موضوعات داغ

نصب تراشه ردیاب خودرو از آبانماه اجرایی می شود

عکس مطلب اول
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان گفت: نصب تراشه ردیاب خودرو با هدف کاهش سرقت در این بخش از آبانماه در اصفهان به عنوان استان پایلوت در کشور اجرایی می‌شود.
به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ جواد درستکار در ارتباط با تراشه ردیاب ضدسرقت خودرو که از دستاوردهای جدید پلیس محسوب می‌شود، اظهار داشت: این ردیاب ضدسرقت خودرو برای نخستین بار در داخل کشور توسط شرکتی تولید شده است و با توجه به درخواست مردم بر روی خودروی آنها نصب می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به میزان سرقت خودرو این طرح طی جلسات مختلف نیروی انتظامی ارائه شده است، افزود: نصب این تراشه از یک سو موجب افزایش قدرت کشف خودرو پس ازسرقت می‌شود و از یک سو امید سارقان به سرقت خودرو در ماشین‌های دارای این تراشه تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان بیان داشت: با توجه به ارتباط دائمی میان خودرو و مالک، به محض انجام سرقت، خودرو قابل ردیابی توسط پلیس است به نوعی که قدرت کشف خودروی سرقتی به حدود 100 درصد می‌رسد.
وی زمان اجرای این طرح را از آبان ماه عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور نصب تراشه ردیاب خودرو در اصفهان به عنوان استان پایلوت اجرایی می‌شود.
درستکار با بیان اینکه این سازه‌ با قیمت مناسب در اختیار مالکان خودرو قرار می‌گیرد، ابراز داشت: نمونه خارجی مشابه این تراشه در ایران وجود نداشته است و به شکل کامل توسط محققان ایرانی ساخته شده است.
وی تاکید کرد: در آینده نزدیک امکان نصب تراشه مشابه در لوازم خانگی گران قیمت نیز وجود دارد که امکان دزدی لوازم منزل یا فروشگاه توسط سارقان را از میان می‌برد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/26
همین که فرمودن ردیاب کاملا ایرانیه خیال دزدا راحت شد و امنیت ماشینا به یک سوم کاهش پیدا کرد.
1397/5/27
حالا واقعا دزدا ردیابی میشن . . . ؟
1397/5/28
خاطرت جمع ! سارقان گرامی همیشه چند قدم از پلیس محترم جلو هستند ! بالاخره یه راهی هم واسه هک کردن اون تراشه پیدا می کنند !