موضوعات داغ

کوچک، ارزان و برقی؛ وقتی مینی متحول می شود

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
تصاویر لو رفته جدید از خودرو الکتریکی Mini Hardtop به ما امکان این را میدهد که بتوانیم نگاه بهتری به شکل ظاهری و همچنین داخل کابین این خودرو بیاندازیم.
الکتریکی شدن Hardtop تفاوت های زیادی در این خودرو ایجاد نکرده است و بیشتر تغییرات در قسمت جلویی خودرو صورت گرفته اند. به این صورت که طراحان حتی شبکه جلو پنجره خودرو را پوشانده اند. باید در نظر داشت این نمونه خودرویی که اخیرا تست شده است نسبت به نمونه قبلی متفاوت است.تفاوت این دو خودرو را میتوان از تعداد پره های چرخ به خوبی تشخیص داد.
در تصاویر لو رفته برای اولین بار قادر هستیم داخل خودرو و لوازم دیجیتالی فراوان استفاده شده در آن ر ا مشاهده کنیم. علاوه بر شکل جدید دور موتور خودرو و... در داخل کابین از دنده جدیدی استفاده شده است که به نظر میرسد با قطعات BMW مشترک است.
هنوز مشخصات موتور و قدرت این خودرو ناگفته باقی مانده است اما شایعات بیان میکنند، این خودرو از موتوری بهره میبرد که در قسمت جلویی سوار شده و قطعات آن از گروهPlant Dingolfing شرکت خودروسازی BMW تامین شده است.
شرکت Mini قصد دارد این خودرو الکتریکی را در ماه نوامبر سال 2019 میلادی عرضه کند. همچنین این شرکت خودروسازی قصد دارد برای ساخت دومین خودرو الکتریکی با شرکت Great Wall Motors سرمایه گذاری مشترکی انجام دهد. خودروی دوم این شرکت قرار است بطور ویژه در بازار چین عرضه شود.
گفتنی است که در هفته های اخیر خبر تغییر رویه مینی برای ساخت خودروهای ارزان برای قشر دانشجو نیز رسانه ای شده بود. بدین ترتیب می توان گفت که محصولات مینی از خودروهای گران قیمت و شاخص در حال تبدیل شدن به محصولاتی فراگیر برای رقابت با مدل های اقتصادی هستند. امری که با فلسفه پیدایش نسل اول مینی نیز تطابق زیادی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد