موضوعات داغ

رانندگی خطرناکتر از اسلحه و مواد مخدر؛ نتایج عجیب یک تحقیق فراگیر

عکس مطلب اول
بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات دهمین سالگشت Charitable Trust رانندگی نسب به اسلحه و مواد مخدر برای نوجوانان خطر بزرگتری به حساب می آید.
بر اساس این تحقیقات طی 10 سال گذشته در تعداد افرادی که فکر میکنند رانندگی بزرگ ترین تهدید برای امنیت نوجوانان است 50 درصد و خود این خطرات از ۱۱ درصد به ۱۷ درصد افزایش داشته اند.
در لیست موارد تهدید کننده‌ نوجوانان مواد مخدر همچنان در صدر قرار دارد و در طی ۱۰ سال گذشته از ۳۱ درصد به ۳۹ درصد رسیده است. نوشیدنی ها در رده دوم قرار داشته و با افت ۶ درصدی از ۲۵ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافته اند.
"اموند کینگ" مدیر AA Charitable Trust در اینباره میگوید : (( اگر چه در مدت این 10 سال تغییرات زیادی در جاده ها و نحوه رانندگی ایجاد شده است اما مشکلات پیرامون رانندگان جوان همواره رایج است و از بین نرفته. ما تمرکز ویژه ای بر رانندگان جوان داریم و این که امروزه خطراتی پیش روی آنها در حال برسی است بسیار خوب است. اگاهی از این خطرات اولین قدم برای کاهش آن ها است.
خانواده ها، صاحبان خودرو و خود افراد جوان میتوانند برای کاهش خطرات احتمالی موجود در طی آموزش و تمرین رانندگی برنامه ریزی و اقدام کنند. ))
در طی این ۱۰ سال مبالغ بسیار زیادی صرف دوره هایی شده است که رانندگان جوان، رانندگان هیجانی و عصبی، مهارت های موتور سواری و رانندگی با خودرو های الکتریکی را هدف قرار داده است.
موسسه امنیت جاده «بریک» میگوید " برنامه ریزی طولانی برای از بین بردن مشکل امنیت رانندگان جوان در نظر دارد. این برنامه شامل درخواست از دولت برای اجرا کردن دوره آموزش رانندگی ۱۲ ماهه برای صدور گواهینامه، گرفتن امتحان اولیه و مشخص کردن مدت زمانی برای محدود کردن رانندگان تازه کار (مانند محدودیت رانندگی در شب (دیر وقت) و ...) می باشد."
مدیر برنامه های موسسه بریک میگوید : "با مشخص شدن خطراتی که رانندگان جوان را تهدید میکند دولت باید تصمیمات بنیادینی برای حفظ جان جوانان در نظر داشته باشد. "

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد