موضوعات داغ

تکرار روزهای سخت؛ متوقف شدن بیش از 50 هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه های ایرانی

عکس مطلب اول
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از متوقف شدن 40 تا 50 هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی خبر داد.
آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: متاسفانه وضعیت صنعت قطعه‌سازی بحرانی است و این بحران به شرکت‌های خودروسازی نیز رسیده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از قطعه‌سازان نتوانسته‌اند قطعات مورد نیاز را تولید کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده که هم‌اکنون شاهد انباشت حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه خودروی تولیدی به صورت ناقص در کارخانه‌های خودروسازی به دلیل کسری قطعات هستیم.
به نقل از ایسنا، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی توضیح داد: قطعه‌سازان به دلیل کمبود نقدینگی و به تعویق افتادن دریافت مطالبات از خودروسازان و همچنین قیمت‌گذاری دستوری خودرو که مانع از واقعی شدن قیمت قطعات تولیدی شده است، دچار مشکلات عدیده‌ای بوده و در تولید قطعات دچار مشکل هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مواد اولیه صنعت قطعه‌سازی در گروه‌های دوم و سوم کالایی قرار گرفته است، تصریح کرد: این موضوع موجب شده قطعه‌سازان برای دریافت ارز و واردات مواد اولیه، دچار مشکل شوند و نتوانند قطعات مورد نیاز را تولید کنند.
محبی‌نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی که صنعت قطعه‌سازی در بحران به سر می‌برد، سیاستگذاری کلان صنعت خودرو نیز به درستی صورت نمی‌گیرد و بخش‌های مختلف به صورت جزیره‌ای عمل می کنند. در حال حاضر پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با تاخیر زیادی همراه بوده و مشکل کمبود نقدینگی در این صنعت را تشدید کرده است.
گفته می شود در طول سال گذشته و دو ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو با روندی صعودی همراه بود با این حال بررسی جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه وضعیت تولید خودرو نشان می‌دهد که در خرداد ماه امسال تولید انواع خودرو ۱۹.۶ درصد کاهش یافته است.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/2
خودروبانک مگه شما ناراحتید از این اتفاق؟ تیتر رو نوشتید تکرار روز های سخت. اینکه تولید خودروساز ها کم شده که خوبه همین جور پیش بره ورشکست میشن و از دستشون راحت میشیم.
1397/5/2
مگه شما خوشحالید؟؟؟!!! شما نکنه فکر کردی شرکت ورشکست شد و یه عده از نون خوردن افتادن فردا لکسوس و شورلت با قیمت پراید سوار می شی؟؟! خب چقدر بچه گانه فکر می کنیم منم داخلی سوارم. از کیفیتش هم خیلی راضی نیستم و از اینکه خودروها تکرای و بی آبشن و وابسته به بیگانه هستم عصبانی هستم اما هیچ وقت مثل علافه الدوله های فضای مجازی نمی گم ان شا الله فلانی بخوره زمین چون من خودروی خوب سوار نمیشم. خب تا زمانی که شما با دنیا ارتباط معقول و منطقی نداری و درآمد ارزی کمی داری و وابسته به دیگرانی همینه. مسئولین بی کفایت خودروسازی اصولا نباید برای تامین قطعات خودروهای عهد بوقشان وابسته به خارج و ارز باشن و دائما آه و ناله کنن چرا قیمت کم. خب مدیریت افتضاحه. اما یک وطن پرست هرگز به زیان هیچ هم وطنی راضی نیست
1397/5/3
بخدا بین فامیل و دوستان آبروم رفته از بس ماشین صفر کیلومترم رو میبرم نمایندگی ایرانخودرو که درست بشه از سمند و پژو و ۲۰۶ و سورن توربو که صفر خریدم بی کیفیته آخه چرا برای هر قطعه هی میگن امداد زدیم تا برسه هر بار یک هفته تا ده روز والله ادعای زیادی ندارم ولیکن عشقم ایران و ایرانیه ولی این خودروهایی که تحویل میدن بی احترامی مدیرهای غرب پرست و کاسب و هتاکه
1397/5/3
آقا مهدی با عرض احترام خدمت شما این نکته رو فراموش نکنید که این خودرو ساز ها مسئول مرگ هزاران نفر هستن و به هیچکی هم پاسخ نمیدن پس کسایی که هزاران نفر از مردم کشور خودشون به کشتن میدن هموطن نیستن پس چه بهتر ورشکست بشن وه به درک واصل بشن
1397/5/2
مسیر رفته را دوباره میرویم!!
یادمه چند سال پیش هم که امریکا صنعت خودروی کشور رو تحریم کرد شاید حدود یکسالی صنعت کشور در کما فرو رفت چون کاملا به اروپا وابسته بودیم و تا خودروسازان ما به تولید داخل و شرق اسیا رو بیارن چند ماهی طول کشد و دوباره چرخ صنعت روی روال افتاد .
اما دوباره صنعت ما وابسته به غرب شد و دوباره امریکا همان تحریم ها را اجرا کرد تا دوباره صنعت ما به زمین بخورد !!!
انگار که ما از تاریخ درس نمی گیریم و دوباره ان را تکرار میکینم!!!
1397/5/2
یادمه چندماه پیش یه پدرمادر آمرزیده‌ای میگفت مشکل ارزی نداریم
1397/5/2
به درك اين خودرو هاي آشغال رو توليد نكن😏
1397/5/2
دیگه از وضعیت "نوش دارو بعد از مرگ سهراب گذشتیم" و به وضعیت "سهراب در آستانه مرگ" وارد شدیم و در نهایت شاهد "مرگ سهراب و خاک کردن وی" خواهیم بود !
1397/5/2
حالا نه بقیه خوروهاتون ناقص نیستن.زه رو که برداشتید ظبطم که هیچ.چارتا چرخه با یه موتور اصقاطی مونده.اونم بردارید از روش با اسم مدل سال بدید سوار شیم.
1397/5/3

مسعود مسگری | تیر ۳۱, ۱۳۹۷ | لینک نظر
همیشه گفتن ماه پشت ابر نمی ماند. چندی پیش صحبت از احتکار دهها هزار خودرو توسط خودروسازان بود که در پاسخ مدعی شدند اصولا به دلیل کمبود جا امکان احتکار فیزیکی خودرو وجود ندارد. اما اکنون با این خبر مشخص شد که خبر ۱۰۰ درصد درست بوده و حداقل ۵۰ هزار خودرو توسط خودروسازان احتکار شده تا با یک تیر دو نشان بزنند: افزایش قیمت بازار و نیز باجگیری از دولت به بهانه حمایت از قطعه سازی