موضوعات داغ

مشتریان در ثبت نام محصولات ایران خودرو ناکام ماندند

عکس مطلب اول
روزهای گذشته گروه صنعتی ایران خودرو در قالب طرح فروش خود به مناسبت عید قربان اعلام کرده بود که از صبح روز دوشنبه 29 مردادماه سال جاری، پیش فروش برخی از محصولات این شرکت با موعد تحویل در زمستان آغاز خواهد شد که در این خصوص می‌توان به شرایط فروش محصولاتی از جمله پژو 206، پژو 405، سمند، رانا و همچنین خودروی پژو پارس اشاره داشت که موعد تحویل آنان بسته به زمان ثبت نام، یکی از ماه‌های زمستان خواهد بود، اما روز گذشته بنابر گزارش تعداد زیادی از کاربران، از ساعات اولیه پیش ‌‌فروش سایت ایران خودرو باز نشد و به هیچ عنوان امکان خرید وجود نداشت!.
به گزارش کاربران و طبق نرخ‌های اعلامی از سوی ایران خودرو برای پیش‌فروش، گویا گروه صنعتی ایران ‌خودرو محصولات خود را با نرخ قطعی چند ماه پیش به پیش‌ فروش گذاشته و خریدار باید به اندازه قیمت یک خودرو کامل، بابت پیش‌ خرید محصولات ایران خودرو اقدام کنند، زیرا فروش محصولات ایران خودرو در قالب طرح فروش علی‌الحساب بوده و این امکان وجود دارد که در زمان تحویل خودرو در زمستان و یا حتی تاخیر در تحویل به دلایل مختلف، قیمت نهایی اتومبیل افزایش چشمگیری پیدا کرده و مشتریان ایران خودرو مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به زمان حال باشند.
‌شاید در این بازار انحصاری، خودروسازان تلاش کرده‌‌اند در برابر انتقادهای‌های بسیار زیادی که در خصوص عدم فروش محصولات به آنان شده است، در قالب پیش فروش اقدام به عرضه محصولات خود با قیمت مبهم کرده تا فشارها را کم کند و مهم‌تر از همه، موعد تحویل اتومبیل تا زمستان امسال و در قالب فروش علی الحساب خواهد بود که بدون شک با عدم عرضه خودرو تا 4 ماه آینده به بازار، قیمت محصولات نوسانات بسیار زیادی داشته و افزایش چشمگیری تجربه خواهد کرد و نشان از سودجویی بسیار بالای تولید کنندگان داخلی اتومبیل دارد که نگاهشان به جیب مردم دوخته شده است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/31
وقتي عده اي از مردم به اين شكل براي سوداگري موقع ثبت نام به سايت هجوم ميبرن چرا خودروساز به فكر سود نباشه؟ وقتي استقبال صورت نگيره آيا خودروساز ميتونه چنين عملكردي داشته باشه كه به گفته شما به قيمت قطعي چند ماه قبل از متقاضي پيش پرداخت بگيره؟ مسلماً نميتونه. در هيچ كشوري مردم اينچنين به سايتها موقع ثبت نام هجوم نميبرن. اين حجم از تقاضا فقط براي سوداگري هستش و قطعاً جنبه مصرف و نياز نداره. نميدونم چرا شما هميشه به خودروسازها انتقاد ميكنيد؟ اونها از كره ديگه يا حتي كشور ديگه نيومدن كه، اونها هم هم وطناي خودمون هستن. وقتي عده كثيري از مردم به اين شكل دنبال سود هستن طبيعي هستش كه در همچين شرايطي كارخونه هم به سود خودش فكر ميكنه
1397/5/31
تحویل های ایرانخودرو در حال حاضر همگی از شهریور 98 تا اسفند 98 هست!!!
یعنی از یکسال دیگه تازه شروع میکنن به تحویل خودروهای معمولی مثل 206 و سمند و پارس و دنا و رانا و...
یعنی تو این یکسال فقط بازار آزاد تعیین میکنه که قیمت چقدر باشه!!!
من قبلا به 206 پنجاه میلیونی فکر میکردم الان باید به 206 هشتاد میلیونی فکر کنم!!!اونم تیپ 2!!!!آپشن های پیکان در لباس 206!!!
ال90 که همه به خاطر قیافش مسخرش میکردن قطعا بالای 100 میلیون خواهد شد! این کامنت یادتون باشه وقتی خبر ال90 صدمیلیونی اومد!
1397/5/31
این کاراشون اگه بدون هماهنگی و رانت دولتی و حکومتی بود چرا همه شرکتا و خودرو ساز ها دارن به همین روش پیش فروش نیذارن و کسی نمیتونه بخره و بعدشم کسی کاری به کارشون نداره.شما که می خواین از جیب مردم بدزدین راحت باشین این ملت کاری ازشون بر نمی آد و خودشونو به شما ثابت کردن پس دیگه اسکولمون نکنین و نمایش بازی نکنین.بدون این ادا بازیا و به اصطلاح پیش فروشا آشغالتون به چند برابر قیمت و کلی دلالی برسونین به دست مردم و خیالتون راحت باشه مردم از وضع موجود خیلیم راضین
1397/5/31
کل اینایی که الان ثبت نام کردن نتیجه تصمیم احمقانشون رو خواهند دید
ایران خودرو و سایپا یا ماشینی برای تحویل ندارن(نقص قطعه)یا در بهترین حالت ممکن با تاخیر بسیار زیاد باید قیمت روز پرداخت رو بپردازن(تازه اگه طرح جا به جایی با برلیانس و ماشین های چینی که قطعه دارن براتون نذارن)
مثلا اگه405 الان50میلیونه موقع تحویل ایران خودرو مبلغ 70تا 80 تومن رو طلب میکنه
اگه غیر از این اتفاق افتاد هرچی خواستین بگین.این خط این نشون
اینم اضافه کنم این طرح ها مشارکت در تولید محسوب میشه و قانون این راه رو برای خودروسازا باز کرده که میتونن اون ماشینی رو که نوشتید بهتون تحویل ندن (در صورت عدم وجود)و ماشین جایگزین و یا پول پرداختیتون بهتون داده میشه(با سود مشارکتی که با رشد تورم برابر نیست)
1397/6/1
واقعا متعجبم از این مردم،هر روز حریص تر میشن،یارو تازه صدمیلیون گیرش اومده می خواد یه شبه ميلياردر بشه،میره مثل عقب افتاده ها از صبح صف میکشه تا ماشین ثبت نام کنه،سریع بیاد حواله هاشو بفروشه،آقا تا وقتی این چنین مردمانی داریم،وضعمون همینه...
1397/6/22
خدا لعنت کنه تمام مسئولان خودرو ساز داخلی
1397/7/4
ثبت نام