/5
حق با آقا مهدیه.......تا مشتری ساده لوح در ایرانه خودروساز گرانفروش در نمی مونه......مشتری ها باید بشینن دودوتا چهارتا کنن ببینن چقدر سر یه خودرو پول زور ازشون می گیرن.
1397/5/6
ثبت نام ۴ماه اول ۹۶چی ربطی به محدودیت ثبت سفارش داشته در حالی که برج۱۱و۱۲ثبت سفارش آزاد بوده.چی حرفی که میزنن.
متاسفانه مدیران رامک خودرواز بیانات رهبر عزیزمان دارند سواستفاده میکنن.راست میگن بیان شفاف موجودی انبارشون وخروجی گمرک رو به مردم اعلام کنن.