موضوعات داغ

آینده پاک و سریع بزرگترین خودروساز اروپا؛ فولکس واگن در حال ساخت خودرو های تمام الکتریکی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودرو سازی فولکس واگن در حال حاضر روی گروهی از خودرو های الکتریکی تحت عنوان مدل های I.D کار میکند و اولین این خودرو ها هاچ بکی میباشد که در طی سال 2020 میلادی برای فروش قرار خواهد گرفت.
هرچند که عکس های کانسپت فولکس واگن زیاد چنگی به دل نمیزند اما باید بدانید بر اساس گفته های Jost Capito، یکی از مهندسین این شرکت خودروسازی، فولکس واگن در تلاش برای اضافه کردن ویژگی های منحصر به فردی به خودروهای الکتریکی و معرفی آنها تحت عنوان خودرو های مدل "R" میباشد.
هنوز برای ورود فولکس واگن به عرصه رقابت خودروهای الکتریکی و رونمایی از قدرت خودروهایشان بسیار زود میباشد اما این شرکت قصد دارد از حرف "R" برای نام گذاری خودرو هایی استفاده کند که تماما برقی بوده و از هیچ موتور احتراقی استفاده نمیکنند ولی این شرکت هنوز زمانی برای عرضه این خودرو‌ها به بازار در نظر نگرفته است.
مدیر بخش R شرکت فولکس واگن در این رابطه گفت « در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی هر ماه شاهد پیشرفت هستیم. اما ما تصمیم داریم خودروهای الکتریکی سریعی تولید کنیم و این کار ما را پیچیده کرده است.»
فولکس واگن با رکورد ثبت شده توسط خودرو I.D R Pikes Peak به خوبی نشان داد خودروهای الکتریکی هم میتوانند از سرعت بسیار بالا برخوردار باشند. خودرو یاد شده چندی پیش موفق شد مسافت نزدیک به 20 کیلومتری پیست نوربرگرینگ را در مدت زمانی معادل 7 دقیقه و 57 ثانیه طی کند.
باید در نظر داشت ساخت خودروهای الکتریکی سریع و غیر مسابقه ای در مقایسه با ساخت I.D R Pikes Peak چالش بزرگتری میباشد زیرا برای ساخت این دسته از خودرو ها باید علاوه بر سرعت، راحتی خودرو و استفاده از باتری های قوی و مناسب هم در نظر گرفته شوند.
همچنین احتمال میرود شرکت فولکس واگن سه خودرو T-Roc، Tiguan R و Arteon R را در طی سال جاری به بازار عرضه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد