موضوعات داغ

معرفی 10 شاسی بلند برای تفریح و سرگرمی با قیمت کمتر از 5 هزار دلار - بخش اول

عکس مطلب اول
فقط با چند هزار دلار می توان SUVهایی خرید که انبوهی از لذت و سرگرمی همراه با قابلیت های فراوان در مسیرهای صعب العبور را به شما ارائه می دهند. نمونه های کلاسیک از فورد برانکو و تویوتا لندکروزر FJ که خیلی عالی بازسازی شده اند وجود دارد، اما پرداخت مبلغ 6 رقمی برای خودرویی که فقط گهگاهی از آن استفاده می شود از درک بسیاری از افراد خارج است. بنابراین به جای آنها نگاهی می اندازیم به SUVهایی که با قیمت کمتر از 5 هزار دلار قابل خریداری هستند.
خودروهای این فهرست برای کسانی مناسب هستند که هم اکنون 2 خودرو برای استفاده روزمره در اختیار دارند اما به اندکی قابلیت های اضافی نیاز دارند. این SUVها برای اینکه گاهی اوقات با آنها از مسیرهای آفرودی عبور کنید عالی هستند و حتی می توانید برای کارهای ساختمانی و تزئین حیات منزل خود خاک و سنگ با آنها حمل کنید! علاوه بر این تمام آنها با سیستم انتقال قدرت 4WD یا AWD به صورت استاندارد یا به عنوان آپشن سفارشی ارائه می شوند. بنابراین در آب و هوای نامساعد می توانند جان سرنشینان خود را حفظ کنند.
قیمت این خودروها بر اساس دامنه قیمت های پایین سایت Kelley Blue Book انتخاب شده اند. وضعیت SUV موردنظر، محل زندگی خریدار، مهارت خریدار در چانه زنی و تعدادی عوامل دیگر در قیمت نهایی این خودروها هنگام خرید تاثیرگذار هستند. SUVهای این فهرست مربوط به اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 میلادی هستند و بعضی از آنها در کشور ما نیز به خوبی شناخته شده هستند.

1 – سوزوکی Sidekick مدل 1998 – قیمت 2660 دلار
سوزوکی Sidekick مدل 1998

سوزوکی Sidekick مدل 1998

این سوزوکی ارزان ترین خودروی این فهرست است. این خودرو با انواع مختلفی از بدنه قابل دسترس است اما تمرکز ما در این مقاله روی مدل 2 در با سقف چرمی است. این خودروی کوچک احتمالا برای افرادی مناسب تر است که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند و در جستجوی یک خودروی کوچک ارزان قیمت برای تردد داخل شهر هستند. با توجه به اینکه این سوزوکی تنها 95 اسب بخار قدرت دارد، مسلما خودروی سریعی نیست اما می توانید قسمت عقب سقف آن را باز کنید و از آفتاب لذت ببرید. این خودرو با سیستم 4 چرخ محرک غیر دائمی نیز موجود است که می توان به کمک آن رانندگی لذت بخشی در شن های ساحل را تجربه کرد.

2 – جیپ چروکی مدل 2001 – قیمت 3800 دلار
جیپ چروکی مدل 2001

جیپ چروکی مدل 2001

نسل دوم جیپ چروکی که در بین طرفداران آن با کد XJ شناخته می شود ترکیبی از ظاهر کلاسیک و قابلیت های آفرودی است. آخرین مدل این نسل یعنی مدل 2001 نیز کمتر از 5000 دلار قیمت دارد.
چروکی XJ در آخرین سال های تولید خود با یک موتور 6 سیلندر 4.0 لیتری با قدرت 193 اسب بخار عرضه شد. تمام چروکی های این نسل مجهز به سیستم 4 چرخ محرک هستند ولی انواع مختلفی از این سیستم در این خودرو نصب شده است. سیستم 4 چرخ محرک استاندارد این خودرو Command-Trac نام دارد که قدرت را به هر دو محور منتقل می کند ولی فقط در سطوح لغزنده و سرعت های پایین می توان از آن استفاده کرد در غیر این صورت باعث آسیب رسیدن به اجزای مکانیکی سیستم انتقال قدرت می شود. بنابر سفارش سیستم 4 چرخ محرک Selec-Trac نیز در این خودرو نصب می شد که یکی از حالت های رانندگی آن حالت 4 چرخ محرک دائمی بود که برای رانندگی در تمام شرایط مناسب بود. کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند باید عجله کنند زیرا قیمت آن رو به افزایش است. با اینکه هنوز نمونه های ارزان قیمت آن یافت می شوند ولی نمونه های بسیار تمیز و کم کارکرد آن قیمت بالایی دارند.

3 – نیسان اکسترا مدل 2004 – قیمت 4200 دلار
نیسان اکسترا مدل 2004

نیسان اکسترا مدل 2004

نیسان اکسترا از شاسی و پلتفرم مشترک با نیسان فرانتیر (وانت کوچک نیسان) برخوردار شد تا یک SUV کوچک و مستحکم پدید آید. با اندکی کمتر از 5 هزار دلار می توانید نمونه ای از آخرین سال های تولید نسل اول آن را خریداری کنید.
خریداران می توانند این خودرو را با چند نوع موتور انتخاب کنند. مدل های پایه مجهز به موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با قدرت 143 اسب بخار هستند. موتور بعدی V6 با حجم 3.3 لیتر و قدرت 180 اسب بخار است و گران ترین مدل آن مجهز به موتور V6 سوپرشارژ با حجم 3.3 لیتر و 210 اسب بخار قدرت است. نیسان اکسترا به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه شد اما خریداران آن می توانستند یک سیستم 4 چرخ محرک غیر دائمی برای آن سفارش دهند که حالت 4 چرخ محرک آن به صورت دستی فعال می شد. جعبه تقسیم این خودرو مجهز به دنده کمکی بود و قفل دیفرانسیل عقب نیز یکی از آپشن های اکسترا بود. با اینکه فناوری سیستم 4 چرخ محرک نیسان اکسترا به اندازه برخی از دیگر خودروهای این فهرست پیشرفته نیست، اما باز هم این خودرو در تمام شرایط بسیار توانا است. باربند بزرگ این خودرو فضای زیادی دارد که مناسب برای بار زدن انبوهی از تجهیزات در بالای سقف است.

4 – لندروور رنجروور مدل 2002 – قیمت 4225 دلار
لندروور رنجروور مدل 2002

لندروور رنجروور مدل 2002

لندروور رنجروور یکی از اولین SUVهای لوکس دنیا بود. با اندکی کمتر از 5 هزار دلار می توان مدل سال 2002 این خودرو را خریداری کرد. سال 2002 آخرین سال تولید نسل دوم این خودرو است.
مدل 2002 رنجروور فقط با موتور V8 با حجم 4.6 لیتر عرضه شد که 222 اسب بخار قدرت و 407 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد که قدرت آن از طریق گیربکس 4 دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شد. این خودرو مجهز به سیستم 4 چرخ محرک دائمی است که رانندگان می توانند در شرایط سخت و سطوح بسیار لغزنده حالت دنده کمک را انتخاب کنند. این خودرو برای سواری نرم و راحت با سیستم تعلیق بادی نیز عرضه شده است. با اینکه این نسل رنجروور در زمان خودش خودروی زیبا، لوکس و پیشرفته ای بوده است ولی از نظر دوام وضعیت مناسبی ندارد و یک رنجروور ارزان قیمت اگر دچار نقص فنی شود تعمیر آن بسیار پر هزینه است. بنابراین بهتر است نمونه های گران تر و سالم تر این خودرو را خریداری کنید.

5 – میتسوبیشی مونترو (پاجرو) مدل 2003 – قیمت 4450 دلار
میتسوبیشی مونترو (پاجرو) مدل 2003

میتسوبیشی مونترو (پاجرو) مدل 2003

مونترو نامی است که برای پاجرو در بازار امریکای شمالی انتخاب شد. این SUV ژاپنی 15 بار برنده رقابت های رالی پاریس داکار شده است. مدل 2003 پاجرو مربوط به نسل سوم این خودرو است و اولین سالی است که این نسل به روز رسانی می شود. این مدل پاجرو تنها از یک موتور 3.8 لیتری V6 با قدرت 215 اسب بخار نیرو می گیرد و مجهز به گیربکس 5 دنده اتوماتیک است.
مونترو به صورت استاندارد با یک سیستم 4 چرخ محرک دائمی عرضه شده است که حتی با در نظر گرفتن استانداردهای امروزی سیستم نسبتا پیشرفته ای است. این سیستم در شرایط رانندگی عادی دو سوم گشتاور خروجی موتور را به چرخ های عقب منتقل می کند ولی در مسیرهای لغزنده می تواند گشتاور را به نسبت 50/50 بین محور جلو و عقب تقسیم کند. علاوه بر این رانندگان می توانند حالت 2WD یا تک دیفرانسیل را انتخاب کنند که در این حالت کل گشتاور موتور به چرخ های عقب منتقل می شود. رانندگان با استفاده از قفل دیفرانسیل مرکزی می توانند در شرایطی که اصطکاک کمی وجود دارد این خودرو را کنترل کنند. جعبه تقسیم این خودرو مجهز به دنده کمکی است که باز هم قابلیت پاجرو برای رهایی از مخمصه را افزایش می دهد. مونترو زیاد در خیابان های ایالات متحده مشاهده نمی شود بنابراین این خودرو یک گزینه مناسب برای افرادی است که می خواهند خودروی آنها متفاوت باشد. علاوه بر این به عنوان خودروی سوم، قابلیت های حرکتی 4 فصل پاجرو ویژگی مثبتی است که می توان در تمام طول سال از آن بهره مند شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/31
انصافاً درج اینجور مقالات ، بجز حرص دادن مخاطبین چه نتیجه دیگه ای داره؟؟؟
کمتر از 5 هزار دلار !!! اونم تو این شرایط !!! :( :(
1397/6/31
اطلاع رسانی